Zalety tytanowej spręzyny
Zalety tytanowej spręzyny
Wiem, że tytanowa sprężyna obniża wagę, nie zgniata się z czasem, ale czy wpływa także na pracę zawieszenia? Słyszałem różne opinie na ten temat i mam teraz straszny mętlik w głowie...
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 68&start=0 Może to cos pomoże.
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
- Lokalizacja: moje a w nim...
- Kontakt:
sprężyna tytanowa od stalowej różni się poza wagą modułem Younga tj. współczynnikiem sprężystości wzdłużnej, różnica to ok 100% więc materiały muszą "reagować" inaczej, na czym polega różnica? niestety moja wiedza jest zbyt mała...
może ktoś rozwinie to dalej.. coś mi się obiło o uszy, że chodzi o czas reakcji sprężyny

To nie ma znaczenia. Tzn. ma, ale takie, że taka sama stalowa i tytanowa sprężyna reagowałyby inaczej(tj. jedna byłaby bardziej miękka, druga twarda). Ale jak wiadomo oba rodzaje sprężyn są skonstruowane inaczej. Dlatego sprężyna stalowa 500 = sprężyna tytanowa 500.6casey6 pisze:prężyna tytanowa od stalowej różni się poza wagą modułem Younga tj. współczynnikiem sprężystości wzdłużnej, różnica to ok 100% więc materiały muszą "reagować" inaczej, na czym polega różnica? niestety moja wiedza jest zbyt mała... Smile może ktoś rozwinie to dalej.. coś mi się obiło o uszy, że chodzi o czas reakcji sprężyny
spriężyna (błąd celowy) jest elementem nieresorowanym zawieszenia
więc zawiecha obniża swoją masę nieresorowaną o masę stalowej sprężyny - masa tytanowego springu z tąd efekt innej pracy zawieszenia zależnie od długości dampera u mnie tw przypadku roco cały damper ze sprężyną wyszedł 650g
Jak jesteś z Bieszczadów to możesz wbić do mnie na test i porównać tytan ze stalą.


więc zawiecha obniża swoją masę nieresorowaną o masę stalowej sprężyny - masa tytanowego springu z tąd efekt innej pracy zawieszenia zależnie od długości dampera u mnie tw przypadku roco cały damper ze sprężyną wyszedł 650g
Jak jesteś z Bieszczadów to możesz wbić do mnie na test i porównać tytan ze stalą.

Poza różnicą w wadze odczułem troszkę ubytku na masie nieresorowanej zawiecha łatwiej się ugina ale to też kwestia ustawienia dampera.
Tak czy siak między dhx 5.0 na stalowej sprężynie a roco tst r na tytanowej różnica jest spora.
Jedyne co odczułem to fakt, że koło łatwiej wybiera korzenie i nie ma aż tak dużego problemu przełamywania masy nieresorowanej. Im mniej tym lepiej
Czyli koło łatwiej się poruszy ze względu na to, ze masa którą musi przełamać aby zacząć pracować jest dużo mniejsza.
Tak czy siak między dhx 5.0 na stalowej sprężynie a roco tst r na tytanowej różnica jest spora.
Jedyne co odczułem to fakt, że koło łatwiej wybiera korzenie i nie ma aż tak dużego problemu przełamywania masy nieresorowanej. Im mniej tym lepiej

Czyli koło łatwiej się poruszy ze względu na to, ze masa którą musi przełamać aby zacząć pracować jest dużo mniejsza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości