Jaki smar stały stosujecie do wideł?
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jaki smar stały stosujecie do wideł?
Postawiłem sobie ambitne zadanie - zmusić do pracy Gile TnL mojej "drugiej połówki", rozłożyłem, wyczyściłem, teraz się tylko zastanawiam jakim smarem to coś (amor to zbyt łagodne określenie) nasmarować.
P.S. Nie obraził bym się gdyby ktoś chciał tutaj zrobić offtop p.t. jak zrobić z TnL-ki 2007 100mm pracujący amor.
P.S. 2 Użyłem wyszukiwarki odp. nie znalazłem.
Pozdro!
P.S. Nie obraził bym się gdyby ktoś chciał tutaj zrobić offtop p.t. jak zrobić z TnL-ki 2007 100mm pracujący amor.
P.S. 2 Użyłem wyszukiwarki odp. nie znalazłem.
Pozdro!
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 17.09.2006 12:26:40
- Lokalizacja: Łazy woj,Śląskie
- Kontakt:
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ja znalazłem coś takiego jak Motorex Manitou Grase, ew. Judy Butter RS. Tyle że nie wiem który wybrać. Używałem też stanchion lube Finish Line-a - ale to chyba jest tylko do poprawy pracy amorka a nie do jego gruntownego smarowania - ma bardzo rzadką konsystencje prawie jak woda.
Słyszałem też że niektórzy stosują zwykła wazelinę techniczną ale nie wiem czy to dobry pomysł, tzn. czy wazelina ma odpowiednie parametry pracy.
Słyszałem też że niektórzy stosują zwykła wazelinę techniczną ale nie wiem czy to dobry pomysł, tzn. czy wazelina ma odpowiednie parametry pracy.
Przede wszystkim wyczyść dokładnie bebechy.
Ja miałem sposób na mojego XCRa, mianowicie co tydzień go czyściłem i smarowałem Tawotem Maszynowym, efekt wyczuwalny. Kolega nie czyścił tego i chodziło źle, przeprowadziłem mój serwis i efekt piorunujący, wyczyściłem dolne golenie z syfu i takich tam, nasmarowałem uszczelki i sprężynę i chodzi zadowalająco
Ja miałem sposób na mojego XCRa, mianowicie co tydzień go czyściłem i smarowałem Tawotem Maszynowym, efekt wyczuwalny. Kolega nie czyścił tego i chodziło źle, przeprowadziłem mój serwis i efekt piorunujący, wyczyściłem dolne golenie z syfu i takich tam, nasmarowałem uszczelki i sprężynę i chodzi zadowalająco
[S] Manitou Metel RP 222mm 450LBS , Koło S-type 24"+ Novatec
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Środek wyczyszczony dokładne, suchy i nawet odtłuszczony
. Czekam do jutra aż coś do posmarowania kupię. Swoją droga zauważyłem że dolne golenie strasznie ciasno wchodzą na górne nawet jeśli tylko jedną goleń na raz się wkłada (czyli to nie kwestia skrzywienia). Zastanawiam się nad jakimś "hardcorowym" sposobem jak np. polerowanie ślizgów albo goleni jakimś drobnym papierem ściernym
(600? 800?) żeby trochę zmniejszyć ich średnicę. Wtedy jak sądzę było by lepiej.
Wiem że to maxymlanie zryty pomysł ale jedyny jaki mi do głowy przychodzi


Wiem że to maxymlanie zryty pomysł ale jedyny jaki mi do głowy przychodzi

-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Nie kupuj drogich smarów do RSt bo to tylko strata pieniędzy. Wystarczy zwykły towot ;] a to, że Ciężko założyć to może byc wina wygiętych goleni dolnych czy też górnych. Sam tak miałem. Żeby założyć amorka na ośc musiałem lekko golenie rozgiąć bo ciasno wchodziło. Przyszlifowałem śruby i było dobrze ;] Pobaw się trochę, pokombinuj napewno nic nie rozwalisz. Po wyciągnięciu elastomerów w ich miejsce możesz włożyć przyciętę do tej samej długości sprężyny od simsona ;] wato jest też dać jakieś gumowe podkładki żeby nie stukało ;p
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość