które zawieszenie lepsze ???
które zawieszenie lepsze ???
które zawieszenie lepsze vpp w v10 czy jednozawiasowe w treku session 10
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Technologicznie, jasne że wirtualny punkt obrotu, czyli V10.. Przy 1-dno zawiasie z 10 cali skoku, praca zawieszenia zawsze będzie miała wpływ na napęd..
btw:
Namieszał ten Zaborowski tą aukcją - w co drugim temacie coś o Session
btw:
Namieszał ten Zaborowski tą aukcją - w co drugim temacie coś o Session

http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
marcin34 Czemu ciągle ostatnio słyszę tylko o tych 2 ramach ...
Do rzeczy : session jako jedno zawias z kolosalnym skokiem jest ramą, która będzie bez 2 zdań miała swoją pracą wpływ na pedałowanie ... Odbijanie korb - słyszałem gdzieś, że ponoć też bywa, ACZKOLWIEK OSOBIŚCIE NIE TESTOWAŁEM .
V10 to vpp, czyli virtual point of pivot, czy jak kto tam woli cypox project w przypadku DC ( zasada podobna ) . Jest to system, który przy wg. mnie znacząco bardziej czułej pracy, zdecydowanie mniej przekłada się na pedałowanie - tzn. mniej pompuje... aczkolwiek mimo wszystko od ramy z takim skokiem, trudno wymagać by nie zachowywała się jak materac wypełniony wodą, podczas pedałowania .
Wg. mnie VPP jako "inteligentniejszy" system, bierze górę, lecz mimo wszystko jeden, prosty zawias nadal ma swoich zwolenników sporą grupę ... i wcale specjalnie jakoś się temu nie dziwie, bo piękno tkwi w prostocie ( nie mylić z prostatą :P ) .
Pozdrawiam !
Do rzeczy : session jako jedno zawias z kolosalnym skokiem jest ramą, która będzie bez 2 zdań miała swoją pracą wpływ na pedałowanie ... Odbijanie korb - słyszałem gdzieś, że ponoć też bywa, ACZKOLWIEK OSOBIŚCIE NIE TESTOWAŁEM .
V10 to vpp, czyli virtual point of pivot, czy jak kto tam woli cypox project w przypadku DC ( zasada podobna ) . Jest to system, który przy wg. mnie znacząco bardziej czułej pracy, zdecydowanie mniej przekłada się na pedałowanie - tzn. mniej pompuje... aczkolwiek mimo wszystko od ramy z takim skokiem, trudno wymagać by nie zachowywała się jak materac wypełniony wodą, podczas pedałowania .
Wg. mnie VPP jako "inteligentniejszy" system, bierze górę, lecz mimo wszystko jeden, prosty zawias nadal ma swoich zwolenników sporą grupę ... i wcale specjalnie jakoś się temu nie dziwie, bo piękno tkwi w prostocie ( nie mylić z prostatą :P ) .
Pozdrawiam !
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
sudi - bo tak prawdę mówiąc, to niewiele firm robi tak zaawansowane systemy jak _vpp.. Najwięcej jest 1-dno zawiasów.. Różnią się przede wszystkim przełożeniem na damper np "ogniwo horsta". . Przez co często mylone są z "4-ro zawiasami"..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Jeśli mowa o konkretnym 1zawiasie czyli Session 10, to faktycznie V10 lepiej wypada. Ale warto weidzeić że są 1zawiasowe ramy, które całkowicie mają wyeliminowany efekt cofania korb i bujania podczas pedałowania, jak trek diesel, appalache real czy balfa bb7...
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
powiem tak
nie znam sie na tych jedno ,dwu,czy ilus tam zawiasach ,ale powiem jedno: najwazniejsze jest to co komu i jak pod dupa lezy:) ja osobicie jezdze na konie stab 05 i nie narzekam na prace zawieszenia
jezdzi mi sie po prostu dobrze,ale wiadomo,w miare jedzenia apetyt rosnie:) nie ukrywam ze z checia bym sprawdzil jak sie jezdzi na rowerku z vpp czy czyms innym
..moze jak bym byl zawodowcem to szukalbym alternatywy dla siebie, optymalnie dobranej pod wlasciwa prace zawieszenia,szukalbym technologicznych testow,testow zmeczeniowych materialu,pracy zawieszenia itp..jednym slowem szukalbym idealu ..ale coz ... czlowiek powinien docenic to co posiada... bo jak wiadomo..
skoro sa mozliwosci ..
...ale..czlowiekowi nigdy nie dogodzi ,uwzgledniajac to ze w kazdej glowie istnieje opcja`` ze istnieje cos lepszego`` ...ot takie myslenie na wskros wybiegajace w przyszlosc..



skoro sa mozliwosci ..
...ale..czlowiekowi nigdy nie dogodzi ,uwzgledniajac to ze w kazdej glowie istnieje opcja`` ze istnieje cos lepszego`` ...ot takie myslenie na wskros wybiegajace w przyszlosc..

Otóż to... Może nie eliminują *całkowicie*, ale niemal całkowicieEDDIE pisze:Ale warto weidzeić że są 1zawiasowe ramy, które całkowicie mają wyeliminowany efekt cofania korb i bujania podczas pedałowania, jak trek diesel, appalache real czy balfa bb7...

BTW konstrukcje typu VPP też mają problem z pedal-kickbackiem.
Pozostają więc inne wady:
- brake-jack; rozwiązanie -> tzw. "pływający zacisk" hamulca
- czasem sztywność (ale w czasach osiek 150/12 też nie jest to problem

Zalety:
- "przewidywalność" zawieszenia - nie trzeba tłumaczyć, że klasyczny jeden zawias daje lepsze, bardziej bezpośrednie czucie roweru;
- kosty utrzymania
Ja tam wybrałem 1 zawias w wersji średnio-zaawansowanej (z prowadzeniem łańcucha przy osi obrotu, ale bez pływającego zacisku).
marcin34 to akurat zalezy co komu lezy bo rózni ludzie lubia rózny feel. Oczywiscie skontrowac prace mozesz zawsze dobrym damperem, a session fabrycznie szedł z revoxem co znacznie poprawia zycie.
Tyle, ze mi skok w obu ramach nie lezy, zwłaszcza, w naszym niezbyt wyboistym kraju. Sam bym sobie z cal skoku uciał u siebie, a tu jest jeszcze wiecej.
Tyle, ze mi skok w obu ramach nie lezy, zwłaszcza, w naszym niezbyt wyboistym kraju. Sam bym sobie z cal skoku uciał u siebie, a tu jest jeszcze wiecej.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Błąd, ogniwo Horsta-Leitnera jest właśnie najważniejszym elementem charakterystycznym dla zawieszenia czterozawiasowego.ArthurGreen pisze:zy big hit jest 4-ro zawiasem?? Pisałem wcześniej.. Jedno zawias z ogniwem horsta..
(a FSR jest w 100% zawieszeniem 4-zawiasowym)
Pomyliło Ci się chyba z jednozawiasem z ogniwem pośredniczącym (typu Kona).
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
http://www.sunn.pl/Service/FotkiRowerow/Big/Radical.jpgArthurGreen pisze:Wooyek - w Sunn Radical, jak się to zwać będzie ??
Z punktu widzenia kinematyki zawieszenia to jest jednozawias.
Jeśli chodzi Ci o ogniwo Horsta, to tutaj nie występuje (bo jest to element łączący główną oś obrotu z zawiasem przed tylną osią).
A jednak :>Spaced pisze:Wooyek nie kazde zawieszenie z ogniwem Horsta to 4 bar.
Nie. Piszemy generalnie o zjadówkach, a DHR jest niemal klasycznym jednoosiowcem (element przy damperze wpływa tylko na przełożenie). Pozostałe modele Turnera to jednoosiowce z ogniwem pośredniczącym a'la Kona (ani śladu ogniwa Horsta).Spaced pisze:Turner ma ogniwo Horsta jesli sie nie myle
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Sporo ludzi chwali czułość VPP, czy FPS2 Lapierre.. Tylko użytkowników tego pierwszego systemu jest zdecydowanie więcej tego drugiego
- Norbert
Ja tam postawiłem na DW-Link.. Niestety jeszcze wypowiedzieć się nie mogę

Ja tam postawiłem na DW-Link.. Niestety jeszcze wypowiedzieć się nie mogę

http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości