>>> Suntour Duro - tuning <<<
w zwykłym duro zwiększnie skoku do 160 <tyle według ak47 można z niego wycis maksymalnie> sprawi że pod wzgledem sztywności będzzie niczym "galaretka" :)
- czy stworzenie tak dużego skoku w tripe nie rozwiaże >częściowo< tego problemu
* można by zyskać ok 15 mm usuwając dobijacze (amor nie traci na sztywności- poprostu wchodzi głepiej), dobijacze mozna by zastapić 3mm gumą (troche zabezpieczy :) )
*usunąc negatywny ok 20 mm w górę/+ 20 mm skoku- zastapić sprężynę grubszą gumową podkładką
* wrzucić tłumik do prawej lagi (oczywiscie bez opaski), a w lewej zrobic kąpiel, przy tak dużym ugięciu/ pojemności rur powwinna działac wysminicie/ lepiej niż w duro
* 20 mm opuścic na półkach/ stracone na usunieciu dobijaczy amor <ok 15- 20 opuscił się w dół= sie skrył>
***róznica między duro D a triple, jest taka że w trple możnaby pokombinowac by amor sie bardziej uginał/ bez zbyt dużego wyciagania go, a w Duro D w niektórych ramach kółko mogłoby niebezpiecznie dochodzić do ramy/ koronki przy maks ugięciu, poza tym efekt nurokowania będzie dośc nieprzyjemny ;) w triple moża ładnie opuścic rury zwiekszając kąty/ wysokośc widelca, poza tym kąpiel, może byc naprawde dużo lepsza niż w D.
***Pisze to wszystko w zasadzie teoretycznie bo Triple nie posiadam i nie mam mozliwości tego wypróbować :(
pozdro
- czy stworzenie tak dużego skoku w tripe nie rozwiaże >częściowo< tego problemu
* można by zyskać ok 15 mm usuwając dobijacze (amor nie traci na sztywności- poprostu wchodzi głepiej), dobijacze mozna by zastapić 3mm gumą (troche zabezpieczy :) )
*usunąc negatywny ok 20 mm w górę/+ 20 mm skoku- zastapić sprężynę grubszą gumową podkładką
* wrzucić tłumik do prawej lagi (oczywiscie bez opaski), a w lewej zrobic kąpiel, przy tak dużym ugięciu/ pojemności rur powwinna działac wysminicie/ lepiej niż w duro
* 20 mm opuścic na półkach/ stracone na usunieciu dobijaczy amor <ok 15- 20 opuscił się w dół= sie skrył>
***róznica między duro D a triple, jest taka że w trple możnaby pokombinowac by amor sie bardziej uginał/ bez zbyt dużego wyciagania go, a w Duro D w niektórych ramach kółko mogłoby niebezpiecznie dochodzić do ramy/ koronki przy maks ugięciu, poza tym efekt nurokowania będzie dośc nieprzyjemny ;) w triple moża ładnie opuścic rury zwiekszając kąty/ wysokośc widelca, poza tym kąpiel, może byc naprawde dużo lepsza niż w D.
***Pisze to wszystko w zasadzie teoretycznie bo Triple nie posiadam i nie mam mozliwości tego wypróbować :(
pozdro
juraski no właśnie oryginalna przedłużka ma dociskać tłumik od góry.Pomysł jest sprawdzony.
tinkki
-raz zrobiłem w triple 165mm komuś z allegro i amor nadal jeździ. Nie wiem jak z luzami.... Wywaliłem odbijacze i skróciłem o połowę sprężynkę skoku negatywnego.
- usunięcie odbijaczy daje 10mm. właśnie po ich usunięciu zrobiłem te 165mm
- 20mm w górę osiągasz przez przecięcie sprężyny negatywnej na pół:D Drugą połówkę wywalasz. Wsadzenie podkładki z gumy(bez sprężynki) będzie powodować przykre odbijanie. Ja teraz kupiłem cienką sprężynkę o długość 6cm. Jest mięciutka i będzie ślicznie amortyzować powrót. Po montażu ściśnie się do 2,5cm, czyli skok pozostanie bez zmian.
- kąpiel z Triple będzie gorsza, bo w D mogłem wlać 250ml oleju i amor nigdy nie dobił. W triplu żeby osiągnąć to samo, należałoby wlać 600ml oleju:/ To juz konkretna MASA... Pracą by się nie różniły w ogóle.
W duro D po wyciągnięciu odbijaczy korona,rama nigdy nie zachaczą o oponę.
D i triple trzeba wyciągnąć o tyle samo cm, żeby miały skok 160mm.
Myślę, że Triple byłby zdecydowanie sztywniejszy:D
PS. niezły z Ciebie teoretyk:) Wprawdzie nie napisałeś nic nowego
tinkki
-raz zrobiłem w triple 165mm komuś z allegro i amor nadal jeździ. Nie wiem jak z luzami.... Wywaliłem odbijacze i skróciłem o połowę sprężynkę skoku negatywnego.
- usunięcie odbijaczy daje 10mm. właśnie po ich usunięciu zrobiłem te 165mm
- 20mm w górę osiągasz przez przecięcie sprężyny negatywnej na pół:D Drugą połówkę wywalasz. Wsadzenie podkładki z gumy(bez sprężynki) będzie powodować przykre odbijanie. Ja teraz kupiłem cienką sprężynkę o długość 6cm. Jest mięciutka i będzie ślicznie amortyzować powrót. Po montażu ściśnie się do 2,5cm, czyli skok pozostanie bez zmian.
- kąpiel z Triple będzie gorsza, bo w D mogłem wlać 250ml oleju i amor nigdy nie dobił. W triplu żeby osiągnąć to samo, należałoby wlać 600ml oleju:/ To juz konkretna MASA... Pracą by się nie różniły w ogóle.
W duro D po wyciągnięciu odbijaczy korona,rama nigdy nie zachaczą o oponę.
D i triple trzeba wyciągnąć o tyle samo cm, żeby miały skok 160mm.
Myślę, że Triple byłby zdecydowanie sztywniejszy:D
PS. niezły z Ciebie teoretyk:) Wprawdzie nie napisałeś nic nowego
juraski tłumik siedzi na samym dole lagi!!!!! Po co tłumik ma sięgać do samego szczytu lagi???
Tłumik zostaje na dole, a od góry dociska go oryginalna przedłużka.
Tu masz prosty schemat(made by me:D)
http://www.pinkbike.com/photo/1193694/
Jak tego nie zrozumiesz, to już święty Boże nie pomoże:P
Tłumik zostaje na dole, a od góry dociska go oryginalna przedłużka.
Tu masz prosty schemat(made by me:D)
http://www.pinkbike.com/photo/1193694/
Jak tego nie zrozumiesz, to już święty Boże nie pomoże:P
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
ak47 A wpasowały by mi te uszczelki? http://www.allegro.pl/item166049902_bom ... 32_mm.html
I jaki olej do niego wlac i ile mm?? Mam nowiutkie duro i nie wiem czy tuningowac czy nie i nie wiem czy sobie z tym poradze bo jak spier***** to nie mam amora.
I jaki olej do niego wlac i ile mm?? Mam nowiutkie duro i nie wiem czy tuningowac czy nie i nie wiem czy sobie z tym poradze bo jak spier***** to nie mam amora.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
z tymi uszczelkami na allegro to jakis zart ? w sklepie motoryzacyjnym takie kosztuja 3-4zl, a tutaj 19, smieszne.
Slopstyler nalewasz 100ml, ja tyle lalem i mi pasowalo, a lepkosc dobierasz pod siebie. tylko nie 0W ani 15W :P, mi spasowal 5W. jak masz nowe duro to tam w teori jest olej 11W, jak odlejesz, wyciagniesz opaske i nalejesz spowrotem ocenisz czy pasuje, jak nie wymien olej i tyle.
Slopstyler nalewasz 100ml, ja tyle lalem i mi pasowalo, a lepkosc dobierasz pod siebie. tylko nie 0W ani 15W :P, mi spasowal 5W. jak masz nowe duro to tam w teori jest olej 11W, jak odlejesz, wyciagniesz opaske i nalejesz spowrotem ocenisz czy pasuje, jak nie wymien olej i tyle.
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
^ Allegro - Zapraszam ^
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 31.10.2006 23:19:44
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 30.11.2005 20:34:39
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość