[sign fr2] Swinger AIR 3 way czy Metel ?
[sign fr2] Swinger AIR 3 way czy Metel ?
Witam,
Wymieniam damper w Signie FR2 i mam dylemat pomiędzy tymi dwoma modelami:
- Swinger AIR 3 way
- Metel (ew. która wersja?)
Słyszałem różne opinie, np. że Swinger chodzi "jak drewno", a Metel za miękki do tej ramy, więc sam już nie wiem... (ważę 70kg, styl jazdy to zdecydowanie bardziej enduro niż freeride)
No i jeszcze kwestia długości. Oryginalny damper w tej ramie miał 200mm, ale chyba nic się nie stanie złego z geometrią jeśli włożę 190mm?
A jeśli nieco więcej (np. 215mm), to czy wejdzie przerzutka przednia? (przy 200mm KindShocku odległość wahacza od mocowania biegów niewielka)
Pozdry
Wymieniam damper w Signie FR2 i mam dylemat pomiędzy tymi dwoma modelami:
- Swinger AIR 3 way
- Metel (ew. która wersja?)
Słyszałem różne opinie, np. że Swinger chodzi "jak drewno", a Metel za miękki do tej ramy, więc sam już nie wiem... (ważę 70kg, styl jazdy to zdecydowanie bardziej enduro niż freeride)
No i jeszcze kwestia długości. Oryginalny damper w tej ramie miał 200mm, ale chyba nic się nie stanie złego z geometrią jeśli włożę 190mm?
A jeśli nieco więcej (np. 215mm), to czy wejdzie przerzutka przednia? (przy 200mm KindShocku odległość wahacza od mocowania biegów niewielka)
Pozdry
215 nie wkładaj bo będziesz miał widelec pionowo... jak włożysz 190, musisz się liczyć z utrata części skoku (spadnie do około 145mm) ale geometria będzie "bardziejsza", głównie pod katem zjazdów - widelec się trochę położy (zależy też jaki masz/chcesz włożyć widelec, ale nic niższego od oryginalnego pika bym nie polecał...)
co do tłumików, powietrzny swinger jest na pewno lżejszy, a skoro chcesz jeździć "zdecydowanie bardziej enduro niż freeride" to powinno Ci zależeć na odchudzeniu roweru... powietrzny damper można też dużo dokładniej ustawić pod swoje wymagania i widzimisie, metel nie jest zły, ale do twojego zastosowania polecałbym powietrzny tłumik...
pozdrawiam
co do tłumików, powietrzny swinger jest na pewno lżejszy, a skoro chcesz jeździć "zdecydowanie bardziej enduro niż freeride" to powinno Ci zależeć na odchudzeniu roweru... powietrzny damper można też dużo dokładniej ustawić pod swoje wymagania i widzimisie, metel nie jest zły, ale do twojego zastosowania polecałbym powietrzny tłumik...
pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
Ja mam Ramke Sign FR2 2006, ujeżdzam ją Enduro, i ostatnio wymieniłem Seryjnego KS 504 na Cane Creek'a AD-10 o długosci 190mm. Powiem szczerze ze geometria o wiele bardziej mi odpowiada niz na 200milimetrowym damperze. Trzeba tylko ustawic damper tak aby nie miał zaduzego SAGu. Wraz ze zmiana długosci dampera wcale nie zmniejszyła sie wartosc skoku bo Canne Creek ma około 6 cm skoku na tłoku wiec jest git:) Do tego działanie całego zawieszenia o wiele sie polepszyło. Jak wiadomo powietrze nie ma tak progresywnej pracy jak sprezyna wiec wachacz wogole nie pompuje np przy podjazdach. Dlatego szczerze polecam powietrzne dampery do krossa Sign FR.
wg producenta ks 504(jak i 508 i 501) występują jako 200/55,190/50, 185/48, 165/38. 150/30.
http://demo1.diginet.com.tw/ks123/508-2.jpg
Nie ma czegoś takiego jak 200/50, więc kindshock ma 200/55mm skoku, a co za tym idzie na tłoku 50mm będzie już mniej skoku
do tego mi na oponie 26/2.5 tarło o mocowanie pancerza przerzutki na rurze podsiodłowej.(najpierw je uciąłem aby dało sie jeździć, tera mam 24/2.6)
Więc na 190/50 nawet na mniejszej oponce przy pełnym skoku będzie przycierało.
najlepszym wyborem było by coś 200/56mm
http://demo1.diginet.com.tw/ks123/508-2.jpg
Nie ma czegoś takiego jak 200/50, więc kindshock ma 200/55mm skoku, a co za tym idzie na tłoku 50mm będzie już mniej skoku
do tego mi na oponie 26/2.5 tarło o mocowanie pancerza przerzutki na rurze podsiodłowej.(najpierw je uciąłem aby dało sie jeździć, tera mam 24/2.6)
Więc na 190/50 nawet na mniejszej oponce przy pełnym skoku będzie przycierało.
najlepszym wyborem było by coś 200/56mm
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 05.06.2006 15:29:51
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
SeraaX mi też obcierało dlatego a mam damperek 190mm ale wywaliłęm i looz wiec nie polecam zbyt wyżyłowanych damperków te pare milimetrów skoku nikogo nie zbawi. Też jeżdże w enduro i mam damper od gianta 190/50 i jest super a waże tyle co ty i sprężynka 550 naprawde mogę polecic nawet dropy małe wytrzymuje ten set a amorka z przodu mam Z150FR SL i do enduro GEO jest wspaniałe naprawde ale i tak myśle nd zmniejszeniem z tyłu koła na 24 cale żeby jeszcze bardziejh płasko widelec wtedy znacznie lepiej sie prowadzi a w enduro wyczyma;)
http://www.pinkbike.com/photo/1238478/
od jakiegoś czasu mam swingera air 3-way o przedyskutowywanej tu dlugosci 190 - i jakos nie zauwazylem zeby ocieralo. chodzi niezle.
inna sprawa dotyczaca fr2 to kwestia sztywnosci wahacza lub tylnej osi (?). gdy sie zapieram o rame i 'wyginam' tylne kolo, dosc mocno mozna je odchylic. przez to ciezko precyzyjnie ustawic nieruchomy klocek w hamulcu, bo nieraz na zakrecie wraz z kolem wychyla sie delikatnie (o ten 1mm) tarcza.
inna sprawa dotyczaca fr2 to kwestia sztywnosci wahacza lub tylnej osi (?). gdy sie zapieram o rame i 'wyginam' tylne kolo, dosc mocno mozna je odchylic. przez to ciezko precyzyjnie ustawic nieruchomy klocek w hamulcu, bo nieraz na zakrecie wraz z kolem wychyla sie delikatnie (o ten 1mm) tarcza.
od kiedy skok liczy sie z długości dampera...
patrz i ucz się :P seryjny damper 56mm skoku, rama 160mm skoku, czyli:
160 <dzielone na> 56 = 2,857142 <------------ to jest przełożenie ramy
i teraz 2,857142 <razy> 63 (skok dampera 216mm) = 179,999946
czyli skok ramy z tym damperem co masz wynosi 180mm a nie 200...
patrz i ucz się :P seryjny damper 56mm skoku, rama 160mm skoku, czyli:
160 <dzielone na> 56 = 2,857142 <------------ to jest przełożenie ramy
i teraz 2,857142 <razy> 63 (skok dampera 216mm) = 179,999946
czyli skok ramy z tym damperem co masz wynosi 180mm a nie 200...
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Liwcio 55 nie 56 ;) hehe
co daje przełożenie 2,91 i ze skokiem tłoka 63mm skok ramy 183 mm.
Zresztą nieważne :)
Sam myślałem kiedyś ze z 63mm będzie 200 skoku, bo myślałem ze KS ma skok 50mm (czego zresztą nie jestem pewien - muszę pamiętać żeby przy wyjmowaniu KS sprawdzić ile rzeczywiście ma skoku.)
co daje przełożenie 2,91 i ze skokiem tłoka 63mm skok ramy 183 mm.
Zresztą nieważne :)
Sam myślałem kiedyś ze z 63mm będzie 200 skoku, bo myślałem ze KS ma skok 50mm (czego zresztą nie jestem pewien - muszę pamiętać żeby przy wyjmowaniu KS sprawdzić ile rzeczywiście ma skoku.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości