Zawodnicze dh, koła.

freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zawodnicze dh, koła.

Post autor: freed »

Wiele osób kłóciło się ze mną o to,że nie da się złożyć lżejszych i tak samo wytrzymałych albo i bardziej kół od deemaxów. I mam pytanie, ile waży pojedynczo przedni deemax oraz tylni, chodzi mi o wage rocznika bodajże 2005, albo 2006 z piastami 20mm przód,10mm tył.
Czy myślicie że takie koła jak te które zaraz przedstawie, będą lżejsze od deemaxów?
Piasta przód: DMR revolver qr 20mm 208 gram
Piasta tył : Dmr revolver 135mm 385 gram 249zł
Obręcz przód: Sun rims s type mtx 640 gram 129zł
Obręcz tył : Sun rims s type mtx 640 gram 129zł
Szprychy : 320gram dt competion 144zł


koło przód : 1008 gram 400zl
koło tył : 1185gram 450zł

Wiadomo cena ich nie jest wygórowana,a wydają się dosyć lekkie jak na dh. Co można by zmienić w tych kołach,żeby jeszcze zbić nawadze, i zwiększyć ich wytrzymałość? jak się to ma do maviców?
Pozdro freed.
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Ja bym dał lżejsze obręcze. zresztą nie jestem pewien czy te realnie tyle ważą..

A to że Deemaxy najlżejsze nie są wiadomo chyba nie od dzisiaj.

Poza tym umówmy się że te nowe 28 szprychowe to typowo racingowe koła i nie grzeszą wybitną wytrzymałością ale też słabe w sumie nie są

Stosunkowo wysoka waga wynika też z przystosowania do opon bezdętkowych, weź sobie inne obrecze UST i na pewno nie znajdziesz leciutkich.
Jeśli będziemy jeździć bezdętkowo może ma to jakiś sens, jeśli nie to Deemax na bok.
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Społeczność DH-Zone wybaczy Ci nieużycie opcji 'szukaj' dlatego, że ta opcja ostatnimi czasy niedomaga;]

Był temat bodajże pod tytułem "Deemax vs. inne koła" - nie pamiętam autora. Motomysz podał tam przykład koła złożeonego bodajże na obręczy DT SWISS 6.1 które wagowo wyszły lżej od deemax'a i połowę taniej... Niestety z przyczyn technicznych tematu znaleźć nie mogę - może ktoś inny ma zakopany link do tego topicu - tam było porównanie wielu konfiguracji kół z deemaxami - i te drugie wypadały cienko przy indywidualnych setupach...

bardzo zbliżony temat do ww.
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... c&start=30
www.feel-free.pl
wojtek1111
Posty: 543
Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: wojtek1111 »

yasiuuu to był mój temat :D oto link:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ht=#475144
miłej lektury



Jakby co to moje koła są na sprzedaż !
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Hmm...
W sumie można by dać mamothy,lub dt swiss fr 6.1 d ich waga to ok. 600-610 gram niepamiętam dokładnie. Myślicie że te piasty są dobre?
Bo jakbym składał koła,chciał bym je złożyć jak najlżej i tak,żeby sporo wytrzymały(DMR revolver) co do szprych, myślicie że warto jest dopłacić do alpinów? Wiadomo trochę cięższe są,ale jakby niepatrzeć szprychy są ważnym elementem koła.
Czekam na dalsze wypowiedzi,pozdro!
bodzio2k
Posty: 1507
Rejestracja: 22.06.2004 15:58:24
Lokalizacja: Cracovia, Lesser Poland
Kontakt:

Post autor: bodzio2k »

Weźcie pod uwagę fakt, że Dee Max to bezdętkowce - kto nie wie jaka to przewaga ten lamer. To raz. Dwa - fr 6.1 kosztują ile zeta?!? Zjazdowe fele nie mogą kosztować dwustu zeta. ;-) Jak nie masz kasy na Dee Max to wysupłaj na Dee Traks - ta sama piasta co u starszego brata i gwarancja jakości Mavica. W tym roku je będę testował - idę o zakład, że po 10 wyścigach będą nadal jak nowe.
http://www.mavic.com/ewb_pages/v/vtt_pr ... annee=2007
Pozdrawiam.
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

hmm... moim piorytetem jest niska waga i wytrzymałość. Deetraxy są cieżkie... więc odpadają.
Chciał bym mieć komplet kół na poziomie 2,3kg:)
Tj. przód max 1kg,tył 1,3kg.
tomeks
Posty: 653
Rejestracja: 05.12.2006 16:40:59
Lokalizacja: czluchow
Kontakt:

Post autor: tomeks »

daj sobie obrecze mavic d521. waza 590g.
mistic
Posty: 58
Rejestracja: 09.08.2006 12:48:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mistic »

co?? koło przód max 1 kg? o czym Ty myslisz! to DH nie enduro. Kola musisz miec mocna i sztywne jak skurczybyk. Deetraksy rzeczywiście są ciężke ale bez przesady...nie złożysz mocnego koła do DH lżejszego niz 1 kg.. nie mozliwe. chyba ze bedziesz miec piasty CHRIS KINGA to zaoszczędzisz na wadze zeby dołożyć do obręczy.
http://www.pinkbike.com/photo/1332966/
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Myślałęm że z 700.
No to spox,mavici chyba dosyć wytrzymałe są.
To jest to samo co ex717?
tomeks
Posty: 653
Rejestracja: 05.12.2006 16:40:59
Lokalizacja: czluchow
Kontakt:

Post autor: tomeks »

freed d521 wazy 590 i jest calkiem ok, jak dla mnie.
to jest chyba to samo co ex721 ale pewny nie jestem.
fridge
Posty: 466
Rejestracja: 31.01.2006 23:51:18
Kontakt:

Post autor: fridge »

sprawdźcie obrecze mavic 325... i dt swiss 6.1d fr (603g) ja mam obie i kółka są bardzo leciutkie a pisty to novatec... musze powazycz dokładnie. ale obrecze polecasz czególnie dt swissa
pitbul
Posty: 251
Rejestracja: 16.09.2006 18:04:02
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: pitbul »

freed pisze:hmm... moim piorytetem jest niska waga i wytrzymałość. Deetraxy są cieżkie... więc odpadają.
Chciał bym mieć komplet kół na poziomie 2,3kg:)
Tj. przód max 1kg,tył 1,3kg.
pierdolenie o szopenie kola do xc waża tyle albo wiecej i wytrzymałości w nich niema ani gram. Warto pomyśleć też czy jesteś aż takim dobrym zawodnikiem że dee maxy już takie ,,cieżkie,, niechcem twierdzić że ci niesą potrzebne takie koła ale Cedric Gracia nieraz na zawodach jeżdził na dee maxach i myśle że nienarzekał.
PS. niewiem czy napisalem dobrze imie Graci.
bodzio2k
Posty: 1507
Rejestracja: 22.06.2004 15:58:24
Lokalizacja: Cracovia, Lesser Poland
Kontakt:

Post autor: bodzio2k »

freed:
Jednorazowe koła na jeden wyścig? Niegłupie. ;-)

pitbul:
Buahahahaha. Zobacz se serię Crossmax Mavica. Myślę, że niejeden lamer mógłby je z powodzeniem stosować do DH i dirtu. Koła ważą dwa/trzy razy mniej niż zjazdowe a niedzielni wojownicy DH mogą nie zarżną ich.
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

pitbul pisze:
freed pisze:hmm... moim piorytetem jest niska waga i wytrzymałość. Deetraxy są cieżkie... więc odpadają.
Chciał bym mieć komplet kół na poziomie 2,3kg:)
Tj. przód max 1kg,tył 1,3kg.
pierdolenie o szopenie kola do xc waża tyle albo wiecej i wytrzymałości w nich niema ani gram. Warto pomyśleć też czy jesteś aż takim dobrym zawodnikiem że dee maxy już takie ,,cieżkie,, niechcem twierdzić że ci niesą potrzebne takie koła ale Cedric Gracia nieraz na zawodach jeżdził na dee maxach i myśle że nienarzekał.
PS. niewiem czy napisalem dobrze imie Graci.
lol do xc wazza na poziomie 1500-1600g komplet i sa juz MOCNE dla osoba wazycych w normie oczywiscie ;] , koal do xc 2300g komplet to KLOCE a stwierdzenie ze sa slabe to lol :>

crossmayxy nei waza 2 czy nawet 3 razy mnie bez przesady ;]
www.mm-foto.pl
emhyr
Posty: 1495
Rejestracja: 18.08.2005 20:34:41
Kontakt:

Post autor: emhyr »

s type 640g? wedlug producenta atomlaby waza 600 g (pimp lite) ale ile w tym prawdy to nie wiem;]
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

ale o chyba tyle nie ma kasy ;] , 700-800 tyl sama piasta ;]
www.mm-foto.pl
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Ja raczej nie jestem zadowinkiem śmigam dla funnu i to dość słabo:)
A komplet myślałem do 1000zł z oponami złożyć.
Najbardziej podobał by mi się taki set:
Dmr revolver , dt swiss fr 6.1 d , szprychy alpine 3. Ale ile ważyć będa to nie wiem.
Orjętacyjnie:
Piasta przód 208 gram,tył 385 gram, obręcz ok. 605 gram,a szprychy to ok. 206 gram za 36 sztuk.
Więc wyszło by tak:
Przednie ok. 1020 gram, tylnie ok. 1200 gram.
Wydaje mi się ,że to dobry wynik A kółka powinny być dosyć wytrzymałe?:)
Oponki kupie komplet maxxisów mobster dh 2.1 kevlar to jest 700 gram sztuka,a dętka maxxis ultralight i to ok. 120 gram za sztuke jest.
Więc kompletne koła ważyły by:
Przód 1840 gram Tył 2020 gram. Co o tym myślicie?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości