Damper
Damper
Mam damper Manitou Swinger 4Way powiedzcie mi czy żeby go napompować koniecznie muszę mieć pompke do amortyzatorów czy moge poprostu np. ze stacji benzynowej z kompresora?
jiedys tez sie tak bawiłem
zwykłym kompresorem go mocno nie napompujesz... mooze ci sie uda do 2 bar. jak bedziesz go wypinał od kompresora to większosc ucieknie. o precyzyjnym napompowaniu nie ma mowy. nie ma sensu. z reszta co ci szkodzi podejsc do obojetnie ktorego sklepu rowerowego? napompuja dokładnie takie cisnienie jakie chcesz za free( przynajmniej u mnie w okolicy za free) 


Kamillr - Ja kupiłem na Allegro pompkę za 60 zlotych. Tak jak koledzy piszą, zawsze coś tm ucieka przy zdejmowaniu końcówki, ale mozna się zorietowć ile ucieka i ile trzeb pompować. Po zdjęciu trzeba pomkę złożyć jeszcze raz i sprawdzić ile uciekło, dopompować później odpowiednio więcej. Nie jest to zupełnie prosta metoda, ale na pewno skuteczna, a przede wszystkim niedroga, taka inwestycja zwraca się po kilku pompowaniach.
W niektórych przypadkch wystrcz niektóre kompresory na stacjach. Tak jest w przypdku znienawidzonego Kind Shocka którym się bawię od jakiegoś czasu (i o dziwo jeśli chodzi o 4 zawias to po kilku przeróbkach działa zdowalająco, na 1 -zawias z duzym skokiem on jest oczywiscie za prosty, ale leży u mnie w szufldzie Fox Vanilla R i jakoś nie mam motywacji żeby go założyć z powrotem, gdyby kogoś interesowalo co trzeba zrobić z Kicz Szokiem żeby nie ciekł i pracował płynnie to niech wbija na PW), w drodze eksperymentów doszedłem , ze najlepiej jest mu wbić 7 amtosfer, tyle są w stanie wypluć z siebie niektóre kompresory (większość niestety na 2,5 bara "zdycha"). Jak jest w przypdku 4-waya to nie wiem.
W niektórych przypadkch wystrcz niektóre kompresory na stacjach. Tak jest w przypdku znienawidzonego Kind Shocka którym się bawię od jakiegoś czasu (i o dziwo jeśli chodzi o 4 zawias to po kilku przeróbkach działa zdowalająco, na 1 -zawias z duzym skokiem on jest oczywiscie za prosty, ale leży u mnie w szufldzie Fox Vanilla R i jakoś nie mam motywacji żeby go założyć z powrotem, gdyby kogoś interesowalo co trzeba zrobić z Kicz Szokiem żeby nie ciekł i pracował płynnie to niech wbija na PW), w drodze eksperymentów doszedłem , ze najlepiej jest mu wbić 7 amtosfer, tyle są w stanie wypluć z siebie niektóre kompresory (większość niestety na 2,5 bara "zdycha"). Jak jest w przypdku 4-waya to nie wiem.
kamillr zapowietrzy jak nic.
ja pompuje pompką rowerową bo mam taką do 11 atm( teoretycznie heh ), niestety bez manometra :]
i jest sposób żeby nie uciekło przy odpinaniu. Po prostu wpinać pompkę tak aby nie wciskała bolca w zaworze dampera.
Ciężko idzie pompowanie, ale ile się wciśnie to już Twoje i nie ucieknie bo nie ma jak
Raz pompowałem damper pompką do amortyzatorów, sprawdziłem wtedy jak bez tłumienia tłok sam sie wysuwa i jak sam pompuje to robię żeby było mniej więcej tak samo i jet dobrze. Wychodzi mi to zazwyczaj prawie mak tego co daje pompka, ale działa
ja pompuje pompką rowerową bo mam taką do 11 atm( teoretycznie heh ), niestety bez manometra :]
i jest sposób żeby nie uciekło przy odpinaniu. Po prostu wpinać pompkę tak aby nie wciskała bolca w zaworze dampera.
Ciężko idzie pompowanie, ale ile się wciśnie to już Twoje i nie ucieknie bo nie ma jak

Raz pompowałem damper pompką do amortyzatorów, sprawdziłem wtedy jak bez tłumienia tłok sam sie wysuwa i jak sam pompuje to robię żeby było mniej więcej tak samo i jet dobrze. Wychodzi mi to zazwyczaj prawie mak tego co daje pompka, ale działa

a skad wiesz ze tyle schodzi ? po pomiarze cisnienia po ponownym zainstalowaniu pompki ? to wlasnie wtedy schodzi ci to powietrzeKrzychodh pisze:ja mam ROCO i pompke do niego z odchylanym bolcem mio to zawsze coś ucieknie. ja pompuje 250PSI i wychodzi na około 160 do 200 psi. Kto ma sposób na dokładne pompowanie??

sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
Zawsze zakręcenie pompki na zaworze zbiornika z wyższym ciśnieniem, niż atmosferyczne spowoduje spadek ciśnienia. Po prostu ciśnienia się wyrównują w całym na chwilę stworzonym układzie. Przy odkręcaniu powietrze też schodzi, niestety, co bywa winą malej uszczelki pomiędzy końcówką i wężykiem. Jeśli tak sie dzieje, to wystarczy rozkręcić końcówkę i albo poprawic usadowienie oringa albo go wymienić.
Na damperze bez powietrza praktycznie nie da się jeździć. Powietrze w zbiorniku wyrównawczym spełnia trzy role: zabezpiecza dodatkowo przed dobiciem, jest "sprężyną" dla tłoka pływającego w zbiorniczku oraz podnosi ciśnienie układu hydraulicznego, dzięki czemu pracuje sprawniej i zmniejsza wrazliwość systemu na pęcherzyki powietrza.
Na damperze bez powietrza praktycznie nie da się jeździć. Powietrze w zbiorniku wyrównawczym spełnia trzy role: zabezpiecza dodatkowo przed dobiciem, jest "sprężyną" dla tłoka pływającego w zbiorniczku oraz podnosi ciśnienie układu hydraulicznego, dzięki czemu pracuje sprawniej i zmniejsza wrazliwość systemu na pęcherzyki powietrza.
www.foesracing.com
Zależy od pompki. U mnie nic nie schodzi przy odkręcaniu, bo najpierw odkręca się bolec wciskający zawór ( co blokuje zawór przy stałym i równym ciśnieniu ). A dopiero później odkręca się zewnętrzną część wężyka.ReplaY pisze:Przy odkręcaniu powietrze też schodzi, niestety, co bywa winą malej uszczelki pomiędzy końcówką i wężykiem. Jeśli tak sie dzieje, to wystarczy rozkręcić końcówkę i albo poprawic usadowienie oringa albo go wymienić.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości