Zalety tytanowej spręzyny

bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

stać nie stać...upgreduje rowerek...czekam na napinacz może nowe kola na hadleyach itp :mrgreen:
Radix
ReplaY
Posty: 373
Rejestracja: 15.11.2006 15:07:48
Kontakt:

Post autor: ReplaY »

To dobra inwestycja. Sam ubolewam, że musiałem się z tytanem rozstać, bo jednak dynamika zawieszenia sporo zyskuje (wrażenie jest takie, jakby całe zawieszenie szybciej reagowało na szybkie uderzenia i nie ma uczucia "blokowania" nawet na twardym ustawieniu). Rzecz w tym, że jej charakterystykę można popsuć złym ustawieniem tłumienia kompresji. Wg mnie tytan jest pod tym względem bardziej wymagający, ale efekty są jak najbardziej opłacalne. Cena wysoka, ale za to masz dwie korzyści: niższa masa (w damperach o długości 240mm to nawet 300g zysku) oraz lepsza praca. Jak najbardziej warto.
www.foesracing.com
Adifek
Posty: 87
Rejestracja: 08.11.2007 20:08:34
Kontakt:

Post autor: Adifek »

KaKTuSSS pisze:6casey6 tyle że moduł Younga obowiązuje dla wydłużania próbki, a jak wiemy w sprężynach zachodzi ściskanie Wink
Tak się składa, że się mylisz. Po 1. mimo, że sprężyna jest ściskana(jako całość), to pręt, z którego jest zrobiona się wygina, a nie ściska. A moduł Younga określa jest także współczynnikiem proporcjonalności podczas zginania.
p=E*delta L/L0
gdzie p to współczynnik sprężystości, E moduł Younga, delta L to przyrost długości pręta, L to długość początkowa.

Tak czy inaczej nawet jeśli tytanowa sprężyna w jakiś sposób zmienia reakcję zawieszenia(w co wątpię), to jest to różnica znikoma i nie warta zachodu. Warto natomiast sprawić sobie tytan ze względu na wagę, słabą korozję oraz mniejszą podatność na 'uklepywanie' się.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Adifek moja teoria była podparta tym, że przeprowadzałem badanie dotyczące określenia wartości modułu Younga przy próbce stalowej (wydłużanie), więc nie wiem jak to się ma do sprężyny (ściskanej) i wątpię żeby takowe było w takim przypadku przeprowadzane.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

....właśnie zamontowałem titanium spring 325x2,75....na sucho inne odczucia :?: może jutro test???p.s :?: jak ustawienia dampera :?: ze stalową się pitoliłem ze 3h a z tytanową :evil: pro pedal itp..jak z ciśnieniem,pro pedal itp...waga 60kg....
Radix
EdekzKrainyKredek
Posty: 112
Rejestracja: 25.11.2007 22:17:58
Kontakt:

Post autor: EdekzKrainyKredek »

Adifek dla ścisłości pręt w czasie pracy sprężyny jest skręcany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość