uzywany damper fox-brać??
uzywany damper fox-brać??
proszę o opinie i porade czy opłaca się kupić ten damper:
http://www.allegro.pl/item285812761_fox ... _pln_.html
po zakonczeniu aukcji sprzedający napisał mi że w damperku nie ma azotu gdyż sam wymieniał olej i go spuścił
ja mu na to:
skoro w zbiorniczku nie ma azotu to co w nim jest, powietrze?? Przecież coś w nim musi być aby móc zachować odpowiednio wysokie ciśnienie
jego odpowiedź:
Olej sam zmieniałem i damper na pewno nie jest zapowietrzony. regulacje
działają, a azot potrzebny jest aby tłumik nie dobił. Dlatego jest w
nim taka duża sprezyna. zbiorniczka nie odkręcałem i w nim jest
jakies cisnienie bo regulacje działają. ja go kupiłem juz bez azotu i
byłem z niego zadowolony, tylko olej zmieniłem. sprzedaje bo kupiłem
5 th element'a.
http://www.allegro.pl/item285812761_fox ... _pln_.html
po zakonczeniu aukcji sprzedający napisał mi że w damperku nie ma azotu gdyż sam wymieniał olej i go spuścił
ja mu na to:
skoro w zbiorniczku nie ma azotu to co w nim jest, powietrze?? Przecież coś w nim musi być aby móc zachować odpowiednio wysokie ciśnienie
jego odpowiedź:
Olej sam zmieniałem i damper na pewno nie jest zapowietrzony. regulacje
działają, a azot potrzebny jest aby tłumik nie dobił. Dlatego jest w
nim taka duża sprezyna. zbiorniczka nie odkręcałem i w nim jest
jakies cisnienie bo regulacje działają. ja go kupiłem juz bez azotu i
byłem z niego zadowolony, tylko olej zmieniłem. sprzedaje bo kupiłem
5 th element'a.
Ciężko...
Nie wiem który to rocznik. Czy ma PRO pedala czy nie i stąd nie mam pewności czy brak ciśnienia nie powoduje utraty tłumienia co ma miejsce w RC 2004 z Pro pedalem (identycznie jak SPV). Na mój rozum bez ciśnienia ten damper nie tłumi, ale mogę się mylić. Taka twarda sprężyna to rzadkość i jak sadze nonsens (chyba że ktoś waży koło 100kg bądź rama ma takie przełożenie).
Także bardzo możliwe że dostaniesz damper bez tłumienia. Pozostanie CI przeróbka na powietrze, moge Cie dokładnie poinstruowac jak to zrobić ale najlepiej bedzie jak zrezygnujesz z zakupu bo aż razi jak koleś kręci
Niemniej jeśli Vanilla bez PRO pedala działa bez ciśnienia to prosze mnie poprawić. Ja praktykowałem na swoim damperku
Nie wiem który to rocznik. Czy ma PRO pedala czy nie i stąd nie mam pewności czy brak ciśnienia nie powoduje utraty tłumienia co ma miejsce w RC 2004 z Pro pedalem (identycznie jak SPV). Na mój rozum bez ciśnienia ten damper nie tłumi, ale mogę się mylić. Taka twarda sprężyna to rzadkość i jak sadze nonsens (chyba że ktoś waży koło 100kg bądź rama ma takie przełożenie).
Także bardzo możliwe że dostaniesz damper bez tłumienia. Pozostanie CI przeróbka na powietrze, moge Cie dokładnie poinstruowac jak to zrobić ale najlepiej bedzie jak zrezygnujesz z zakupu bo aż razi jak koleś kręci

Niemniej jeśli Vanilla bez PRO pedala działa bez ciśnienia to prosze mnie poprawić. Ja praktykowałem na swoim damperku

http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Panowie sprawdźcie jaki skład ma powietrze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Powietrze
po wtłoczeniu "czystego" azotu praca nie będzie odbiegała od tej na powietrzu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Powietrze
po wtłoczeniu "czystego" azotu praca nie będzie odbiegała od tej na powietrzu.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
Spaced ja w swoim sprawdziłem i nie czułem różnicy, ale oczywistym jest, że lepiej oddać sprzęt do serwisu. Ja kiedyś kupiłem damper na allegro miał być idealny, serwis kosztował mnie ponad 250 zł (z transportem) trafiłem na oszusta. Vanilla to fajne stare damperki, które były dosyć odporne na uszkodzenia.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
Co do tematu azotu - podobno w damperach stosuje się go, gdyż nie reaguje z gumą jak tlen zawarty w powietrzu, innymi słowy uszczelnienie powietrza w damperze nie koroduje.
Co do osiągalności - idziesz do pierwszego lepszego zakładu wulkanizacyjnego i pompują tyle ile chcesz za jakieś grosze na piwo.
Sam damper jest konstrukcją sprawdzoną, bardzo fajnie chodzi i jest dość wytrzymały, ale...
ten konkretny egzemplarz jeździł w sancie s8, która lubiła dawać po dupie damperom, poza tym są tu kosmo-patenty w stylu sprężyna i inne podkładki (cholernie ciężko o ludzką sprężynę do tych damperów, a nowe kosztują więcej niż ten damper)
Przyczaj się i czekaj, na pewno jeszcze będą te foxy (ceny używek raczej są podobne), a będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Tego sobie odpuść
Co do osiągalności - idziesz do pierwszego lepszego zakładu wulkanizacyjnego i pompują tyle ile chcesz za jakieś grosze na piwo.
Sam damper jest konstrukcją sprawdzoną, bardzo fajnie chodzi i jest dość wytrzymały, ale...
ten konkretny egzemplarz jeździł w sancie s8, która lubiła dawać po dupie damperom, poza tym są tu kosmo-patenty w stylu sprężyna i inne podkładki (cholernie ciężko o ludzką sprężynę do tych damperów, a nowe kosztują więcej niż ten damper)
Przyczaj się i czekaj, na pewno jeszcze będą te foxy (ceny używek raczej są podobne), a będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Tego sobie odpuść
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości