2009 Manitou Dorado - cena/innowacje/waga

Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

- powietrzna sprężyna
- 36 mm lagi
- 2,7 kg
- tłumiki SPV

tyle przynajmniej w teorii
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

http://www.dh-zone.com/news/278.html

Ceny sądzę, że zostaną podane po oficjalnej premierze..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

nie mogli wyp***** tego spv? (praca dorado z 2003 roku z tpc+ bardzo mi leżała, a spv jeszcze niegdy nie widziałem pożadnie chodzącego)
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

hmmm...intrinsic...raczej to tam wsadza...muszą...chyba ze zapomnieli o porażce SPV...
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Jak byście doczytali, to nazwa SPV została, ale podobno tłumiki są całkowicie przeprojektowane
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 w minute juz sa jakies nowe dziwne SPV z bajerem. Reklamuja to w dircie wiec podejzewam, ze cos podobnego pójdzie do dorado. Zabawne jest tylko to, ze intristric to w sumie spv na sterydach wiec to tez troche marketingowe wymysly.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

hmm skoro na blaszkach zrobione to mamy doczynienia z aktywnym zawieszeniem hehe
tak więc można się spodziewać bebechów i pracy klasy HSCV :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

off_road pisze:tak więc można się spodziewać bebechów i pracy klasy HSCV
po co maja isc klase w dol ?
Pure Freeride
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road hscv to jednak stary tłumik. Miekko moze i jest ale ugina sie to z byle powodu. Albo go na miekko ustawiasz albo na stabilnosc. Intrinsic, foxa tlumiki czy boxxery tak nie maja. Dobre do taranowania rzeczy ale jak lubisz czasem rowerem podrzucic to juz kiepsko.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Spaced ale tu się już za wiele nie nawymyśla tak samo jak w damperach hehe :) Teraz mamy albo w pełni aktywną niezależną zawiechę albo full manual jak to ma miejsce w przypadku nowych marzocchi :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

off_road pisze:Spaced ale tu się już za wiele nie nawymyśla
Zdziwisz się pewnie jeszcze nie raz.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

puki co brakuje nam systemów anty nurkujących przy hamowaniu oraz rozdzielania pracy amortyzatora automatycznie przód tył żeby wiedzieć na czym będziemy jeździć za kilka lat wystarczy zerknąć na aktualną ofertę technologiczną w motocyklach :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road no wlasnie, a do moto technologie z racingu wrc przechodza bo tam jescze wieksza kasa. Sporo jest do zrobienia. Samo rozróznianie kierunku dzialania sily jest dalej niedopracowane mocno (pomijam brak myslenia o nim w marzach) i niestety wplywa na prace.
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Heh - chociażby kontrola tłumienia w zależności od prędkości roweru by się przydała.

Sprzężenie tłumika z hamulcem (coby wiedziec kiedy anti dive włączyc) też pewno się pojawi.

Jakiś układ z logiką rozmytą by się przydał na wejściu, badający prędkośc i amplitudę uginania i w zalezności od tego dobierał prędkośc pracy/twardosc sprężyny/sag i tłumienie (teoretycznie możnaby głęboki bruk zmienic w gładkia sfalt :>)

Żyroskop pozwoliłby na automatyczne włączanie lock-outów/pro-pedali etc.

Yep - jest co robic :>
Adifek
Posty: 87
Rejestracja: 08.11.2007 20:08:34
Kontakt:

Post autor: Adifek »

uzurpator pisze:Heh - chociażby kontrola tłumienia w zależności od prędkości roweru by się przydała.

Sprzężenie tłumika z hamulcem (coby wiedziec kiedy anti dive włączyc) też pewno się pojawi.

Jakiś układ z logiką rozmytą by się przydał na wejściu, badający prędkośc i amplitudę uginania i w zalezności od tego dobierał prędkośc pracy/twardosc sprężyny/sag i tłumienie (teoretycznie możnaby głęboki bruk zmienic w gładkia sfalt :>)

Żyroskop pozwoliłby na automatyczne włączanie lock-outów/pro-pedali etc.

Yep - jest co robic :>
Zgadza się, byłoby fajnie. Sprzężenie zawieszenia z hamulcami może juz niedługo sie pojawić. Zapewne pierwszy wprowadzi to RS, jako że Sram ma pod swoimi skrzydłami także Avida. Co do reszty będzie bardzo ciężko to wprowadzić. To tych wynalazków najpewniej będzie potrzebny prąd, więc albo będziemy go wytwarzać pedałując (beznadziejny pomysł, po co sie kupuje super rower, żeby się bardziej męczyć?!) lub będą wbudowane jakieś akumulatory -pomysł także idiotyczny, bo nie po to mamy rower, żeby nie być zależnym od zewnętrznych źródeł energii? Poza tym akumulatory są ciężkie, no chyba że do tego czasu wymyślą jakieś super lekkie, na co raczej sie nie zapowiada. Także ja jednak wolę sobie jeździć na swoim lekkim, nie potrzebującym zasilania, nie męczącym mnie rowerze z niedoskonałą zawiechą...

Pozdro!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Panowie te patenty istnieją i zostały wymyślone dla tego napisałem, że nic nowego się nie wymyśli.
Adaptacja pod dany sprzęt czyli preniesienie technologii z moto na rowerki a na to czekamy.
Wymyślenie technologii od zera a jej adaptacja to dla mnie różnice :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Nadal twierdze, że dobry jesteś jak już wiesz, że nikt nigdy nic w tym kierunku nie wymyśli. Wielu w historii już się tak wydawało i wszyscy się zawiedli.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość