A więc mowa o roczniku bodajże ponizej 2002(ja sam mam 2001) ale z tego co wiem części zamienne wymiary itd nie zmieniły się, tylko klamka(zbiornik wyrównawczy)
1)Zmiana przewodu(alternatywny)- z własnych doświadczeń proponował bym nie męczyć się z alternatywami tylko poprostu kupić oryginał Magury, kosztuje co prawda 170zł, ale uwierzcie, że wtedy nie ma problemów. Ja kupiłem JagWire(70zł) który wg. cyklotour był kompatybilny z magura gustav/louise prosze Was nie wierzcie w takie bzdury, średnica przewodu Jagwire ma dokładnie 5,5mm a średnica przewodu oryginalnego ma 5mm - pomyślicie 'phi co to pół milimetra różnicy' a zdziwie Was jest to bardzo dużo, oliwki/koraliki/końcówki ciśnieniowe na wąż magury maja średnice wewnętrzną 5mm a zatem TYLKO przewód magury wejdzie na 'styk' nie myślcie nawet, że kupicie oliwki do JagWire bo takich raczej nie ma a pozatym nie zmieściłoby się to ani do końcówki przy zacisku ani przy tym kanale gdzie sie końcówke kabla wkłada do klamki. Ja kombinowałem ze względu na małe pieniądze tzn. wziąłem skalpel i zacząłem ścierac izolacje, potem papierem ściernym i na siłe oliwka weszła i bardzo dobrze siedzi, nic nie cieknie wszystko szczelne.
2)odpowietrzanie- prosta rzecz, tylko warto było by spojrzeć do manuala szczególnie przy moim roczniku(zbiornik wyrównawczy) ale procedura mniej więcej ta sama ( wlewamy olej do zbiorniczka pompujemy, po jakimś czasie ciśniemy klamke do końca a kolega imbusem 5mm odkręca powoli odpowietrznik ze szklanką pod zaciskiem na olej, powtarzamy tą procedure kilka razy, aż olej będzie ciekł ciurkiem z odpowietrznika)
Następnie co do odpowietrzania, że Gustav zapowietrza się kiedy ustawimy go do góry kołami nie jest legendą, sam tego doświadczyłem, ale to jest tylko wina użytkownika przez nie prawidłowe zalanie tzn. w zbiorniczku wyrównawczym ma być PEŁNO zapytacie jak to zrobić, jest prosty sposób wystarczy, że wlejecie po brzegi oleju do zbiornika wyrównawczego a następnie pod klamke podstawiacie szklanke, bierzecie tą 'nakrywke' z taką jakby uszczelka i wkładacie ją na zbiorniczek, nadmiar oleju poprostu się wyleje do szklanki i tylko wtedy hamulec jest prawidlowo zalany, wtedy wiemy, że wszystko jest wymierzone co do mililitra.
3)Klocki- co do klocków 90% z Nas nie jest zawodnikami, nie potrzebujemy organicznych wykładzin itd. magura za swoje wykładziny chce 80 zł no cóż który biedny Polak da tyle za oryginały a więc kupujcie poprostu jakieś tańsze zamienniki, ja mam jakieś po 25zł i dużego spadku mocy w tym hamulcu nie widze, przy takiej sile hamulca zwykli urzytkownicy nie poczują rożnicy, różnice czuje sie dopiero przy długich zjazdach, ale i tak siła Gustava nadrabia. Co do tarczy też nie muszą być to oryginały, ale jeśli je już macie to rewelacja po tarcze magury są poprostu zajebiste, ja sam mam Avid 160mm na tył i Hayes 203mm na przód i chodzi świetnie siły mi nie brak. Ostatnio pytałem jak odkręcić klocki w Gustavie przy takich drobnostkach polecam manual po obrazkach można zobaczyć, co potrzebą a więc do zdjęcia klocków w Gustavie potrzeba imbus 2mm ale tu odsyłam do zdjęć z manuali.
4)Modulacja, siła, regulacje - wbrew wszystkiemu co tu było napisane przez teoretyków itd. modulacja gustava (DOBRZE wyregulowanego - mam na myśli odległość tarczy z dwóch stron od wykładzin) jest porównywalna do Juicy

http://www.birota.ru/manuals/magura/dis ... ustavm.pdf
http://www.erowery.pl - dużo części magury, zamienniki itd.
http://www.magura.com/english/frameset/frameset.htm - magura
http://www.pinkbike.com/photo/1879467/ - klamka
http://www.pinkbike.com/photo/1879449/ - zacisk
To tyle jeśli popełniłem jakiś błąd poprawcie mnie, polecam abyście pisali takie rzeczy, będzie mniej pytań ew. w tym temacie pojawią sie pytania, ten temat gdzieś tam będzie lezał,ale kiedy ktoś użyje wyszukiwarki on pierwszy się pojawi.