Sztywna oś!

Krzychu_1993
Posty: 12
Rejestracja: 20.09.2006 17:10:34
Lokalizacja: Zagórz
Kontakt:

Sztywna oś!

Post autor: Krzychu_1993 »

http://www.allegro.pl/item137049024_4bi ... a_0zl.html

Pytanko co do tego amorka! Piszą żę ma sztywną oś? co to znaczy? czy dostaję piastę! proszęo ekhm... zreferowanie mi tego bo w temacie sztywnych osi to ja jestem zielony! :-(
Nie je się żółtego śniegu!
Stanik
Posty: 595
Rejestracja: 13.11.2005 13:52:32
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Stanik »

Sa 2 rodzaje osi: 9mm i sztywna os 20mm do ktorej trzeba dokupic piaste, cena takich piast to 140zł w zwyż, sztywna os daje wieksza sztywnosc, no i koło nie ma Ci jak wypasc ;P;P;P
http://sstanikk.pinkbike.com/album/Freeride/
pepikDH^
Posty: 743
Rejestracja: 16.12.2005 12:08:15
Lokalizacja: Kamienica
Kontakt:

Post autor: pepikDH^ »

QR 20mm to się już zaczyna robić standard który naprawdę dużo daje ludziom jezdzącym "inaczej",amortyzator ładniej pracuje,jest sztywniejszy bocznie i przy hamowaniu,wytrzymalszy i równierz co bardzo ważne daje możliwość lepszego i precyzyjniejszego kierowania,czuć to np.jak wjezdzasz z ukosa na krawężnik:P albo na kamienistym odcinku,różnica jest wtedy dobrze widoczna między amorem na zwykłą oś a oś 20mm
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

pepikDH^ja bym nie powiedzial ze os 20mm ma wplyw na prace amorka...
btw-QR znaczy quick release,czyli po prostu szybko zamykacz,nie wszystkie widelce maja qr20,w sumie wiekszosc ma inny system mocowania...
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
minetoo
Posty: 559
Rejestracja: 14.06.2006 20:28:21
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: minetoo »

piotrexw przypadku wiekszosci Quick to wręcz slow....very slow:)
http://skocz.pl/mojepink
pepikDH^
Posty: 743
Rejestracja: 16.12.2005 12:08:15
Lokalizacja: Kamienica
Kontakt:

Post autor: pepikDH^ »

piotrex z jakimś czasem napewno ma wpływ:P,w amorku na zwykłą oś szybciej pojawią się luzy i z tym związene przypadłości

PS.najważniejsze przy QR20mm to przestrzeganie zalecanej przez producenta siły dokręcania osi,już naprawde wiele osób zyebało sobie dolne lagi w ten sposób,najsłabiej przykręcało się śruby w amorach Manitou z tego co pamiętam,pisało w jednym z ostatnich bikeBoardów,był cały artykuł o tym
maciek1988
Posty: 78
Rejestracja: 05.12.2005 19:25:08
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: maciek1988 »

Krzychu_1993na aukcji pisze ze dostajez sztywna os a nie piaste, musisz czytac uwarzniej. A co do samej ośki to mysle ze przedmówcy sie wypowiedzieli z sensem.
Krawężnik esencją Polskiego streetu
shuvit1
Posty: 45
Rejestracja: 11.10.2006 20:21:16
Kontakt:

Post autor: shuvit1 »

QR oznacza równierz średnicę.....
suchyFR
Posty: 493
Rejestracja: 19.06.2006 18:52:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: suchyFR »

nie- 20 oznacza srednice :)
maxxis24
Posty: 271
Rejestracja: 19.04.2004 11:45:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: maxxis24 »

pepikDH^ co dokładnie pisali na temat siły dokręcania osi??
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

pepikDH^w Manitou NIE MA QR20!W manitou jest hexlock!
shuvit1jak napisal Suchy-QR NIE oznacza srednicy,tylko Quick Release,czyli szybko zamykacz.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
pepikDH^
Posty: 743
Rejestracja: 16.12.2005 12:08:15
Lokalizacja: Kamienica
Kontakt:

Post autor: pepikDH^ »

piotrex wiem że hexlock a oś ma zakończenia w kształcie hexagramu:P napisałem QR w przenośni, niema sie zresztą o co kłucić

maxxis24 zdobądz ten numer bikeBoarda i sibie poczytaj,ja niestety pożyczyłem go kumplowi bo bym ci mógł zeskanować ten artykuł(nazwa"flip i flap":))są tam podane wartości dokręcania kluczem dynamometrycznym w amorach różnych firm itp..

http://www.bikeboard.pl/index.php?d=arc ... 006&nr=105
mczuszu
Posty: 784
Rejestracja: 22.09.2006 08:50:43
Lokalizacja: żagań
Kontakt:

Post autor: mczuszu »

a QR to jest oznaczenie marcoków na sztywna oś w rs-ach to maxle a w manitou hexlock
elvis
Posty: 47
Rejestracja: 20.01.2005 11:13:25
Lokalizacja: EL
Kontakt:

Post autor: elvis »

quick release to raczey szybko zwalniacz ( w wolnym tłumaczeniu )
" Dzień bez roweru to dzień stracony "
Borek SC
Posty: 247
Rejestracja: 17.01.2006 22:17:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Borek SC »

piotrex sztywna os zdecydowanie ma wpływ na prace amorka, tak jak każde inne usztywnienie. Ideałem jest dwupółka na sztywną oś-wtedy nic sie nie gnie ani na boki ani przód tył przez co lagi górne wchodzą gładko w dolne bez "przycinania". Zdarzaja sie akcje typu że we wiotkim amorze po konkret skoku amor sie zatrzyma w polowie skoku bo sie właśnie "przytnie" na skutek wygięcia. Tak samo sztywna oś wpływa na prowadzenie np. na mocno kamienistym zjezdzie-rower jedzie tam gdzie go skierujesz a nie tam gdzie koło napotka mniejszy opór
http://boreksc.pinkbike.com/album/old-photos/
gg:1310266
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

Borek SC
mala koretka, idealem jest dwupolka na sztywna os ale nie usd ;]
Miodożer.
Krzychu_1993
Posty: 12
Rejestracja: 20.09.2006 17:10:34
Lokalizacja: Zagórz
Kontakt:

Post autor: Krzychu_1993 »

Oj to kiepsko!! Raczej tego amorka nie kupię przez tą piastę ;((!!! Chlip
Nie je się żółtego śniegu!
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

Borek SChmm pod tym katem nie spojrzalem,racja..
sebonkakurat usd pracuja z reguly lepiej niz w normalnym ukladzie...oslawiona "masa nieamortyzowana"
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Krzychu_1993
Posty: 12
Rejestracja: 20.09.2006 17:10:34
Lokalizacja: Zagórz
Kontakt:

Post autor: Krzychu_1993 »

a oprocz tego to da sie zamontowac ten amor bez sztywnej osi??
Nie je się żółtego śniegu!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 2 gości