2009 Manitou Dorado - cena/innowacje/waga

FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

uzurpator pisze:Heh - chociażby kontrola tłumienia w zależności od prędkości roweru by się przydała.

przeciez to juz jest od kilku dobrych lat i dziala znakomicie w marzocchi, mianowicie hscv, jesli nie wierzysz to pojezdzij np. na z1fr2003 lub czyms podobnym z dowam tlumikami hscv

cytat - Jego wnętrze skrywa wyrafinowany system cieniutkich blaszek, które w zależności od prędkości i kierunku przepływu oleju, a także stopnia ugięcia widelca regulują siłę tłumienia

http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=41&art=121

zeby nie byc golosownym sam posiadam taki amor i wiem ze to dziala
????
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

FreeMan pisze:przeciez to juz jest od kilku dobrych lat i dziala znakomicie w marzocchi, mianowicie hscv, jesli nie wierzysz to pojezdzij np. na z1fr2003 lub czyms podobnym z dowam tlumikami hscv
Hscv zależy od prędkości uginania się widelca (a właściwie od ciśnienia przepływu oleju). Która to od prędkości roweru zależy dośc średnio.

Adifek:

Zaznajom się z efektem piezoelektrycznym. W miarę uginania amorka piezoelektryk będzie produkowac prąd do zasilania kontrolerów. Wszystko ładnie zamknięte w ladze, nawet nie wiedziałbyś, że to masz :>
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

Hscv zależy od prędkości uginania się widelca (a właściwie od ciśnienia przepływu oleju). Która to od prędkości roweru zależy dośc średnio.

ale to dziala, amora nie sposob dobic i dziala calym swoim skokiem, niezaleznie od pedkosci
????
slazak
Posty: 362
Rejestracja: 08.02.2005 21:36:09
Lokalizacja: Debnica k/Odolanowa
Kontakt:

Post autor: slazak »

Wszyscy wiedzieli, że się nie da, ale przyszedł ten co nie wiedział, że sie nie da i to zrobił.

Albert Einstein


Takie moje motto :)
Adifek
Posty: 87
Rejestracja: 08.11.2007 20:08:34
Kontakt:

Post autor: Adifek »

uzurpator pisze:Zaznajom się z efektem piezoelektrycznym. W miarę uginania amorka piezoelektryk będzie produkowac prąd do zasilania kontrolerów. Wszystko ładnie zamknięte w ladze, nawet nie wiedziałbyś, że to masz :>
To, że można wytwarzać prąd dzięki przepływowi np. oleju wewnątrz amora jest oczywiste. Jednak w taki sposób powstają niewielkie ilości energii elektrycznej, która sama w sobie nie wystarczy do napędzenia wszystkich mechanizmów amortyzatora-> prąd musiałby być zatem przechowywany w akumulatorach i tym samym wracamy do mojego poprzedniego posta.

Pozdrawiam :)
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

a moze jakies miniaturowe dynamo w pieście, tak jak ma to miejsce w rowerach miejskich itp?
Miodożer.
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

piezoelektryki, dynama, akumulatory (swoją drogą w motorach stosuje się wersje mini, które nie ważą nie wiadomo ile)... Za niedługo jak amortyzator się zepsuje, to będzie się chodziło albo do elektryka, albo wysyłało go do włoch, anglii, czy innych stanów...

jak dla mnie zbytnie komplikowanie konstrukcji to przede wszystkim zwiększanie prawdopodobieństwa, że coś się zepsuje
ScorpionBHT
Posty: 108
Rejestracja: 03.10.2006 15:59:17
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: ScorpionBHT »

W niemieckim Freeride doczytałem że amor ma kosztować około 2 tyś Euro.
Ride Agressive...Be Progressive...
Adifek
Posty: 87
Rejestracja: 08.11.2007 20:08:34
Kontakt:

Post autor: Adifek »

Fils pisze:A po co wam ta elektryczność?
Zmianę twardości amora przy zmianie prędkości da się osiągnąć mechanicznie (zakładając, że amor był by spójną całością techniczną ze specjalną piastą).
To wytłumacz mi, proszę, dlaczego nigdzie się tego nie stosuje ? ;-)
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Dlatego ze by sie zle sprzedawalo. Tak samo, dlaczego prototypy samochodowe maja takie super nowinki techniczne i w ogole, a wypuszczaja na rynek kolejny taki sam samochod?
Pure Freeride
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

ScorpionBHT pisze:W niemieckim Freeride doczytałem że amor ma kosztować około 2000 tyś Euro.
Drogawo...
ReplaY
Posty: 373
Rejestracja: 15.11.2006 15:07:48
Kontakt:

Post autor: ReplaY »

Tak kombinujecie z prądem, a przecież ludzkość zna już konstrukcje zaworów tłumienia wrażliwych na prędkość przepływu oleju. Minusem SPV było to, że w pewnym momencie zawór był całkowicie zamknięty. Wystarczyło dołożyć malutką cienką blaszkę, aby zawieszenie zyskało na czułości, nie sprawiało wrażenia zablokowanego, a nadal nie bujało bez powodu. Mam wrażenie, że goście z Manitou właśnie do tego doszli, bo wielkiego nakładu pracy nie ma, każdy może to tak naprawdę zrobić w domu, a różnica w pracy jest diametralna.

Lepiej stworzyć wielozaworowy układ hydrauliczny (lub pneumatyczny), niż kombinować z "badaniem profilu trasy" itp. To ślepa uliczka.
www.foesracing.com
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

firma k2 miala amortyzator co sie nazywal smart i mial zawor piezoelektryczny, zasilany chyab na bateryjke podoban w zegarku, bylo to chyba zarak po 2000 roku i jakos sie nei przyjelo...
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
QQa
Posty: 1
Rejestracja: 16.04.2008 18:01:55
Kontakt:

Post autor: QQa »

mam na sprzedasz Manitou Dorado z 2005 roku 175-200mm nowy sprzedam za 1700 złotych :shock: :D prosze o kontakt gg:11475776 telefon 608064132 i email wizgard@wp.pl POZDRAWIAM
sprzedam manitou dorado z 2005 gg 11475776
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

QQa - przeczytaj to:

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=8537

Następnym razem będzie ostrzeżenie :!:

Btw: Nikt w temacie nie chce kupić dorado i nie mowa o Twoim modelu..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
bart.ek
Posty: 520
Rejestracja: 22.01.2005 21:37:49
Lokalizacja: Rudniki
Kontakt:

Post autor: bart.ek »

Co do prądu to przecież amortyzator uginając się może wytwarzać sam dla siebie prąd :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość