jak ustawic damper??

tomeks
Posty: 653
Rejestracja: 05.12.2006 16:40:59
Lokalizacja: czluchow
Kontakt:

jak ustawic damper??

Post autor: tomeks »

wiec tak: ostatnio mialem chec zlozyc rower i na poczatek chcialem poczytac, dowiedziec sie czegos itp. dobrze ze zdozylem sie dowiedziec czegos o ramach (ceny, jaki damper, czy jest dobra itp) i nadarzyla sie taka okazja; kupilem rame i tam jest damper rock shox pro deluxe. na poczatek wiem ze musze zmienic sprezyne bo tak jak gosciu mowil to jest tam 900lbs a ja waze 60kg wiec jest duzo za twarda. sa tam pokretla: czerwone i niebieski. jak ktos wie co to za sprzet to niech mi napisze np. w ktora strone musze krecic zeby cos tam zrobic i zeby czegos nie rozwalic( i od czego one sa) bo moja wiedza o ten element jest uboga:D. i jeszcze takie pytanie czy jak rama polezy z pol roku nieuzywana to czy jak zaczne jezdzic to czy zrobic serwis dampera????????? i ile moze kosztowac sprezyna i jaka powinna byc do mojej wagi. pzdr i z gory dzieki za odp
sck
Posty: 765
Rejestracja: 19.04.2004 07:35:26
Lokalizacja: zgierz
Kontakt:

Post autor: sck »

no wiec tak, czerwonym pokretlem regulujesz tlumienie powrotu (krecisz w prawo - wolniej wraca), a niebieskim tlumienie kompresji (krecisz w prawo - damper wgniata sie bardziej mulowato). pamietaj, zeby nie szalec z maksymalnie skreconym tlumieniem kompresji. bedziesz mial co prawda blokade skoku, ale trzeba uwazac, bo mozna latwo popsuc damper. zapewne wiesz, ze krecac sprezyna ustawiasz twardosc zawieszenia. trudno tez ocenic jaka sprezyna bedzie dla Ciebie najodpowiedniejsza, gdyz zalezy to od skoku dampera i od konstrukcji ramy, konkretnie przelozenia. odpowiednie ustawienie zawieszenia zalezec bedzie od Twoich preferencji, jak i trasy jaka bedziesz pokonywal. sprezyne skrec tak, aby siedzac spokojnie na rowerku wahacz ugial sie o 1/3 maksymalnej wartosci. nastepnie pobujaj sie troche starajac dobic rame. wyreguluj kompresje tak, aby nie dobijala. zacznij krecic od minimalnej wartosci. na dropy zwieksz tlumienie bardziej. ustawienie tlumienia powrotu zalezy juz od trasy jaka bedziesz pokonywal. na duze nierownosci ustaw male, aby damper zdazal wrocic (nie minimalne, bo bedzie tluklo i dodatkowo grozi to lotem przez kiere), natomiast na miasto proponuje wieksze tlumienie - nie bedzie tak bujac podczas pedalowania.
_________________
tomeks
Posty: 653
Rejestracja: 05.12.2006 16:40:59
Lokalizacja: czluchow
Kontakt:

Post autor: tomeks »

a jak z ta przerwa w jezdzie?? czy damper bedzie wymagal serwisu?
sck
Posty: 765
Rejestracja: 19.04.2004 07:35:26
Lokalizacja: zgierz
Kontakt:

Post autor: sck »

jesli lezy to sobie w pokojowych warunkach to i po roku nic sie nie stanie.
_________________
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości