Pinkbike - geometria roweru
Pinkbike - geometria roweru
http://www.pinkbike.com/news/bike-frame ... -2009.html
Myślę że bardzo pomocne, a i może Ktoś skusi się do przetłumaczenia :P
Myślę że bardzo pomocne, a i może Ktoś skusi się do przetłumaczenia :P

- Kąt główki
Kąt główki to kąt jaki główka ramy tworzy z ziemią. Jeśli kąt jest większy to rower szybciej skręca i podjeżdża, jeśli kąt staje się mniejszy rower gorzej skręca i podjeżdża ale zachowuje stabilność przy większych prędkościach.
- Baza kół
Mierzymy od osi tylnego koła do osi przedniego im dłuższa jest ta odległość rower jest stabilniejszy ale przy powiększającej się bazie kół tracimy na możliwości manewrowania szczególnie przy małych prędkościach. Natomiast mała wielkość powoduje, że rower jest bardziej zwrotniejszy, łatwiej wprowadzić go w rotacje czy szybszy skręt.
- Długość tylnych widełek
Tylne wielki bezpośrednio wpływają na możliwości manewrowania rowerem, krótkie widły powodują, że rower lepiej prowadzi się w powietrzu wchodzi na manuala czy bannyhopa także krótsze widły pozwalają na "szybkie" przekazanie mocy na tylne kolo.
- Wysokość od ziemi do górnej rury
Czyli im mniej tym lepiej bo łatwiej wsiąść na rower, nie walimi jajcami po ramie oraz łatwiej kręcić trikasy.
- Wysokość suportu
Ważna rzecz w zakrętach i nie tylko. Nisko położony BB to niski środek ciężkości co powoduje lepsze zachowanie w zakrętach i panowanie nad rowerem. Wysokość suportu nie może być za niska bo pod koniec skoku zawieszenia może się okazać, że nasze korby walą o kamienie. Rowery z wysoko umieszczonym BB są trudne do opanowania. Ogółem pamiętać też trzeba, że wysokość ulega zmianie wraz z pracą zawieszenia a także niektórzy regulują wysokość suportu poprzez wkładanie kół 24".
- Długość górnej rury
Odległość między środkiem podsiodłówki a środkiem główki oczywiście w linii prostej, im krótsza górna rura tym krótsza baza kół. Nie ma idealnej rury górnej bo każdy rider ma swoją ulubioną specyfikacje. Generalnie przy zakupie ram trzeba próbować różne rozmiary.
- Kąt rury podsiodłowej
To kąt jaki tworzy podsiodłówka z podłożem. Kąt wpływa gdzie dokładnie rider siedzi a także na efektywność pedałowania, właśnie dlatego gdy praktycznie stoimy możemy korbić na 110% :)
Pozdrawiam mam nadzieję, że to pomoże niektórym. :!: :D
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
GG:1560098
broocez rysunku to bardziej wynika ze od tego jak wysoko masz siodelko
_________________________
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
Panowie jest efektywna długosc górnej rury i zwykla. Tutaj jest wlasnie chyba efektywna i wbrew waszym drwinom ma to wiecej sensu niz zwykla bo przeciez górna rura w roznych bikach pod roznym katem idzie.
Tutaj od niczego to nie zalezy bo kazda geo jest podana pod konkretny widelec. Zadnych problemów z przeliczaniem nie ma w linkage wiec nie wiem jaki problem.
Tutaj od niczego to nie zalezy bo kazda geo jest podana pod konkretny widelec. Zadnych problemów z przeliczaniem nie ma w linkage wiec nie wiem jaki problem.
brooce bo producenci podaja prawie zawsze. Jak nie to piszesz do producenta. Kazdy praktycznie odpowiada. Zreszta do bików dh obecnie 90% podaje sie do 570mm bo obecnie to standardowa wysokosc. Tylko commencal podaje do 584mm czyli 888 07 (co dziwne w ramie 09) z ram które znam.
Inna sprawa ze jak sie juz czepiacie tego widelca to równie dobrze moglibyscie sie przyczepic ze jesli nie wiecie jak wplywa zawieszenie (kierunek ruchu osi, ilosc sagu, skoku etc.) to i tak wam te cyferki nic nie dzadza wiec nie czepiaj sie bo zawsze uczepic mozna sie bardziej
Inna sprawa ze jak sie juz czepiacie tego widelca to równie dobrze moglibyscie sie przyczepic ze jesli nie wiecie jak wplywa zawieszenie (kierunek ruchu osi, ilosc sagu, skoku etc.) to i tak wam te cyferki nic nie dzadza wiec nie czepiaj sie bo zawsze uczepic mozna sie bardziej

nareszcie moge cos powiedzieć
Ty spaced zawsze tak skrupulatnie sprawdzasz na jakiej wysokości jest suport w ramie i jaki ma kąt główki, a czy kiedykolwiek coś powiedziałes o sag-u? pamiętam jedną sytuacje, gdzie marudziłes o pół cala w wysokości suportu, przecież siedząc na rowcu, w różnych pozycjach i tak ta wysokośc nie będzie taka sama, zmienia sie nawet jak siodło przesuniesz, nie wspominając, że wystarczy zrobić pół obrotu na spręzynie i już sie zmienia wszystko, troche bo troche ale sie zmienia, wiec nastepnym razem nie marudx o pół cala czy jeden stopień w kącie 


http://www.pinkbike.com/photo/1612744
Liwcio ale czy ja za kazdym razem musze zaznaczac co jest w domysle? A Sag to chyba jak sobie zmieniasz ustawienia w biku, a potem przestawiasz to chyba nie chcesz miec nagle duzo mniej/wiecej sagu?
A marudzic moge i tak bo suport za wysoko to suport za wysoko, tak samo z głowka. To, ze w jednek ramie zawieszenie inaczej na geo wplywa niz w drugiej chyba nie eliminuje mozliwosci spieprzenia geometrii? Czy ja sie moze myle i mozna zrobic super zawieszenie z dziwaczna geo i i tak bedzie super

A marudzic moge i tak bo suport za wysoko to suport za wysoko, tak samo z głowka. To, ze w jednek ramie zawieszenie inaczej na geo wplywa niz w drugiej chyba nie eliminuje mozliwosci spieprzenia geometrii? Czy ja sie moze myle i mozna zrobic super zawieszenie z dziwaczna geo i i tak bedzie super

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości