Jestes początkującym - zajrzyj !
Jestes początkującym - zajrzyj !
Postaniowiłem zrobic takie małe FAQ - jestes początkującym zajrzyj - ułatwisz pracę moderatorom i bedzie porządek na tym forum !
Oto kilka najczestszych zadawanych pytan.
1. Jaka rama do dirtu,streetu, dualu, fr do 400zł.
Najlepszą ramą do streetu , dirtu w tej cenie jest destroyer street - tutaj jest jego geo - http://www.destroyer.pl/ramy/geometria/street.jpg
krótki opis - Szczegółowe dane:
- wielkość 13" - jeden rozmiar standardowy
- kąt główki - 69 stopni
- stery 1 1/8"
- mufa supportowa - 68mm lub bmx
- opona max 2,6"
- waga 2900g
- sztyca 26,4 mm
Zalety: 1) podwójna blacha łącząca główkę oraz rurę górna i dolną
2) specjalne wzmocnienia zapobiegające rozbiciu główki
3) podwójna rura wzmacniająca i usztywniająca konstrukcje
Wady: 1) lakier , kolor
Kolejna rama dobra do Freeride'u, dualu to :
Leader fOx dragstar - niektórzy tej ramy nie lubią, jezdzi na niej mnóstwo osób lecz połamani tej ramy zdarza sie bardzoo ale to bardzo rzadko.
Krótki opis:
materiał ramy: aluminium 7005
komplet sterowy: 1-1/8" /stery wewnętrzne - 44 mm/
mufa suportu: BSA - 68mm
wspornik siodła: 27,2 mm
obejma podsiodłowa: 31,8 mm
kąt rury podsiodłowej: 73
mocowanie do hamulca tarczowego: tak
wymienny hak przerzutki: tak
waga: 2,33 kg (14")
2. Następne czesto zadawane pytanie = Jak zrobic manuala .. nie mogę wyrwac roweru.
Trzeba Cwiczyc. Musimy umiec doskonale bunny hop'a lub nauczyc się doskonale podnosić przednie koło. Nabierz prędkości, ustaw pedały poziomo tak, aby ten, którym rozpoczynasz zawsze jazdę znalazł się z przodu (jak przy stójce), przenieś ciężar ciała na tył, wyprostuj ramiona i wypchnij rower do przodu naciskając na pedały. Pamiętaj, aby nie wychylić się zbyt mocno za rower, bo możesz upaść na plecy. jak czujesz ze lecisz do tyłu - nacisnij tylni hamulec. Najczęstszym błędem popełnianym przez początkujących jest niewystarczająco wysokie podniesienie przedniego koła z obawy przed upadkiem na plecy, zbyt krótkie przeniesienie ciężaru ciała na tył, a co za tym idzie brak odpowiedniej pozycji by móc balansować ciałem. Dobrym rozwiązaniem tego problemu może być rozpoczęcie nauki Manuala na lekko pochylonej nawierzchni, zaczynając jazdę z góry. Zycze miłej nauki !
3. 180 ? Z dwóch koł ? z Bunnego hopa? Jak łatwiej ?
180 z dwóch kół jest MOIM zdaniem łatwiejsze lecz szybciej niszczymy sprzęt (obręcz). Moze tylko zeskakiwac 180 z 2 koł z różnych murku czy tez chopek. 180 z bunny hopa jest trundiejsze lecz efektowniejsze i mozna wskakiwac na rózne murki, przeskakiwac przeszkody itd.Mniej niszczy sie nasz sprzęt. Wiec ja polecam naukę bunny hopa 180 !
Jak go wykonac? Na początku zacznij naukę na jakis podjazdach, jak juz bedziesz tam wykonaywał , to spróbj potem z krawęznika. Trick wykonujemy jadąc okolo 10-15km/h wyskakujemy jak do bunny hopa i z całęj siły staramy sie rower obróic o 180stopni. Pamiętaj o ruchu głową - jest on dość ważny jak na początek. 180 z dwóch koł rowniez mozesz cwiczyc na podjazdach , krawęznikach .. najezdzasz pod kątem 45 stopni i obracasz rower z całej siły - równez kręcisz glowa w tą stronę w którą kręcisz. Zycze miłej nauki !
4. Pivoty - front, back !
Obrót na przednim kole należy do tych trików, które są łatwe do nauczenia, a zarazem bardzo przydatne przy wykonywaniu innych akrobacji, a nawet podczas normalnej jazdy na rowerze (np. kiedy trzeba pokonać bardzo ciasny zakręt). Spaceman na filmie pokazuje wersję 180°, ale jest jeszcze trudniejsza, bo 360°, którą będziesz mógł doskonalić później. Najważniejsze w tym triku jest poprawnie wykonane Endo, które możemy przetłumaczyć jako podnoszenie tylnego koła za pomocą przedniego hamulca. Nauka Endo nie jest trudna i nie powinna zabrać ci dużo czasu. Naukę rozpocznij wykonując najpierw najazd. Łatwiej wtedy przenieść ciężar ciała do przodu i unieść tylne koło. Jadąc z odpowiednią prędkością musisz w pewnym momencie zacisnąć z wyczuciem przedni hamulec i naciskając stopami na pedały podnieść tylne koło. By nabrać wysokości, uginasz kolana.
Aby prawidłowo wykonać Front Pivot musisz nauczyć się robić Endo przy zerowej prędkości. Jeśli chcesz wykonać obrót w prawo musisz najpierw skręcić kierownicę o kilka stopni w lewo (i na odwrót). Ułatwi Ci to później wykonanie ostatnej fazy triku. Gdy tylne koło znajdzie się w powietrzu zaczynasz skręcać. Biodrami energicznie przenieś ciężar ciała w kierunku, w którym chcesz się obrócić. Po pierwszych 90° tylne koło powinno znaleźć się na maksymalnej wysokości, a podczas kolejnych 90° opaść na ziemię. Ważne w tym triku jest, aby zarówno przednie koło, jak i Twoje ciało było cały czas w pozycji prostopadłej do ziemi. Cały obrót jest wykonywany wyłącznie na łożyskach sterów.
Zawsze łatwiej jest nauczyć się wykonywać obrót w kierunku nogi, którą rozpoczynasz jazdę. Jednak dobry trialowiec musi potrafić wykonywać Front Pivot w obydwie strony.
Back - olejnym niezbędnym do nauczenia trikiem jest Back Pivot 180°. Do jego nauki znajdź płaską nawierzchnię umożliwiającą uzyskanie pewnego poślizgu. Zamiast asfaltu lepsze będą np. "kafelki", które znajdziesz m.in. na placach z pomnikami. Dzięki temu tylne koło będzie się łatwiej obracać. Najważniejszymi elementami tego triku są dynamika, wyczucie czasu potrzebnego do przeniesienia ciężaru ciała ponad tylne koło oraz poderwanie przedniego koła, po którym następuje obrót. Ci, którzy rozpoczynają jazdę prawą nogą powinni najpierw nauczyć się obrotu w prawo mając z przodu prawy pedał (i na odwrót).
Przyjmij pozycję jak do stójki (pedały trzymaj poziomo), zablokuj tylny hamulec i skręć przednie koło o 45° w kierunku odwrotnym, do którego chcesz się obracać. Dzięki temu uzyskasz więcej miejsca na odpowiedni ruch ciałem, który jest niezbędny by nabrać odpowiedniej dynamiki. W momencie, w którym energicznie podrywasz kierownicę do góry podnosząc przednie koło musisz również przenieść ciężar ciała do tyłu uginając kolana.
Wraz z postępem obrotu przednie koło nabiera wysokości i osiąga maksimum (ok. 30-40 cm nad ziemią) po pokonaniu pierwszych 90°. Ramiona są w tym momencie zgięte w łokciach. W drugiej fazie obrotu przednie koło opada siłą bezwładności przy prostujących się ramionach. Gdy opanujesz obrót w kierunku, który Ci bardziej odpowiada zacznij trenować Back Pivot w drugą stronę.
5. Amor do 400zł ?
W tej cenie mozemy kupic dosc dobre suntor duro - 13 cm skoku za 400zł , lub Rock Shox Judy - 8- 10 .... Zawsze zostaje xcr za 200zł i on ma 12 cm skoku.
Duro - Cechy produktu:
* Przeznaczenie : FREERIDE, DOWNHILL
* Skok : 130mm
* Goleń górna : Stal Cr-mo czarny chrom(32mm)
* Goleń dolna : Magnesium
* Rura sterowa : Stal Cr-mo 1i 1/8 cala
* Długość rury sterowej : 25,5 cm
* System tłumienia : Olejowe
* Amortyzacja : Sprężyny
* Rodzaj hamulców : Tarczowe
* Kolor : Czarny
* Regulacje : Naprężenie wstępne sprężyny
Xcr - Dane Techniczne:
* Przeznaczenie : ALL MOUNTAIN, DIRT JUMP, 4CROSS, DUAL SLALOM, STREET
* Skok : 120mm
* Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM chromowana(30mm)
* Goleń dolna : Magnesium
* Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1i 1/8 cala
* Długość rury sterowej : 25,5 cm
* System tłumienia : Cierne
* Amortyzacja : Sprężyny
* Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe
* Kolor : Czarny/Srebrny
* Regulacja : Napięcie wstępne sprężyny
* Waga : 2200 gr.
Rock Shox Judy J1 2006 - Skok: 80 mm
Waga: 2310g
Medium ściskane; elastomer sprezyna
Regulacja: naprężenia wstepne
Golenie: Aluminum
Korona: Kute 6061 T-6 aluminum
Rura sterowa: Stal 1 1/8"
Opisy zostały wzięte z :
Allegro.pl
Dh-zone.com
Velo.com.pl/szkoła
Oraz sam opisłem niektóre tricki.
Napewno jeszcze cos tutaj dopiszę.
Pisac czy sie wam podoba? Czy to dobry pomysł? JAk nie - mozna usunąc.
Pozdrawiam i miłego dnia !
Oto kilka najczestszych zadawanych pytan.
1. Jaka rama do dirtu,streetu, dualu, fr do 400zł.
Najlepszą ramą do streetu , dirtu w tej cenie jest destroyer street - tutaj jest jego geo - http://www.destroyer.pl/ramy/geometria/street.jpg
krótki opis - Szczegółowe dane:
- wielkość 13" - jeden rozmiar standardowy
- kąt główki - 69 stopni
- stery 1 1/8"
- mufa supportowa - 68mm lub bmx
- opona max 2,6"
- waga 2900g
- sztyca 26,4 mm
Zalety: 1) podwójna blacha łącząca główkę oraz rurę górna i dolną
2) specjalne wzmocnienia zapobiegające rozbiciu główki
3) podwójna rura wzmacniająca i usztywniająca konstrukcje
Wady: 1) lakier , kolor
Kolejna rama dobra do Freeride'u, dualu to :
Leader fOx dragstar - niektórzy tej ramy nie lubią, jezdzi na niej mnóstwo osób lecz połamani tej ramy zdarza sie bardzoo ale to bardzo rzadko.
Krótki opis:
materiał ramy: aluminium 7005
komplet sterowy: 1-1/8" /stery wewnętrzne - 44 mm/
mufa suportu: BSA - 68mm
wspornik siodła: 27,2 mm
obejma podsiodłowa: 31,8 mm
kąt rury podsiodłowej: 73
mocowanie do hamulca tarczowego: tak
wymienny hak przerzutki: tak
waga: 2,33 kg (14")
2. Następne czesto zadawane pytanie = Jak zrobic manuala .. nie mogę wyrwac roweru.
Trzeba Cwiczyc. Musimy umiec doskonale bunny hop'a lub nauczyc się doskonale podnosić przednie koło. Nabierz prędkości, ustaw pedały poziomo tak, aby ten, którym rozpoczynasz zawsze jazdę znalazł się z przodu (jak przy stójce), przenieś ciężar ciała na tył, wyprostuj ramiona i wypchnij rower do przodu naciskając na pedały. Pamiętaj, aby nie wychylić się zbyt mocno za rower, bo możesz upaść na plecy. jak czujesz ze lecisz do tyłu - nacisnij tylni hamulec. Najczęstszym błędem popełnianym przez początkujących jest niewystarczająco wysokie podniesienie przedniego koła z obawy przed upadkiem na plecy, zbyt krótkie przeniesienie ciężaru ciała na tył, a co za tym idzie brak odpowiedniej pozycji by móc balansować ciałem. Dobrym rozwiązaniem tego problemu może być rozpoczęcie nauki Manuala na lekko pochylonej nawierzchni, zaczynając jazdę z góry. Zycze miłej nauki !
3. 180 ? Z dwóch koł ? z Bunnego hopa? Jak łatwiej ?
180 z dwóch kół jest MOIM zdaniem łatwiejsze lecz szybciej niszczymy sprzęt (obręcz). Moze tylko zeskakiwac 180 z 2 koł z różnych murku czy tez chopek. 180 z bunny hopa jest trundiejsze lecz efektowniejsze i mozna wskakiwac na rózne murki, przeskakiwac przeszkody itd.Mniej niszczy sie nasz sprzęt. Wiec ja polecam naukę bunny hopa 180 !
Jak go wykonac? Na początku zacznij naukę na jakis podjazdach, jak juz bedziesz tam wykonaywał , to spróbj potem z krawęznika. Trick wykonujemy jadąc okolo 10-15km/h wyskakujemy jak do bunny hopa i z całęj siły staramy sie rower obróic o 180stopni. Pamiętaj o ruchu głową - jest on dość ważny jak na początek. 180 z dwóch koł rowniez mozesz cwiczyc na podjazdach , krawęznikach .. najezdzasz pod kątem 45 stopni i obracasz rower z całej siły - równez kręcisz glowa w tą stronę w którą kręcisz. Zycze miłej nauki !
4. Pivoty - front, back !
Obrót na przednim kole należy do tych trików, które są łatwe do nauczenia, a zarazem bardzo przydatne przy wykonywaniu innych akrobacji, a nawet podczas normalnej jazdy na rowerze (np. kiedy trzeba pokonać bardzo ciasny zakręt). Spaceman na filmie pokazuje wersję 180°, ale jest jeszcze trudniejsza, bo 360°, którą będziesz mógł doskonalić później. Najważniejsze w tym triku jest poprawnie wykonane Endo, które możemy przetłumaczyć jako podnoszenie tylnego koła za pomocą przedniego hamulca. Nauka Endo nie jest trudna i nie powinna zabrać ci dużo czasu. Naukę rozpocznij wykonując najpierw najazd. Łatwiej wtedy przenieść ciężar ciała do przodu i unieść tylne koło. Jadąc z odpowiednią prędkością musisz w pewnym momencie zacisnąć z wyczuciem przedni hamulec i naciskając stopami na pedały podnieść tylne koło. By nabrać wysokości, uginasz kolana.
Aby prawidłowo wykonać Front Pivot musisz nauczyć się robić Endo przy zerowej prędkości. Jeśli chcesz wykonać obrót w prawo musisz najpierw skręcić kierownicę o kilka stopni w lewo (i na odwrót). Ułatwi Ci to później wykonanie ostatnej fazy triku. Gdy tylne koło znajdzie się w powietrzu zaczynasz skręcać. Biodrami energicznie przenieś ciężar ciała w kierunku, w którym chcesz się obrócić. Po pierwszych 90° tylne koło powinno znaleźć się na maksymalnej wysokości, a podczas kolejnych 90° opaść na ziemię. Ważne w tym triku jest, aby zarówno przednie koło, jak i Twoje ciało było cały czas w pozycji prostopadłej do ziemi. Cały obrót jest wykonywany wyłącznie na łożyskach sterów.
Zawsze łatwiej jest nauczyć się wykonywać obrót w kierunku nogi, którą rozpoczynasz jazdę. Jednak dobry trialowiec musi potrafić wykonywać Front Pivot w obydwie strony.
Back - olejnym niezbędnym do nauczenia trikiem jest Back Pivot 180°. Do jego nauki znajdź płaską nawierzchnię umożliwiającą uzyskanie pewnego poślizgu. Zamiast asfaltu lepsze będą np. "kafelki", które znajdziesz m.in. na placach z pomnikami. Dzięki temu tylne koło będzie się łatwiej obracać. Najważniejszymi elementami tego triku są dynamika, wyczucie czasu potrzebnego do przeniesienia ciężaru ciała ponad tylne koło oraz poderwanie przedniego koła, po którym następuje obrót. Ci, którzy rozpoczynają jazdę prawą nogą powinni najpierw nauczyć się obrotu w prawo mając z przodu prawy pedał (i na odwrót).
Przyjmij pozycję jak do stójki (pedały trzymaj poziomo), zablokuj tylny hamulec i skręć przednie koło o 45° w kierunku odwrotnym, do którego chcesz się obracać. Dzięki temu uzyskasz więcej miejsca na odpowiedni ruch ciałem, który jest niezbędny by nabrać odpowiedniej dynamiki. W momencie, w którym energicznie podrywasz kierownicę do góry podnosząc przednie koło musisz również przenieść ciężar ciała do tyłu uginając kolana.
Wraz z postępem obrotu przednie koło nabiera wysokości i osiąga maksimum (ok. 30-40 cm nad ziemią) po pokonaniu pierwszych 90°. Ramiona są w tym momencie zgięte w łokciach. W drugiej fazie obrotu przednie koło opada siłą bezwładności przy prostujących się ramionach. Gdy opanujesz obrót w kierunku, który Ci bardziej odpowiada zacznij trenować Back Pivot w drugą stronę.
5. Amor do 400zł ?
W tej cenie mozemy kupic dosc dobre suntor duro - 13 cm skoku za 400zł , lub Rock Shox Judy - 8- 10 .... Zawsze zostaje xcr za 200zł i on ma 12 cm skoku.
Duro - Cechy produktu:
* Przeznaczenie : FREERIDE, DOWNHILL
* Skok : 130mm
* Goleń górna : Stal Cr-mo czarny chrom(32mm)
* Goleń dolna : Magnesium
* Rura sterowa : Stal Cr-mo 1i 1/8 cala
* Długość rury sterowej : 25,5 cm
* System tłumienia : Olejowe
* Amortyzacja : Sprężyny
* Rodzaj hamulców : Tarczowe
* Kolor : Czarny
* Regulacje : Naprężenie wstępne sprężyny
Xcr - Dane Techniczne:
* Przeznaczenie : ALL MOUNTAIN, DIRT JUMP, 4CROSS, DUAL SLALOM, STREET
* Skok : 120mm
* Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM chromowana(30mm)
* Goleń dolna : Magnesium
* Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1i 1/8 cala
* Długość rury sterowej : 25,5 cm
* System tłumienia : Cierne
* Amortyzacja : Sprężyny
* Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe
* Kolor : Czarny/Srebrny
* Regulacja : Napięcie wstępne sprężyny
* Waga : 2200 gr.
Rock Shox Judy J1 2006 - Skok: 80 mm
Waga: 2310g
Medium ściskane; elastomer sprezyna
Regulacja: naprężenia wstepne
Golenie: Aluminum
Korona: Kute 6061 T-6 aluminum
Rura sterowa: Stal 1 1/8"
Opisy zostały wzięte z :
Allegro.pl
Dh-zone.com
Velo.com.pl/szkoła
Oraz sam opisłem niektóre tricki.
Napewno jeszcze cos tutaj dopiszę.
Pisac czy sie wam podoba? Czy to dobry pomysł? JAk nie - mozna usunąc.
Pozdrawiam i miłego dnia !
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=167637732 Kupcie - slynna ramka evera
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 24.06.2006 11:40:44
- Lokalizacja: Pless
- Kontakt:
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 24.06.2006 11:40:44
- Lokalizacja: Pless
- Kontakt:
Funboxnie ja ladnie pachne ale Twoj poradnik smierdzi:P
ever od zawsze jak pisz jakies poradniki czy daje jakies porady to z roznych stron nawet na swoim forum http://www.dirtstreet.fora.pl/
i tutaj
sam nic nie umiesz wymyslec? czy cos
ever od zawsze jak pisz jakies poradniki czy daje jakies porady to z roznych stron nawet na swoim forum http://www.dirtstreet.fora.pl/
i tutaj
sam nic nie umiesz wymyslec? czy cos
''Chlopak chcial sie podlizac i posciagal sobie ze stronek opisy a wy mu juz flugacie :-) ''
moze i podlizac sie chciałem - powinniscie dziękowac a wy macie pretensje - nie podoba sie - nie czytaj !!!
Dobra .. usunąć temat !
moze i podlizac sie chciałem - powinniscie dziękowac a wy macie pretensje - nie podoba sie - nie czytaj !!!
Dobra .. usunąć temat !
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=167637732 Kupcie - slynna ramka evera
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości