Czym się różni obręcz kapslowana od niekapslowanej?
Czym się różni obręcz kapslowana od niekapslowanej?
Jak w temacie
Steel2 i nie do końca.. teoretycznie kapsel pomaga rozłożyć siłę na większej powierzchni i jednocześnie jest zrobiony z twardszego materiału niż obręcz... teoretycznie... dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, w dodatku jednym słowem, że obręcz kapslowana różni się od niekapslowanej "wytrzymałością"
Weź np. obręcze SPANKa - mimo, że w przypadku super lekkiej SUBROSY ludzie narzekają, że powstają wgnioty i ogólnie obręcz sie gnie i szybko jest do wyrzucenia
(choć osobiście uważam ze jak ktoś chce mieć super lekkie koła to musi sie z tym liczyć, tak samo jak z NIE-wytrzymałością dolnych goleni w super lekkim Boxxie WC za ogormną kase)
to jednak jeszcze nikomu nie udało się wyrwać nypla z obręczy (rozerwać jej w tym miejscu) co często zdarzało się w np. w Atomlabach. Albo nawet "wybulić" jak w Mavicach 729.
Jednak generalnie przyjmuje się ze kapslowana obręcz jest mocniejsza i można w niej mocniej naciągnąć szprychy (znowu mylna opinia ze im mocniej naciągnie sie szprychy tym lepiej) wiec dla swojego własnego spokoju kup sobie obręcz KAPSLOWANĄ
A tu masz fotki:
Niekapslowana Subrosa:
http://www.bikebox.fr/images/spank_jantes_subrosa.JPG
Kapslowany Mavic i Sun:
http://www.schlickjumper.de/parts/bilde ... disc04.jpg
http://www.ride-zone.pl/galerie/double-track_38.jpg
Podwójnie kapslowane DT:
http://store.airbomb.com/mmAirbomb/Imag ... WE1056.jpg
- kapsel jakby przechodzi przez obie ścianki
Mam nadzieję, że wyczerpałem temat :P

Weź np. obręcze SPANKa - mimo, że w przypadku super lekkiej SUBROSY ludzie narzekają, że powstają wgnioty i ogólnie obręcz sie gnie i szybko jest do wyrzucenia
(choć osobiście uważam ze jak ktoś chce mieć super lekkie koła to musi sie z tym liczyć, tak samo jak z NIE-wytrzymałością dolnych goleni w super lekkim Boxxie WC za ogormną kase)
to jednak jeszcze nikomu nie udało się wyrwać nypla z obręczy (rozerwać jej w tym miejscu) co często zdarzało się w np. w Atomlabach. Albo nawet "wybulić" jak w Mavicach 729.
Jednak generalnie przyjmuje się ze kapslowana obręcz jest mocniejsza i można w niej mocniej naciągnąć szprychy (znowu mylna opinia ze im mocniej naciągnie sie szprychy tym lepiej) wiec dla swojego własnego spokoju kup sobie obręcz KAPSLOWANĄ

A tu masz fotki:
Niekapslowana Subrosa:
http://www.bikebox.fr/images/spank_jantes_subrosa.JPG
Kapslowany Mavic i Sun:
http://www.schlickjumper.de/parts/bilde ... disc04.jpg
http://www.ride-zone.pl/galerie/double-track_38.jpg
Podwójnie kapslowane DT:
http://store.airbomb.com/mmAirbomb/Imag ... WE1056.jpg
- kapsel jakby przechodzi przez obie ścianki
Mam nadzieję, że wyczerpałem temat :P
Motomysz oczywiście skróciłem trochę. Do porównania musisz mieć takie same obręcze ( kapslowaną i nie ) i wtedy kapslowana jest wytrzymalsza. Oczywiści najlepiej mieć kapsel przechodzący przez obie ścianki.
Kapsel pomaga prawidłowo rozłożyć siły działające na obręcz przez nypel ( wbrew pozorom, kapsle ( przynajmniej w lepszych obręczach ) nie są dokładnie symetryczne by zapewnić równy nacisk sił od nypla na obręcz
Kapsel pomaga prawidłowo rozłożyć siły działające na obręcz przez nypel ( wbrew pozorom, kapsle ( przynajmniej w lepszych obręczach ) nie są dokładnie symetryczne by zapewnić równy nacisk sił od nypla na obręcz
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości