Badziewne serwisy !!
Badziewne serwisy !!
W tym temacie chcę poruszyć kwestie syfiastych serwisów i sklepów rowerowych których jak podejrzewam w naszym kraju jest wiele.
Proponuje stworzyć coś w rodzaju listy i podawać nazwę i miasto w jakim znajduje się serwis.
Pierwszy wpis dotyczy serwisu Cyklofan w Opolu.
(oddałem tam koło do przeplotu) Na początku dość śmieszna sytuacja, obsługująca pani za ladą bierze koło i zastanawia się czy szprychy będą dobre :shock: (do przeplotu dawałem na ten sam rozmiar obręcz 26'') ale ok
zostawiłem kolo w serwisie i obrazu poprosiłem o dokręcenie konusów w piaście. Po odebraniu przeplecionego koła okazało sie że obręcz została dość porysowana a po miesiącu gdy sprawdziłem piastę okazało się że miska łożyska jest za mocno dokręcona i całkowicie się wyrobiła :( !!
Cala sytuacja.
Mam ten temat pomoże nam uniknąć straty kasy i zniszczenia sprzętu przez takie serwisy.
Proponuje stworzyć coś w rodzaju listy i podawać nazwę i miasto w jakim znajduje się serwis.
Pierwszy wpis dotyczy serwisu Cyklofan w Opolu.
(oddałem tam koło do przeplotu) Na początku dość śmieszna sytuacja, obsługująca pani za ladą bierze koło i zastanawia się czy szprychy będą dobre :shock: (do przeplotu dawałem na ten sam rozmiar obręcz 26'') ale ok
zostawiłem kolo w serwisie i obrazu poprosiłem o dokręcenie konusów w piaście. Po odebraniu przeplecionego koła okazało sie że obręcz została dość porysowana a po miesiącu gdy sprawdziłem piastę okazało się że miska łożyska jest za mocno dokręcona i całkowicie się wyrobiła :( !!
Cala sytuacja.
Mam ten temat pomoże nam uniknąć straty kasy i zniszczenia sprzętu przez takie serwisy.
Szanowny Panie Misiek112. Otóż rozmiar w calach obręczy to dużo za mało żeby stwierdzić czy szprychy z jednego koła będą pasowały do drugiego. Dla własnej satyfakcji poczytaj o tym to unikniesz kompromitacji.
Po drugie jeśli obręcz została w serwisie porysowana, trzeba było od razu na miejscu złożyć reklamację.
Po trzecie przez miesiąc jeżdżenia konusy mogły się same poluzować lub zacisnąć mocniej (polecam piasty na łożyskach maszynowych nie będziesz miał takich problemów) więc trudno winić za to serwis.
A po czwarte i ostatnie każdy ma prawo popełnić błąd i na podstawie jednej sprawy trudno uogólniać i wyciągać wnioski. Następnym razem skożystaj z usług innego serwisu, masz ich w Opolu sporo:Big Bike na Ozimskiej, Sport Bike na Tysiąclecia, Wrona na Grunwaldzkiej, FR u Góry vic a vis dworca PKS, Rowerem na Wyczółkowskiego itd.
I jesze tytułem wyjaśnienia nie mam nic wspólnego z serwisem Cyklofan, nie kożystam nawet z jego usług gdyż rower serwisuję sobie sam, ale uważam że niewiele żetelności (trudne słowo) jest w Twojej wypowiedzi.
Po drugie jeśli obręcz została w serwisie porysowana, trzeba było od razu na miejscu złożyć reklamację.
Po trzecie przez miesiąc jeżdżenia konusy mogły się same poluzować lub zacisnąć mocniej (polecam piasty na łożyskach maszynowych nie będziesz miał takich problemów) więc trudno winić za to serwis.
A po czwarte i ostatnie każdy ma prawo popełnić błąd i na podstawie jednej sprawy trudno uogólniać i wyciągać wnioski. Następnym razem skożystaj z usług innego serwisu, masz ich w Opolu sporo:Big Bike na Ozimskiej, Sport Bike na Tysiąclecia, Wrona na Grunwaldzkiej, FR u Góry vic a vis dworca PKS, Rowerem na Wyczółkowskiego itd.
I jesze tytułem wyjaśnienia nie mam nic wspólnego z serwisem Cyklofan, nie kożystam nawet z jego usług gdyż rower serwisuję sobie sam, ale uważam że niewiele żetelności (trudne słowo) jest w Twojej wypowiedzi.
niemłody zapaleniec
Ta miła pani miała racje, że to sprawdziła. 26'' to obwód zewnętrzny, wewnętrze sie BARDZO różnią. Pozatym nawet 2mm róznicy na wewnętrznej średnicy potrafią pokrzyżować plany 
A piasty na kulkach tak już mają, że sie luzuja i trzeba o nie dbać non stop.
Wiec to ty sie wykazałeś niewiedzą a nie ta pani.

A piasty na kulkach tak już mają, że sie luzuja i trzeba o nie dbać non stop.
Wiec to ty sie wykazałeś niewiedzą a nie ta pani.
pasowały bo pewna tolerancja jest mozna wsadzic nyple 16 gdy zakrotkie lub moga tez szprychy wystawac kolo 1 mm jak juz chce sie oszczedzac takze slowa pasowac jest rowniez naciagane. Miska w piescie na kulkach to sprawa taka ze mogles sam ja zajechac a jesli prosiles o samo dokrecenie a nie zajrzenie do srodka a tam moglo byc juz roznie wiec oni dokrecili Ty zajechales i po piescie wtedy 

misiek112
o detkach to byla zapewne ironia ze strony groochas'a
a to co wypisujesz swiadczy o Tobie i Twojej niewielkiej wiedzy o rowerach (w koncu poszedles do serwisu zbey ci konusy przykrecili;| co ja wykonuje w ciagu 5minut...)
i nie unos sie tak bo przestaniesz pasowac do wizerunku forum:)
o detkach to byla zapewne ironia ze strony groochas'a
a to co wypisujesz swiadczy o Tobie i Twojej niewielkiej wiedzy o rowerach (w koncu poszedles do serwisu zbey ci konusy przykrecili;| co ja wykonuje w ciagu 5minut...)
i nie unos sie tak bo przestaniesz pasowac do wizerunku forum:)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Ohh ten temat spadł mi z nieba. A mianowicie mam do napisania na temat MK-bike w Sosnowcu. Wczoraj kumpel zawiózł do nich ramkę do zmiany pakietu na korbę LX-a na Holl II. Ja odebrał to z serwisu, od razu pojechaliśmy ten jak i inne zakupy przetestować. Po przejechaniu może ok 600m na płaskim odcinku, bez żadnych skoków ani nic, po prostu lewe ramię odpadło, okazało się że jakże "fachowy serwis" nie zmierzył szerokości ramy i do 73mm wersji jeszcze dołożył podkładki korekcyjne. I niech mi tu nikt nie mówi że przypadek, bo nim na pewno nie był, ponieważ ten kapselek zabezpieczający na lewym ramieniu, nawet nie sięgał gwintu, był po prostu wsadzony. Nie była to pierwsza wpadka u nich jednak inne były nie tak poważne jak ta. Serdecznie odradzam ten serwis.
Misiuk
Misiuk
...człowieku dobrze że wogóle kobieta o tym pomyślała!!! 26 26 nierówne, fegli mają różne wysokości, ale nie ciężko na to wpasć oczywiście...rysy na feldze haha ja tez miałem i co, nie płacze, ciężko żeby koles zabezpieczał całą, oni nie mają na to całego dnia, kilka rysek nic nie zmieni, bo koło się kreci a nie stoi na wystawie, smar mogłes sobie wytrzec...jeszcze jakaś ogólna degustacja pierdołami czy coś konkretnego ktoś wysunie? nauczcie sie robić naprawy i serwis w domu...misiek112 pisze:obsługująca pani za ladą bierze koło i zastanawia się czy szprychy będą dobre
to też dobremisiuk666 pisze:Serdecznie odradzam ten serwis
http://dhcyc.pinkbike.com
Boże .. ty to widzisz i nie grzmisz ...misiek112 pisze:Ps. Kumpel przewijał z Alrimsa do XC na Dartmora Crussera i jakoś szprychy i nyple paowały.
Czytasz to sie do Ciebie pisze ?
Obręcze mają różna wysokośc profilu ... jedne są wysokie inne niskie....
http://www.dobrerowery.com/images/double%20track.jpg
Masz DoubleTracka - wysoki profil
http://www.dobrerowery.com/images/dm24b.jpg
I DM24 - niski profil
Obie te obręcze mają średnice 26'' - ZEWNĘTRZNĄ !!
Ich średnica wewnętrzna się różni, ona nie jest równa 26'' to jest 26'' minus 2x wysokość profilu .. KUMASZ ??
Jeśli obręcz ma profil wysokości 3cm to średnica wewnętrzna ma 26''minus 6cm.
Jeśli obręcz ma profil wysokości 1cm to średnica wewnętrzna ma 26''minus 2cm.
Pomijam fakt, że do obliczania długości szprych nie używa się żadnej z tych dwóch średnic.Tylko jeszcze inną.
Kumasz ? Wtedy sie używa innych długości szprych. Twój kolega miał farta, obie obręcze miały bardzo podobny profil.
BTW. Przewinąć to można sobie kasete video a nie koło, koła sie przeplata.
Pomijam też fakt, że zgodnie ze sztuką plecenia kół, nie używa się dwa razy tych samych szprych i nypli .. no ale to inna brocha.
Omg. cofam to co powiedziałem o tych szprzychach, ta pani miała racje
bo zaraz będzie następnych 100postów o szprychach. Proszę was o pianie o serwisach tak jak misiuk666
A w moim przypadku myście jak chcecie tłumaczyć się wiecej nie będe dlaczego według mnie serwis jest do kitu bo nie ma sensu więcej pisać, zresztą nikt nie był świadkiem.

bo zaraz będzie następnych 100postów o szprychach. Proszę was o pianie o serwisach tak jak misiuk666

A w moim przypadku myście jak chcecie tłumaczyć się wiecej nie będe dlaczego według mnie serwis jest do kitu bo nie ma sensu więcej pisać, zresztą nikt nie był świadkiem.
no golnie dlatego rysy bo ktos tam moze nie dokonca opanowal sztuki zaplatania... najpierw szprychy z lebkami tu i tam i sram
co tlumaczyc zeby nie powyginac szprych i nie porysowac obreczy trzeba umiec zaplatac dobrze a nie 5 sztuk rocznie. Zanim dobrze to obcykalem i plotlem dobrze kola to troche zapltlem tych gowien calych wszytkich wiec to tez trza jednak umiec:) btw temat o serwisach ja sie nie spotkalem ze zlym bo sam pracuje w serwisie to sie wie sie robi samemu wszytko

misiek112 walnąłeś gafe to sie z godnością wycofaj a nie brniesz dalej.znam ten serwis i dlatego tam nie jeżdze ale nie z powodu badziewnosci ich usług ale z powodu cen za usługi i obsługi.to jest sklep starych kolarzy ,więc nie wymagaj aby sie na wszystkim znali,pani miała super podejscie do tematu w odróżnieniu do ciebie.jak widze masz już opcje pisania i czytania więc powinieneś już łapać że nie wszystkie serwisy robią wszystko,to tak jak byś pojechał z damperem do serwisu na oleskiej, bo te dziadki chyba nigdy nie widziały dampera na oczy,i poprosił o serwis.pomyśl czasem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości