Spaced:
Przelicz sobie energię kinetyczną ruchu obrotowego koła i porównaj do energii kinetycznej całego roweru.
Wyjdzie Ci, że energia całego roweru jest circa 100 razy większa niż energia kinetyczna samego ruchu obrotowego. Ale cóż - mit masy rotowanej wiecznie żywy.
* szybkie przeliczenie:
Koło 26" 1.2 kg, prędkośc 10m/s (36km/h) -> Ek = 50J.
Koło 26" 2.4 kg, prędkośc 10m/s -> Ek = 100J.
Energia kinetyczna 100 kg jeźdzca przy tej prędkości -> 5000J. Czyli róznica wynosi 1%. W próżni, w warunkach idealnych, z sprzętem mierniczym masz szansę odczucie tego. Oraz także strata 100g na kołach to oszczędnośc 1promila - w praktyce bez znaczenia.
http://groups.google.pl/group/pl.rec.ro ... %22&rnum=3