
Obadajcie na to!!!
Dobra dostałem od nich odpowiedzi. Szczerze to musze przyznac, ze strasznie głupie...
A gearbox to po prostu G-boxx >> http://www.g-boxx.com/ wiec cena jest kompletnie nieuzasadniona.
... Nie wiem czy kolesiowi o to chodziło, ze to ratio zmniejsza czy, ze celem było 5:1 i zrobienie tryliona bilionów mm skoku ale oba pomysły wydaja sie głupie. Zwłaszcza, ze mozna dac 1 długi damper.With two parallel dampers I can have a ratio rear travel/shock travel of 5:1 so with two short dampers I can have a lot of rear travel.
A gearbox to po prostu G-boxx >> http://www.g-boxx.com/ wiec cena jest kompletnie nieuzasadniona.
hmm rower napewno ciekawy choć wydaje się trochę przekombinowany ...
co do widelca i podwójnej tarczy z przodu to nie jest to wymysł firmy produkującej tą ramę tylko prototyp Risse, który niebawem ma wejść na rynek. Swoją drogą bomber w 97 roku wypuścił Z1 z podwójnym mocowaniem do hebla, no i były też odpowiednie do tego hample (zdaje się że gustawy to były, ale ręki uciąć nie dam), ale pomysł nie przeszedł z prostego powodu ... zbyt duża siła hamowania.
co do widelca i podwójnej tarczy z przodu to nie jest to wymysł firmy produkującej tą ramę tylko prototyp Risse, który niebawem ma wejść na rynek. Swoją drogą bomber w 97 roku wypuścił Z1 z podwójnym mocowaniem do hebla, no i były też odpowiednie do tego hample (zdaje się że gustawy to były, ale ręki uciąć nie dam), ale pomysł nie przeszedł z prostego powodu ... zbyt duża siła hamowania.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Spaced, tak jak piszesz.. Przełożenie 5:1!! Jakie tam muszą być obciążenia przy mocowaniach damperów
Foes stosuje przełożenie 2:1, i wkłada damper takiej dlugości

Foes stosuje przełożenie 2:1, i wkłada damper takiej dlugości

- Załączniki
-
- Obrazek 1_161x240.jpg (7.31 KiB) Przejrzano 885 razy
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Raczej przełożenie będzie małe. 2:1 to zdecydowanie mniej niż 5:1. Przełożenia liczy się ( pomijając super dokładne wyliczenia ) w dość prosty sposób ( skok tylnego koła do skoku dampera. Im mniejsza wartością sie charakteryzuje tym bardziej miękkie sprężyny się stosuje i można dokładniej damper ustawić. Wydłużenie dampera jest jedną z metod zmniejszenia przełożenia.
Steel przy tylu sie zaczyna przełożenie. To o czym mówisz to średnie przelożenie. I w V10 jest 3.64 co i tak jest bardzo wysoko. Ale głownym problemem tam jest to, ze wszystko zaczyna sie przy bardzo wysokim przelożeniu. Normalne biki nie maja takich skoków.
Chociaz to i tak lepiej niz stare v10 które miało skok z 6.7 do 2.95 !!!
Linkage musze sobie ogarnac to bede dokladnie wiedzial jak to wyglada.
Chociaz to i tak lepiej niz stare v10 które miało skok z 6.7 do 2.95 !!!
Linkage musze sobie ogarnac to bede dokladnie wiedzial jak to wyglada.
to co mówisz nie ma sensu. Przełożenie to przełożenie i liczy się dokładnie tak jak napisałem. To co napisałeś to wykres sumy charakterystyk ugięcia dampera ( i to przy założeniu liniowości pracy dampera ) i zawieszenia. Sytuacja taka nie dość, że nie jest realna ( chyba, że masz 0. kompresję w damperze ) to niczemu zupełnie nie służy normalnemu bikerowi.
Czysto teoretycznie mogła by taka charakterystyka służyć ustawieniu liniowości ( bądź zmianie ) pracy całego zawieszenia poprzez korektę charakterystyki pracy charakterystyką dampera ( troszkę uproszczając ). Ma to sens dla firm zajmujących się tuningiem damperów dla konkretnej ramy.
Czysto teoretycznie mogła by taka charakterystyka służyć ustawieniu liniowości ( bądź zmianie ) pracy całego zawieszenia poprzez korektę charakterystyki pracy charakterystyką dampera ( troszkę uproszczając ). Ma to sens dla firm zajmujących się tuningiem damperów dla konkretnej ramy.
Steel jakby na to nie patrzec to nawet jesli nazwiesz to inaczej to krzywia ugiecia jest nie ładna i "cos co nie jest przełożeniem" zaczyna sie bardzo wysoko i nie zmieni to faktu, ze zawieszenie w v10 nie pracuje najładniej i ma tendencje do mocnego obciazania damperów.
BTW. Steel takie pojecie jak srednie przelozenie istnieje. Moze to zle z angielskiego przełożyłem ale shock stroke/ travel to taka najbardziej łopatologiczna metoda liczenia wszystkiego.
BTW. Steel takie pojecie jak srednie przelozenie istnieje. Moze to zle z angielskiego przełożyłem ale shock stroke/ travel to taka najbardziej łopatologiczna metoda liczenia wszystkiego.
wpakować silnik 100cc3 i jazda na zawody mx
a tak na serio to ogólnie ramka mi się podoba a dałoby radę wpakować 1 damper tlyko tulejki by trzeba było dorobić... a ten amor to na bank z motoru wyciągnięty, bo nawet monster czy fox40 nie ma takich goleni... chociaż z drugiej strony wziąłbym taki rower z ucałowaniem ręki :P

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości