29er w DH, Małe koła wpadają w dziury!

FRZurU
Posty: 92
Rejestracja: 23.09.2006 17:14:31
Lokalizacja: mielec
Kontakt:

Post autor: FRZurU »

ChuckNorris załóżmy że z kolem 29" urywamy z czasu przejazdu moze z dwie max trzy sek. , myślisz że ktoś chciał by jeździć na takim "czymś"(nie czaujmy się ale te OROMNE KOLA sa ochdne :| ) dla tych 2 sek. bo ja osobiście NIE ! Tu liczy sie też wizerunek 8) osobiście nie widze sie jezdzącego w obcisłym kolarskim wdzianku z kaskem bez daszku (dla aerodynamiki :D) i na rowerze ktory bardziej przympmona kolarke ... tak samo jest z MX, przeciez dla nich tez się liczą sekundy a nikt nie zakłada gejowych wdzianek i kaskow szosowych
maciej76
Posty: 875
Rejestracja: 08.10.2006 18:02:48
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: maciej76 »

nie sadzicie ze gdyby 26 bylo takie zle to juz dawno poszukano by innej mozliwosci?...
"po dość długiej nieobecności..."

http://ujeb.pl?hhi3tMB6HU - rower
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

maciej76 akurat argument głupi troche bo chodzi o technologiczne mozliwosci. Tak jak dopiero teraz wchodza karbonowe komponenty do DH i FR.

FRZurU ale bike na 29'' moze wygladac niezle,a w race liczy sie czas.

Pomijam, ze ja nie widze tego rozwiazania jak widzi to chuck ale to głownie dlatego, ze on nie do konca czytał co pisali BCD i Lance Canfield na tem temat.
FRZurU
Posty: 92
Rejestracja: 23.09.2006 17:14:31
Lokalizacja: mielec
Kontakt:

Post autor: FRZurU »

Spaced no wiem wiem ze czas jest wazny ,ale chyba nie tak bardzo zeby robic z rowera kolarke :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

FRZurU na razie na poczatku tematu jest tylko 1 baj dh pod 29'' i moim zdaniem nawet nie bardzo widac te wieksze koła. A jak chcesz sie wozic po trasie to proponuje walnąc sobie jakas odpicowaną maszyne FR bo jakby nie patrzec te 2 sekundy to czesto jest 3 albo nawet 5 miejsc. To oznacza wyższy kontrakt, wiecej wygranych zawodów etc. Nie chciałbys wygrywać zawodów? Wiesz na tym polega DH. DH for fun to jest praktycznie FR. Tak samo jak nie ma narciarstwa zjazdowego for fun praktycznie.
cube000
Posty: 16
Rejestracja: 14.07.2007 20:40:31
Kontakt:

Post autor: cube000 »

chuck, widze ze dalej, po forumrowerowe.org i kilku innych forach, prowadzisz krucjate pro29". podziwiam twoj zapal.

zeby nie bylo, sam jestem zwolenikiem wiekszego kola, ale ja to enduro smigam. o dh sie nie wypowiem, nie moje podworko. ale duze kolo rzeczywiscie ma lepsze wlasciwosci na wyboistej trasie. za zwrotnosc roweru odpowiada offset i trail, zalezny od widelca i ramy. ramy mtb 29 i 26 maja rozna geo, ramy do dh dla roznych rozmiarow kol tez beda mialy inne geo. trzeba poczekac na sztucce przystosowane do innych parametrow. i dopiero porownywac.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

cube000 ja czasem odczuwam, ze celem mniej wiecej połowy społecznosci 29'' są krucjaty. Mówicie im, żeby zamiast tego jezdzili ;)
ChuckNorris
Posty: 37
Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
Kontakt:

Post autor: ChuckNorris »

Frzuru
załóżmy że z kolem 29" urywamy z czasu przejazdu moze z dwie max trzy sek. , myślisz że ktoś chciał by jeździć na takim "czymś"(nie czaujmy się ale te OROMNE KOLA sa ochdne ) dla tych 2 sek. bo ja osobiście NIE !
Tutaj o tym jak bardzo kiddy wheel wymięka, czyżby rowerek dziecinny?
Obrazek
To koło 29" i 26"
Obrazek
i zadkami
Obrazek

Spaced
Pomijam, ze ja nie widze tego rozwiazania jak widzi to chuck ale to głownie dlatego, ze on nie do konca czytał co pisali BCD i Lance Canfield na tem temat.
Wierz mi czytam tamto forum nałogowo jak i mailuje z producentami np. Ellsworth, ninerbikes, Turner Bikes, Ventana, kilka razy z Santa Cruz, Specialized. To co mówili BCD i Lance Canfield jest przestarzałe jak i testy mike Curiak gdyż wtedy nie było amortyzatorów jak i opon, a teraz już są.
Seryjne DH 29ery zapewne wyprodukuje Lenz sport z pomocą Mike'a curiaka a takze Ninerbikes po projekcie FR WFO9- Wide flat open sama nazwa dalej już do zrozumienia że to o dropy chodzi. amortyzator będzie to 203mm White brothers zresztą wiel rzeczy i psostrzeżeń wymieniam z ich inzynierem od amorków. Bardoz otwarci ludzie nawet sa gotowi zrobić na zamówienie inny offset amortyzatora.
na razie na poczatku tematu jest tylko 1 baj dh pod 29'' i moim zdaniem nawet nie bardzo widac te wieksze koła.
Potem jeszcze podałem 2 a jeszcze istnieje 3 tylko nie mam pod ręka linku. A to ze nie widać większych kół to w sumie o to chodzi, a moze poprostu to duza rama. między 622mm a 559mm to tylko 63mm wiec może być teog nie widać. GF jaki zawodnicy holenderscy walcza o wprowadzenie 698mm obręczy do produkcji i nazwa je 32 cale. Po co takie wielkie koła? Ano dla wysokich od 19 claowych ram bo tam jeszcze wcisniemy takie koła. Uważacie że to za dużo?
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=375020 to 25 calowe ramy z 29 calowymi kołami. Te rowery wyglądają jak 26 calowe, a duzi i zawodnicy MBA dalej chcą jeździć na wiekszych więc dla nich jest np. taki 36 calowiec
http://www.mtnbikeriders.com/2007/02/13 ... an-a-29er/

Idelany rower DH to 32" przód i 29" tył dla człowieka około 185cm a im wyższy i cięższy zawodnik tym te róznice w wadze stają się jedynie ułamkami procentów.
Napewno zaden zawodnik MBA nie jeździłby na DH 26" bo to jak wy byście jeździli na 20"

SeraaX
Ja Ci tu obliczyłem jaki odpowiednik objętości uzyskasz dla kola 26"
I jak widzisz to mała różnica, znacznie mniejsza niż starasz się udowodnić
Twierdzę, ze np na 26x2,6" można jeździć na dokładnie takim samym ciśnieniu jak na 29"x2,4"
Zgadza się bo w szerszej oponie zmieści się więcej powietrza, które na większej powierzchni zamortyzuje podłoże. Zaleta więskzego koła tutaj jest taka ,że nie musisz uzywac idelatycznie grubych opon od Xc po DH a przez to zrzucic nieco na wadze. Pozatym cieńsza oponą łatwiej manewrować.

cube000
ramy mtb 29 i 26 maja rozna geo, ramy do dh dla roznych rozmiarow kol tez beda mialy inne geo. trzeba poczekac na sztucce przystosowane do innych parametrow. i dopiero porownywac.

Sztucce juz są np. WB, manitou 47mm, RST 44mm, Fox 44mm i G2 fox 51mm Reba G2 51mm, German A około 48mm, Maverick Duc 32 48mm
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=344920 zreszta przejzyj cały wątek nie tylko pierwszy post, który jest nieaktualny. WB będzie pracować nad wiekszym offsetem w DH.
emhyr
Posty: 1495
Rejestracja: 18.08.2005 20:34:41
Kontakt:

Post autor: emhyr »

jak dla mnie nie ma co polemizowac, trzeba poczekac, moze cos w kwesti tych Duzych kółek cos sie wyjasni, bedzie mozna podac lepsze i konkretniejsze argumenty a "piloci" 29 -era zaczna wygrywac to przyznam chuckowi racje a jak nie to lepiej dalej zamykaj obrotowe drzwi z pól obrotu:P

nigdy sie nie dogadacie bo tak naprawde nie ma dowodow na t
o ze te kola sa lepsze, poczekajmy na lepszy wybor obreczy, opon RAM, szprych, piast, detek,(...) oczywiscie w rozsadnych cenach i przystosowanych do sportow ex a nie szosy.

A co do amorow na 29 to nie moge zbytnio wygrzebac w powyzszym linku chucka jakiegos widla na 29 no moze oprocz tego wb, a ten fox 40 obciety to dla mnie juz kompletnie chora opcja


ps

wiem ze zamotalem, ale jak dla mnie dalsza dyskusja jest bezcelowa
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ChuckNorris ale akurat chyba nie wiesz na czym stoisz mówiac, ze projekt bcd jest przestażały(swoja droga sugerowanie przestażałosci pomysłów Lance'a Canfielda swiadczy o tym, ze sry ale o dh wiesz tyle co ja o balecie. Najnowsy rower jego to w tym momencie moim zdaniem jednen z 3 najlepszych bików na rynku). Ten rower jezdził w tym sezonie. A do tego jego projekt był relatywnie dobry. Jeśli przestażałe nie sa rozwiazania konstrukcyjne, który proponujesz to sry ale chyba w twoim swiecie czas biegnie w druga strone. Bo z biegiem czasu wachacze, rozstaw osi i srodek ciezkosci sa obnizane/skracane. Twoj pomysł dziala na odwrót. I nie mów mi tylko, ze takie podali ci kolesie z Turnera, Santy czy Ellswortha bo oni wiedza jak budowac rowery do DH i FR (no moze nie Ellsworth bo dalej tłuka stare dare i roweru dh to własciwie nigdy nie mieli w ofercie ale NM).

Chuck z tego co piszesz wynika, ze gadałes z nimi o ZWYKLYCH 29'' i załozyłes, ze skoro sa pozytywnie naastawieni do XC i AM to pewnie też bedą do DH.


ChuckNorris pisze:ztucce juz są np. WB, manitou 47mm, RST 44mm, Fox 44mm i G2 fox 51mm Reba G2 51mm, German A około 48mm, Maverick Duc 32 48mm
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=344920 zreszta przejzyj cały wątek nie tylko pierwszy post, który jest nieaktualny. WB będzie pracować nad wiekszym offsetem w DH.
No sztućce już sa. Pojezdzij na nich w DH to odwiedzimy cie w szpitalu. A to, że bedzie 1 sztuciec drogiej(do tego pewnie jeszcze droższy niż zwykle WB) i mało dostepnej firmy to jeszcze wiosny nie czyni.
Idelany rower DH to 32" przód i 29" tył dla człowieka około 185cm a im wyższy i cięższy zawodnik tym te róznice w wadze stają się jedynie ułamkami procentów.
Chuck ten rower nie zmiesciłby sie w żaden zakret. Miałby dodatkowe 4.5'' rozstawu osi. To jest 10% długosci nowoczesnej maszyny DH. Sry ale wali ci na czerep.
A róznice w wadze staja sie ułamkami procentów? TO JEST MASA ROTACYJNA - Ona wpływa najbardziej na to jak sie rower prowadzi. TO BYŁABY KOLOSALNA RÓZNICA!!!
ChuckNorris pisze:Napewno zaden zawodnik MBA nie jeździłby na DH 26" bo to jak wy byście jeździli na 20"

SeraaX
Na MBA to ludzie sa raczej niscy. Moja Mama robiła, a ona ma 157cm wzrostu :P A tak powaznie to Peat, Rennie i Minaar maja ponad 190cm wzrostu i jakos sobie radza z mniejszymi zawodnikami.
ChuckNorris pisze: Bardoz otwarci ludzie nawet sa gotowi zrobić na zamówienie inny offset amortyzatora.
No tak kazdy głupi ma kase na amora na zamówienie. Juz to widze ta rewolucje gdzie wszyscy robia sobie rowery na zamówienie.


Sry Chuck ale dla mnie nie powinienes sie w tym temacie wypowiadac bo z tego co widać to nie dość, że odpowiadasz wybiórczo na argumenty innych ludzi to jeszcze o DH nie masz zielonego pojecia. Do tego nie bierzesz pod uwage aspektów ekonomicznych i wydaje ci sie, ze mozliwa jest opcja kiedy kazdy zawodnik ma customowo robiony rower pod swój wzrost. Ludzie teraz narzekaja, ze rowery do dh sa drogie, wtedy to byłoby już szaleństwo. A to, że producent jest zainteresowany 29'' w lżejszym przypadku albo nawet przyznaje, ze 29'' jest fajnym pomysłem nie znaczy, ze to zrobi. Głownie dlatego, ze podwyższone koszty produkcji zabiłbyby im dochody(jasne bedzie pare małych firm ale małe manufaktury nie dyktuja co sie dzieje na rynku).

Szczerze mówiac widze twoja krucjate jako chęc popisania sie jakiegos rodzaju orginalnoscią i wiedza(i uwazam, ze spora czesc ludzi własnie po to jezdzi na 29'') ale wychodzi ci to równie nieudolnie co twój temat na temat czesci MX w DH. Tak samo jak tam po prostu odpowiadales tylko na te argumenty, na które było ci wygodnie, a pozostałe ignorowałes.
Chcesz przekonywac ludzi do 29'' spoko ale rób to w dziedzinach, w których masz wiedze bo tutaj z całym szacunkiem ale po prostu robisz z siebie kretyna.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Po analizie pierwszej strony - bolą mnie oczy.. Więc w trosce o mój wzrok, jednak postanowiłem nie czytać reszty, wiec "skoczyłem" od razu do str. nr 4 i co...
Znów mnie bolą oczy ale powoli dochodzę do siebie.. Ale po obejrzeniu zdjęć muszę coś napisać ...

Pojadę slangiem z fotka.pl - "kupa, kupa, kupa, kupa x 100"
Jeszcze w XC (jak to ma miejsce teraz) 29" przejdzie.. Dobrze komponuje się z "golinogami" i zbliża ich bardziej do kolegów z szosy.. Ale w DH "tak se ne da"!!
Jak to zobaczyłem, to pierwsze pomyślałem że ktoś odrestaurował Ukrainę mojej babci!!
Po głębszej analizie, stwierdziłem że jednak nie!! Że to rower do DH :evil:
Zbyt mało plusów, które nie rekompensują minusów.. Nie wpominając o wyglądzie//
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ArthurGreen mnie tylko zastanawia czy to na fotce to miałbyc rower dh ;)
ChuckNorris
Posty: 37
Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
Kontakt:

Post autor: ChuckNorris »

Emhyr
jak dla mnie nie ma co polemizowac, trzeba poczekac, moze cos w kwesti tych Duzych kółek cos sie wyjasni, bedzie mozna podac lepsze i konkretniejsze argumenty a "piloci" 29 -era zaczna wygrywac
W XC wygrywają linki w moim artykule + linki w wątku ogólnym o 622mm w mtb. W DH BCD był 12 World Cup
nigdy sie nie dogadacie bo tak naprawde nie ma dowodow na t
o ze te kola sa lepsze, poczekajmy na lepszy wybor obreczy, opon RAM, szprych, piast, detek,(...) oczywiscie w rozsadnych cenach i przystosowanych do sportow ex a nie szosy.

1999 zrobiono pierwszego 29era ile to juz lat?
Wszytsko juz jest max. do AM. Do DH jest jedna rawka i kilka opon do FR, które dają radę w DH. Ludzie smigają wygrywają w XC w trail i AM rezygnuja masowo z 26" patrz np. stany Lowa i Tenasee. Wystarczy czytac ale ty jak widzę tą umiejętnością nie grzeszysz ;>
A co do amorow na 29 to nie moge zbytnio wygrzebac w powyzszym linku chucka jakiegos widla na 29
Tam wszystkie sa pod 29" nie ma tam nic o 26" bo tamto forum jest ywlacznie o 29erach.

Spaced
ChuckNorris ale akurat chyba nie wiesz na czym stoisz mówiac, ze projekt bcd jest przestażały(swoja droga sugerowanie przestażałosci pomysłów
tutaj stop. chyba sie nie zrozumielismy pisałem o tym że posty z poczatku tamtych wątków sa sprzed kilku lat, kiedy to nie było odpowiednich komponentów i dlatego uwagi są nieco przestarzałe.

Warto przejrzeć filmiki ze skoków na Lunchboxie- na każdej ze stron jest około 6 filmików należy wszystkie przewinąć od góry do dołu.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=297224

To nie DH ale Mike Curiak - pilot Lunchnoxa nad tym pracuje by taki rower seryjnie zbudować.

Rower 32" i 29 tył bylby dobry na odpowiednich trasach gdzie jest wiecej miejsca wiadomo że każdy dobierze sobie rozmiar kół do danej trasy przejeżdzając ją na każdym mozliwym.

Arthurgreen Rower DH nie musi byc ładny, ważne żeby jeździł.

Na dobry DH 29er nalezy jeszcze poczekać od roku do 3.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

ChuckNorris eh gadanie.. Samochód nie musi być ładny, byle odpalał;)

To po co te wszystkie wymyślne kolory i "wodotryski" ?? Patrząc z punktu zawodnika, to się zgodzę, ale z pozycji zwykłego usera-pasjonata, wygląd to 50% sukcesu...
Jaki jest odsetek zawodników np. na tym forum ??
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ChuckNorris
Posty: 37
Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
Kontakt:

Post autor: ChuckNorris »

Praca Alexa całe 5 stron zdjęć i opisów. Małe kichyt chowajcie się :P
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=179308
nikom
administrator
Posty: 1794
Rejestracja: 13.04.2004 14:57:48
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: nikom »

dlugi temat, skoczylem od razu do 4 strony. ja tylko krotko o 29 calowych kolach... po co komu taki rower w dh ?? to chyba przyjemnosc jak kolo wpada w dziury :D na tym to polega.. ten na kolach 29 musi byc strasznie nie stabilny i ciezko skretny.. z reszta jak ktos z was jezdzi na szosie to wie jak jest ze skretnoscia w rowerach z wiekszymi kolami. jesli ktos uwaza ze wieksze kolo mu pomoze to powodzenia, ja tam wole standardowe rozmiary ;)
ChuckNorris
Posty: 37
Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
Kontakt:

Post autor: ChuckNorris »

Nikom nigdy nie widizałeśtkaiego roweru na oczu ani na nim nie jeździełm akurat BCD- Alex sporo lat jeździł na 26" i czasme treningowo też na topowych modelach a mimo to smigana 29". Stabilniej prawie identycznie zwrotny i karbonowy. Przyjzyj się samochodom terenowym czy mają koła od skutera 50cc.
Nic co jeździ w terenie nie może mieć małych kół. Złoty środek rzekniesz 559mm? W takim razie zróbmy ramy typu " złoty środek" dla osoby 150 i 220cm ta sama rama z tym samym rozmiarem koła. Każdy jest ,niestety, inny i potrzeba jest tak naprawdę kilka rozmiarów kół, jakoś w USA już jest kilka rozmiarów 559mm, 584mm, 622mm, 784mm i wsyztskie to mtb, a w Polsce tylko 559mm 100 lat za muzynami. Zapraszam do lektury też linków z początku tutejszego wątku.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ChuckNorris no tak of road to prawie to samo co dh ;) W dh tez sie powoli toczysz po wertepach.
ehh dobijasz mnie troche tym walczeniem o 29''. Chuck pogadajmy jak zaczniesz dh powaznie jezdzic bo szczerze teraz w kiepskiej pozycji do przekonywania ludzi stoisz(a to prawie to jest zajebista róznica skoro ja np. jestem w stanie czyczuc ponizej 1'' długosci wachacza i robi mi to kolosalna róznice - tutaj bedzie wiecej)
nikom
administrator
Posty: 1794
Rejestracja: 13.04.2004 14:57:48
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: nikom »

spoko rozumiem Twoje argumenty Chuck :) teoretyzowac mozna ale wszystko i tak wychodzi podczas jazdy.. swoja droga jezdziles wogole na takim rowerze 29" dh ?
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości