29er w DH, Małe koła wpadają w dziury!
ChuckNorris nikt Cię nie obraża ale ty własnie narzucasz innym swoje zdanie chcesz żeby każdy chwalił Twoje koła ale tak nie jest. Ja nie jestem za ani przeciw ale puki co nie mam zamiaru się przesiadać myślę że powinieneś pozostawić dalszy wybór i refleksje na ten temat już samym użytkownikom na bank będzie pełno ludzi którzy tego spróbują będzie więcej opinii i zobaczymy co dalej z tego wyniknie.
http://www.pinkbike.com/photo/1238478/
nie wiem jak wam, ale mi dałoby do myślenia gdyby np Hill czy Peaty zrobili test, porównali oba rozwiązania i stwierdzili: "tak, te 29" to na prawdę godna uwagi sprawa" ... natomiast to że jakis tam gostek, jeden z miliona riderów w stanach, wygrał jakieś lokalne zawody, w które bardziej przypominały enduro niż DH i akurat jest takim samym fanatykiem 29" jak ten nasz trol, delikatnie mówiąc średnio mnie przekonuje :P
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
- Kontakt:
Twórcą 29erów był niejaki Willits- znajomy GF'a, zatem koła nie moje. Daję linki i inne odnosniki, by każdy mógł samodzielnie przeczytaćty własnie narzucasz innym swoje zdanie chcesz żeby każdy chwalił Twoje koła ale tak nie jest.

Dlatego właśnie wraz z kolegą XC 29calowcem oworzylismy stronę http://29er.pl obecnie otrzymuję wiele maili. 6 osób z którymi bezpoirednio mailowałem są dziś szczęśliwymi posiadaczami 29erów i na 26" nigdy nie wrócą,. co to ma wspólnego z DH? Otóż to, iż koło daje rzeczone zalety i wady, a naszym zadaniem jest zaprojektowac ramę, by rower dawał jak najwięcej tych pierwszych.Ja nie jestem za ani przeciw ale puki co nie mam zamiaru się przesiadać myślę że powinieneś pozostawić dalszy wybór i refleksje na ten temat już samym użytkownikom na bank będzie pełno ludzi którzy tego spróbują będzie więcej opinii i zobaczymy co dalej z tego wyniknie.
Edit:
A byłbym zapomniał- oto niedowiarek i jego wypowiedź
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=4 ... stcount=38
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
- Kontakt:
sam robisz z siebie trola i idiotę, nie tylko tu ale gdzie się nie pojawisz.ChuckNorris pisze:Niech ktoś uzasadni czemu robi ze mnie idiotę
Więc żeby Cię obrazić wystarczy Cię zacytować :]
W sumie ciekawe pojawiasz się tam gdzie nie masz pojęcia o jeździe i sypiesz cytatami.
Podobał mi się fragment dyskusji tutaj:
http://rowerowanie.pl/forum/viewthread. ... wstart=180
gdzie ktś juz ewidentnie miał Cię dość i dał post w Twoim stylu o placku jabłkowym :]

(ze ślicznymi linakmi i obrazkami

i w sumie to jest kwintesensja Twojej obecności na necie
A na zaproszenie na pokazanie na żywo zalet kółka 29" na maratonie nabrałeś wody w usta. Zaprezentuj coś poza klawiaturą.
na małych okolicznych zawodach z technicznymi trasami bez problemu wygrywał kumpel na 2x24" (BH sport +66)ChuckNorris pisze:załóż z przodu 24"
raz umiejętności, dwa zwrotny i niski rower
DLA TUTEJSZYCHChuckNorris pisze:Cytat:
i utrudniać hamowanie.
Błąd. Lepsza przyczepność= lepsze hamowanie. Brak ci doświadczenia z tym rozmiarem.
1. Mniejsze koło jest bardziej sztywne z uwagi na krótsze szprychy i mniejszy promień rawki.
2. Mniejsze koło ma mniejszy moment bezwładności - rower łatwiej przyspiesza ale tez łatwiej hamuje, dzieki mniejszemu momentowi żyroskopowemu łatwiej jest rower przechylać na boki.
3. Z uwagi na mniejszy promień koła, w momencie zetknięcia z przeszkodą (próg, kamień itp.) powstaje mniejszy moment hamujący rower.
4. Częstotliwość uderzeń klocków protektora w podłoże jest większa w efekcie czego szczególnie przy pełnym speedzie uzyskujemy lepszą przyczepność opon i kontrolę jazdy na wprost i w zakręcie.
5.Koło mniejsze obraca się z większą prędkością obrotową dzięki czemu występują lepsze warunki do aplikowania siły w hamulcu tarczowym - dłuższa droga tarcia.
DLA CHUCKA:
1. Smaller wheel has bigger stiffness due to shorter sprockets and smaller rim radius.
2. Smaller wheel features smaller moment of inertia which makes the bike more easy either to accelerate or brake; due to a smaller gyroscopic moment one can find it more easy to list the bike.
3. A braking moment that appears while getting in touch with obstacles (stones, curbstones etc) has a diminished value.
4. The tire knobs attack the ground at higher frequency resulting in improved forward riding stability and better cornering especially at very high speed.
5. As it occurs that smaller wheel rotates quicker and a stopping distance measured on the padds is longer we may expect better conditions for precise application of braking force.
Spaced apeluję o rozwiązanie sprawy tak jak w temacie o placku:
"Starczy już tych wzajemnych przepychanek, rzucania w siebie błotem i chodzenia w kółko. Jest już dostępna polska strona o 29er'ach ( http://29er.pl/ ) , a ich temat na tym forum kończymy."
niech się Chuck produkuje do woli, ale u siebie.
BTW:
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... 53&v=2&s=0
hehehwiele z was mnie jeszce nie zna wszak współtworzę 29er.pl + napisałem artykuł merytorycznie lepszy od Bike Boardu
CN - znowu coś ci się popierdoliło pod kopułą. Prowdź sobie stronkę na temat rowerów XC z 29 calowymi kołami jak chcesz, ale naucz się przychlaście odróźniać XC od DH. W ogóle nie odnosisz się do njpoważniejszych kwestii, takich na przykład, że jesli stosuje sie inne koła niż 26" to są to 24rki. Jeśli powiekszanie kół w DH miałoby jakikolwiek sens, to NIKT by nie jeździł na 24rkch, a tymczasem to jest bardzo powszechna praktyka.
Filmy i foty z tego linka który żeś walnął to jest jakieś nieporozumienie, prawdziwe trasy DH tak nie wyglądają.
Poza tym zabawne są te twoje obliczenia na twojej stronie. moze zwyczjnie zmierz ile tracisz na rozpędzaniu się i hamowaniu. To jest wyczuwalna różnica, a to znaczy ,że jest ona spora. Mam jeszcze inna propozycję - może się ścigniemy? Ja jestem ogólnie cienki jak kondon, ważę ponad 90 kg, żłopię ogromne ilosci piwska, żrę pizzę i karkówkę, a mój sprzęt to w zasadzie przerośnięte Enduro a nie rasowa maszyna do DH. Skoro uważasz, że 29er jest taki zajebisty do DH to zapewne taki masz i porównywałeś z normalnymi rowerami DH, bo przecież chyba nie wyciągasz tak daleko idących wniosków na podstawie XC? No własnie, zarzucasz wszystkim, że nie znają 29 calowców, że znają tylko trekkingi, no tak, ale ty przeciez w ogóle nie wiesz co to DH. Spaced cię wypunktował, najbardziej rozbawily mnie kąty główki, które podałeś - tyle to mają rowery do enduro, ewentualnie FR, nie masz pojęcia o DH, się mądrzysz. Na tym forum nikt nie ma porównania roweru DH na kołach 29' z 26', ale praktycznie każdy wie czym się różni 26 od 24 i każdy potrafi sobie wydedukować co się stanie jak założysz jeszcze większe koło. nie potrzeba jeździć na 29 calowce, zeby wiedziec, ze w DH ma dosyć ograniczone zastosownie, ale trzeba troszkę liznąć DH , zeby to wiedzieć.
Filmy i foty z tego linka który żeś walnął to jest jakieś nieporozumienie, prawdziwe trasy DH tak nie wyglądają.
Poza tym zabawne są te twoje obliczenia na twojej stronie. moze zwyczjnie zmierz ile tracisz na rozpędzaniu się i hamowaniu. To jest wyczuwalna różnica, a to znaczy ,że jest ona spora. Mam jeszcze inna propozycję - może się ścigniemy? Ja jestem ogólnie cienki jak kondon, ważę ponad 90 kg, żłopię ogromne ilosci piwska, żrę pizzę i karkówkę, a mój sprzęt to w zasadzie przerośnięte Enduro a nie rasowa maszyna do DH. Skoro uważasz, że 29er jest taki zajebisty do DH to zapewne taki masz i porównywałeś z normalnymi rowerami DH, bo przecież chyba nie wyciągasz tak daleko idących wniosków na podstawie XC? No własnie, zarzucasz wszystkim, że nie znają 29 calowców, że znają tylko trekkingi, no tak, ale ty przeciez w ogóle nie wiesz co to DH. Spaced cię wypunktował, najbardziej rozbawily mnie kąty główki, które podałeś - tyle to mają rowery do enduro, ewentualnie FR, nie masz pojęcia o DH, się mądrzysz. Na tym forum nikt nie ma porównania roweru DH na kołach 29' z 26', ale praktycznie każdy wie czym się różni 26 od 24 i każdy potrafi sobie wydedukować co się stanie jak założysz jeszcze większe koło. nie potrzeba jeździć na 29 calowce, zeby wiedziec, ze w DH ma dosyć ograniczone zastosownie, ale trzeba troszkę liznąć DH , zeby to wiedzieć.
dziwny wynalazek .... nie nazwałbym go rewolucyjnym a co najwyżej oryginalnym. jakoś nie chce mi się wierzyć w cudowne zalety tak dużych kół w dh ... owszem może i lepiej sobie radzą z dziurami, ale to chyba już max ich możliwości.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
W ogóle to chciałbym zauważyć, ze CN już drugi raz zigorował bląd SeraaXa, wyglądający na podpuchę. Chodzi o pkt. 3 - to własnie większe koło daje mniejszy moment hamujący na przeszkodach i na tym zasadniczo polega jedyna zaleta 29era, która to zaleta przy zawieszeniach o skoku 20 cm właściwie nie ma większego znaczenia, bo cały nadmiar momentu hamującego pochłania własnie zawieszenie. Dlatego własnie z takim uporem powtarzam, że nie powinno się wyciągać zadnych wniosków na podstawie XC, co innego jak masz prawie ćwierć metra skoku, a co inego jak masz 7 cm, a jeszcze co innego jak nie masz wcale. Co inego też jak liczy się zwrotność, przyspieszenie i hamowanie, i wytrzymałość a co innego jak dyscyplina w większości polega na pedałowaniu.
CN już drugi raz na taki tekst nie zreagował, co oznacza, że zarówno z praktyki jak i z tegorii jest cienki, leci tylko wyczytanymi tekstami. po raz kolejny propponuję zamknać ten temat, bo dyskusja przypaomina debatę z łysym o grzebieniach, a faktem, ze gość zaczał nam wszystkim ubliżać zwyczajnie mnie wkurzył. Najlepiej jak by poszedł leczyć kompleks małego ptaszka na swoje forum.
CN już drugi raz na taki tekst nie zreagował, co oznacza, że zarówno z praktyki jak i z tegorii jest cienki, leci tylko wyczytanymi tekstami. po raz kolejny propponuję zamknać ten temat, bo dyskusja przypaomina debatę z łysym o grzebieniach, a faktem, ze gość zaczał nam wszystkim ubliżać zwyczajnie mnie wkurzył. Najlepiej jak by poszedł leczyć kompleks małego ptaszka na swoje forum.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
- Kontakt:
Dlaczego sądzisz, że duże koło nie pomaga na przykład w AM? Skoro lepiej się podjeżdżą i zjeżdżą to czemu nie wykorzystać tego w DH?B.Z. pisze:- to własnie większe koło daje mniejszy moment hamujący na przeszkodach i na tym zasadniczo polega jedyna zaleta 29era, która to zaleta przy zawieszeniach o skoku 20 cm właściwie nie ma większego znaczenia, bo cały nadmiar momentu hamującego pochłania własnie zawieszenie
A tak sobie radzi Lunchbox z 150mm skokiem
http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=378&page=1 trochę tego tam jest do rpzejrzenia filmików, na przestrzeni całego wątku także polecam, nie chce mi się tego wklejać tutaj pojedynczo. a oto ten rowerek
Trza się przejechac, żeby pojąć zasady wiekszęgo koła inaczej to będa domysły jak sam to określiłeś pieknie "łysego o grzebieniach.
Teraz coraz wiecej ludzi pyta o 29ery w DH i pojawią się opne masowo jak do XC za kilka lat. Do AM juz od 2009 kazdy producent wypuści amorki i tak az do DH.
- Załączniki
-
- IMG_0886.jpg (87.43 KiB) Przejrzano 1221 razy
-
- IMG_0884-1.jpg (94.87 KiB) Przejrzano 1221 razy
Tak z ciekawości napisałem do znajomych pracujących w Kanadzie i USA i zajmujących się DH. Jakoś stwierdzili, że nikt o 29" koła do DH nie pyta, a i producenci nic nie szykują. Za to w Mt St Anne był koleś, który jeździł na 29" w DH ( podobno nawet całkiem sobie radził ) i codziennie w serwisie lądował by mu koła podcentrować.ChuckNorris pisze:Teraz coraz wiecej ludzi pyta o 29ery w DH i pojawią się opne masowo jak do XC za kilka lat. Do AM juz od 2009 kazdy producent wypuści amorki i tak az do DH
Właściwie to chyba tylko Ty się jeszcze tym interesujesz, bo reszta świata już dawno odpuściła. Jak chcesz nas dalej przekonywać, to skup się proszę na DH, a nie AM, XC itp
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
-
- Posty: 755
- Rejestracja: 10.09.2006 09:05:21
- Kontakt:
Moja dyskusja z tym panem była/bądź jeszcze jest na cfr. Kiedy to próbował mi udowodnić że da się na tym skakać i że jakiś gość który jest 5 w światowym freeride ( swoją drogą skąd ma taki ranking? ) Na tym jeździ i chwali. Było tam wiele ciekawych postów. Może ktoś skorzysta. Niemniej jednak uważam Cię Chuck za megalomana i zbyt zapatrzonego w teorie niż praktykę.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21.10.2007 19:49:29
- Kontakt:
Artykuł czy 29er jest chyższy?
http://mtobikes.com/are-29er%E2%80%99s- ... ig-wheels/
Rower DH 29er
http://twentynineinches.com/2009/09/01/ ... -frontier/
Mali kicharze jeżdżą na małych kichach parszywych podkolanówkach.
Turbodymoman- Mike Curiak ich zawstydził, on jeździ na 29erze DH. Niech się
wstydzą inni, przesiądźcie się.
Lenz PJB Filmik
PAC
WHISTLER FILMIK klik
Fox zmodyfikowany
PAC2
Boxemoth z 7 calowycm skokiem
PAC3
Podjazd na 29erze!
http://www.youtube.com/watch?v=YX7zW1dP ... r_embedded Ciekawe czy ktoś na podkolanówie skacze.
Kichiarstwo podkolanowe się zakańcza- jeno dla dzieci i klaunów!
Wczytajcie się i dajcie się ponieść trendowi. :P





http://mtobikes.com/are-29er%E2%80%99s- ... ig-wheels/
Rower DH 29er
http://twentynineinches.com/2009/09/01/ ... -frontier/
Mali kicharze jeżdżą na małych kichach parszywych podkolanówkach.
Turbodymoman- Mike Curiak ich zawstydził, on jeździ na 29erze DH. Niech się
wstydzą inni, przesiądźcie się.

Lenz PJB Filmik
PAC
WHISTLER FILMIK klik
Fox zmodyfikowany
PAC2
Boxemoth z 7 calowycm skokiem
PAC3
Podjazd na 29erze!
http://www.youtube.com/watch?v=YX7zW1dP ... r_embedded Ciekawe czy ktoś na podkolanówie skacze.
Kichiarstwo podkolanowe się zakańcza- jeno dla dzieci i klaunów!
Wczytajcie się i dajcie się ponieść trendowi. :P





ChuckNorris znudziła mnie twoja krucjata. Myslalem, ze mamy od ciebie spokój ale widac pozbyc sie ciebie nie mozna. Przytocze tylko jeden argument znajomych jankesów "mam dosyc kiedy 29''owcy twierdza, ze ich rower skreca jak 26er, a potem prostuja wszystkie zakrety na trasie".
Tyle z twojego tematu. Nowosci z rynku 29'' jak ludzie znajda to i tak na forum wrzucaja (sam 2 wrzucilem, ktos lenza dał) ale twoje trolowe praktyki tutaj sie koncza. Temat zamkniety.
Tyle z twojego tematu. Nowosci z rynku 29'' jak ludzie znajda to i tak na forum wrzucaja (sam 2 wrzucilem, ktos lenza dał) ale twoje trolowe praktyki tutaj sie koncza. Temat zamkniety.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości