kenda czy maxxis a może coś innego?
kenda czy maxxis a może coś innego?
chciałbym się was poradzi bo do tej pory jeździłem tylko na kendach. Głównie nevegal (wcześniej miałem kinetics ale koszmarnie trzymały). Co do trzymania nevegalek to jestem z nich zadowolony ale wydaje mi się że mają troche duże opory toczenia. Jeżdze po wszystkich rodzajach nawierzchni więc potrzebuje coś takiego uniwersalnego. Moje nevegalki już się starły i zastanawiam się czy kupić znowu nowe czy może kupić coś innego, lepszego.
Rozmiar tylko 2,35. Jeśli chodzi o cene to ok 70zł za szt. Musi trzymać równie dobrze jak nevegalka (albo nawet lepiej) bo to jest najważniejsze. Również waga nie może być bardzo duża, dajmy nato ok 850g tyle co nevegale.
Może jakiś maxxis miałby lepszą oponę za tą cene dla mnie, może intense, jeśli się znacie to proszę o pomoc.
Drugie moje pytanie: co to znaczy to 30TPI które jest w opisach nevegala. 40a, 42a, 70a, to wiem że to twardość mieszanki ale co to jest to TPI?
z góry dzięki za odp
Rozmiar tylko 2,35. Jeśli chodzi o cene to ok 70zł za szt. Musi trzymać równie dobrze jak nevegalka (albo nawet lepiej) bo to jest najważniejsze. Również waga nie może być bardzo duża, dajmy nato ok 850g tyle co nevegale.
Może jakiś maxxis miałby lepszą oponę za tą cene dla mnie, może intense, jeśli się znacie to proszę o pomoc.
Drugie moje pytanie: co to znaczy to 30TPI które jest w opisach nevegala. 40a, 42a, 70a, to wiem że to twardość mieszanki ale co to jest to TPI?
z góry dzięki za odp
-
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06.06.2004 20:45:00
- Lokalizacja: Ruda Śl./Kalwaria Z.
- Kontakt:
ale panaracer fire sa dosyc ciezkie :P.. ja mam maxxis mobster na przodzie a z tylku krakena.. fajny zestaw tylko ze dosyc wąski ale za to lekki..
jezeli chcesz dobre opony to albo beda ciezkie albo wezmiesz ze niskiej mieszanki (cos kolo 42a) to te z kolei bedziesz co chwile musial wymieniac..
ale mozesz tez poszukac np maxxis high roller bo to sa naprade fajne oponki.. co do ceny to chyba 70 za jedna i szerokosc jest 2.35 chyba ze wolisz wiecej xD..
PS moze mi ktos powiedziec czemu na niektorych maxxisach sa pomaranczowe paski na obwodzie?????? (z gory dziex)
pozdrooo
jezeli chcesz dobre opony to albo beda ciezkie albo wezmiesz ze niskiej mieszanki (cos kolo 42a) to te z kolei bedziesz co chwile musial wymieniac..
ale mozesz tez poszukac np maxxis high roller bo to sa naprade fajne oponki.. co do ceny to chyba 70 za jedna i szerokosc jest 2.35 chyba ze wolisz wiecej xD..
PS moze mi ktos powiedziec czemu na niektorych maxxisach sa pomaranczowe paski na obwodzie?????? (z gory dziex)
pozdrooo

Technologia MAXXIS
Udoskonalanie obecnych oraz tworzenie nowych technologii odbywa się w ścisłej współpracy inżynierów MAXXIS ze światowej klasy zawodnikami wszystkich dyscyplin rowerowych. W ten sposób powstają nowe bieżniki, oploty oraz mieszanki gumy. Specjalistyczna wiedza projektantów poparta testami w najtrudniejszych wyścigach całego świata jest wyznacznikiem wysokiej jakości oraz technologicznego zaawansowania produktów firmy MAXXIS.
KRÓTKI PRZEWODNIK PO TECHNOLOGIACH ZASTOSOWANYCH W OPONACH ROWEROWYCH FIRMY MAXXIS.
MIESZANKI I GUMY:
MAXXIS oferuje sześć mieszanek gumy o różnej twardości. Jest to odpowiedź na oczekiwania kolarzy dotyczące lepszej trakcji, twardości oraz zdolności amortyzacji używanych przez nich opon. Cyfra z literą „a” przy opisie opony oznacza stopień twardości gumy.
- 70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy;
- wysoka trwałość bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem;
- mniejsze zużycie bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowanych do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność;
- niskie opory toczenia.
- 42a Super Tracky
Miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów;
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach;
- zwiększona przyczepność w każdym terenie.
- 40a Slow Reezaay
Najbardziej miękka mieszanka gumy o doskonałych właściwościach amortyzujących stosowana w oponach DH.
- tylko do wyścigów;
- zwiększona elastyczność umożliwiająca dostosowanie się opony do kształtu nierówności;
- doskonała praca w niskich temperaturach.
RODZAJE KORDU
TPI (threads per inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal opony, co wpływa na elastyczność opony. Czym większa ilość włókien jest użyta w oponie tym jest ona bardziej elastyczna.
- 27 TPI
Trwały kord używany w podstawowych oponach naszej kolekcji.
- kord o dużej grubości;
- wysoka odporność na przebicia oraz trwałość bieżnika;
- zwiększone właściwości amortyzacyjne.
- 60 TPI
Wysokiej jakości kord używany opcjonalnie w większości opon naszej kolekcji.
- średnia grubość kordu
- wysoka wytrzymałość bocznych ścian opony na uszkodzenia mechaniczne.
- 120 TPI
Najwyższej jakość kord używany w wyścigowych oponach szosowych.
- niska waga;
- mała grubość kordu;
- wysoka elastyczność kordu.
„Ply” jest miarą grubości ścian bocznych w kordzie opony. Poniżej opisano używane typy budowy ścian bocznych.
- 1-Ply
Używany w oponach BMX, Freeride, XC oraz szosowych.
- jednowarstwowy oplot włókien nylonowych o wartości od 60 do 120 TPI;
- niska waga;
- niskie opory toczenia.
- 2-Ply
Używany w oponach DH.
- dwuwarstwowy oplot włókien splecionych ukośnie
- zwiększona trwałość ścian bocznych;
- możliwe jest stosowanie niskiego ciśnienia powietrza w oponie.
Znalezione na google
Udoskonalanie obecnych oraz tworzenie nowych technologii odbywa się w ścisłej współpracy inżynierów MAXXIS ze światowej klasy zawodnikami wszystkich dyscyplin rowerowych. W ten sposób powstają nowe bieżniki, oploty oraz mieszanki gumy. Specjalistyczna wiedza projektantów poparta testami w najtrudniejszych wyścigach całego świata jest wyznacznikiem wysokiej jakości oraz technologicznego zaawansowania produktów firmy MAXXIS.
KRÓTKI PRZEWODNIK PO TECHNOLOGIACH ZASTOSOWANYCH W OPONACH ROWEROWYCH FIRMY MAXXIS.
MIESZANKI I GUMY:
MAXXIS oferuje sześć mieszanek gumy o różnej twardości. Jest to odpowiedź na oczekiwania kolarzy dotyczące lepszej trakcji, twardości oraz zdolności amortyzacji używanych przez nich opon. Cyfra z literą „a” przy opisie opony oznacza stopień twardości gumy.
- 70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy;
- wysoka trwałość bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem;
- mniejsze zużycie bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika;
- niskie opory toczenia.
- 57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowanych do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność;
- niskie opory toczenia.
- 42a Super Tracky
Miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów;
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach;
- zwiększona przyczepność w każdym terenie.
- 40a Slow Reezaay
Najbardziej miękka mieszanka gumy o doskonałych właściwościach amortyzujących stosowana w oponach DH.
- tylko do wyścigów;
- zwiększona elastyczność umożliwiająca dostosowanie się opony do kształtu nierówności;
- doskonała praca w niskich temperaturach.
RODZAJE KORDU
TPI (threads per inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal opony, co wpływa na elastyczność opony. Czym większa ilość włókien jest użyta w oponie tym jest ona bardziej elastyczna.
- 27 TPI
Trwały kord używany w podstawowych oponach naszej kolekcji.
- kord o dużej grubości;
- wysoka odporność na przebicia oraz trwałość bieżnika;
- zwiększone właściwości amortyzacyjne.
- 60 TPI
Wysokiej jakości kord używany opcjonalnie w większości opon naszej kolekcji.
- średnia grubość kordu
- wysoka wytrzymałość bocznych ścian opony na uszkodzenia mechaniczne.
- 120 TPI
Najwyższej jakość kord używany w wyścigowych oponach szosowych.
- niska waga;
- mała grubość kordu;
- wysoka elastyczność kordu.
„Ply” jest miarą grubości ścian bocznych w kordzie opony. Poniżej opisano używane typy budowy ścian bocznych.
- 1-Ply
Używany w oponach BMX, Freeride, XC oraz szosowych.
- jednowarstwowy oplot włókien nylonowych o wartości od 60 do 120 TPI;
- niska waga;
- niskie opory toczenia.
- 2-Ply
Używany w oponach DH.
- dwuwarstwowy oplot włókien splecionych ukośnie
- zwiększona trwałość ścian bocznych;
- możliwe jest stosowanie niskiego ciśnienia powietrza w oponie.
Znalezione na google

-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Ja oczywiście intensa polecę, dużo dobrego było pisane ostatnimi czasy o nich..
Ja osobiście używam ostatni irc kujo DH.. Świetna opona z wysokim TPI.. Poszukasz to i dobrą cenę dostaniesz..
Ja osobiście używam ostatni irc kujo DH.. Świetna opona z wysokim TPI.. Poszukasz to i dobrą cenę dostaniesz..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
a co powiecie o MAXXIS MINION DH ?? w sprzętowni zbiera dobre ocenki. Brałbym na przód 42a 2,35 a na tył 60a 2,35. Cena mieści się w limicie. Podobno mają niskie opory toczenia się tylko nie wiem czy przód 42a będzie równie dobrze trzymał jak nevegal. waga też przyzwoita bo podają 870g o ile jest prawdziwa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości