Zmiana skoku drop off III
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 07.01.2007 21:13:35
- Lokalizacja: Goleniów
- Kontakt:
Zmiana skoku drop off III
Mam pytanie czy da sie zmnienic skok w drop off III
i jaki wlać olej do niego
i jaki wlać olej do niego
Dh/Fr WOW !!
ja mam drop-off'a 3 i tam sie skok zmienia poprzez ciśnienie w negatywnej komorze powietrza (prawa goleń) a co do podkładek to nie wiem bo ich nie mam w moim dropie rocznik 2006, a i do negatywnej komory powierza według marzocchi trzeba napompować do 15 psi
Sory za offtopic ale mam taki problem nie wiem ile nalać oleju byłbym wdzięczny za podanie mi ilości oleju którego sie wlewa do dropa
Sory za offtopic ale mam taki problem nie wiem ile nalać oleju byłbym wdzięczny za podanie mi ilości oleju którego sie wlewa do dropa
marowa - chłopie chyba Ci sie pomyliło z systemem TAS w All Mountainach czy Doppio Air w Z1:) W drop offie jest tylko asysta powietrzna, fakt ze jak sie napompuje to kompresuje troche sprezyny negatywne i wyjdzie moze z 0,5cm skoku wiecej 
Zmiana skoku tylko przez przełozenie tulejek PLASTIKOWYCH!!! spod sprezyn negatywnych (dolne) na sprezyny pozytywne (górne) Nie próbuj nawet ruszac tych aluminiowych bo one sa do systemu SSV, i trzymaja tłumik w goleniach, czasem rozne buraki wyjmują to i wszystko im lata w srodku a w konsekwencji wyrywa pierscienie mocujace tłumik i amor w dwoch kawałkach.
Olej jaki sie wlewa do Marzocchi to 7,5W Motorex albo jesli chcesz jeszcze lzejsze tłumienie to 5W.

Zmiana skoku tylko przez przełozenie tulejek PLASTIKOWYCH!!! spod sprezyn negatywnych (dolne) na sprezyny pozytywne (górne) Nie próbuj nawet ruszac tych aluminiowych bo one sa do systemu SSV, i trzymaja tłumik w goleniach, czasem rozne buraki wyjmują to i wszystko im lata w srodku a w konsekwencji wyrywa pierscienie mocujace tłumik i amor w dwoch kawałkach.
Olej jaki sie wlewa do Marzocchi to 7,5W Motorex albo jesli chcesz jeszcze lzejsze tłumienie to 5W.
ablee Nic mi sie nie pomyliło TAS to zmiana skoku przez krecenie pokretła na dole goleni, np w All Mountain 1 2005, 2006, a Doppio Air Pompujesz na dole i sie zmienia skok na mniejszy. TST (5 lub2) to regulator tłumienia kompresji az do blokady. Poczytajcie sobie troche o tym. Nie zmienia to faktu ze Drop Off III ma tylko SSV z regulacja tłumienia i tyle.
KrBiker87 pisze:fakt ze jak sie napompuje to kompresuje troche sprezyny negatywne i wyjdzie moze z 0,5cm skoku wiecej
jak sie napompuje komorę negatywną to zmniejsza sie skok ale o 2 cm
a wyobraź sobie że mój drop off nie ma ssv tylko vf2, tłumienie powrotu i naprężenie wstępne przez komore negatywnąKrBiker87 pisze:Nie zmienia to faktu ze Drop Off III ma tylko SSV z regulacja tłumienia i tyle.
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 20.05.2007 09:28:10
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
marowa vf2 to taka niby ewolucja SSV, tak naprawde to praktycznie to samo, to prosty ale zarazem bardzo wydajny tłumik. Ale z tym zmniejszaniem skoku przez komorę pozytywną to przesadziłes troche. To nie w tą stronę, jedynie komora negatywna moze zmniejszyc skok, tak jak np w systemie Marzocchi Doppio Air, pompujesz bardziej komore negatywną (wentyl na dole goleni) i skok zmniejsza sie o 2 cm.
bombeczka888 W Dirt Jamie (mowa tu o PRO) byc moze tez sa takie podkładki ale nie dam głowy. Wogole czesto to zalezy czy amorek był kupowany razem z rowerem (tzw OEM) czy osobno. ja raz miałem Dirt Jumpera III 2005 OEM i po rozkreceniu go okazało sie ze tłumik nie ma zadnych podkładek i nie da sie przedłuzyc skoku. Rozkrec swojego amorka i zobacz czy ma jakies plastikowe tulejki pod sprezynami negatywnymi, jesli tak to wyciagnij je i przełoz na gorne sprezyny, wtedy skok sie powiększy o szerokosc tej tuleii co przełozysz.
bombeczka888 W Dirt Jamie (mowa tu o PRO) byc moze tez sa takie podkładki ale nie dam głowy. Wogole czesto to zalezy czy amorek był kupowany razem z rowerem (tzw OEM) czy osobno. ja raz miałem Dirt Jumpera III 2005 OEM i po rozkreceniu go okazało sie ze tłumik nie ma zadnych podkładek i nie da sie przedłuzyc skoku. Rozkrec swojego amorka i zobacz czy ma jakies plastikowe tulejki pod sprezynami negatywnymi, jesli tak to wyciagnij je i przełoz na gorne sprezyny, wtedy skok sie powiększy o szerokosc tej tuleii co przełozysz.
marowa pisze:
ja mam drop-off'a 3 i tam sie skok zmienia poprzez ciśnienie w negatywnej komorze powietrza (prawa goleń)
No twierdziłes ze twoj Drop off III posiada komore negatywna, potem napisałes ze jednak pozytywną i ze sie da zmieniac skok w nim, no a ja Ci napisałem ze w twoim amorku nie ma negatywnej, poprostu twoj amorek nie ma zewnętrznej zmiany skoku i tyle. Jedynie np Drop off 1 (np 2004, 2005) miał blokade skoku ETA, ktora jest zarazem regulacja skoku.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 07.01.2007 21:13:35
- Lokalizacja: Goleniów
- Kontakt:
Liwcio
podkładki, w zależności od modelu możesz mieć skok 130/150 albo 110/130/150
bo miałem dwa drop offy III w rękach otwarte i jeden był 130/150 a drugi 110/130/150
Czyli jak zmieniam podkładki i moge miec 130/150 albo 110/130/150
czaje ale nikt mi nie powiedzial dokladnie ile lać tego oleju czy po sam brzeg czy jak ??
podkładki, w zależności od modelu możesz mieć skok 130/150 albo 110/130/150
bo miałem dwa drop offy III w rękach otwarte i jeden był 130/150 a drugi 110/130/150
Czyli jak zmieniam podkładki i moge miec 130/150 albo 110/130/150
czaje ale nikt mi nie powiedzial dokladnie ile lać tego oleju czy po sam brzeg czy jak ??
Dh/Fr WOW !!
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 07.01.2007 21:13:35
- Lokalizacja: Goleniów
- Kontakt:
kubek-fish - stary, bomber jest taki banalny w srodku spokojnie zrobisz to w domowym zaciszu. Z podkładkami to logiczne, jesli wyjmiesz je spod sprezyny negatywnej to przedłuzy Ci tłumik, wsadzasz to na sprezyny pozytywne i wtedy skok jest automatycznie wiekszy. Co do poziomu oleju to lejesz tyle aby zalało tłumiki przy rozpręzonym amortyzatorze, najlepiej swiecic latarką do srodka goleni i patrzec czy gora tłumika znajduje sie juz w oleju, musisz wsuwac i wysuwac golenie aby zasysało olej, jesli juz jest poziom nad tłumikami lejesz jeszcze z 1cm (olej lubi sie czasem pienic, to grozi utrata tłumienia, po to ten 1cm) i gotowe.
KrBiker87
czy my mówimy o tym samym amortyzatorze ??
No więc tak w prawej goleni mam negatywną komore powietrza , i sprężyne
Natomiast w lewej goleni mam komorę pozytywną .
Jak już wcześniej wspomniałem dropa mam z roku 2006, może wcześniej sie zmieniało skok podkładkami ale ja w swoim amortyzatorze takowych podkładek nie mam.
A i wiem gdzie jest pies pogrzebany poprostu mamy inne roczniki chyba :p
czy my mówimy o tym samym amortyzatorze ??
No więc tak w prawej goleni mam negatywną komore powietrza , i sprężyne
Natomiast w lewej goleni mam komorę pozytywną .
Jak już wcześniej wspomniałem dropa mam z roku 2006, może wcześniej sie zmieniało skok podkładkami ale ja w swoim amortyzatorze takowych podkładek nie mam.
A i wiem gdzie jest pies pogrzebany poprostu mamy inne roczniki chyba :p
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 07.01.2007 21:13:35
- Lokalizacja: Goleniów
- Kontakt:
marowa słuchaj , sprawa wygląda tak: W Drop Offie III na 2006 rok są dwa tłumiki SSV (dwa albo jeden, tak jak w Dirt Jumperach z np 2005 roku), jeden tłumik ma regulacje tłumienia na dole, a na gorze zapewne masz korki do ASYSTY POWIETRZNEJ. Jako ze w starszych marzocchi mozna było krecic regulatorem i naprezenie sprezyny wzrastało, w nowych jest komora ktora mozna utwardzic prace, jest to komora POZYTYWNA, poniewaz działa w strone przeciwną do spręzania amortyzatora. Komora negatywna ma za zadanie sprawic aby amortyzator powietrzny był bardziej czuły na najmniejsze nierownosci i w amortyzatorach marzocchi pompuje sie je na dole goleni. Nieliczne amorki tak mają, jedynie najdrozsze modele np Z1 FR SL 2003 (doppio air - czyli podwójna komora powietrzna) lub Marathon. Jedynie w modelach na 2008 rok ma byc cos takiego jak SFA czyli za pomoca jednego wentyla pompuje sie dwie komory - pozytywną i negatywną. Twoj amorek ma dwie komory pozytywne, do tego sprezyne i regulacje tłumienia. Amen.
kubek-fish Jesli chcesz zmniejszyc skok w swoim Drop offie to musisz wykonac ta czynnosc w druga strone. Tzn jesli rozkrecisz amorka i masz przy gornych sprezynach jakies plastikowe tuleje to musisz je wsadzic pod sprężyny negatywne, czyli te znajdujące sie na tłumikach. Przypominam ze tłumik SSV zdejmuje sie specjalnymi szczypcami do opasek (mozna kupic nawet w Tesco :P ) to banalnie prosta operacja (oczywiscie pomijajac spuszczanie oleju), ale jesli nie czujesz sie na siłach daj amorek do serwisu aby zrobili to za Ciebie.
kubek-fish Jesli chcesz zmniejszyc skok w swoim Drop offie to musisz wykonac ta czynnosc w druga strone. Tzn jesli rozkrecisz amorka i masz przy gornych sprezynach jakies plastikowe tuleje to musisz je wsadzic pod sprężyny negatywne, czyli te znajdujące sie na tłumikach. Przypominam ze tłumik SSV zdejmuje sie specjalnymi szczypcami do opasek (mozna kupic nawet w Tesco :P ) to banalnie prosta operacja (oczywiscie pomijajac spuszczanie oleju), ale jesli nie czujesz sie na siłach daj amorek do serwisu aby zrobili to za Ciebie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości