olej mineralny do shimano???
olej mineralny do shimano???
witam wszystkich mam malutki dylemat na temat wyboru oleju mineralnego??
uzyawm obecnie w moich hamulcach LHM plus defi..e zielony.. ale zastanawiam sie na temat Finish Line mineral do hamulcow tarczowych..
jak myslicie czy on bedzie dopbry zamisat LHM?
czy moga uszkodzis sie uszczelki przez Finish Line.. nigdzie nie moge znalesc jakiegos opisu lub recenzji... czekam na porade
uzyawm obecnie w moich hamulcach LHM plus defi..e zielony.. ale zastanawiam sie na temat Finish Line mineral do hamulcow tarczowych..
jak myslicie czy on bedzie dopbry zamisat LHM?
czy moga uszkodzis sie uszczelki przez Finish Line.. nigdzie nie moge znalesc jakiegos opisu lub recenzji... czekam na porade
HYDRAULIKA XT 08.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
w serwisie np. powiedzieli, ze ten finish line jest duzo lepszy od shimano..ale lepiej na forum sie skonsultowac.. dodam iz mam troche uraz do oleji poniewaz na samym poczatku jak kupilem hamulce..poszedlem do serwisu dali mi jakis pododno mineral. i mial to byc finish line mineral.. po jakims czasie zaczel sie pocic tylni zacisk ( oddalem go do reklamacji naszczescie uznali)... i zalalem LHM plus.. ale nie mam cos przekonania do tego oleju.. boje sie ze w gorach jak bede to moze sie zagotowac (jak wogole jest to mozliwe)... i dlatego mysle o wymianie oleju .. ale shimano to kosztuje ;-(( i moze ten finish jest odpowiednikiem??ale nigdzie to nie jest napisane..
HYDRAULIKA XT 08.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ja mam tarcze XT model z 2008 roku 180... na przodzie i tyle... i co ??... przod jest zyletka hamuje zajebiscie natomiast tyl strasznie wyje jakby tarcza wpadala w jakis rezonans .. probowalem juz roznych katow zacisku i dupa... a zacisk i klamka byla zalewana bez obecnosci klockow i tarczy z blkoada tlokow... kurwa mam wrazenie jakby moze olej spierdolil na tarcze i dlatego jest taki efekt.. gdy mialem LHM plus to tyl byl oki...nie wiem jak patrzylem na gestosc shimano to jest jak finish line a np LHM plus jest gestrzy,ale znow ciezko sie go odpowietrza...sam juz nie wiem co mam zrobic z tym tylnim hamulcem i dlatego pisze jaki plyn.. czy moze tarcza za duza na tyle i dlatego wpada w rezonans... czy ktos ma jakis pomysl ? ? ? czy rzeczywiscie kupic ten drogi shimano??? ale czy jest roznica pomiedzy Finish Line mineral a shimano??? jak dla mnie na rzut okiem to nie...
HYDRAULIKA XT 08.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ktoregos zimowego mroznego dnia jezdzilem rowerkiem po mrozie ok 2 - 3 godzin... na drugi dzien tylni hebel byl taki jakby go wogole nie bylo... naciskalem dosyc mocno a rowerek dalej jechal... co sie okazalo po jakims czasie meki ze poci sie zacisk... ale nie jesatem do konca pewny czy jak bralem z serwisu w sloiku plyn do recznego zalania czy sprzedali mi dobry... czy moze to nie byl finis line ale dot... kolor jasno zielony... moze sie pan mechanik pierdolna przy nalewaniu... a teraz przed sezonem chce zalac hebel i kurwa glowa mnie boli od myslenia czy ten finish line minreal iest kompatybilny z heblami deore XT 08.. nie wiem naprawde nie wiemm.. i dlatego czekam na jakis linkl lub fachowa wypowiedz ewentualnie dobre doradzenie.. na chwile obecna mam zalane finish line mineral i tyl jak pisalem wczesniej strasznie w rezonans wpada .. strasznie hamuje... z tylu tarcza XT 180 model 08. klocki metal od xtr.. jest *******..
HYDRAULIKA XT 08.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
gen.zuluz A masz do tego oryginalne adaptery? Rezonans... BARDZO dziwna sprawa bo mi w rezonans wpadał dawno temu Hayes jak było mokro
Nigdy nie zalałem swoich hampli Shimano innym płynem niż LHM. Faktycznie jest kłopotliwy i nie zawsze wyjdzie odpowietrzanie ale już dwa lata mi hample na nim smigają
Także o to sie nie martwie. Na mrozie spisywał się nie gorzej jak w ciepłe czy upalne dni.
Dokładnie sprawdź czy zacisk się poci. Wytrzyj go do suchuteńka, pojezdzij pare dni. Od siebie dodam że mam z tyłu XT starszy model. I UWAGA - mój XT jest po reanimacji. Kupiłem zacisk z przewodem za 80zł jako uszkodzone. Po oględzinach dostrzegłem że tłoczki są zapieczone a jeden z nich jest około 0,7mm starty (!!) - najwyraźniej ktoś źle zamontował koło przez co siła hamowania była denna czyli trzeba było mocniej naciskać i tak się zagotował bla bla bla
Brunox przywrócił go do życia w 5 minut
Zalany LHM'em bardzo delikatnie rosi. Od sierpnia go nie odpowietrzałem i nie widze potrzeby. Także bądź dobrej myśli bo te hamulce są PIEROŃSKO solidne 
Nie jeżdże w XC
Reasumując: Nie bój się LHM, Finish Line skoro jest mineral też będzie dobry. Wszelakie DOT'y są żółte i specyficznie nieprzyjemnie DUPIĄ :P A klocki i tarcze bardzo dokłądnie umyj benzyną ekstrakcyjną (jeśli tego nie robiłeś) i pośmigaj pare dni.

Nigdy nie zalałem swoich hampli Shimano innym płynem niż LHM. Faktycznie jest kłopotliwy i nie zawsze wyjdzie odpowietrzanie ale już dwa lata mi hample na nim smigają

Dokładnie sprawdź czy zacisk się poci. Wytrzyj go do suchuteńka, pojezdzij pare dni. Od siebie dodam że mam z tyłu XT starszy model. I UWAGA - mój XT jest po reanimacji. Kupiłem zacisk z przewodem za 80zł jako uszkodzone. Po oględzinach dostrzegłem że tłoczki są zapieczone a jeden z nich jest około 0,7mm starty (!!) - najwyraźniej ktoś źle zamontował koło przez co siła hamowania była denna czyli trzeba było mocniej naciskać i tak się zagotował bla bla bla



Nie jeżdże w XC

Reasumując: Nie bój się LHM, Finish Line skoro jest mineral też będzie dobry. Wszelakie DOT'y są żółte i specyficznie nieprzyjemnie DUPIĄ :P A klocki i tarcze bardzo dokłądnie umyj benzyną ekstrakcyjną (jeśli tego nie robiłeś) i pośmigaj pare dni.
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
powiem ci stary ze mam wrazenie ze na LHM plus firmy delfi tylni zacisk nie wyl dopiero sie popierdolilo jak zalalem finish line mineral.. moge dodac iz LHM jest bardziej gesty wiec pocenie na tym jest mniej prawdopodobne..jakiej firmy tego lhm uzywasz...
HYDRAULIKA XT 08.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
gen.zuluz
Powiem Ci ze mam to samo ( tyl-hfx 9 hd ) wystarczy ze lekko sie dotknie klamke,kiedy klocki zaczynaja lapac tarcze i zaczyna wyc jak zarzynana swinia
.. tez probowalem roznych ustawien zacisku...i nic nie dalo...tarcza przykrecona prawidlowo,
wiec nie wiem co moze byc przyczyna takiego rezonansu
z przodu nie ma takiego efektu....
Powiem Ci ze mam to samo ( tyl-hfx 9 hd ) wystarczy ze lekko sie dotknie klamke,kiedy klocki zaczynaja lapac tarcze i zaczyna wyc jak zarzynana swinia



-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Mam Citroena więc załączam specyfikację oleju LHM i ich producentów.. Dla Shimano ktoś musi produkować ten olej, bo podejrzewam że specjalnie dla serii hamulców hydraulicznych nie kupili całej rafinerii 
Zamiennikiem LHM jest LDS..
LHM czy LHM+ to olej spełniający standard jakościowy Citroena - PSA B71 27 10 - bez względu na producenta. Najważniejszym parametren odróżniającym ten olej od wszystkich innych popularnie dostępnych olejów mineralnych na świecie to Wskaźnik Lepkości (WL) na poziomie 300. Jest to wartość wyższa niż dla bardzo dobrych olejów nawet w pełni syntetycznych. Inne mineralne oleje hydrauliczne, nawet dosyć dobre chrakteryzują się WL na poziomie 150 - czyli dużo niższym.
Wymagania jakościowe dla płynów LHM B 71 2710:
gestość w 20C - od 0,835 do 0,850 (g/ml)
lepkość w -40C - max. 1200 (mm2/s)
lepkość 40C - podawać wynik
lepkość 100C - min. 6 (mm2/s)
wskażnik lepkosci (WL) min. 300 - mistrzostwo swiata!
kolor - ziolony jasny, fluoerscencyjny
Zawartość wody - max. 50 (ppm)
Czas zaniku piany - max. 120 (s)
Odporność na pienienie, sekwencja I, stabilność piany - max. 100 (ml)
temperatura zapłonu - min. 110 (C)
Biorąc powyższe pod uwage, nie ma w popularnym użyciu substancji o podobnych wymaganiach; ani ON, ani oleje silnikowe SAE 15W-40, ani olej roslinny (rzepakowy) nie mogą się nawet porównywać z LHM. Podobnymi wymaganiami do LHMu charakteryzują sie płyny do przekładni automatycznych i układów wspomagania kierownic wg specyfikacji GM Dexron III. Parametry fizykochemiczne ON, OR(olej roślinny) czy typowych olejów silnikowych nie są zgodne z wymaganiami LHM w żadnym z zakresów.
Najbardziej znanym producentem jest Total, ale produkuje go również Mobil, Texaco, Delphi, BP, Castrol i kilku innych producentów.

Zamiennikiem LHM jest LDS..
LHM czy LHM+ to olej spełniający standard jakościowy Citroena - PSA B71 27 10 - bez względu na producenta. Najważniejszym parametren odróżniającym ten olej od wszystkich innych popularnie dostępnych olejów mineralnych na świecie to Wskaźnik Lepkości (WL) na poziomie 300. Jest to wartość wyższa niż dla bardzo dobrych olejów nawet w pełni syntetycznych. Inne mineralne oleje hydrauliczne, nawet dosyć dobre chrakteryzują się WL na poziomie 150 - czyli dużo niższym.
Wymagania jakościowe dla płynów LHM B 71 2710:
gestość w 20C - od 0,835 do 0,850 (g/ml)
lepkość w -40C - max. 1200 (mm2/s)
lepkość 40C - podawać wynik
lepkość 100C - min. 6 (mm2/s)
wskażnik lepkosci (WL) min. 300 - mistrzostwo swiata!
kolor - ziolony jasny, fluoerscencyjny
Zawartość wody - max. 50 (ppm)
Czas zaniku piany - max. 120 (s)
Odporność na pienienie, sekwencja I, stabilność piany - max. 100 (ml)
temperatura zapłonu - min. 110 (C)
Biorąc powyższe pod uwage, nie ma w popularnym użyciu substancji o podobnych wymaganiach; ani ON, ani oleje silnikowe SAE 15W-40, ani olej roslinny (rzepakowy) nie mogą się nawet porównywać z LHM. Podobnymi wymaganiami do LHMu charakteryzują sie płyny do przekładni automatycznych i układów wspomagania kierownic wg specyfikacji GM Dexron III. Parametry fizykochemiczne ON, OR(olej roślinny) czy typowych olejów silnikowych nie są zgodne z wymaganiami LHM w żadnym z zakresów.
Najbardziej znanym producentem jest Total, ale produkuje go również Mobil, Texaco, Delphi, BP, Castrol i kilku innych producentów.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
mam panowie wrazenie ze ten LHM plus moze byc jednym z najlepszych rozwiazan poniewaz nawet na pocenie sie przez niego uszczelek jest mniej prawdopodobne z uwagi iz jest gestrzy.. natomiast finish line mineral jest o wiele zadszy wiec moze bys wierksze prawdopodobienstwo pocenia... a problem rezonansu pojawil sie gdy zaczolem uzywac finish line mineral moze gdzies delikatnie spierdolil i sie slizga wyjac.. chyba wroce do tego LHM plus tylko jakiego producenta wybrac z tak wielu.. ciekawi mnie tylko jeszcze temp. zaplonu shimano lub tego finis line mineral.
takze Da__FreaK moze z zacisku ci mikroskopijnie ci spierdala.. ja na LHM nie mialem takiego problemu dopiero przy Finish line chyba ze zbiek okolicznosci??
takze Da__FreaK moze z zacisku ci mikroskopijnie ci spierdala.. ja na LHM nie mialem takiego problemu dopiero przy Finish line chyba ze zbiek okolicznosci??
HYDRAULIKA XT 08.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
gen.zuluz
Heysy mam od nowosci zalane oryginalnym shitem,.Nie zauwazylem zeby cos gdzies bylo spocone, wiec nie ma mowy o jakims nawet mikroskopijnym przeciezku,,wowczas by nie wylo, a po prostu sie slizgalo i sila hamulca radykalnie by spadla... zatem,suma sumarum.. ciezko bedzie dociec o co chodzi z tym rezonansem ...
Heysy mam od nowosci zalane oryginalnym shitem,.Nie zauwazylem zeby cos gdzies bylo spocone, wiec nie ma mowy o jakims nawet mikroskopijnym przeciezku,,wowczas by nie wylo, a po prostu sie slizgalo i sila hamulca radykalnie by spadla... zatem,suma sumarum.. ciezko bedzie dociec o co chodzi z tym rezonansem ...
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
gen.zuluz
Heysy mam od nowosci zalane oryginalnym shitem,.Nie zauwazylem zeby cos gdzies bylo spocone, wiec nie ma mowy o jakims nawet mikroskopijnym przeciezku,,wowczas by nie wylo, a po prostu sie slizgalo i sila hamulca radykalnie by spadla... zatem,suma sumarum.. ciezko bedzie dociec o co chodzi z tym rezonansem ...
Heysy mam od nowosci zalane oryginalnym shitem,.Nie zauwazylem zeby cos gdzies bylo spocone, wiec nie ma mowy o jakims nawet mikroskopijnym przeciezku,,wowczas by nie wylo, a po prostu sie slizgalo i sila hamulca radykalnie by spadla... zatem,suma sumarum.. ciezko bedzie dociec o co chodzi z tym rezonansem ...
gen.zuluz Zagotować LHM? NIE
Jest też taka sprawa że nowe Shimano mają w tłoczkach coś jak izolatory i autentucznie po zjeździe zacisk jest ciepławy, ale znacznie chłodniejszy od starego zacisku M525 gdzie tych izolatorów nie ma 


http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
musze wam powiedziec ze nic nie romumiem... gdy mialem LHM zalane to nic nie wylo teraz wyje.... az kurwa wstyt jak hamuje opciach na max... chyba pobiegne do sklepu kupie znow LHM do tego jakis srodek do czyszczenia tarcz i zobaczymy... troch zal mi kaski ze wyjebalem na finish line ale kto wiedzial ze tak moze byc???
chyba ze ktos ma moze jakis jeszcze inny pomysl.........
chyba ze ktos ma moze jakis jeszcze inny pomysl.........
HYDRAULIKA XT 08.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
ULTEGRA CS 6500
SRAM PC 99
PIASTY LX
KORBA XT
TARCZE 2*180 XT 2008.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości