Koło 24" na tył - jakie korzysci, wady?

Dzordzi
Posty: 92
Rejestracja: 10.04.2008 17:15:29
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Koło 24" na tył - jakie korzysci, wady?

Post autor: Dzordzi »

Otoz chce zalozyc do tylu kolo 24" do mojego signa fr2, fabryczny pike, damper 215mm. Jakie sa tego zalety/wady?
Prosze o odpowiedzi! :)
^^
Posty: 134
Rejestracja: 11.06.2006 10:02:02
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: ^^ »

hmm...

zalety:
przyspieszenie
sztywniejsze koło

wady:
mniejsze kolo wpada w dziury :P
rozpedzasz sie szybciej ale rownie szybko tracisz predkosc

jakbym sie mylil prosze nie komentowac tylko poprawic :)
jeżykBDG
Posty: 378
Rejestracja: 03.02.2008 14:34:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jeżykBDG »

Bardziej wytrzymała obrecz, lepsze przyspieszanie, lżejsze koło..

SIEMA MELON!
Lulas
Posty: 167
Rejestracja: 24.10.2006 19:16:04
Kontakt:

Post autor: Lulas »

Biorąc pod uwage to jaką masz rame , napewno polepszy to geometrie :) Ja bym sie nie zastanawiał.
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

24" do DH/FR to nie jest jakies swietne rozwiazanie.. ja pisali wyzej male kolo wpada w wieksza ilosc dziur, jest bardzo mala dostepnosc opon i rewalacji tez nie ma.. hmm jakie plusy to bedzie troche lepsze przyspieszenie a co do wytrzymalosci nie bedzie bardzo odbiegalo od 26" bo zazwyczaj 24" maja mniejsza wage, gdyby mialy taka sama jak 26" to byly by bardziej wytrzymale.. czy geo ci sie polepszy to nie wiadomo, zalezy kto co woli.. ;]
jeżykBDG lzejsze o ile? srednio ok 50 gram patrzac np na double tracka..
Lulas
Posty: 167
Rejestracja: 24.10.2006 19:16:04
Kontakt:

Post autor: Lulas »

Michal4X pisze:a co do wytrzymalosci nie bedzie bardzo odbiegalo od 26" bo zazwyczaj 24" maja mniejsza wage, gdyby mialy taka sama jak 26" to byly by bardziej wytrzymale..

Chyba logiczne że obręcz o mniejszej średnicy będzie lżejsza, zużywa sie na nią poprostu mniej materiału. :wink:
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Michal4X pisze: co do wytrzymalosci nie bedzie bardzo odbiegalo od 26" bo zazwyczaj 24" maja mniejsza wage
Chodziles na fizyke?

Do Signa z takim damperem kolo 24" to jedyne sensowne rozwiazanie, ale i tak katy beda takie, ze rower bedzie sie nadawal glownie do huckowania dropow. Ja polecam damper 200 mm i 2x26" - sam tak mam i sprawuje sie wysmienicie.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
wojtec
Posty: 563
Rejestracja: 09.09.2007 09:59:37
Kontakt:

Post autor: wojtec »

glowna wada kola 24 jest to ze ciezko jest dokrecac na prostrych utrzymac wieksza predkosc zwlaszcza na mniejszym blacie z przodu , za to napewno sztywniejsze , lzejsze , szybciej przyspiesza ...
Kupie damper dhx 4.0 lub 5.0 dlugosc 222
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Zaleta - wytrzymalsze i imvho lepsza przyczepność.
Wada - gorszy wybór opon, wymaga większej zębatki z przodu (np 32 zębna na kole 26 odpowiada circa 36 zębna na 24), gorzej przechodzi przez poprzeczne przeszkody.
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

morthias no chodzilem i dalej chodze :P.. jeszcze zauwaz ze ty masz ok 200 skoku na przodzie o ile sie nie myle a on ma pika ktory ma 140mm (wiec geo bedzie sie duzo roznilo nawet jak zalozy 24").. hmm troche mnie zastanawia jego polaczenie, 140 z przodu i 215 z tylu no ale dobra.. ja bym zostawil te 26" na tyle.. no ale jak kto woli..

Dzordzi nie znasz jakiejs osoby ktora ma kolko 24"? jesli tak to pewnie bedzie jakis streetowiec, jak to jest jakis twoj znajomy to pozyc od niego kolo i zamontuj kasete (o ile wogole sie da) i zobaczysz jak ci sie bedzie jezdzilo i sam dojdziesz do wniosku na czym sie lepiej jezdzi.. taka moja propozycja.. ;] o zaletach i wadach masz tu wyzej wypisane praktycznie wszystko wiec sam dokonaj wyboru..



pozdroo
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Michal4X pisze:morthias no chodzilem i dalej chodze .. jeszcze zauwaz ze ty masz ok 200 skoku na przodzie o ile sie nie myle a on ma pika ktory ma 140mm (wiec geo bedzie sie duzo roznilo nawet jak zalozy 24").. hmm troche mnie zastanawia jego polaczenie, 140 z przodu i 215 z tylu no ale dobra.. ja bym zostawil te 26" na tyle.. no ale jak kto woli..
Co do fizyki - powinienes zatem wiedziec ze mniejsze kolo bedzie duzo mniej podatne na uszkodzenia ze wzgledu na inny rozklad sil dzialajacych na nie.

Zauwaz takze, ze napisalem mu zupelnie to samo, tylko innymi slowami.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Głowne wady to zmiana geometri bika. Przyspieszenie i mocne koło to raczej zalety poboczne. Tak czy siak dla mnie sens ma to sredni bo do nastepnej ramy bedzie ci to juz pewnie nie pasować.
Dzordzi
Posty: 92
Rejestracja: 10.04.2008 17:15:29
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: Dzordzi »

Kurde i tak to jest, wyrwac okazyjnie damperek i teraz wszystko sie pitoli... rower prowadzi sie troche nerwowo, w sumie az tak bardzo mi to nie przeszkadza. A jakis inny myk na poprawe tego?
Pozdrawiam! =)
[K] Kone SCRAP, SHRED, STUFF w rozmiarze S
[K] RS Domain 318 U-Turn
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

morthias dobra niech ci bedzie ;]..

Dzordzi moze zmiana amora zamiast kola?? geo bardzo sie zmieni..
bodziu
Posty: 93
Rejestracja: 18.09.2008 16:14:31
Lokalizacja: Ns
Kontakt:

Post autor: bodziu »

niepolecam 24 koła bo sam miałem w big hicie ale przerobiłem na 26 a co do 24 wpada w dziury niema opon na błoto ja niepolecam ale rób jak uwarzasz
Gambler i Boxxer 2010
http://www.pinkbike.com/photo/5219739/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości