uzywany damper fox-brać??

maxxis24
Posty: 271
Rejestracja: 19.04.2004 11:45:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

uzywany damper fox-brać??

Post autor: maxxis24 »

proszę o opinie i porade czy opłaca się kupić ten damper:

http://www.allegro.pl/item285812761_fox ... _pln_.html


po zakonczeniu aukcji sprzedający napisał mi że w damperku nie ma azotu gdyż sam wymieniał olej i go spuścił

ja mu na to:

skoro w zbiorniczku nie ma azotu to co w nim jest, powietrze?? Przecież coś w nim musi być aby móc zachować odpowiednio wysokie ciśnienie

jego odpowiedź:

Olej sam zmieniałem i damper na pewno nie jest zapowietrzony. regulacje
działają, a azot potrzebny jest aby tłumik nie dobił. Dlatego jest w
nim taka duża sprezyna. zbiorniczka nie odkręcałem i w nim jest
jakies cisnienie bo regulacje działają. ja go kupiłem juz bez azotu i
byłem z niego zadowolony, tylko olej zmieniłem. sprzedaje bo kupiłem
5 th element'a.
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Ciężko...

Nie wiem który to rocznik. Czy ma PRO pedala czy nie i stąd nie mam pewności czy brak ciśnienia nie powoduje utraty tłumienia co ma miejsce w RC 2004 z Pro pedalem (identycznie jak SPV). Na mój rozum bez ciśnienia ten damper nie tłumi, ale mogę się mylić. Taka twarda sprężyna to rzadkość i jak sadze nonsens (chyba że ktoś waży koło 100kg bądź rama ma takie przełożenie).

Także bardzo możliwe że dostaniesz damper bez tłumienia. Pozostanie CI przeróbka na powietrze, moge Cie dokładnie poinstruowac jak to zrobić ale najlepiej bedzie jak zrezygnujesz z zakupu bo aż razi jak koleś kręci :|

Niemniej jeśli Vanilla bez PRO pedala działa bez ciśnienia to prosze mnie poprawić. Ja praktykowałem na swoim damperku ;)
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

ja bym zrezygnowal z zakupu
www.mm-foto.pl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

maxxis24 ogarnij ile w serwisie wyjdzie cie doprowadzenie go do porządku i sobie wtedy wykalkuluj.
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

Spaced autoryzowany serwis foxa, wyniesie go wiecej niż ten zakup. Samemu jak sie nie zna może coś popsuć... Ja tam bym to olał, bo widać że damper już swoje przeszedł...
Daniel
Posty: 450
Rejestracja: 29.04.2004 17:45:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Daniel »

Panowie sprawdźcie jaki skład ma powietrze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Powietrze
po wtłoczeniu "czystego" azotu praca nie będzie odbiegała od tej na powietrzu.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com

... na maile odpowiadamy zawsze
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Daniel nie bawmy sie w fizyke. Ten azot w środku jednak nie był tam bez celu. Zreszta ostatnio powstał projekt w pełni azotowego dampera. Wiec pewnie jakies róznice sa ;)
Daniel
Posty: 450
Rejestracja: 29.04.2004 17:45:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Daniel »

Spaced ja w swoim sprawdziłem i nie czułem różnicy, ale oczywistym jest, że lepiej oddać sprzęt do serwisu. Ja kiedyś kupiłem damper na allegro miał być idealny, serwis kosztował mnie ponad 250 zł (z transportem) trafiłem na oszusta. Vanilla to fajne stare damperki, które były dosyć odporne na uszkodzenia.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com

... na maile odpowiadamy zawsze
misiuk666
Posty: 122
Rejestracja: 11.05.2007 17:18:52
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: misiuk666 »

Spaced Wiesz co... a w czym poza mniejszym wpływem temperatury na zachowanie się tych gazów się one różnią. W oponach samochodowych od niedawna pompuje się na zimę azot ale tylko ze względu na tą reakcję na temperaturę, i na nic innego. A tak poza to nie widzę powodu nie sięgania do fizyki...
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

Co do tematu azotu - podobno w damperach stosuje się go, gdyż nie reaguje z gumą jak tlen zawarty w powietrzu, innymi słowy uszczelnienie powietrza w damperze nie koroduje.

Co do osiągalności - idziesz do pierwszego lepszego zakładu wulkanizacyjnego i pompują tyle ile chcesz za jakieś grosze na piwo.

Sam damper jest konstrukcją sprawdzoną, bardzo fajnie chodzi i jest dość wytrzymały, ale...

ten konkretny egzemplarz jeździł w sancie s8, która lubiła dawać po dupie damperom, poza tym są tu kosmo-patenty w stylu sprężyna i inne podkładki (cholernie ciężko o ludzką sprężynę do tych damperów, a nowe kosztują więcej niż ten damper)

Przyczaj się i czekaj, na pewno jeszcze będą te foxy (ceny używek raczej są podobne), a będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Tego sobie odpuść
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

misiuk666 powietrze do opon samochodowych od dluzszego czasu ma domieszke azotu,czystego azotu nikt nigdzie nie pompuje...
Jaca te teorie z korozja itp to bzdura..takie same teorie krazyly wsrod kierowcow.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości