Dirt / Street: Temat dla specjalistów.

w_potrzebie
Posty: 15
Rejestracja: 24.07.2007 00:11:48
Kontakt:

Dirt / Street: Temat dla specjalistów.

Post autor: w_potrzebie »

Dzień dobry. Pilnie potrzebuję pomocy fachowca. Prosiłbym o nie wypowiadanie się osób które nie znają i nigdy nie miały do czynienia z podzespołami wymienionymi poniżej.

Składam swój pierwszy rower, udało mi się uzbierać 4400,00 zł na wszystkie podezpoły prócz amortyzatora. Amortyzator już posiadam i jest to MANITOU TRAVIS 150MM na sztywną oś. Skok skrócony do 130MM.

Ważę 95 kg, mam 178 cm wzrostu. Nie cierpię na nadwagę, jestem dobrze zbudowany. Ćwiczę akrobatykę. Potrzebuję rower do typowego DIRT i STREET. Poniższe podzespoły zostały skompletowanie w oparciu o rozmaite opinie napotkane na DH-FORUM.

Duży problem stanowi dobór mechanizmu korbowego i ewentualnego wkładu suportu. DARTMOOR HARD-BARR wydaje się być dobrym suportem lecz nie potrafię dobrać do niego odpowiedniej korby.

Drugą możliwością jest komplet, środek suportu wraz z mechanizmem korbowym TRUVATIV HUSSEFELT HOWITZER z polikarbon’owym rocking’iem za 259,00 zł.

Wymienione obręcze REBORN’a i SUN RIMS’a mają identyczną specyfikację techniczną. Więc jaka jest właściwie równica między nimi, poza ceną, firmą i naklejkami? Komplet REBORN’a jest tańszy o 80,00 zł.

Rama DUNCON PUSSY DIRT '08 niedługo będzie dostępna, porównuję ją z ramą NS SUBURBAN '07. Nie mam pojęcia którą wybrać, rozpatruję tylko te dwie możliwości.

Nie mam pojęcia jakie pedały dobrać, czy NS LEG EATERS, BLOOD MARRY czy PROTECOR’a? Znalazłem kilka opinii o tym, że ktoś rozwalił NS’a.

Ogólnie prosiłbym o komentarze osób znających, użytkujących podobne podzespoły. Czy są to dobre wybory. Jeżeli coś powinienem zmienić to dlaczego? Bardzo mile widziane komentarze.

Drodzy użytkownicy DH-FORUM, to wam będę zawdzięczał swój pierwszy rower!

Proszę o wyrozumiałość, nie trudno jest wyrzucić 4400,00 zł. Pracowałem na nie wakacyjnie przez dwa lata. Chciałbym złożyć rower na rozsądnych częściach.

Dlatego proszę Was o pomoc.


HAMULEC T: HOPE MONO M4 Z TARCZA 163MM.
PIASTA T: DMR REVOLVER SSINGLE SPEED 14MM.
PIASTA P: DMR REVOLVER QR20MM 36H.
OPONA T: SCHWALBE TABLE TOP TIMO PRITZEL SERIES 24" '2.25.
OPONA P: SCHWALBE TABLE TOP TIMO PRITZEL SERIES 24" '2.25.
SUPORT: TRUVATIV HOWITZER BSA MUFA 68MM / DARTMOOR HARD-BARR 68MM 113MM.
OBRECZ T: REBORN BLACK TRACK 24" 36 O / SUN RIMS DOUBLE TRACK 24" 36 O.
OBRĘCZ P: REBORN BLACK TRACK 24" 36 O / SUN RIMS DOUBLE TRACK 24" 36 O.
WSPORNIK: NS QUARK PRO 25,4 CZARNY '07.
SIODŁO: DARTMOOR DIRT-SITTERR.
PEDAŁY: NS LEG EATERS CZARNE '07/ DARTMOOR BLOODY MARRY / PRODIGY PROCREATOR
ŁAŃCUCH: KMC SINGLE SPEED K710 SL
STERY: OCTANE WARP 2
SZPRYCHY: DT CHAMPION BLACK 74 SZT, NYPLE W KOMPLECIE.
RAMA: NS SUBURBAN '07 BLACK BEZ PIVOTÓW / DUNCON PUSSY DIRT CZARNA '08.
SZTYCA: DARTMOOR BARREL CZARNO-GRAFITOWY 27.2 MM.
KIEROWNICA: NS DISTRICT LOW 25,4 MM.
DĘTKI: SCHWALBE DH 24".
GRIPY: PRODIGY PROGRIP CZARNE Z KOŁNIERZEM.
KORBA: TRUVATIV HUSSEFELT HOWITZER 36 ZĘBY 170MM.
WOLNOBIEG: JEDNORZĘDOWY BMX 16 ZĘBÓW.


Interesują mnie części nowe. Ewentualnie używane przez kilka tygodni.

Dziękuję wszystkim tym, którzy zdecydują się wypowiedzieć..
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

co do obręczy to chodzi co o double tracka?? jak tak to reborny są cięższe, jak chcesz coś takiego to lepiej weź s-typa i urwiesz kilka gramów na obręczach, co do reszty to wydaje się dobra tylko jakoś amor troche za duży jak dla mnie.
w_potrzebie
Posty: 15
Rejestracja: 24.07.2007 00:11:48
Kontakt:

Post autor: w_potrzebie »

Waga obręczy REBORN BLACK TRACK 24" i SUN RIMS DOUBLE TRACK 24" jest identyczna i wynosi ona 760 gramów. Zaciągałem opinii na SPRZĘTOWNI. Cztery osoby wypowiadały się o REBORN'ach, jako tańszych ale łapiących luzy, natomiast 44 osoby recenzujące SUN RIMS'y od czasu do czasu wspominają coś o luzach. Geometria i materiał z których wykonano obie obręcze są takie same. Nadal nie rozumiem czym się różnią.

Potrzebuję wytrzymałej obręczy. Niekoniecznie muszę oszczędzać 200 gram na wadze tych kółek.

S-TYPE chyba nie wytrzyma tyle co DOUBLE TRACK od SUN RIMS'a?
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

tomek059 pisze:weź s-typa
Tez popieram, ja juz tak z przodu DT wymienilem i na tyle tez chce cos lzejszego.
I moze bym wymienil korbe z suportem an cos bmxowego, chociazby Reborna Cobre albo hadesa albo cos.
Reszta jest elo. Moze ten fork na jakas 100 weczke bym wymieniel ale to juz jak kto lubi :)
MateuszWLCK
Posty: 95
Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
Kontakt:

Post autor: MateuszWLCK »

Wg mnie:
1: Support: Powinieneś kupić korbę z zintegrowaną osią i łożyskami na zenątrz ramy. Taki zestaw będzie wytrzymalszy od hussefelta howitzera (hard barr w ogóle nie pasuje do howitzera)
Np; Korba shimano hone (sprzedałbyś małą i dużą zębatkę) - 350zł
2.Obręcze : Najlepszym rozwiązaniem bedzie kupno na tył double tracka , a na przód single tracka - z przodu obręcz nie musi być tak wytrzymała jak z tyłu
3.Rama: Duncon pussy dirt jest jeszcze nie sprawdzona , ponieważ nikt na niej nie jeździ, a suburbany pękały - wybór należy do ciebie
4.Pedały : W leg eatersach psują sie łożyska , jak w wielu pedałach mtb. Bmx-owe platwormy są wytrzymalsze - http://sklep.proletaryatbmx.pl/index.ph ... ukt&id=256 przy tych nie będą niszczyc ci się buty....
5. Tylnia piasta - czy pussy dirt ma haki 14mm? Piasta romed była by lepsza ponieważ ma driver i pozwala zastosować mniejszą zębatke z przodu
6. Siodełko - to tylko ze względów estetycznych - kupiłbym shadow crow
Tyle odemnie.... i przepraszam za jakiekolwiek błędy ...
P.S. - obręcz nie może łapać luzów :D
Villen
Posty: 383
Rejestracja: 13.09.2005 22:52:06
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: Villen »

Ja przy takiej wadze własnej, olałbym wagę roweru.
Ale bez przesady.

Kółka przód S-Type tył Double Track (aha jak obręcz może mieć luzy? O.o)

Platformy Bloody Marry są świetne nawet najmniejszych luzów nie mam po 3 miesiącach.

Korba albo Hone bez insertów, albo bmx'owa jakaś, np. Odyssey (budżet masz duży więc można sobie pozwolić) na suport euro bb. Ewentualnie Howitzer da rade.

Oponę na tył na pewno weź inną, przy tej wadze i braku techniki podziurawisz tejbla w trzy dni :P bierz Schwalbe Crazy Bob (z tańszych), albo Maxxis Hookworm, ewentualnie Nokiana XXX. Aha jeśli bardzo zależy Ci na Table Top'ie to możesz zastosować jakąś gruuubą dętkę DH, ale moim zdaniem lepiej grubszą oponę. Weź zwykłe dętki.

Pussy na '08 to praktycznie sub '07. Też mocno cieniowana, łatwo o wgniot (jeździ jakaś na bA). JA dla siebie wziąłbym Suburbana, zwłaszcza przy 24". Na Pussy nie jeździłem.

Gripy ok, ewentualnie bardzo zbliżone są Dartmoor Ripper i tańsze o 10zł. Mam je i troszkę szybko się ścierają.


Kiera ze stali nie potrzebna jak masz amora. Szukaj alu, np NS Habanero, Jalpeno (w zależności od mostu, jedna jest na 31,8 druga na 25,4).


Sztyce dopasuj do grubości ramy i bierz jak najlżejszą.

Wolnobieg jakikolwiek byle nie Dicta.

Łańcuch świetny, ale trendziarskie są teraz z halflinków, np SALT.

Piasty Romeda faktycznie są ponoć świetne, a kasy Ci wystarczy.

Siodło, tylko slim :) http://sklep.proletaryatbmx.pl/index.ph ... oria&id=17
jakie Ci się tam podoba...

Stery raczej wydadzą, ale będziesz testerem, bo mało kto je ma.

Aha 130mm amora do streetu? Eeeee troszkę dużo... Spróbuj jeszcze zmniejszyć, np. na 110, albo kupuj sztywnego póki masz całe nadgarstki :)

Przy takim setupie zostanie Ci na (obowiązkowo!) KrK Marou + Asfalt i może jakiś orzech na dert...
http://www.pinkbike.com/photo/1136980/

Kupie Kamere Canona MVX !!!!!!!!!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości