Nawiercanie obręczy

froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Nawiercanie obręczy

Post autor: froger34 »

Witam
Mam pewne pytanko otóż chciałem jak najbardziej zbić z wagi roweru. Nawierciłem przednią obręcz pomiędzy szprychami. Myślę o nawierceniu bocznych ścianek co o tym sądzicie? Bardzo spadnie wytrzymałość obręczy? Warto w to się bawić? W trialu niby tak kolesie modzą. Dodam iż cała robota robiona jest w bmxie. Pozdrower
Wicked
Posty: 566
Rejestracja: 06.05.2007 12:12:07
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Wicked »

Masz jakieś foto tej obręczy co nawierciłeś już?
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

.. co prawda nieco za małym wiertłem wierciłem ale wszytsko jest do poprawy.

Obrazek
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

ten material co wywierciles to tyle co ta jedna nakretka w kole wiec imho bezsensu , w trailu masa czesci alu/carbon a tu stal wiec to co urwiesz bedzie smieszne , a o nawiercaniu bokow nigdy bym nie pomyslal chyba ze co tydzien obrecz zmieniasz
www.mm-foto.pl
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

Wiadomo że mało ale zawsze to coś, na wszystkim próbuje zbić co sie da.
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

ale czasem to jest totalna glupota
www.mm-foto.pl
Sztywniak
Posty: 490
Rejestracja: 09.10.2007 18:47:02
Kontakt:

Post autor: Sztywniak »

wedlug mnie takie zbijanie wagi "na sile" nie ma sensu
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

wywierć sobie dziurę w głowie, ponieważ to chyba jedyny dobry pomysł byci dolać oleju do głowy...
babolfr
Posty: 1394
Rejestracja: 03.04.2006 14:52:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: babolfr »

I w ten sposób zmniejszyłes wage o jakieś 0,5 g i wytrzymałosć o jakieś 30-50% podziwiam Twoją desperacje...
tanie części, ciuchy, kaski, ochraniacze troya, foxa, thora itdi... 4920194
Dafi_biker
Posty: 142
Rejestracja: 13.07.2007 08:13:46
Kontakt:

Post autor: Dafi_biker »

chyba, jak sie komór nie przewierci to nie wpływa to na sztywność obręczy.
www.bike.nets.pl - rozwijamy się ;]
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

ablee zawijaj się
babolfr na takiej obręczy jeżdżę od września więc się nie bój o nic

Wole takie coś niz kupowac nowe lżejsze części bo na to narazie nie mam kasy. Więc jak nie macie nic sensownego do powiedzenia to trzymajcie się ciepło.
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

jak chcesz zbic wage to moze poprzewiercaj sprocket(zalezy jeszcze jaki masz), upitol sztyce jak sie tylko da, siodlo na jakies z papieru :wink:
ashes to ashes...
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

Wszystko poza tym mam zrobione na maksa. Obecnie jeżdżę chainlees nie mam spoketa łańcucha i tylnego drivera bo mi padł.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Froger rozwalisz tylko przy takich chałupniczych naprawach obrecze. Tez rozumiem, ze masa rotacyjna jest najważniejsza ale to przejdz np. na bezdetkowe (a zyskasz przy okazji mozliwosc ladowania niskich cisnien). Do tego możesz np. zmienić oske na alu albo powymieniac wszystkie sruby w biku na tytan(zbijesz na tym moze z 80-100g). Załadować możesz też jakies lekkie siodło zamiast dh/fr kanapy, gripy lżesze(60g stracisz tutaj).

Zresza to jest gadanie jak masz mało kasy bo jak masz to spoko do 16kg zejdziesz z bikiem ;)
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

a tak z ciekawosci ile wazy teraz ten bmx?? jak jezdzisz chainless to moze zdejmij jeszcze siodlo :mrgreen:
ashes to ashes...
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

Seryjniak ważył ponad 11kg wyjebałem parę rzeczy sądzę że teraz koło 10kg. Siodło zostaje bo slim jest więc dużo nie wazy.
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Uważam iz nawiercanie obeczy nie jest zbyt szkodliwe. Ale na logike wydaje mi sie że zrobienie 2 otworów z lewej i z prawej strony i pozostawienie zmostowania między szprychami da lepsza wytrzymałość na wginanie obręczy.
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

powiększ dziury co masz, ścianek nie nawiercaj

bezdętkówki (a są w ogole takie do bmxa ??:) )są cięższe od zwykłych opon+ dętki ;)
jak już to kit bezdętkowy (mleczko silikonowe) do zwykłej oponki
zakłada się toto tragicznie, ale snejka nie ma jak złapać potem, a mniejsze przebicia same się wulkanizują
makaron
Posty: 57
Rejestracja: 22.08.2007 14:34:22
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: makaron »

mój kumpel tez tak zrobil tylko z tyłem, bardzo żałował ze spiepszył dobra obręcz (Primo) , teraz nie ma jak tego sprzedac ani nic.Mozesz jeszcze powiercic kierownice w miejscu gripów. Nie wpływa to na wytrzymałośc kiery a gripy nie będą sie ślizgac.Poskracaj sruby,możesz je dac tez do przewiertania. Opony i szprychy tez ponawiercaj lol :shock:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości