
"Ściąganie" farby z ramy i jej impregnacja.
Badur1986 Sorry ale chyba pomyliłeś fora. To nie jest forum wróżek i wróżbitów ani zgaduj zgadula, żebyśmy domyslali się jakie kolory lubisz. Są gusta i guściki i o nich się nie dyskutuje. Pomaluj na taki jaki chcesz. A jak masz problem z pomysłem na kolorem to skorzystaj z palety barw w necie, w sklepie czy też u lakiernika. Joł 

ktos wogóle sie zabierał za czyszczenie ramy aluminiowej z lakieru ?? chciałbym swoja rame do czystego alu doprowadzić najlepiej zeby wyszło jak polerowane lub chromowane
na gołym aluminium niby przy zetknięciu z powietrzem tworzy sie osad i nie ma efektu polerki ;/ po usunięciu farby jak rame doprowadzić do błysku i zachować efekt na dłużej?
paiper ścierny drobnej gramatury i polerka styka ?
czy po polerce lakier bez barwny bedzie sie dobrze trzymać ? bo niby do malowania powierzchnia powinna być odtłuszczona
na gołym aluminium niby przy zetknięciu z powietrzem tworzy sie osad i nie ma efektu polerki ;/ po usunięciu farby jak rame doprowadzić do błysku i zachować efekt na dłużej?
paiper ścierny drobnej gramatury i polerka styka ?
czy po polerce lakier bez barwny bedzie sie dobrze trzymać ? bo niby do malowania powierzchnia powinna być odtłuszczona
gg 2566246
my ride - http://www.tinyurl.pl?YVxi0Awr
my ride - http://www.tinyurl.pl?YVxi0Awr
rekin333 plan jest dobry oprocz tego lakierowania. Tylko nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z ilosci czasu potrzebnej na to. Wypolerowanie korony marzoka zeby wygladal dobrze (ale nie jest to wciaz lusterko) zajelo mi kolo 8 godzin.
Prezez trzeba stosowac kolejne papiery (600 800 1200 1600 2000) i dopiero zmieniac na drobniejszy kiedy uzyska sie jednolity polysk (fakture - przy grubszych papierach). dopiero wtedy mozna przejsc na sukno z pasta polerska (koniecznie do aluminium bo mozna sobie korozje spowodowac i zniszczyc rame)
jesli wypolerujesz ladnie to nie ma sensu malowac, trzeba tylko sporadycznie poprawiac polerke suknem z pasta i regularnie czyscic rame
jesli chcesz pomalowac bezbarwnym to efekt bedzie raczej marny a z wypolerowanego na lusterko alu lakier bedzie odpryskiwac bo w koncu nie ma tam sie czego trzymac
moze lepiej rozwazyc matowe alu (piaskowanie np szklem) albo szczotkowane (w jednym kierunku) wyglada tez fajnie i mozna spokojnie malowac proszkowo bezbarnym
Prezez trzeba stosowac kolejne papiery (600 800 1200 1600 2000) i dopiero zmieniac na drobniejszy kiedy uzyska sie jednolity polysk (fakture - przy grubszych papierach). dopiero wtedy mozna przejsc na sukno z pasta polerska (koniecznie do aluminium bo mozna sobie korozje spowodowac i zniszczyc rame)
jesli wypolerujesz ladnie to nie ma sensu malowac, trzeba tylko sporadycznie poprawiac polerke suknem z pasta i regularnie czyscic rame
jesli chcesz pomalowac bezbarwnym to efekt bedzie raczej marny a z wypolerowanego na lusterko alu lakier bedzie odpryskiwac bo w koncu nie ma tam sie czego trzymac
moze lepiej rozwazyc matowe alu (piaskowanie np szklem) albo szczotkowane (w jednym kierunku) wyglada tez fajnie i mozna spokojnie malowac proszkowo bezbarnym
piaskowanie jest najskutecznijejszą metodą usunięcia starej farby.
piaskowanie to proces w ktorym czyszczony element jest "bombardowany" specjalnym "srutem" - jest on przystosowany do rodzaju piaskowanego materiału a aluminium jest piaskowane śrutem "miękkim" - szklanymi mikroskopijnymi kuleczkami.
przy piaskowaniu koniecznie trzeba zapytac czy firma piaskuje aluminium - srutem do elementow stalowych mozna zniszczyc elementy aluminiowe - szczegolnie jesli są to często cienkościenne rurki alu.
kozystalem z piaskowania w przypadku ramy fulla - samo usuwanie farby proszkowej trwalo zaledwie parę minut, koszt (w Wałbrzychu) 15 zł za element, w sumie więc 30 zł.
efekt? powłoka po piaskowaniu jest jedwabista - trudno to opisać, ale wg mnie jest tak ladna ze praktycznie szkoda ją malować.
piaskowanie to proces w ktorym czyszczony element jest "bombardowany" specjalnym "srutem" - jest on przystosowany do rodzaju piaskowanego materiału a aluminium jest piaskowane śrutem "miękkim" - szklanymi mikroskopijnymi kuleczkami.
przy piaskowaniu koniecznie trzeba zapytac czy firma piaskuje aluminium - srutem do elementow stalowych mozna zniszczyc elementy aluminiowe - szczegolnie jesli są to często cienkościenne rurki alu.
kozystalem z piaskowania w przypadku ramy fulla - samo usuwanie farby proszkowej trwalo zaledwie parę minut, koszt (w Wałbrzychu) 15 zł za element, w sumie więc 30 zł.
efekt? powłoka po piaskowaniu jest jedwabista - trudno to opisać, ale wg mnie jest tak ladna ze praktycznie szkoda ją malować.
siema
ja robiłem tak ze swoja ramą jest to banalnie proste bierzesz scansol nakładasz na rame jakimś pędzelkiem czy czymś cienka warstwe i czekasz 10 min aż spęcznieje potem bierzesz jakaś sczotke albo cos z twardym włosiem i ciśniesz .Powtarzasz aż do skutku potem DOKŁADNIE bezbarwnym i po sprawie
a oto mój efekt http://www.pinkbike.com/photo/2385154/
pozdro jak masz jeszcze jakieś pytania to zapraszam na gg 6815018
ja robiłem tak ze swoja ramą jest to banalnie proste bierzesz scansol nakładasz na rame jakimś pędzelkiem czy czymś cienka warstwe i czekasz 10 min aż spęcznieje potem bierzesz jakaś sczotke albo cos z twardym włosiem i ciśniesz .Powtarzasz aż do skutku potem DOKŁADNIE bezbarwnym i po sprawie
a oto mój efekt http://www.pinkbike.com/photo/2385154/
pozdro jak masz jeszcze jakieś pytania to zapraszam na gg 6815018
http://www.pinkbike.com/photo/1826155/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość