2 dziury w sign FR ? o co biega ?

shuvit1
Posty: 45
Rejestracja: 11.10.2006 20:21:16
Kontakt:

2 dziury w sign FR ? o co biega ?

Post autor: shuvit1 »

siemano ! przymierzam sie do kupna signa fr2 tego z 2006 r i zauważylem ze tam tak jakby są 2 otwory w wahaczu do zamocowania dampera...
co to jest ?
jakas regulacja skoku ?
albo zmiana charakterystyki pracy ?
i jaka jest długość montażowa dampera bo chciałbym wymienić od razu na początku ale nie wiem jakiej długośći szukać ;/
wisnia
Posty: 389
Rejestracja: 13.08.2004 13:09:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wisnia »

szukaj 200, a dziury ponoć służa do regulacji skoku 140 - 160, ale ja tego jakoś nie odczułem,pozatym ze na jednej zawieszenie pracuje bardziej miękko:)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=605013
Kamoo
Posty: 147
Rejestracja: 17.01.2007 12:54:42
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kamoo »

maxymalna długoś dampera to 220 ale niewiem czy takie są ale przy piku z przody to raczej bedzie ciulowa geo lepiej kup 200mm w ostateczności 215 ale to już ciulowo będzie.......;]
Sprzedam koło na Dm 24 i piaście Joy Tech
utros
Posty: 509
Rejestracja: 22.08.2004 11:48:28
Lokalizacja: z wioski zwanej Wyry
Kontakt:

Post autor: utros »

Kamooz tym 220 to bym nie przesadzał bo mam w domu avy dhs'a o dl 222mm i nie wchodzi, tak optymalne to bedzie 215 ktorego tez szukam.
first learn to be humans then learn to ride bike!!!
Kamoo
Posty: 147
Rejestracja: 17.01.2007 12:54:42
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kamoo »

znaczy tak słyszałem jak chciałem włożyć 6-waya 222mm to minimalnie był za długi ale gdzieś wyczytałem że 220 wchodzi ale niejestem pewien ale przy pike'u 215,216 to jak dla mnie zadyżo .....;]
Sprzedam koło na Dm 24 i piaście Joy Tech
shuvit1
Posty: 45
Rejestracja: 11.10.2006 20:21:16
Kontakt:

Post autor: shuvit1 »

wisnia pisze:szukaj 200, a dziury ponoć służa do regulacji skoku 140 - 160, ale ja tego jakoś nie odczułem,pozatym ze na jednej zawieszenie pracuje bardziej miękko:)
to bardziej miekko jest na górnej czy dolnej dzurce ?
http://img46.imageshack.us/img46/7950/juniorxt3.jpg
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

Tam gdzie więcej skoku....
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
muffini
Posty: 62
Rejestracja: 26.11.2005 22:29:57
Kontakt:

Post autor: muffini »

Dolny otwór - zawieszenie pracuje bardziej miękko,górny - twardziej(na zasadzie dźwigni)
Ja mam 650 lbs, dolny otwór, 65 kg ważę i jest ok.
fr1
Kamoo
Posty: 147
Rejestracja: 17.01.2007 12:54:42
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kamoo »

ja mam 550lbs i mam taksamo na dolnym otwoże poniważ zdecydowanie lepiej chodzi a ważę 70kg ;]
Sprzedam koło na Dm 24 i piaście Joy Tech
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

na dolnej jest 160 i bardziej miękko
220 nie włazi do każdego fr2 jak już to na styk (element wahacza zapiera sie od rure podsiodłową
)
no i ******* wtedy calkiem geometrię;]

przykład zjebanej geometrii:
http://www.pinkbike.com/photo/649574/

licząc ,ze z 200mm dampera z 50 mm skoku uzyskuje się 160 mm skoku na kole da się łatwo wywnioskować przełożenie 3,2. dając damper dłuższy o 22mm koło podniesie się o 70,4mm ;]
podnieście koło o tyle i zobaczcie geo;]
mając jakąś dużą dwupółkę można sie pokusić o 210/63 albo max 216/63 i wtedy mieć 200mm skoku na niższej dziurce.
Wtedy kolo podniesie sie odpowiednio:
-o 32mm dla dla dampera 210/63
-o ~50mm dla dampera 215-216/63
Można dać na tył koło 24 i różnica będzie mała.
Można tez dać damper 200/56 i mieć 180 mm skoku bez zamiany geo.

Osobiście jak będę szukał to 210/63 najchętniej lub 215 max. I do tego tył 24"
Mam z przodu krówsko, na którym mogę dać jakieś 59-60cm od osi do sterów.
Bardziej się boje o wysokość roweru, nie o geo
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości