>>> Suntour Duro - tuning <<<

juraski
Posty: 1639
Rejestracja: 05.07.2006 21:44:23
Kontakt:

Post autor: juraski »

ak47 bez przedłużek? Przecież duro triple ma dużo dłuższe lagi od zwykłego:/
tinkki
Posty: 263
Rejestracja: 21.10.2005 21:27:11
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: tinkki »

w zwykłym duro zwiększnie skoku do 160 <tyle według ak47 można z niego wycis maksymalnie> sprawi że pod wzgledem sztywności będzzie niczym "galaretka" :)
- czy stworzenie tak dużego skoku w tripe nie rozwiaże >częściowo< tego problemu
* można by zyskać ok 15 mm usuwając dobijacze (amor nie traci na sztywności- poprostu wchodzi głepiej), dobijacze mozna by zastapić 3mm gumą (troche zabezpieczy :) )
*usunąc negatywny ok 20 mm w górę/+ 20 mm skoku- zastapić sprężynę grubszą gumową podkładką
* wrzucić tłumik do prawej lagi (oczywiscie bez opaski), a w lewej zrobic kąpiel, przy tak dużym ugięciu/ pojemności rur powwinna działac wysminicie/ lepiej niż w duro
* 20 mm opuścic na półkach/ stracone na usunieciu dobijaczy amor <ok 15- 20 opuscił się w dół= sie skrył>
***róznica między duro D a triple, jest taka że w trple możnaby pokombinowac by amor sie bardziej uginał/ bez zbyt dużego wyciagania go, a w Duro D w niektórych ramach kółko mogłoby niebezpiecznie dochodzić do ramy/ koronki przy maks ugięciu, poza tym efekt nurokowania będzie dośc nieprzyjemny ;) w triple moża ładnie opuścic rury zwiekszając kąty/ wysokośc widelca, poza tym kąpiel, może byc naprawde dużo lepsza niż w D.
***Pisze to wszystko w zasadzie teoretycznie bo Triple nie posiadam i nie mam mozliwości tego wypróbować :(
pozdro
ak47

Post autor: ak47 »

juraski no właśnie oryginalna przedłużka ma dociskać tłumik od góry.Pomysł jest sprawdzony.
tinkki
-raz zrobiłem w triple 165mm komuś z allegro i amor nadal jeździ. Nie wiem jak z luzami.... Wywaliłem odbijacze i skróciłem o połowę sprężynkę skoku negatywnego.
- usunięcie odbijaczy daje 10mm. właśnie po ich usunięciu zrobiłem te 165mm
- 20mm w górę osiągasz przez przecięcie sprężyny negatywnej na pół:D Drugą połówkę wywalasz. Wsadzenie podkładki z gumy(bez sprężynki) będzie powodować przykre odbijanie. Ja teraz kupiłem cienką sprężynkę o długość 6cm. Jest mięciutka i będzie ślicznie amortyzować powrót. Po montażu ściśnie się do 2,5cm, czyli skok pozostanie bez zmian.
- kąpiel z Triple będzie gorsza, bo w D mogłem wlać 250ml oleju i amor nigdy nie dobił. W triplu żeby osiągnąć to samo, należałoby wlać 600ml oleju:/ To juz konkretna MASA... Pracą by się nie różniły w ogóle.
W duro D po wyciągnięciu odbijaczy korona,rama nigdy nie zachaczą o oponę.
D i triple trzeba wyciągnąć o tyle samo cm, żeby miały skok 160mm.
Myślę, że Triple byłby zdecydowanie sztywniejszy:D

PS. niezły z Ciebie teoretyk:) Wprawdzie nie napisałeś nic nowego
juraski
Posty: 1639
Rejestracja: 05.07.2006 21:44:23
Kontakt:

Post autor: juraski »

ak47nadal nie moge zrozumieć bo w D laga ma ok. 140mm długości a w triple ma dużo dużo więcej więc jak ten sam tłumik sięga w triple?Nie wiem może coś źle zrozumiałem
ak47

Post autor: ak47 »

juraski tłumik siedzi na samym dole lagi!!!!! Po co tłumik ma sięgać do samego szczytu lagi???
Tłumik zostaje na dole, a od góry dociska go oryginalna przedłużka.
Tu masz prosty schemat(made by me:D)
http://www.pinkbike.com/photo/1193694/
Jak tego nie zrozumiesz, to już święty Boże nie pomoże:P
tinkki
Posty: 263
Rejestracja: 21.10.2005 21:27:11
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: tinkki »

jak skole sobie obie półki + sterówke od trpiple to da rade wsadzić w dolna goleń od Duro D ?? - przypuiszczam że tak, ale jak zdecyduje sie kupić to nie chciałbym wała w stylu: o 0,5^1 mm za duży/mały rozstaw...
Przymierzaliście, pasuje tak jak ma??
juraski
Posty: 1639
Rejestracja: 05.07.2006 21:44:23
Kontakt:

Post autor: juraski »

ak47rozumiem;) tylko każdy tłumaczył mi o jakiś przedłużkach itd
ak47

Post autor: ak47 »

tinkki wszystko idealnie pasuje :)
prolite
Posty: 222
Rejestracja: 07.06.2006 21:53:28
Lokalizacja: Hafjell
Kontakt:

Post autor: prolite »

JAK ZMNIESZYć SKOK W DURO DO 100???
Slopstyler
Posty: 1273
Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Slopstyler »

ak47 A wpasowały by mi te uszczelki? http://www.allegro.pl/item166049902_bom ... 32_mm.html
I jaki olej do niego wlac i ile mm?? Mam nowiutkie duro i nie wiem czy tuningowac czy nie i nie wiem czy sobie z tym poradze bo jak spier***** to nie mam amora.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
Kamoo
Posty: 147
Rejestracja: 17.01.2007 12:54:42
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kamoo »

powiem ci że ja mam seryjne uszczelki i trzymają olej myśle że dopiero jak je rozjebiesz to wymień a ja jeszcze zastosowałem swoje małe usprawnienie amorka i powiem że miodnie chodzi......;] hehe
Sprzedam koło na Dm 24 i piaście Joy Tech
ThoRx
Posty: 1691
Rejestracja: 24.12.2005 18:45:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ThoRx »

z tymi uszczelkami na allegro to jakis zart ? w sklepie motoryzacyjnym takie kosztuja 3-4zl, a tutaj 19, smieszne.
Slopstyler nalewasz 100ml, ja tyle lalem i mi pasowalo, a lepkosc dobierasz pod siebie. tylko nie 0W ani 15W :P, mi spasowal 5W. jak masz nowe duro to tam w teori jest olej 11W, jak odlejesz, wyciagniesz opaske i nalejesz spowrotem ocenisz czy pasuje, jak nie wymien olej i tyle.
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
Slopstyler
Posty: 1273
Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Slopstyler »

Dzieki pomysle nad tym. Myslałem zeby sam olej. Jakiej firmy ten olej??
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
karol12222
Posty: 42
Rejestracja: 31.10.2006 23:19:44
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: karol12222 »

Witam


Czy smarowanie smarem do amorow tych slizgow jest obowiazkowe? Czym moge to posmarowac?
Francuzzz
Posty: 117
Rejestracja: 26.05.2005 20:02:13
Lokalizacja: Słupsk Ziąą
Kontakt:

Post autor: Francuzzz »

aaaaa jeszcze jedno narazie wymienie tylko olej moze jak bedzie cieplej zrobie tuning no to jaki olej wlac przy wadze ok 65 kg ? aa i czy moze to byc olej silnikowy ?
Francuz bo mam wade wymowy ! ;]
DeathJumper
Posty: 104
Rejestracja: 30.11.2005 20:34:39
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: DeathJumper »

Francuzzz niewiem jak inni ale ja wlalem 5W Velvoline(do amorkow motorowych),(waze 63kg) i chodzi ladnie.. nienarzekam.. tylko niemozesz wlac za malo bo dobije, a tak to sie "zatrzymuje" na oleju.. musisz probowac az wyjdzie:P
Francuzzz
Posty: 117
Rejestracja: 26.05.2005 20:02:13
Lokalizacja: Słupsk Ziąą
Kontakt:

Post autor: Francuzzz »

DeathJumper a Ty ile wlales i czy dolales czy caly wymieniles ?
Francuz bo mam wade wymowy ! ;]
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

Silnikowego oleju nie wlewaj. Kup na stacji albo w sklepie motocyklowy olej motorex-a albo motula o lepkości 5-7W.
Co do ilości oleju to najlepsza jest metoda prób i błędów. Ja w swoim duro miałem mniej oleju i działał jak należy.
Francuzzz
Posty: 117
Rejestracja: 26.05.2005 20:02:13
Lokalizacja: Słupsk Ziąą
Kontakt:

Post autor: Francuzzz »

chwila chwila motocyklowy olej tzn olej do dwusuwow ? czy specjalny do amorkow ?
Francuz bo mam wade wymowy ! ;]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości