Jak polepszyc prace duro djd 2008 ?

schzzy
Posty: 22
Rejestracja: 17.07.2008 19:09:01
Kontakt:

Jak polepszyc prace duro djd 2008 ?

Post autor: schzzy »

Witam mam takie pytanie jak ulepszyc prace amora duro djd 2008?.Slyszalem ze coś o oleju ,smary i tym podobne tylko ja nie wiem kompletnie jakie to maja byc,kolega mi powiedzial mozesz tam wrzucic 10w a ja acha... wiec prosze was o jakies sposoby.Waze 60 KG rower jakies 14.
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

no to pierwsze co zrob to go rozbierz, wyciagnij elastomer.. jak ja mialem duro to kupilem olej marcoka i bardzo fajnie chodzil, bylo jakos po 50 ml w ladze, a z reszta jest cos takiego jak szukajka albo google.. tematow o duro bylo od UJA :P hehe..



pzdr
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

tematow o przerobce durexa jest w hoi,
a pozatym google nie gryzie, naprawde

Michal4X
ja bym elastomer zostawil :P

z elastomoerem nic nie rob, nie tnij, nie wywalaj, NIC!
wystarczy zmiana oleju, ostatnio robilem amorka znajomemu i wystarczyla zmiana oleju, nawet opaski z kartdridza nie trzeba bylo sciagac

wiec idz do sklepu z czesciami do motorow i kup olej do amortyzatorow.... hmmm... 10W powinno byc w pyte
Hajdas
Posty: 1510
Rejestracja: 14.12.2007 18:51:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Hajdas »

jesli to 2008 to lipa moze byc, znajomemu robilem wlasnie ten model i jak sie nalalo zbyt duzo oleju to... mulil -_- ja w swoim 06 jak nalalem za duzo oleju to po prostu byl twardszy :)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Podam Ci najlepszą metodę - nasmaruj golenie górne! Sam się zdziwiłem, że mój Duracz potrafi być taki żywy!
Druga sprawa, to tłumienie odbicia. Może masz je źle ustawione?

Zawsze możesz spróbować wyciągnąć "podkładkę" - pomagało w Duro '06, może pomoże i w '08. Albo wymień olej na żadszy.
http://brooce.pinkbike.com
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

Dzelon_1990
Posty: 116
Rejestracja: 05.06.2006 15:29:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dzelon_1990 »

jeśli boisz się samemu zabierać do przeróbki duro, to wystarczy raz na jakiś czas posmarować lagi wazeliną:D naprawdę daje niesamowity efekt...
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

wymien olej ale nie na 10W jak ktos "madry" radzi, tylko na 7,5W albo 5W, 10W to on ma seryjnie i dla tego muli, mozesz jeszcze co jakis czas psikac lagi brunoxem, albo nawet przesmarowac co jakis czas smarem albo olejem roslinnym (naprawde pomaga!)
elastomeru nie ucinaj bo bedziesz go dobijal, opaski z tlumika nie ma po co wyjmowac bo nowsze duro ma reg. tlumienia
ashes to ashes...
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

ostatnio wymienialem olej w djd 08
i przy 15W bez opaski dziala ok:)
jak z opaska to kolo 5 powinno dzialac:)

po co olej marzocchi? motul za 30zl styka...
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
schzzy
Posty: 22
Rejestracja: 17.07.2008 19:09:01
Kontakt:

Post autor: schzzy »

http://www.rowerowy.com/serwis/serwis_a ... torex.html

ten moze byc ?wziąść w koncu 10 w?.Niei wiem bo zdania są podzielone
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

ja bym wzial 10 i jak cos to pozbyl sie opaski:)
I TYLE;)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
schzzy
Posty: 22
Rejestracja: 17.07.2008 19:09:01
Kontakt:

Post autor: schzzy »

PoleK :
ja bym wzial 10 i jak cos to pozbyl sie opaski:)

a gdzie ta opaska dokladnie jest?
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

na popychaczu w tlumiku:)
taka czarna z jakby 2 zebami:)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
mikael
Posty: 1143
Rejestracja: 22.06.2004 18:18:56
Lokalizacja: Kraków!
Kontakt:

Post autor: mikael »

jak zgaduje ten widelec nie ma otwartej kąpieli olejowej, więc- rozbierasz, pod sruby zakładasz uszczelki ( na ludowe metody- kawałek dętki, robisz w niej dziurke, wpychasz w nia srube, ta ktora trzyma widelec od dołu i przykręcasz) i robisz mu kąpiel- w obydwie lagi lejesz olej, gęstosc nie ma większego znaczenia, jakiś motorex( są patenty z kujawskim itp, ale to ma za małą gestość, więc będzie leciał spod lag jak szalony) ilościa oleju regulujesz kompresje. Więcej oleju- mniej miejsca na powietrze, czyli jego większe ciśnienie przy uginaniu, czyli większa progresja na końcu. Elastomer jak jest też bym wywalił, to tez zmiększy widelec- a zawsze mozesz elastomer przyciąc tak, żeby było go mniej, a jednak został chociaż kawałek dla utwardzania. Widelec muli i utwardza się na skutek tego że nie ma smarowania lag, jak go zalejesz olejem ten problem zniknie. Nigdy nie będzie to jak z fabryczną kąpielą, bo nie ma uszczelek olejowych, więc- odrobina oleju zawsze będzie na lagach, czyli na dużym kurzu, błocie bedzie lekki syf- ale bez wpływu na pracę. Myśle że to mała cena za działający płynnie widelec.
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

mikael ale mu pierdoly radzisz...

on wazy 60kg i sprezyna powoduje ze amor jest dla niego za twardy a Ty mu chcesz kompresje zwiekszyc co i tak niewiele da bo duro nie ma uszczelek na korkach wiec trzebaby je tam zaaplikowac:)

on potrzebuje rzadkiego oleju zeby amor byl troche bardziej miekki( bo w duro jest spaczony tlumik i dziala jak kompresja i jak powrot)

wiec niech kupi 10W
i jak cos to wyjmie opaske:)

no problem:)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
mikael
Posty: 1143
Rejestracja: 22.06.2004 18:18:56
Lokalizacja: Kraków!
Kontakt:

Post autor: mikael »

Nie zapominaj, że wszystko co mówię nastepuje w sytuacji PO zalaniu widelca i ZDJĘCIU obejm ze sprężyny ( elastomera). Wtedy widelec wyraźnie mięknie, a brak elastomera powoduje liniową charakterystyke pracy- co przy niskim tarciu jakie daje obecnosć oleju powoduje że baaaaardzo łatwo go zamknąć ( mam żywy przykład- miałem kiedyś rst storm 160 z którego zrobilismy prawie że racingowy widelec;p). Wtedy ilością oleju regulujesz twardosc, jak ma to miejsce w wielu widelcach z seryjną otwartą kąpielą- zwłaszcza tych najprostszych ( jak junior, drop off triple, itp itd etc). Widelce które seryjnie nie mają kąpieli zwykle nie posiadają też uszczelek na śrubach i korkach, jestem tego świadomy- ale jak sie troche ruszy głową można rozwiązać te problemy:)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości