Magura Gustav M FAQ

kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Magura Gustav M FAQ

Post autor: kamillr »

Z racji, że zakładałem tyle tematów o Gustavie itd. więc postanowiłem zrobić małe FAQ dotyczące tego hebla, tak żeby było mniej pytań, taki sobie mały manual, jeśli coś pomyliłem poprawcie mnie.

A więc mowa o roczniku bodajże ponizej 2002(ja sam mam 2001) ale z tego co wiem części zamienne wymiary itd nie zmieniły się, tylko klamka(zbiornik wyrównawczy)

1)Zmiana przewodu(alternatywny)- z własnych doświadczeń proponował bym nie męczyć się z alternatywami tylko poprostu kupić oryginał Magury, kosztuje co prawda 170zł, ale uwierzcie, że wtedy nie ma problemów. Ja kupiłem JagWire(70zł) który wg. cyklotour był kompatybilny z magura gustav/louise prosze Was nie wierzcie w takie bzdury, średnica przewodu Jagwire ma dokładnie 5,5mm a średnica przewodu oryginalnego ma 5mm - pomyślicie 'phi co to pół milimetra różnicy' a zdziwie Was jest to bardzo dużo, oliwki/koraliki/końcówki ciśnieniowe na wąż magury maja średnice wewnętrzną 5mm a zatem TYLKO przewód magury wejdzie na 'styk' nie myślcie nawet, że kupicie oliwki do JagWire bo takich raczej nie ma a pozatym nie zmieściłoby się to ani do końcówki przy zacisku ani przy tym kanale gdzie sie końcówke kabla wkłada do klamki. Ja kombinowałem ze względu na małe pieniądze tzn. wziąłem skalpel i zacząłem ścierac izolacje, potem papierem ściernym i na siłe oliwka weszła i bardzo dobrze siedzi, nic nie cieknie wszystko szczelne.

2)odpowietrzanie- prosta rzecz, tylko warto było by spojrzeć do manuala szczególnie przy moim roczniku(zbiornik wyrównawczy) ale procedura mniej więcej ta sama ( wlewamy olej do zbiorniczka pompujemy, po jakimś czasie ciśniemy klamke do końca a kolega imbusem 5mm odkręca powoli odpowietrznik ze szklanką pod zaciskiem na olej, powtarzamy tą procedure kilka razy, aż olej będzie ciekł ciurkiem z odpowietrznika)
Następnie co do odpowietrzania, że Gustav zapowietrza się kiedy ustawimy go do góry kołami nie jest legendą, sam tego doświadczyłem, ale to jest tylko wina użytkownika przez nie prawidłowe zalanie tzn. w zbiorniczku wyrównawczym ma być PEŁNO zapytacie jak to zrobić, jest prosty sposób wystarczy, że wlejecie po brzegi oleju do zbiornika wyrównawczego a następnie pod klamke podstawiacie szklanke, bierzecie tą 'nakrywke' z taką jakby uszczelka i wkładacie ją na zbiorniczek, nadmiar oleju poprostu się wyleje do szklanki i tylko wtedy hamulec jest prawidlowo zalany, wtedy wiemy, że wszystko jest wymierzone co do mililitra.

3)Klocki- co do klocków 90% z Nas nie jest zawodnikami, nie potrzebujemy organicznych wykładzin itd. magura za swoje wykładziny chce 80 zł no cóż który biedny Polak da tyle za oryginały a więc kupujcie poprostu jakieś tańsze zamienniki, ja mam jakieś po 25zł i dużego spadku mocy w tym hamulcu nie widze, przy takiej sile hamulca zwykli urzytkownicy nie poczują rożnicy, różnice czuje sie dopiero przy długich zjazdach, ale i tak siła Gustava nadrabia. Co do tarczy też nie muszą być to oryginały, ale jeśli je już macie to rewelacja po tarcze magury są poprostu zajebiste, ja sam mam Avid 160mm na tył i Hayes 203mm na przód i chodzi świetnie siły mi nie brak. Ostatnio pytałem jak odkręcić klocki w Gustavie przy takich drobnostkach polecam manual po obrazkach można zobaczyć, co potrzebą a więc do zdjęcia klocków w Gustavie potrzeba imbus 2mm ale tu odsyłam do zdjęć z manuali.

4)Modulacja, siła, regulacje - wbrew wszystkiemu co tu było napisane przez teoretyków itd. modulacja gustava (DOBRZE wyregulowanego - mam na myśli odległość tarczy z dwóch stron od wykładzin) jest porównywalna do Juicy :) moge zostać tu wyzwany itd, ale tak jest, szczególnie czuć do z przodu moge stopy walić po 10metrów, hamulec nie ma modulacji tylko przy poniżej 10km/h tak właśnie teoretycy oceniają ten hamulec, jadąc po chodniku przed blokiem. Co do siły nie musze sie chyba wypowiadać, jest to pływający dwutłoczkowy zacisk, miażdży tarcze. Co do regulacji hmm, główne regulacji do odległość okładzin od tarczy, ale tu wystarczy pare podkładek przy śrubach to których jest przykręcony hamulec do roweru, tarcza nie może być za daleko od części nie ruchomej zacisku (przeciwna strona tłoków) Roman_Maxxx (dobrze nick podałem?) kiedyś wspominał o tej regulacji o frezowaniu adaptera itd.

http://www.birota.ru/manuals/magura/dis ... ustavm.pdf

http://www.erowery.pl - dużo części magury, zamienniki itd.

http://www.magura.com/english/frameset/frameset.htm - magura


http://www.pinkbike.com/photo/1879467/ - klamka
http://www.pinkbike.com/photo/1879449/ - zacisk


To tyle jeśli popełniłem jakiś błąd poprawcie mnie, polecam abyście pisali takie rzeczy, będzie mniej pytań ew. w tym temacie pojawią sie pytania, ten temat gdzieś tam będzie lezał,ale kiedy ktoś użyje wyszukiwarki on pierwszy się pojawi.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Miałem, ale pomimo tego Twojego "wywodu", mówię nie.. Po co mi te wszystkie triki, skoro za mniejsze pieniądze, mogę kupić hamulec do którego wszystko i wszędzie kupię i nie muszę przed zakupem upewniać się i przeglądać fora...

Ale i tak uznanie z mojej strony za chęci..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

kamillr pisze:wystarczy pare podkładek przy śrubach to których jest przykręcony hamulec do roweru, tarcza nie może być za daleko od części nie ruchomej zacisku (przeciwna strona tłoków)
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem ale Gustaw ma pływający zacisk hamulca i nie licząc ekstremalnych ustawień zacisku na "prowadnicach" to zacisk sam się ustawia optymalnie. Te "prowadnice" lubią się zapchać błotem, ale w 2 minuty można je wyczyścić i nasmarować, i znowu zacisk sam się ustawia.

Pozdro
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

Cesiu tych prowadnic nawet nie trzeba czyścic tam są takie siły, że nawet z największym błotem zacisk chodzi na prowadnicach tylko mam na myśli, że naciskamy klamke i na prowadnicach hamulec się odpręża i zostaje hm w pozycji wyjściowej a jak wtedy trze trzeba użyć jednej podkładki 0,5mm przy dwóch śrubach trzymających, nie potrafie Ci tego tak wytłumaczyć pisząc to trzeba pokazać poprostu, ale w Gustavie jest możliwe żeby tarcza nie tarła mówie to bo wg. niektórych nie możliwe jest ustawić tego żeby nie tarło.

ArthurGreen to jest raczej uprzedzanie przed trickami i oszczędzaniem bo z własnego doświadczenia wiem, że i tak jak zaoszczędzimy na części zamiennej odbije sie to na naszych nerwach, czasie a i tak wyjdzie, że zapłaciliśmy więcej. Wiesz jakoś teraz nawet Code mi nie podchodzi w porównaniu do Gustav'a kto co lubi no, ale ja zostaje przy gutkach prostota wykonania, serwisu, odpowietrzania przyciąga, ale cena odstrasza.
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

kamillr pisze:w Gustavie jest możliwe żeby tarcza nie tarła
wiem, bo mój nie ociera ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

kamillr Goodridge przewód jest kompatybilny - sprawdzane z wieloma róznymi klamkami ;)
A co do klockow to lepiej kupic spiekany drozszy i miec klocek na dłuuugo niz taki za 1/3 ceny i miec go na chwile.

ArthurGreen z tym upewnianiem to nie przesadzajmy - jakos z moim zgrzytow nie miałem poza sytuacja, ze rower upside down stał ;) Cene by zbili to by dalej konkurencyjny hamulec był. To głownie go na rynku zabija.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Magura Gustav M FAQ

Post autor: Roman_Maxx »

Kolego "kamillr" pisałem o frezowaniu powierzchni stykowych ramy a nie adaptera. Problem polega na tym, że po pierwsze wszyscy malują ramy i farba zmienia geometrię mocowań zacisku hamulca a co więcej przy spawaniu mocowań powstają naprężenia, które deformują mocowanie zacisku =więc jeśli chce się mieć nie tylko nie ocierające o tarcze zaciski ale równo i szybko działające hamulce, to trzeba je zfrezować specjalnym przyrządem.

Temat 2 przewody hydrauliczne, nie zgodzę się, że najlepsze są oryginalne, bo są to zwykłe plastiki z oplotem stylonowym. Jeśli zmieniłem na stalowe Goodridge, to nie tylko, że zyskałem na działaniu hamulcy i ich niezależności od zewnętrznej temperatury a co więcej nie miałem także żadnych problemów z montażem - pasują lepiej jak oryginał, bo uszczelnienia są na oringach a nie podkładkach z alu. A i co ważne komplet Goodridga kosztuje mniej niż oryginał Magury (na CRC komplet na tył i przód kosztuje 126zł).

Teamt 3 KLOCKI - też nie prawda, że wystarczy kupić dowolny zamiennik - nie wytrzymują tak termicznie jak i wytrzymałościowo. Opowiem bajkę jak pojechałem na jedna z tras Pucharu świata i przed wyjazdem zapodałem jakieś odpowiedniki chyba na B....
Pierwszy dzień trasa trudna co się wywalę to szuję smród epoksydu?
Drugi dzień jeździmy szybciej, bo trasę już znamy - hample jakieś dziwnie czułe!
Trzeci dzień zasuwamy jest bosko - po lunchu hamulec na tył stracił skuteczność, zjeżdżam do hotelu i zakładam klocki EBC - bo zamiennik przestał istnieć!
Czwarty, Piąty i nastepne jeździmy a EBC hamuje jak trzeba!
Od jakiegoś już czasu jeżdzę tylko na klockach firmy EBC i Goodrige = zawsze się sprawdzają ( na CRC to koszt 43 zł)

Oszczędność jest zwodnicza i pozorna, bo zamienniki mniej wytrzymują a w dodatku nerwy i strata zjazdów, bu zamiast jeździć musiałem jechać do hotelu i mechanikować. (bilet wielodzienny a nie na ilość zjazdów)
Załączniki
Goodridge koncówki przewodu hydraulicznego do Gustava.JPG
Goodridge koncówki przewodu hydraulicznego do Gustava.JPG (31.21 KiB) Przejrzano 2511 razy
Planowanie mocowania zacisku hamulca.JPG
Planowanie mocowania zacisku hamulca.JPG (22.66 KiB) Przejrzano 2542 razy
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

A więc i ja mam pytanie daj mi link prosze Roman_Maxx z tym kompletem kabli przód tył za 126zł z CRC i jeszcze pytanie kupuje i jakie końcówki mam zakupic?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

kamillr końcówki do gustava :P Wejdz na crc zwyczajnie bo tam jak wół w dziale z przewodami stoi. Kupowalem i do gustava i formuli.
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

Ok, ale jak już zakupie ten kabel to w ogóle będzie mi coś potrzebne prócz oliwek? Czy musze koniecznie te końcówki kupić
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

kamillr wszystko masz w zestawie, gotowe do instalacji - co najważniejsze możesz sobie z Goodridge zapodać dowolną długość przewodu hydraulicznego, bo końcówki montujesz sam. Nie masz już potrzeby bawienia się z oliwkami. Tutaj masz link:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=10504
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

Lol a więc kupuje te connectory + kabel goodridge i montuje. A powiedz mi jeszcze w tym kablu którą opcje bo ja ciemny ^^
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Wybieraj Kolego jaka Ci kolorystycznie podchodzi - wszystkie są ekstremalnie lekkie - bo to oksydowane stopy aluminium. Kup gotowy zestaw z końcówkami, to wyjdzie najtaniej!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Dodać należy jeszcze, ze mocne. Uderzylem centralnie przy mocowaniu przewodu w słupek drewniany na pełnej predkosci. Obróciło sie tylko i tyle.
kamillr
Posty: 450
Rejestracja: 21.10.2007 13:04:05
Kontakt:

Post autor: kamillr »

Roman_Maxx Gotowy kabel masz na myśli to : http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=10504 ? i co znaczy 90deg i FR/RR? i Jaką długość ma ten gotowiec?

a zwykły http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2938 to + końcówki?
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

FR i RR to zapewne odpowiednio FRont i ReaR czyli przedni i tylni
ashes to ashes...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości