Demo 8 i 9

Mundek
Posty: 90
Rejestracja: 25.12.2006 13:03:34
Kontakt:

Post autor: Mundek »

Villen czemu mu sie swietnie JEZDZILO? Juz jej niema? Pytam z ciekawosci bo kupilem od niego rower a-ganga 24:00 z Pike :D
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

na dercie powiadasz?? i po to kupuje się rame ze skokiem >200 żeby latac na dercie, fajnie ;)
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

piotrex
1pomylka w pisowni
2cane corso tez mialem
3 jestes smieszny... posiada ona dokladnie ten sam system amortyzacji co cane corso czyli ZJAZDOWY, ramy do dropow to zazwyczaj 1 zawiasy, wielo zawiasy (progresywne)
Dlaczego dla ciebie ciezka rama=freeridowa rama?? bez sens. To wlasnie ramy zjazdowe sa najciezsze. I jak dla mnie pytac o to jaka rame kupic moze osoba ktora nie ma pojecia jakie ramy istenieja. Gdyz nikt mu nie powie jaka bedzie najlepsza dla niego (sa rozne upodobania) Jesli chcesz walic dropy-progresywna, jesli glownie zjazd-liniowa. Ja np lubie ramy z liniowa praca- przeciwienstwo progresywnej(coraz twardszej w miare uginania) Zreszta dlugo by gadac bo jest duzo wariantow. Jak dla mnie demo to poprostu strasznie sztywna pracujaca calkiem niezle konstrukcja. Ja polecal bym karpiela. Ich ceny w sumie spadly (wiecej tego w pl) Disco voltage chodzi bajecznie, dostaniesz w tej cienie ladne, i bardzo mocne. Lecz nie wyglada tak "pokazowo" jak demo co niektorych odstrasza ;) Pozdrawiam
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

BikerJGjesli ja jestem smieszny,to Ty tragiczny i nieobeznany z tematem-downhill to sciganie sie i jesli wg Ciebie ramy zjazdowe sa najciezsze to chyba zostales w poprzednim wieku.
Presa to ciezki klocur do ekstremalnego katowania,z wysoko umieszczonym srodkiem ciezkosci.Dlaczego ciezki klocur?Moja rama z damperem wazy 3,5kg (jest mniejsza,zgadza sie.Ma tylko 160mm skoku).Presa wazy 6kg.bez dampera.Dla porownania-Intense m3 z tlumikiem-4,5kg.v10-ponizej 4kg z damperem.
Cane-4,3kg bez dampera (czyli z 6wayem w granicach 5kg).
Kolejny blad w Twojej wypowiedzi-praca zawieszenia o charakterze liniowym polega na tym,ze nie ma roznicy czy jest w poczatkowej "czesci" skoku,czy w koncowej.Charakterystyka "im glebiej,tym bardziej miekko" to charakterystyka degresywna.
Co do tego ze nikt mu tak naprawde nie powie jaka rama jest dla kolegi najlepsza to sie zgodze.Trzeba pojezdzic na roznych ramach i wtedy wszystko jest jasne...
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

piotrex
hahaha rama do zjazdu 160mm :D to tak jak demo do dirtu. Widze ze coraz lepiej w tej polsce sie dzieje... Wiadomo ze sa pewne odchyly takie jak presa.. jest ciezsza od v10 o niewiele.. v10 tez ma wysoko zamieszczony ... gdyz do Ch**** ma ponad 200mm. Jak zawieszona twoim zdaniem powinna byc rama ze skokiem >200mm??

"praca zawieszenia o charakterze liniowym polega na tym,ze nie ma roznicy czy jest w poczatkowej "czesci" skoku,czy w koncowej." i jak napisalem?? NAUCZ SIE CZYTAC!! "Ja np lubie ramy z liniowa praca- przeciwienstwo progresywnej(coraz twardszej w miare uginania)" To twoim zdaniem ramy zjazdowe sa lzejsze niz ramy z mniejszym skokiem?? C:D nie mam pytan koles. Pozdrawiam i wiem ze nie przyznasz sie do bledu... tak to jest na forum...
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

synku,Ty sie naucz czytac,a potem mozemy porozmawiac.
Powiedz mi jakie jest przeciwienstwo zwrotu "coraz twardziej"?
Presa to extreme freeride-nawet producent tak ja okreslal.Ze Ty jestes madrzejszy-w to niewatpie.

P.S.Jesli dla Ciebie 1kg w rowerze do dh to niewiele,to gratuluje.
orange 223 wazyl w granicach 4kg z tlumikiem z tego co pamietam-bagatela 215mm skoku.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
specjalized
Posty: 524
Rejestracja: 23.01.2006 00:52:56
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: specjalized »

przeciwieństwo liniowej to NIE jest progresywna to jest poprostu "nieliniowa"...

przeciwieństwo progresywnej to jest degresywna

to że ktoś ma 160mm skoku to nie znaczy że nie może jeździć w DH. może poprostu woli techniczne trasy a nie zapieprzanie z prędkością 80km/h po telewizorach. dawniej rowerki DH miały właśnie tyle skoku, jeszcze dawniej miały 100mm skoku (pamiętam jak monster tyle miał, pisali że jakiśtam zawodnik zdobył na nim 2 miejsce na jakiś zawodach) a na pierwszych zawodach DH chyba w 91 roku na około 100 zawodników czterech tylko miał amortyzację przodu, trasa była płaska i miała 7km długości... czasy się zmieniają, ktoś ma 160 bo pewnie tyle mu wystarcza na warunki w których jeździ

a co do dirtowca na demo... szkoda gadać...
www.sap.end.pl - "JEAN FRANCOIS GOTUJE BURRITO"
http://tiny.pl/dgjw - anlbum na PB
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Czytam niektore wpisy i robi mi sie smutno. Czemu nie jednopółka do demo? Przeciez np 66 jest dłuższy od niektorych 2 połek wiec geo nie zjedzie, no chyba że bedzie " głupio wygladać i kumple obśmieją"

Co do dropów to ludzie zastanówcie sie co piszecie? Na co komu do dropów 200+ skoku? Przeciez i tak skacze sie na spadek. Zobaczcie sobie na jakich rowerach skacze sie na crankworxach na slopestyle np. sx trail niewielkim skokiem. Duzy skok to obecnie tylko dh

Kumicho zaleznie od tego jak płynnie jezdzisz powinien ci starczyc rower z ok 140-150 skoku(bottle,sx trail) albo ok 180(dirtbag, session 7, demo 7, uzzi vpx)

Do dropów jak nie jezdzisz czysto brałbym sessiona 7 ale jak masz dobre ceny na speca to moze demo 7. Intense mi bardziej pasuje ale ja mniej w dropy sie bawie. Szczerze lepiej popytaj na anglojezycznych forach bo to ludzie zamiast geo roweru zwracaja uwagi na dziwne rzeczy(ideal roweru jak ostatnio tu zauwazam wyglada troche takhttp://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 1188750470
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »


3 jestes smieszny... posiada ona dokladnie ten sam system amortyzacji co cane corso czyli ZJAZDOWY, ramy do dropow to zazwyczaj 1 zawiasy, wielo zawiasy (progresywne)

Co z tego ze posiada 'dokladnie ten sam system'? ten system jest stosowany w wielu rowerach, a mimo wszystko praca jest inna. Zwroc uwage na to ze geo presy jest zupelnie inne.
Rowery z ogniwem HORST'a tez posiadaja "dokladnie ten sam system zawieszenia' a kazda rama pracuje inaczej.

po czesci rozumiem Twoje dywagacje, ale co ma piernik do wiatraka ze do dropow sa 1 zawiasy i wielo zawiasy z progresywnym skokiem? najwieksza pierdola jaka slyszalem.

na scenie DH jest kila 1zawisow, ktore z droperka i fr nie maja nic wspolnego, np Turner DHR czy Orange 223.

co do wielozawiasow z progresywnym skokiem tez nie rozumiem czemu wyklucza to stricte DH a kwalifikuje sie do droperki(fr)? Glupia v10 ma progresywny skok a jest maszyna z zalozenia do DH.

poza tym duze znaczenia ma tu damper, a nie sam projekt zawieszenia.

a co do samej Presy;
nie zlozylbym na tym zjazdowki bo jest to faktycznie ciezki kloc. Z doswiadczenia wiem, ze ciezki rower to ZLO, bo mam maszyne o podobnych parametrach. I trzeba o prowadzneia takiego kloca naprawde duzo sily. Moze i sama jazda jest na tej ramie przyjemna - ale konczy sie przyjemnosc wraz z sila w rekach:)

P.S. jest Karpiel Disco Volante,a nie Disco Voltage


Spaced Obraz maszyny do dropow wykreowaly filmy typu NWD etc, gdzie dropy byly pokazane jako kilkunastometrowe sciany - jest to faktycznie troche naciagniete, bo ludzie bez problemow na sztywniakach odstawiaja droperke (oczywiscie duzo mniejsza) - ale rownie efektowna. wiec sie zgodze, ze duzy skok w droperce nie jest konieczny, aczkolwiek jest mile widziany zwg na mozliwosc 'niedociagniec' przy ladowaniu;-)
www.feel-free.pl
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

Tak w kwestii formalnej to Uzzi VPX ma 198 mm ( wg specyfikacji, zmierzone u mnie 201 mm skoku ). Do dropoów bym tego nie polecał ( przynajmniej tych dużych, za to do DH i FR ( w starym rozumieniu tego słowa ) jak najbardziej. Dlatego tez posiadam 3 tarcze z przodu i zapewniam, że przydają się.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Do dh raczej nie bo vpx jest krótki jak na dh i moze byc niestabilny przy predkosciach ale skoro prawdziwych tras dh u nas nie ma to czemu nie ;)
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

Kwestia dopasowania rozmiaru ramy do wzrostu i sposobu jazdy. Ja przy 182 cm wzrostu mam aż L i sprawdza się znakomicie ( mostek 50 mm ). Rozmiar mniejszy już był za krótki do DH.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

wrescie ktos sensownie pojechal GAMONIA BIKER JG ...
--smieszny gosc w stylu BENDERA, --osobiscie nie znam nikogo kto chcialby w dh jezdzic na karpielu-moze z 5 lat temu,? a gosc sie pewnie branzluje na sama mysl..
i poco komu taki skok?? chyba ze technika jazdy nadal na poziomie bendera...--wystarczy obejzec zestawienia sprzetu na jakim obecnie wygrywaja goscie zawody..rowerki po 17kg z max skokiem 200 --przeciez nawet w v10 mal byc ograniczony skok do 195mm -odpuscili ,ale prawdopodobnie w przyszlym roku juz tak zostanie--bo nikt wiecej nie kupi santy.
DEMO nie do dirtu bo duzy skok,DEMO nie do zjazdu bo maly skok?? co za kretyn
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

NIE ROZUMIEM WASZYCH DYWAGACJI -- CO MACIE NA MYSLI PISZAC ZE DEMO NIE NADAJE SIE NA DIRT??? - CO ZA ROZNICA CZY TO FULL O SKOKU 200 CZY 140.. UZASADNI KTOS LOGICZNIE???
A MOZE MACIE NA MYSLI DIRCIKI PO 1,60M --??? NA TAKIM PEWNIE RZECZYWISCIE BYM SIE NIE ZMIESCIL
MIESZKAM W WAWIE I CZASCIEJ SKACZEMY NIZ ZJEZDZAMY..TRUDNO SOBIE WYOBRAZIC?? CALA WARSZAWSKA CYKLOZA JEZDZI NA FULLACH- I ROBI DOKLADNIE TO SAMO SZTYWNIAKI..
ZEBY WAM JESZCZE TROCHE POTKRECIC CISNIENIE DODAM ZE W MOIM DEMO 8 JEST FOX 40..
BOZE-CHYBA SPRZEDAM,BO WSTYD NA DIRCIE
Hope
Posty: 1553
Rejestracja: 19.08.2005 03:58:29
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Hope »

Taka prawda ze na kazdym baju da sie latac dert :P Obczajcie np. tu http://www.pinkbike.com/photo/1437521/
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

dokladnie--to ziomek z osiedla, chyba tez powinien sprzedac rowca
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

diskordiaKarpiele super ramy,a co do tras pod duze fulle to jest ich cala masa,ze w PL nie ma to inna kwestia.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

nie twierdze ze karpiel jest zly..irytujace sa jedynie opinie niektorych ludzi-ktorzy sie madrza tak,jakby ujezdzali wszystkie rowerki swiata,wysnowaja jakies dziwne nie poparte zadnymi faktami teorie--wysmiewaja ludzi ktorzy maja inne zdanie itp.
sam miales okazje dyskutowac z gosciem-co to, jego kolega ma..a wojek w ameryce to..i tym podobne shity.
prosta sprawa...powinno sie wiedziec co sie gada,a nie gadac co sie wie.
jezdzic po kims za to ze jezdzi w swoim stylu-paranoja..
skoro demo nie jest do dirtu,to moim zdaniem dodatkowy atut dla kogos kto potrafi to robic na takim rowerze..-tak samo ja podziwiam gosci na sztywniakach ktorzy wykrecaja nieraz lepsze czasy na poldownhilu niz niejeden z madrzacych sie tu ignorantow.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

" wrescie ktos sensownie pojechal GAMONIA BIKER JG ...
--smieszny gosc w stylu BENDERA, --osobiscie nie znam nikogo kto chcialby w dh jezdzic na karpielu-moze z 5 lat temu,? a gosc sie pewnie branzluje na sama mysl..
i poco komu taki skok?? chyba ze technika jazdy nadal na poziomie bendera...--wystarczy obejzec zestawienia sprzetu na jakim obecnie wygrywaja goscie zawody..rowerki po 17kg z max skokiem 200 --przeciez nawet w v10 mal byc ograniczony skok do 195mm -odpuscili ,ale prawdopodobnie w przyszlym roku juz tak zostanie--bo nikt wiecej nie kupi santy.
DEMO nie do dirtu bo duzy skok,DEMO nie do zjazdu bo maly skok?? co za kretyn"

Koles po 1 mam 16 lat a wiem bardzo duzo o konstrukcji maszyn... Po 2 (do kilku osob) ilosc zawiasow-punktow obrotu to nie zawsze ilosc lozysk... Po 3 Nie patrzmy na to na jakich sprzetach smigaja ludzie z czolowki... BO IM KU*** PLACA za to zeby jezdzili na***np?? Po 4 mozna jezdzic na streetowce w dh nie?? Jak steave peat pojechal by na streetowce w MŚ to zapewne zapanowal by nowy szl... A co do 1 polek w dh to sa za malo sztywne. A i najwazniejsze... WSZYSTKO ZALEZY OD KONSTRUKCJI RAMY A NIE DAMPERA (bez skrajnosci oczywiscie) I co do 1 zawiasow w dh to jest smieszne <lol> :D orange to poprostu przereklamowana marka! Polecam porozmawaic z kims kto sie na tym zna (bron Boze nie uwarzam sie za takiego) 1 zawias i dh?? hahaha... ehh szkoda mi czasu naprawde... Ludzie patrzcie jak sprzet sie zachowuje w lesie a nie na jakim sprzecie wygrywaja mistrzowie. Naogladacie sie tych filmow na ktorych zarabiaja miliony i pierd****** glupoty. A co do pracy 1 zawiasa a np vps jest ogromna roznicaaaaaa!! I nie ma znaczenia czy vps to najtansze norco i najdrozszy orange. Sam skladam lekki rower (170/170, pow. damper, z przodu travis... PINK BIKE JAK COS) Poprostu w tych czasach coraz bardZiej na zawodach dh liczy sie kondycja.... Szkoda gadac... itak nikt mi racji nie przyzna... WIec pozdrawiam i juz nic nie pisze bo szkoda slow i czasu. 5
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości