Konstrukcje warte uwagi( RAMY )

Skyline GT
Posty: 415
Rejestracja: 23.09.2007 18:30:27
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skyline GT »

Hehe , najlepsze to opony :D
Frrytkiii
Solid
Posty: 94
Rejestracja: 11.09.2008 15:29:30
Kontakt:

Post autor: Solid »

ja znalazlem ciekawy artykuł o millyard racing
http://www.pinkbike.com/news/allen-mill ... -2008.html
sergio94
Posty: 188
Rejestracja: 14.07.2008 12:01:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sergio94 »

Odkopuję ten temat, bo nie chce zakładać nowego, a mam pytanie dotyczące właśnie innowacyjnych ram: czy hest jakaś rama, w której damper położony jest w pionie, ale mocowanie wahacza jest od dołu, a nie od góry, jak w np. w stinky czy jakichś banshee? Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale w przypadku użytkowania w FR, siła grawitacji mogłaby odciążać damper? :roll:
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

off_road własnie o to mi chodzi. Mysle, ze nawet z foxem, a jak nie to z mniejsza firma ala AVY moznaby dogadac sie o damper wiekszy niz 10.5 cala. Do tego CCDB i AVY dosc dobrze w teori duze przełozenia znosza.
Ale wiesz sa inni i sie ludzie jaraja.
Spaced, przecież to są Helmuty, oni jak budowali Tygrysy to stosowali najlepsze dostępne części, zupełnie jak by ten sprzęt miał służyć wiecznie a nie iść do kasacji po kilku tygodniach lutnięty z tyłu przez jakieś T34, które dla odmiany były robione na "odwal się" za to w masakrycznych ilościach. Naród niemiecki zawsze cechowała sklonność do niezdrowej przesady, oni się rodzą chyba z małymi wackami i przede wszystkim sobie próbują udowodnić że nie jest z nimi tak źle, takie ramy to jednak dowód, że jest z nimi bardzo źle....

Co do sensu robienia ramy z dużym skokiem - nie uważam, że go nie ma, czasem ktos chce sobie pojeździć nie na przygotowanych trasach, ale w jakimś pozakrecanym naturalnym terenie, albo zwyczajnie nadrobić braki techniczne. Sam jeżdzę "siłowo", więc wcale mnie nie dziwi, że ktoś moze potrzebować 25 cm skoku albo więcej (choć raczej nie w Polsce), ale tak jak mówisz, lepiej ustawić dwa dampery jeden za drugim, to jest kurna tylko rower a nie Hummer albo M1A1 Abrahms, nawet jak przełożenie ramy jest 5:1 to masa roweru z riderem nie przekracza zwykle 100 kg, więc może nie róbmy jaj z pogrzebu z tym obciazeniem.
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Moim zdanem to nie zjazdówka ani inna ekstrema ale tez jest warte jakiejś tam uwagi

http://www.mtbnews.pl/content/view/403/44/
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Hmmm, podobne cechy, aczkolwiek nie tak daleko posunięte będzie miała rama, którą będę lepił dla siebie z laminatu (a jeśli będzie zainteresowanie to nie tylko dla siebie). Laminat też nie ma wielkiej sztywnosci, więc konstrukcja będzie troszszkę podobna, też zdecydowanie szersza niż normalne ramy, też wykonana z pionowo złożonych elementów a nie posklejana z rurek (o wiele większa sztywność) i z tego względu przy okazji tańsza niż rama wykonana z aluminium. Wiedziałem, ze w ten sposób można uzyskać ogromną sztywność używając niespecjalnie sztywnego materiału, ale to, że gość w ten sposób zrobił rower z tektury to dla mnie budujące.
lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: lukasz_olawa »

A ma ktoś duże zdjęcie prototypu ramy Dzikusa? BERSERKER? Chodzi mi o tą czerwoną, która w rzeczywistości chyba nie powstała,a szkoda :(


http://s1.zapodaj.net/36303142.jpg.html
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
MateuszWLCK
Posty: 95
Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
Kontakt:

Post autor: MateuszWLCK »

ona miała taki sam system zawieszenia jak Nicolai M-pire http://www.pinkbike.com/photo/1640017/
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

MateuszWLCK nie bardzo :D zasadę działania taka sama :) ale system inny :)
Nicolai nie ma punktu obrotu "na suporcie" :P uwielbiam się czepiać drobnostek wiec nie miej mi tego za złe xD
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Ta "drobnostka' To tak naprawde cala potega tej konstrukcji :)

Singiel na dupe, konkretny amor na przod i jest streetowka na ktorej mozna bezszelestnie latac schody i dachy :D
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Nie moglem znalezc gdzie byla dyskusja na temat hamulcow w rowerku HEAD - http://www.richi-engineering.de/images/gallery/122.jpg wiec daje tutaj:

Hallo Maciek,

2 brakes is because the customer wanted it that way. It is possible wih a Magura Big brake.

2 parallel shocks make it possible to have 300mm or more rear travel with series shocks

Richi
Pure Freeride
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

Driver Takie rowerki to raczej super górski lans :D za mało odbiorców do tego...
Mnie ostatnio kręcą rowerki...takie prawdziwe WRC wśród rowerów :)
to na czym śmiga pierwsza 15stka :) niewiem chyba też mam bzika na punkcie lekkich wyścigówek :D
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Noldorek rower Athertona to 18.5-19kg ;) Czołowka nie zawsze ma lekkie ;)

Driver problem ze poza tymi zdaniami to oni srednio technicznie byli mi w stanie rozwiazania w tym biku wytłumaczyc. Padlo tylko duzo duzo skoku i duze hamulce, hardkur.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

MaxDamageDA zobacz co chłopaki potrafią latać na małych rowerkach BMX w mieście i po jaką cholerę potrzeba 300mm na froncie ??

jak się ma technikę to można latać masakryczne schody na sztywniakach, jak techniki brak to i 300/350 może nie wystarczyć.

temat wyśmienity ;) katalog pomysłów
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Schodek po to zeby miec miekko przy ladowaniu
Pure Freeride
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

Driver dobry przykład to slopestyle :) na początku wszyscy mieli maszyny dh/fr dużo skoku bo dużo latali teraz to już po 100mm wystarcza a hopki się nie zmniejszyły :)
Spaced to akurat też gdzieś znalazłem : zastanawia mnie tylko waga rowerka Kovarika... kiedyś na PM był chyba o nim artykuł :)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Noldorek sorry ale na slopestylu jezdza na tym na co jest moda i co ladnie wyglada, pozatym na takich rowerkach latwiej robi sie triki niz na typowych do fr

a jak ktos lubi latac dropy to kupuje rower odpowiedni do tego, a nie amor 100 skoku zeby udowadniac wszystkim ze tak tez sie da
Pure Freeride
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Driver miękko przy lądowaniu możesz mieć na kompletnym sztywniaku !! Zobacz co zeskakują trialowcy na rowerach sztywnych o masie 9kg. Zakładam się że na maszynie Bandera nie dasz rady tak miękko zeskoczyć z 3m na płaskie !!

Dorabianie teorii do praktyki, w slope chodzi o triki i technikę a nie o motor bez silnika. Jak potrafisz jezdzić i masz odpowiednią technikę to na xc rowerze będziesz szybszy niż inny na dh maszynie o mniejszych umiejętnościach. Wiem co pisze bo spotkałem się z taką sytuacją kiedyś. Kolega będąc pierwszy raz na trasie DH w górach , mający maratonowy rower 100/100 pojechał mnie jak małą dziewczynkę. Ja trasę znałem i miałem odpowiedni rower tylko techniki mi brakowało w stosunku do jego poziomu !! Był to Maciek Kucbora, doświadczony zawodnik. W Hiszpanii z Diabłem na tych samych rowerach kosili lokalesów na trasie DH na takim luzie że chłopaki szczęki mieli na ziemi, a chwilę wcześniej się podśmiewali jak ich zobaczyli. Odradzali im zjazd tą trasą i mówili że to DH jest a oni mają orzeszki i maratonówki.

Panowie przestańcie pitolić że trzeba mieć 300mm skoku aby pokonywać nasze trasy. Są w kraju zawodnicy co na sztywniakach śmigają praktycznie tak samo szybko jak 5 zawodnik w elicie !! Sprawdzić można jakie czas mają w zawodach.

Zieliński Grzesiek na ostatnich zawodach na Harendzie miał 3 miejsce na rowerku xc z pikiem na 90mm !!!

dzisiejsze rowery enduro 150/150 znoszą więcej niż potrafi większość ogarnąć na DH maszynie.

pozdro i bez ciśnień.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

o czym ty w ogole piszesz?

wypracowanie fajne, ale nie na temat

nie widze zebysmy dyskutowali o dh i nie widze zeby ktos pitolil ze trzeba miec 300 mm skoku na nasze trasy
Pure Freeride
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] i 3 gości