Obadajcie na to!!!

Robinson
Posty: 101
Rejestracja: 04.11.2007 22:59:52
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Robinson »

Nie zdziwie sie jak tak jest :D Dobre Dobre max xD hahaha... Trzeba ich stronkę poobserwowac i kurde żeby tylko inni producenci nie poszli w ich ślady bo będziemy rowerami za cene limuzyn jezdzili xD
Obiecuje Koledze SPACED że skocze na płask z 2,5 metra :) i zdjęcie pokaże.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Dobra dostałem od nich odpowiedzi. Szczerze to musze przyznac, ze strasznie głupie...
With two parallel dampers I can have a ratio rear travel/shock travel of 5:1 so with two short dampers I can have a lot of rear travel.
... Nie wiem czy kolesiowi o to chodziło, ze to ratio zmniejsza czy, ze celem było 5:1 i zrobienie tryliona bilionów mm skoku ale oba pomysły wydaja sie głupie. Zwłaszcza, ze mozna dac 1 długi damper.

A gearbox to po prostu G-boxx >> http://www.g-boxx.com/ wiec cena jest kompletnie nieuzasadniona.
Sedrik
Posty: 768
Rejestracja: 04.05.2004 15:18:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sedrik »

amen !
http://www.pinkbike.com/photo/927858/
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

hmm rower napewno ciekawy choć wydaje się trochę przekombinowany ...

co do widelca i podwójnej tarczy z przodu to nie jest to wymysł firmy produkującej tą ramę tylko prototyp Risse, który niebawem ma wejść na rynek. Swoją drogą bomber w 97 roku wypuścił Z1 z podwójnym mocowaniem do hebla, no i były też odpowiednie do tego hample (zdaje się że gustawy to były, ale ręki uciąć nie dam), ale pomysł nie przeszedł z prostego powodu ... zbyt duża siła hamowania.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Spaced, tak jak piszesz.. Przełożenie 5:1!! Jakie tam muszą być obciążenia przy mocowaniach damperów :!:

Foes stosuje przełożenie 2:1, i wkłada damper takiej dlugości :mrgreen:
Załączniki
Obrazek 1_161x240.jpg
Obrazek 1_161x240.jpg (7.31 KiB) Przejrzano 885 razy
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ArthurGreen 2:1 jest juz w paru innych firmach. Min Corsair to robi z normalnymi damperami i za połowe ceny foesa. Nie wiem jak dampery od foesa ale te widły ich mulaste sa.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Spaced również i w M6 intensa dość "długaśny" ten damper jest, więc i przełożenie będzie spore..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

Raczej przełożenie będzie małe. 2:1 to zdecydowanie mniej niż 5:1. Przełożenia liczy się ( pomijając super dokładne wyliczenia ) w dość prosty sposób ( skok tylnego koła do skoku dampera. Im mniejsza wartością sie charakteryzuje tym bardziej miękkie sprężyny się stosuje i można dokładniej damper ustawić. Wydłużenie dampera jest jedną z metod zmniejszenia przełożenia.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ArthurGreen akurat w intensie to bedzie srednie bo w normalnych bikach z VPP jest OGROMNE. Tam jest 10.5 jesli sie nie myle ale przełożenie pewnie nie jest jakos super skoro w sancie jest tez gdzies powyzej 5:1
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

że co ?
W moim damper 216 mm ma 67mm skoku. Przy przełożeniu 5 daje nam to 33,5 cm skoku. LOL
Uzzi VPX ma dokładnie przełożenie 2,95 do 1.
Pokaż mi model santy ( podając długość dampera ) który ma przełożenie 5:1
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel przy tylu sie zaczyna przełożenie. To o czym mówisz to średnie przelożenie. I w V10 jest 3.64 co i tak jest bardzo wysoko. Ale głownym problemem tam jest to, ze wszystko zaczyna sie przy bardzo wysokim przelożeniu. Normalne biki nie maja takich skoków.

Chociaz to i tak lepiej niz stare v10 które miało skok z 6.7 do 2.95 !!!

Linkage musze sobie ogarnac to bede dokladnie wiedzial jak to wyglada.
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

to co mówisz nie ma sensu. Przełożenie to przełożenie i liczy się dokładnie tak jak napisałem. To co napisałeś to wykres sumy charakterystyk ugięcia dampera ( i to przy założeniu liniowości pracy dampera ) i zawieszenia. Sytuacja taka nie dość, że nie jest realna ( chyba, że masz 0. kompresję w damperze ) to niczemu zupełnie nie służy normalnemu bikerowi.
Czysto teoretycznie mogła by taka charakterystyka służyć ustawieniu liniowości ( bądź zmianie ) pracy całego zawieszenia poprzez korektę charakterystyki pracy charakterystyką dampera ( troszkę uproszczając ). Ma to sens dla firm zajmujących się tuningiem damperów dla konkretnej ramy.
Joker1
Posty: 141
Rejestracja: 23.01.2008 15:51:13
Kontakt:

Post autor: Joker1 »

Może i fajnbie wygląda i nic poza tym...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel jakby na to nie patrzec to nawet jesli nazwiesz to inaczej to krzywia ugiecia jest nie ładna i "cos co nie jest przełożeniem" zaczyna sie bardzo wysoko i nie zmieni to faktu, ze zawieszenie w v10 nie pracuje najładniej i ma tendencje do mocnego obciazania damperów.

BTW. Steel takie pojecie jak srednie przelozenie istnieje. Moze to zle z angielskiego przełożyłem ale shock stroke/ travel to taka najbardziej łopatologiczna metoda liczenia wszystkiego.
Morris
Posty: 482
Rejestracja: 15.09.2007 17:29:58
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Morris »

wpakować silnik 100cc3 i jazda na zawody mx :D a tak na serio to ogólnie ramka mi się podoba a dałoby radę wpakować 1 damper tlyko tulejki by trzeba było dorobić... a ten amor to na bank z motoru wyciągnięty, bo nawet monster czy fox40 nie ma takich goleni... chociaż z drugiej strony wziąłbym taki rower z ucałowaniem ręki :P
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Morris i sprzedał, a nastepnie kupił 2 rowery i pojechał do whistler na miesiac :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości