Lekka obrecz 26

Rodzer
Posty: 147
Rejestracja: 17.11.2008 22:01:38
Lokalizacja: Orzesze (Wroni Kąt :D)
Kontakt:

Lekka obrecz 26

Post autor: Rodzer »

Witam
Jestem tu nowy wiec jak cos zle zrobilem to pisac
Co do mojego pytania to poszukuje jakiejs bardzo lekkiej obreczy , zeby mialy mniej niz 550 gr. Moze to byc nawet i markoszet ktory gnie sie w rekach :twisted: Kasy na ten cel mam 150 zl ale im mniej tym lepiej .Najelpiej zeby mozna to bylo dostac w Pl 8) Bym zapomnial szerkosc najelpiej kolo 30 mm
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

single track,mtx 29, equalizer 29, ew moze cos z mavica.. btw. czemu ma byc szerokosc 30mm??
Rodzer
Posty: 147
Rejestracja: 17.11.2008 22:01:38
Lokalizacja: Orzesze (Wroni Kąt :D)
Kontakt:

Post autor: Rodzer »

yyy pomylilem sie szczerokosc najelpiej zeby byla kolo 40 mm :roll: A tak dokladniej ? Mavic raczej za drogi
ugabanda
Posty: 39
Rejestracja: 02.11.2008 19:38:46
Lokalizacja: z tamtąd
Kontakt:

Post autor: ugabanda »

O_o

ty chcesz dostac obręcz 40mm i 550 gramów!?!?!? lol... jak dla mnie to ciezko bedzie znalezc, bo obrecze o tej szerokości są zazwyczaj wytrzymale i ciężkie, a lekkie obręcze do XC są węższe
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

no to skoro do 40mm to hmmm.. mtx39, s-type (szer 34mm ale jest naprawde wytrzymaly) z alex rimsa chyba dobra byla supra bh..
jeszcze powiedz w czym bedzie uzywana ta obrecz to bedzie mozna cos lepiej dobrac..
Rodzer
Posty: 147
Rejestracja: 17.11.2008 22:01:38
Lokalizacja: Orzesze (Wroni Kąt :D)
Kontakt:

Post autor: Rodzer »

Moze inaczej napisze . Chce kupic jakas lekka obrecz na przod . Skladam lekkie kola bo jak wiaodmo masa obrotowa jest najwazniejsza . Ma to wszystko wspolgrac z boxxerem oponka minion dh 2.5. Jestem poczatkujacy i nie wiem jaka szerkosc najelpsza :) myslalem ze cos kolo 40mm bedzie good. Zastosowanie to ozywiscie dh :twisted:
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

single track / 6.1 / 721
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Mavic EN521, najlżejsza z serii Extreme Mavica, coś koło 530-540gram i cena właśnie koło 140-150zł.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Ew. EX 721. Troche ciezsze ale znosi duzo.

MLYNoBIKER single track i 6.1 to obrecze do niczego nie nadajace sie jesli sie jezdzi jakkolwiek po nierównym ;)
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

E tam przesadzasz, DT nie są takie strasznie złe. Technicznego ridera zniosą spokojnie w szczególności na przodzie. Oczywiście wersja d. Co nie zmienia faktu, że 721 jest nie tylko sporo sztywniejszy ale i lżejszy.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Acidusss na równej trasie (FR w leogangu ) poszły w tydzien... Moze to wina pierwszej seri ale dziekuje za te opony.
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Rodzer pisze:Skladam lekkie kola bo jak wiaodmo masa obrotowa jest najwazniejsza .
Bzdura.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

uzurpator rozwiń mysl bo ciekawy jestem ;)
Rodzer
Posty: 147
Rejestracja: 17.11.2008 22:01:38
Lokalizacja: Orzesze (Wroni Kąt :D)
Kontakt:

Post autor: Rodzer »

Dzieki chlopaki , ale poczekam jeszcze do gwiazdki i kupie cos lepszego 8)

uzurpator chyba jednak nie bzdura , ale jednak moglbys napisac dlaczego tak uważasz
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

SpacedE tam... na przód idealne ;p
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Spaced:

Przelicz sobie energię kinetyczną ruchu obrotowego koła i porównaj do energii kinetycznej całego roweru.

Wyjdzie Ci, że energia całego roweru jest circa 100 razy większa niż energia kinetyczna samego ruchu obrotowego. Ale cóż - mit masy rotowanej wiecznie żywy.

* szybkie przeliczenie:

Koło 26" 1.2 kg, prędkośc 10m/s (36km/h) -> Ek = 50J.
Koło 26" 2.4 kg, prędkośc 10m/s -> Ek = 100J.

Energia kinetyczna 100 kg jeźdzca przy tej prędkości -> 5000J. Czyli róznica wynosi 1%. W próżni, w warunkach idealnych, z sprzętem mierniczym masz szansę odczucie tego. Oraz także strata 100g na kołach to oszczędnośc 1promila - w praktyce bez znaczenia.

http://groups.google.pl/group/pl.rec.ro ... %22&rnum=3
ugabanda
Posty: 39
Rejestracja: 02.11.2008 19:38:46
Lokalizacja: z tamtąd
Kontakt:

Post autor: ugabanda »

uzurpator ale zobacz ze kolo się obraca więc dochodzi efekt żyroskopowy
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

ugabanda - nie te prędkości i nie te siły i nie te odkształcenia aby efekt zyroskopowy powodował jakiekolwiek dodatkowe efekty - różnice są mikroskopijne, jeszcze mniejsze niż w przypadku energii kinetycznej ruchu obrotowego.
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

100g na kole czuć i nikt mnie nie przekona, że nie. Szybciej się przyspiesza w szczególności na prostej.
W XC jest to jeszcze bardziej odczuwalne.

Policz sobie momenty siły jakie są potrzebne przy koła ciężkich a jakie przy lekkich. To w prosty sposób pokazuje jaką siłę musisz "wdeptać" w pedały.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość