Problem z odpowietrzaniem Grimeci- POMOCY!

doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Ups
Czarny scenariusz: uszczelki do tych tłoków(porysowanych ? ) są nowe??
jak nowe uszczelki to tłoki do wymiany bo nówki są pokryte warstwą teflonu i ich niespolerujesz papierem ,jedyne wyjście to poteflonować od nowa lub nowe tłoki zakupić a co do wężyka to nowe sainty mają inny gwint i niepasują do starych przewodów (nowe to M8*0,75 stare to M6*1,25) niepasują nijak.
Jak masz jeszcze inne pytania to wal śmiało :)
Utaasz
Posty: 162
Rejestracja: 31.07.2006 19:49:30
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontakt:

Post autor: Utaasz »

No więc uszczelki są nowe. Klamkę Sainta mam chyba 2006r to nie będzie pasować ? To lipa z tymi tłoczkami.... Nie mam pojęcia gdzie mogę to poteflonować na nowo. Rowerowy.com ma tylko mniejsze tłoczki na stanie. Będę musiał coś wykombinować.
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Witam
Można zamówić redukcję u tokarza(zakład prywatny za $$ )z M8*0,75 na M6 wkręcaną w klamkęi połączyć stary przewód do nowej klamki.
Więc masz klamkę Saint Shimano i chcesz je złączyć z Grimecą SyS 12.
Odpowiadam Ci tak ---- TO NIEMOŻLIWE
z prostej przyczyny Shimano używa olej mineralny i spuchną w korpusie uszczelki od Grimecy ,będą do śmietnika.Jak zalejesz dotem4 to rozwalisz klamkę Sainta
!!!!
Sugeruje odstawić SYS 12 i zakupić jakąś używkę z 2 ręki do kompletu sainta korpus + przewody hydrauliczne i poczekać na dostawe w rowerowy .com uzupełnić braki w tłokach i uruchomić ja na docie i opylić do ludzi.
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

SYS 12 to już przeszłość
teraz rządzą monobloki (z jednego kawałka aluminium frezowane korpusy)
wyjątek to Magura Gustaw odlewany monoblok.
Shimano w 2009 roku wypuści Sainta na 4 tłoki skręcanego śrubami jak Grimeca
zrobi w ten sposób 2 kroki w tył do konkurencji.Podobny korpus już zrobił Hayes Stroker Ace na 4 tłoki monoblok,i Hope Mono 4,Mono 6 etc. :shock:
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

dokladnie teraz HITEM wśród hamulcow jest MONOLITYCZNY zacisk....
teraz ta technologie stosuje juz wiekszosc znanych producentow...
Shimano Hayes...
jedynym wyjatkiem jest Avid ktory jeszcze ma korpusy skrecane srubami...
dziwny jest tylko fakt ze Shimano i Hayes dopiero w 2008r zrobili monolityczne zaciski a HOPE robi je od 2004r chyba o ile pamietam a jesli nie to od 2005r na 100% bo mam takie...

a co do tematu to ja bym sobie odpuscil naprawe tej grimeci i zakupil jakis hebel...bo tloczki tez pewnie sporo kosztuja a hebel dosc stary i uzywki sprawne mysle ze po 200zl chodza max a ty za naprawe pewnie ze 150 wybulisz wliczajac to co juz wymieniles....albo wiecej bo przewod Goodrige jest drooogi...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Utaasz
Posty: 162
Rejestracja: 31.07.2006 19:49:30
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontakt:

Post autor: Utaasz »

doktorxtr, nie broń boże :). Ja chciałem założyć przewód Goodridge do Shimano Saint/Hone. Dobrze wiem o tym że Dot rozwali uszczelki w Shimano :) Naprawdę nie mam już kasy na nowego hampla... więc chciałem odratować tą Grimecę. "Jeszcze" tylko tłoczki i będzie sprawna (bo w sumie wymieniłem w niej wszystko :)). Mam jeszcze jedno pytanie. Nie mam nijak poteflonować tłoczków ale mógłbym je pochromować. Czy to zda egzamin ?

XXX, tak nawiasem mówiąć to wybuliłem na naprawę ok. 300 zł :) Nowe klocki, koszyczek na klocki, tarcza, uszczelki, przewód Jagwire, przewód Goodridge..... Już mnie hói strzela ale jestem bliski końca :) I hope so...
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Witam
Na teflon niemożna nałożyć chromu,a zdzierając teflon na czyste aluminium też
shimano nałożyło na aluminium w przerzutkach przednich nikiel lecz nie wiem jaką technologią można spróbować poxipolem te rysy potraktować i jakoś wyruwnać lecz niewiem czy to się uda :(
ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Post autor: ace08 »

witam

a czy moze ktos w was rozbierał juz klamlkę od SYS-12 ???? chodzi mi konkretnie o wymianę uszczelek na tłoczku w klamce ? nigdy tego nie robiłem a nastała chwila serwisu :-))

jak tak, to czy może podzielić się tą wiedzą ze mną ?? co jak się odkręca, jak sie zabrać do tego ?? w jakiej kolejności ??

będę z góry wdzięczny :-))

pozdr
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

ups
znowu sys 12- same remonty muzeum :(
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Lecz trzeba pomóc
demontujesz klame z kiery odkręcasz all z klamy .Po pierwsze wciskasz klame na zgrubieniu dzwigni po środku jest mała śrubka( imbusik,impulek)luzujesz ją .
Jak poluzujesz to można wybić sworzeń( od dołu) łączący klame z częścią ruchomą dzwigni.Po wybiciu sworznia dzwignia wisi na śrubie popychacza trzeba ją wykręcić z dzwigni 2mm imbusem.Po wykręceniu zdjąć dzwon uszczelniający z gumy i zostaje zdemontować zabezpieczenie typu omega Simmering.Specjalnymi szczypcami sciskamy te zabezpieczenie i wszystko wychodzi pod wpływem siły sprężyny zamontowanej osiowo w klamce (średnio silna sprężyna).Wtedy wymieniamy co potrzeba(dzwon,tylna uszczelka, tłok,etc.)składanie to odwrotna operacja tylko trzeba wszystko wyczyścić i posmarować dobrym smarem.Wszystkie metalowe powierzchnie cierne, nie uszczelki .Uszczelki na oliwke tylko wcisnąć.
To już szkic ogólny jak coś niekumasz to pisz.
UFF :mrgreen:
Utaasz
Posty: 162
Rejestracja: 31.07.2006 19:49:30
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontakt:

Post autor: Utaasz »

doktorxtr, e tam muzeum :) Jak działa to jest naprawdę zajebisty hamulec :D Miałem okazję się o tym przekonać na zjeździe jak już udało mi się podpompować klamkę <lol> Ja myślę że po wymianie tłoczków oraz uszczelek w klamce (dzięki za opisanie:) ) będzie sprawna i będę się nią długo cieszył :) Pod koniec sezonu zmienię klocki na Goodridge'a i będzie fajnie :) A tak wogóle to chciałem Ci podziękować za pomoc bo cholernie mi pomogłeś, gdyby nie Ty to pewnie Grimeca wylądowałaby na śmietniku :)
ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Post autor: ace08 »

doktorxtr dziex za pomocne uwagi. jednak mam problemi. po zdjęciu zabezpiecznia - tego simmeringu nic mi samo nie wyskoczyło !!! i teraz nie wiem, czy mam te bebechy wypchnąć jakim szpikulcem od strony gdzie montuje sie linkę i śrubkę ???
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Witam
Polecam złamaną szpryche i wypchnąć te części :twisted:
" z poradnika małego destruktora " :idea:
promo
Posty: 6
Rejestracja: 22.01.2008 18:56:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: promo »

Witam,
Mam małe pytanie dotyczące grimeci s8. Otóż czy po naciśnięciu klamki ze zbiornika wyrównawczego ( z tej pierwszej małej dziurki) powinna się wydobywać fontanna dota?

Mówię o otwartym zbiorniku, moja grimeca cierpi na brak kompresji (wymienione uszczelki, brak rys na tłoczkach, wszystko szczelne) a mimo to klamka zapada się i po chwili hamowania siła zanika. Hamulec jest na 100% odpowietrzony, podejrzewam więc, iż pierwsza uszczelka na tłoku klamki (ten grzybek) puszcza płyn.
ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Post autor: ace08 »

hej promo

u mnie tak się nie dziej. mam na przodzie sys-12 i na tyle sys-8.
po otwarciu zbiorniczka i naciskaniu klamki dot nie chlapie na lewo i prawo. jedynie co, to uciekają malutkie bąbelki powietrza - pewnie jakies pozostałości po "niepełnym" odpowietrzeniu.

pozdr
ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Post autor: ace08 »

a już tak jak jestemy przy grimecach to mam pytanie.

w jaki sposób można spowodować aby klamka (dźwignia) miała mniejszy skok ??
moja "łapie" tuż przy końcu, a druga klamka zaraz po lekkim naciśnięciu.

czy jest tam gdzieś jakaś regulacja skoku ?? czy moze jest to zależne od innych czynników, np stan klocków, złe odpowietrzenie ??

pozdrower
promo
Posty: 6
Rejestracja: 22.01.2008 18:56:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: promo »

Moim zdaniem to wina różnej odległości klocków od tarczy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości