O co chodzi z pomopowaniem amorków
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 15.09.2006 14:37:08
- Kontakt:
O co chodzi z pomopowaniem amorków
Jestem początkujący i cały czas słysze o pompowaniu amorków ,a nie wiem w ogóle co to znaczy ,i jak sie to robi. Moze mi to ktoś wytłumaczyć ?? A jeszcze moze przy okazji się spytam co myślicie o Sunturze RUX'e E ??
trzeba by sie zaglebic w budowe takiego amorka.
Po krotce:amortyzator ma taki "zbiorniczek" (kartridż) na powietrze i powietrze ktore do tegoz kartidza wtloczysz powoduje "zamulenie" amortyzatora,czyli ze po prostu twardziej pracuje.Moge byc amortyzatory w ktorym powietrze to glowny element tlumiacy (np rst omega,z1 sl 2006,boxxer world cup 2006) lub gdzie elementem tlumiacym jest sprezyna,a powietrze jest jedynie "asysta" czyli pelni role dodatku.pompuje sie to specjalna pompka.
Po krotce:amortyzator ma taki "zbiorniczek" (kartridż) na powietrze i powietrze ktore do tegoz kartidza wtloczysz powoduje "zamulenie" amortyzatora,czyli ze po prostu twardziej pracuje.Moge byc amortyzatory w ktorym powietrze to glowny element tlumiacy (np rst omega,z1 sl 2006,boxxer world cup 2006) lub gdzie elementem tlumiacym jest sprezyna,a powietrze jest jedynie "asysta" czyli pelni role dodatku.pompuje sie to specjalna pompka.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 15.09.2006 14:37:08
- Kontakt:
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 31.08.2006 10:02:55
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
a zes pokoal odkad to za tlumienie odpowiada sprezyna ? albo powietrze w modelach ktore podales ?piotrex pisze:trzeba by sie zaglebic w budowe takiego amorka.
Po krotce:amortyzator ma taki "zbiorniczek" (kartridż) na powietrze i powietrze ktore do tegoz kartidza wtloczysz powoduje "zamulenie" amortyzatora,czyli ze po prostu twardziej pracuje.Moge byc amortyzatory w ktorym powietrze to glowny element tlumiacy (np rst omega,z1 sl 2006,boxxer world cup 2006) lub gdzie elementem tlumiacym jest sprezyna,a powietrze jest jedynie "asysta" czyli pelni role dodatku.pompuje sie to specjalna pompka.
powietrze zastpeuje sprezyne koniec kropa
w niektorych modelach amorkow dodatkowa komora odpowiada za tlumienie , ale coraz rzadziej juz tak jest bo to kijowe rozwiazanie ogolnie
edit
tak rux ma komore wiec mozna regulowac latwo twardosc zamias wymieniac sprezyne np. skoku nie zwiekszysz
www.mm-foto.pl
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 15.09.2006 14:37:08
- Kontakt:
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 15.09.2006 14:37:08
- Kontakt:
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 15.09.2006 14:37:08
- Kontakt:
Wookie, też nie do końca tak - 2 komory powietrzne (pozytywną i negatywną) mają Sid, Reba, Pike 454 i Revelation - czyli wszystkie z systemem DualAir, natomiast Booxer wc i Recon mają SoloAir - czyli komorę pojedyńczą. No a poza tym wszystko się zgadza, czyli powietrze to amortyzacja, a tłumienie to olej :))
... tak dla pełnego porządku
... tak dla pełnego porządku
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości