AC + pow dumper do enduro

Vin
Posty: 66
Rejestracja: 21.09.2006 09:51:08
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

AC + pow dumper do enduro

Post autor: Vin »

Ostatnio moj znajomy stwierdzil ze widział gdzieś fote AC z powietrznym dumperem bodajze był to swinger 3 air. Ciekawi mnie co myślicie o takim rowerku gdyby byl wlasnie z swingerem a z przodu dac marcocha allmountain i do calosci dac SPDki i smigac ednuro? Jezeli jakas czesc sie wam niepasuje to prosze podajcie wlasne poglady. Bo set wg mnie naprawde ciekawy.
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Vin generalnie mam AC ze z foxem vanilia. (rame) reszta osprzetu jest moja. I mam zamiar w sumie jezdzic na tym rowerku niby fr, ale zalozylem przednia przerzutke nie bedzie grybych opon, a z przodu jednopolka i mam zamiar tez smgiac xc na nim. Nie mylic enduro :) Bo mnie akurat chodzi nie oto. Co do powietrznego dampera myslalem zeby taki zalozyc z powodu trudnosci w dostaniu odpowiedniej sprezyny, ale na szczescie udalo mi sie takowa znalesc i nie bedzie problemu. Ja osobiscie uwazam, ze przy ksreceniu tej ramki na mniej skoku Moja ma regulacje 5", 5,5", 6" na ten najmniejsyz lub sordkowy. To jest calkiem dobry pomysl.
Ssij pento
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

Ja mialem AC z DT SWISS 210L jednym z najlzejszych damperow powietrznych swiata. 210gram lzejszy i lepiej dzialajacy od SID'a Na samym damperze urywasz od 0,5-1kg. OPoza tym kolejnym plusem jest fakt iz mozesz dostosowac dzialanie dampera bez koniecznosci wymiany sprezyn (kilka machniec popmka i juz)Do tej ramy na chwile wsadzilem tam PIKE'a dual air 140mm i geometria typowa dla XC. PIKE jak wiadomo jest niski wiec taki AM bedzie bardzo fajnie pasowal i spokojnie bedzie sie dalo smigac Enduro. Mialem 2 AC

1. z Psylo xc - porazaka zmienilem na Shivera SC 120 - finezja

2. z 66rc - super do FR, ale podjechac sie nie da (66rc05 170 po prostu sa za wysokie) i PIKE dual air 140 sylweka xc

Do AC ktory ma byc allroundowa maszyna najlepiej wpakowac cos 130-150 mm z blokada skoku, ewentualnie Shivera SC 120mm . Wtedy i na zjazdach i na podjazdach bedzie mozna poszalec.
n0 ridE n0 fUN
Vin
Posty: 66
Rejestracja: 21.09.2006 09:51:08
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Vin »

Ja mysle na prawde o allmountain bo maja regulowany skok od 130-150 wiec jak na enduro to da sie mniej a na lekkie fr 150 i smigac tylko.
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Vin => DAMPER!!! "Dumper" to wywrotka, taka na budowie :/

A powietrzny - czemu nie? AC jest dosc uniwersalne i jak dasz w miare niski i lekki amor (typu Pike, czy Sherman 150, jak u mnie), mozna po gorach smigac - ale z nastawieniem przede wszystkim na zjazdy, bo podjezdzanie z zadnym damperem nie bedzie tak efektywne, ze przyjemne. To juz sprawa geometrii - AC zdecydowanie woli, jak przednie kolo jest nizej od tylnego ;) I dlatego zreszta warto na nim podjezdzac (tudziez wprowadzac go pod gore) :)
Vin
Posty: 66
Rejestracja: 21.09.2006 09:51:08
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Vin »

sorki za orta ale nie zauwazylem tego. A co do dampera to jaki byscie polecali?
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

DT SWISS 210 L
RS SID http://allegro.pl/item138706691_nowy_da ... ckout.html

Te 2 sa najlzejsze i wybralbym ktorys z nich.
Zostaja jeszcze Swingery ale ich waga to 400-500 gram wiec o 200/300 mniej niz sprezyna

Ten RS jest w swietnej cenie w dobrej dlugosci i jest NOWY oplaca sie
n0 ridE n0 fUN
Vin
Posty: 66
Rejestracja: 21.09.2006 09:51:08
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Vin »

Tu mam takze jeszcze jedno pytanie jezeli waze 100 kg to czy da sie damper pow. tak ustawic by na plaskim np na drodze nie uginal sie a gdy wjade na teren to "ruszy do boju"? Znajomy ma SID ale w NRSie i wzy dosc malo wiec nie wiem jak mozna pompowac powietrzne tzn do jakiego progu?
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

Vin Z powietrznych polecam swingera 4way air lub foksa talas lub dhx air, a ze sprezynowych to swinger (obojetnie ktoty, ponieważ kazdy ma platforme) lub foxa vanille (z propedal'em).
Ja obecnie ma 4-zawiasowca ktory mi słuzy do endurko i jestem bardzo zadowolony ze swingera 4way coil (skok zawieszenia wynosi u mnie 7 calii i przy energicznym pedałowaniu na siedzaco prawie wogle nie buja).
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

ablee => tak dla scislosci, Twoj Raleigh nie jest 4-zawiasowcem...
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

Vin ja jezdzilem na NRS z SID'em chyba nawet starszym modelu niz ten na aukcji i nie bylo problemu a tez lekki nie jestem.

ten DT z pewnoscia wytrzyma widzialem juz na nim ciezszych riderow, nawet na moj rower wsiadali kolesie po 120/130 kg i lux. Ponizej masz test tego DT naprawde warto go kupic. Jakas firma sprzedawala go w ok 500/600 zl.

http://www.rower.com/testy-dt-swiss-ssd210.asp

Osobiscie taK jak napisalem albo SID albo DT
SID : cena, jakosc, cena, wytrzymalosc, cena, waga, dostepny serwis, cena ktora jest extra, gwarancja

DT: waga mniejsza niz SID, wytrzymalosc wieksza niz SID, gwarancja, i jesli go kupisz za ok 600 zl to CENA, bo normalnie kosztuja 1000 zl
n0 ridE n0 fUN
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość