
Konstrukcje warte uwagi( RAMY )
-
- Posty: 415
- Rejestracja: 23.09.2007 18:30:27
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
ja znalazlem ciekawy artykuł o millyard racing
http://www.pinkbike.com/news/allen-mill ... -2008.html
http://www.pinkbike.com/news/allen-mill ... -2008.html
Odkopuję ten temat, bo nie chce zakładać nowego, a mam pytanie dotyczące właśnie innowacyjnych ram: czy hest jakaś rama, w której damper położony jest w pionie, ale mocowanie wahacza jest od dołu, a nie od góry, jak w np. w stinky czy jakichś banshee? Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale w przypadku użytkowania w FR, siła grawitacji mogłaby odciążać damper? 

Spaced, przecież to są Helmuty, oni jak budowali Tygrysy to stosowali najlepsze dostępne części, zupełnie jak by ten sprzęt miał służyć wiecznie a nie iść do kasacji po kilku tygodniach lutnięty z tyłu przez jakieś T34, które dla odmiany były robione na "odwal się" za to w masakrycznych ilościach. Naród niemiecki zawsze cechowała sklonność do niezdrowej przesady, oni się rodzą chyba z małymi wackami i przede wszystkim sobie próbują udowodnić że nie jest z nimi tak źle, takie ramy to jednak dowód, że jest z nimi bardzo źle....off_road własnie o to mi chodzi. Mysle, ze nawet z foxem, a jak nie to z mniejsza firma ala AVY moznaby dogadac sie o damper wiekszy niz 10.5 cala. Do tego CCDB i AVY dosc dobrze w teori duze przełozenia znosza.
Ale wiesz sa inni i sie ludzie jaraja.
Co do sensu robienia ramy z dużym skokiem - nie uważam, że go nie ma, czasem ktos chce sobie pojeździć nie na przygotowanych trasach, ale w jakimś pozakrecanym naturalnym terenie, albo zwyczajnie nadrobić braki techniczne. Sam jeżdzę "siłowo", więc wcale mnie nie dziwi, że ktoś moze potrzebować 25 cm skoku albo więcej (choć raczej nie w Polsce), ale tak jak mówisz, lepiej ustawić dwa dampery jeden za drugim, to jest kurna tylko rower a nie Hummer albo M1A1 Abrahms, nawet jak przełożenie ramy jest 5:1 to masa roweru z riderem nie przekracza zwykle 100 kg, więc może nie róbmy jaj z pogrzebu z tym obciazeniem.
-
- Posty: 3540
- Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
- Kontakt:
Moim zdanem to nie zjazdówka ani inna ekstrema ale tez jest warte jakiejś tam uwagi
http://www.mtbnews.pl/content/view/403/44/
http://www.mtbnews.pl/content/view/403/44/
Hmmm, podobne cechy, aczkolwiek nie tak daleko posunięte będzie miała rama, którą będę lepił dla siebie z laminatu (a jeśli będzie zainteresowanie to nie tylko dla siebie). Laminat też nie ma wielkiej sztywnosci, więc konstrukcja będzie troszszkę podobna, też zdecydowanie szersza niż normalne ramy, też wykonana z pionowo złożonych elementów a nie posklejana z rurek (o wiele większa sztywność) i z tego względu przy okazji tańsza niż rama wykonana z aluminium. Wiedziałem, ze w ten sposób można uzyskać ogromną sztywność używając niespecjalnie sztywnego materiału, ale to, że gość w ten sposób zrobił rower z tektury to dla mnie budujące.
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
- Lokalizacja: Oława
- Kontakt:
A ma ktoś duże zdjęcie prototypu ramy Dzikusa? BERSERKER? Chodzi mi o tą czerwoną, która w rzeczywistości chyba nie powstała,a szkoda 
http://s1.zapodaj.net/36303142.jpg.html

http://s1.zapodaj.net/36303142.jpg.html
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
FULL RULEZZZZ :)
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
- Kontakt:
ona miała taki sam system zawieszenia jak Nicolai M-pire http://www.pinkbike.com/photo/1640017/
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Nie moglem znalezc gdzie byla dyskusja na temat hamulcow w rowerku HEAD - http://www.richi-engineering.de/images/gallery/122.jpg wiec daje tutaj:
Hallo Maciek,
2 brakes is because the customer wanted it that way. It is possible wih a Magura Big brake.
2 parallel shocks make it possible to have 300mm or more rear travel with series shocks
Richi
Hallo Maciek,
2 brakes is because the customer wanted it that way. It is possible wih a Magura Big brake.
2 parallel shocks make it possible to have 300mm or more rear travel with series shocks
Richi
Pure Freeride
Driver Takie rowerki to raczej super górski lans
za mało odbiorców do tego...
Mnie ostatnio kręcą rowerki...takie prawdziwe WRC wśród rowerów
to na czym śmiga pierwsza 15stka
niewiem chyba też mam bzika na punkcie lekkich wyścigówek 

Mnie ostatnio kręcą rowerki...takie prawdziwe WRC wśród rowerów

to na czym śmiga pierwsza 15stka


http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Wszystko na sprzedaż
MaxDamageDA zobacz co chłopaki potrafią latać na małych rowerkach BMX w mieście i po jaką cholerę potrzeba 300mm na froncie ??
jak się ma technikę to można latać masakryczne schody na sztywniakach, jak techniki brak to i 300/350 może nie wystarczyć.
temat wyśmienity
katalog pomysłów
jak się ma technikę to można latać masakryczne schody na sztywniakach, jak techniki brak to i 300/350 może nie wystarczyć.
temat wyśmienity

http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Driver dobry przykład to slopestyle
na początku wszyscy mieli maszyny dh/fr dużo skoku bo dużo latali teraz to już po 100mm wystarcza a hopki się nie zmniejszyły 
Spaced to akurat też gdzieś znalazłem : zastanawia mnie tylko waga rowerka Kovarika... kiedyś na PM był chyba o nim artykuł


Spaced to akurat też gdzieś znalazłem : zastanawia mnie tylko waga rowerka Kovarika... kiedyś na PM był chyba o nim artykuł

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Wszystko na sprzedaż
Driver miękko przy lądowaniu możesz mieć na kompletnym sztywniaku !! Zobacz co zeskakują trialowcy na rowerach sztywnych o masie 9kg. Zakładam się że na maszynie Bandera nie dasz rady tak miękko zeskoczyć z 3m na płaskie !!
Dorabianie teorii do praktyki, w slope chodzi o triki i technikę a nie o motor bez silnika. Jak potrafisz jezdzić i masz odpowiednią technikę to na xc rowerze będziesz szybszy niż inny na dh maszynie o mniejszych umiejętnościach. Wiem co pisze bo spotkałem się z taką sytuacją kiedyś. Kolega będąc pierwszy raz na trasie DH w górach , mający maratonowy rower 100/100 pojechał mnie jak małą dziewczynkę. Ja trasę znałem i miałem odpowiedni rower tylko techniki mi brakowało w stosunku do jego poziomu !! Był to Maciek Kucbora, doświadczony zawodnik. W Hiszpanii z Diabłem na tych samych rowerach kosili lokalesów na trasie DH na takim luzie że chłopaki szczęki mieli na ziemi, a chwilę wcześniej się podśmiewali jak ich zobaczyli. Odradzali im zjazd tą trasą i mówili że to DH jest a oni mają orzeszki i maratonówki.
Panowie przestańcie pitolić że trzeba mieć 300mm skoku aby pokonywać nasze trasy. Są w kraju zawodnicy co na sztywniakach śmigają praktycznie tak samo szybko jak 5 zawodnik w elicie !! Sprawdzić można jakie czas mają w zawodach.
Zieliński Grzesiek na ostatnich zawodach na Harendzie miał 3 miejsce na rowerku xc z pikiem na 90mm !!!
dzisiejsze rowery enduro 150/150 znoszą więcej niż potrafi większość ogarnąć na DH maszynie.
pozdro i bez ciśnień.
Dorabianie teorii do praktyki, w slope chodzi o triki i technikę a nie o motor bez silnika. Jak potrafisz jezdzić i masz odpowiednią technikę to na xc rowerze będziesz szybszy niż inny na dh maszynie o mniejszych umiejętnościach. Wiem co pisze bo spotkałem się z taką sytuacją kiedyś. Kolega będąc pierwszy raz na trasie DH w górach , mający maratonowy rower 100/100 pojechał mnie jak małą dziewczynkę. Ja trasę znałem i miałem odpowiedni rower tylko techniki mi brakowało w stosunku do jego poziomu !! Był to Maciek Kucbora, doświadczony zawodnik. W Hiszpanii z Diabłem na tych samych rowerach kosili lokalesów na trasie DH na takim luzie że chłopaki szczęki mieli na ziemi, a chwilę wcześniej się podśmiewali jak ich zobaczyli. Odradzali im zjazd tą trasą i mówili że to DH jest a oni mają orzeszki i maratonówki.
Panowie przestańcie pitolić że trzeba mieć 300mm skoku aby pokonywać nasze trasy. Są w kraju zawodnicy co na sztywniakach śmigają praktycznie tak samo szybko jak 5 zawodnik w elicie !! Sprawdzić można jakie czas mają w zawodach.
Zieliński Grzesiek na ostatnich zawodach na Harendzie miał 3 miejsce na rowerku xc z pikiem na 90mm !!!
dzisiejsze rowery enduro 150/150 znoszą więcej niż potrafi większość ogarnąć na DH maszynie.
pozdro i bez ciśnień.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] i 3 gości