[Tuning] Rama Signa FR1 - przespawanie główki

Solid
Posty: 94
Rejestracja: 11.09.2008 15:29:30
Kontakt:

[Tuning] Rama Signa FR1 - przespawanie główki

Post autor: Solid »

Siema, na początek prosiłbym żadnych głupich , chamskich uwag ... . Do rzeczy chciałbym przespawać główkę ramy w kross sign fr1 aby uzyskać bardziej płaski kąt główki . widziałem na pinkbike że parę osób tak zrobiło , pisałem z dwoma kolesiami i chwalą sobie taki "tuning" ramy . tu mam 2 przykłady : http://www.pinkbike.com/photo/2756010/
http://www.pinkbike.com/photo/2405003/ bardziej o taki kąt mi chodzi bo właściciel białego trochę przesadził . I tu pojawia się problem .. czy na terenie krk i okolic mógłbym spokojnie oddać ramę do kogoś kto by to zrobił porządnie
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

mysle ze ALuminium ciac, potem spawac, i nie poddac po tym obrobce cieplnej to zbrodnia i ta rama ma raczej wytrzymalosc nizsza niz oryginal...

znajdz spawacza ktory za sie na rzeczy i Ci nie przegrzeje materialu... ogolnie to taka robota o dupe potrzaskac, ale jak chcesz;)

tlyko po co Tu pytasz zamiast zapytac google?

liczysz na dobre duszki? czy na to ze ktos w zakladzie u mietka spawal glowke i Ci powie ze jest super?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Solid
Posty: 94
Rejestracja: 11.09.2008 15:29:30
Kontakt:

Post autor: Solid »

nie, nie liczę na dobre duszki a poza tym przeczytaj pierwsze zdanie w moim temacie ,
"prosiłbym żadnych głupich , chamskich uwag". I chyba po to jest forum żeby dyskutować na takie tematy
KROM@
Posty: 832
Rejestracja: 29.12.2006 22:42:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: KROM@ »

No to tak, nasz lokalny "Bender" Roki. Przerobił sobie FR2 na FR3 DH :D
http://img144.imageshack.us/img144/3289 ... 814qo6.jpg
[S] Manitou Metel RP 222mm 450LBS , Koło S-type 24"+ Novatec
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Solid, ale to wszystko kosztuje i w dodatku troszkę niebezpieczne..

Miast inwestować pieniądze w głupie pomysły, nie lepiej dozbierać i kupić jakąś normalną/fajną ramę ??
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Solid dokładnie jak Artur ci pisze. Jak nie masz nikogo dobrze ogarnietego w temacie i zrobisz to na pałe bez obróbki cieplnej to sie zabijesz. Chcesz lepsze katy to dozbieraj albo kup HT.

Ew. Najlepsza opcja na zmiane kątów moze byc to co uzytkownicy turnerów i norco robili w swoim czasie. Nawierć odpowiednio inne mocowanie dampera na wachaczu zeby ci sie rower "rozjechał". Jak dobrze nawiercisz to znacznie mniejsza ingerencja bedzie niz wymiana głowki.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

mysle ze poprostu zepsujesz rame, nie lepiej 24 do tylu? Cena kola i spawania pewnie wyjdzie podobna a zawsze niczego nie psujesz i takie kolo, jesli Ci nie spasuje mozesz sprzedac(pospawana rame tez ale raczej po pieniadzach) Pozdro!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Solid
Posty: 94
Rejestracja: 11.09.2008 15:29:30
Kontakt:

Post autor: Solid »

Spaced dobrze mówisz też o tym myślałem , i to chyba będzie lepsze rozwiązanie ale muszę pomyśleć jak taki "adapter" ma wyglądać i jak to wszystko spasować żeby rama też dobrze pracowała
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

Solid

jak widzisz, umiem czytac, i inni uzytkownicy podzielili moje zdanie...

to nie bylo chamskie, tylko posluchalem troche o obrobce i zwiazanej z nia wytrzymaloscia;), i dziele sie wiedza(nikla bo nikla ale jak widac poprawna)


Spaced podsunal chyba jedyna sluszna mysl... ale to wiaze sie ze zmiena polozenia dampera z przodu(chyba ze z tylu cos dokrecac itp.... ale tam miejsca nie ma) a wiec trzebaby przemyslec mocowanie tego adaptera bo masz tlyko jedna dziurke na strone a potrzebujesz 2 conajmniej, wiec wiercenie w mocowaniu zaraz przy ramie bo gdzie indziej nei ma sensu;)

powodzenia w przerobkach...
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

A sign w ogóle był poddawany obróbce ciepnej ? w sensie, że t6 to nie jest.
Wg mnie prostszym rozwiązaniem jest wspomniane koło 24", ale muszę przyznać, ze to coś Rocky'iego wygląda lepiej niż mój stary sign:
Obrazek
Na pewno suport ciut wyżej, ale długość roweru i kąt znacznie lepsze. Do FR spokonie starcza sign z 24" kołem, ale idąc bardziej w stronę DH jednak przespawany sign chyba bardziej pasuje.
A przy takim mielco/zumbi/karpielo podobnym wzmocnieniu jak we wspomnianym signie i dobrym spawaczu który by to robił na pewno nie bałbym się o główkę.
Ciekawe ile Mielec by za to chciał, teoretycznie ramy z odpadniętą główką spawali chyba dość tanio z tymi wzmocnieniami.

I co do spawania główki ( tyle że bez jej przestawiania :) ) - największy kat w Lublinie ma Demo 9 spawane pod główką ( kupione uszkodzone).
Dobrze pospawane służy do zabaw znacznie powyżej zdrowego rozsądku większości ludzi ;) To tak jakby ją ze 4 osoby testowały na raz hehe
Wiem, że sign to nie demo, ale też ma trochę nadto materiału

A pomysł z przestawianiem dampera też nie jest zły, ale nie w signie, nie na kole 26" badź damperze o standardowych 200mm. Po prostu nie ma miejsca na koło, przelotka na rurze podsiodłowej potrafi przeszkadzać juz przy 200mm 26" i standardowym położeniu dampera. Można ja uciąć zyskując ~1cm, ale to i tak za mało.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX z 24'' na tyle suport wyzej? Przemyśl to ;)


PoleK a nie lepiej w wachaczu zrobic dziurke druga? Jak ktos ma zdjecie signa to niech wrzuci zblizenie wachacza. W turnerach po prostu pare mm dalej robili otwór w wachaczu i obnizało suport o cos kolo 0.5''.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Spaced niedoczytałeś dokładnie ;)
Na pewno suport ciut wyżej, ale długość roweru i kąt znacznie lepsze.
to cały czas o rowerze Rockiego, który jak stwierdziłem wygląda lepiej niż sign z 24" kołem

A co do wiercenia wahacza to j.w. Z kołem 26" i damperem 200mm kat się rzeczywiście obniży, ale opona będzie trzeć o rurę
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

hmm Spaced no wlasnie tak mysle... bo przy takim zabiegu, nie wazne czy przod czy tyl, to i tak przy dobiciu bedzie opona tarla... bezsensu wiec taki zbaieg bo tam fabrycznie jest malo miejsca...
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

poza tym otwór mógłby być tylko w miejscu zaznaczonym mniej więcej na fotce,
ciut dalej, ale też ciut niżej żeby się zmieścił pod spawem.
Obrazek
Zwiększyło b się przełożenie, a co za tym idzie skok. A to przyczyniło by sie do jeszcze mocniejszego dobijania kołem :)
Ten patent brałem pod uwagę, ale tylko z kółkiem 24", wtedy dało by radę, ale że signa już nie mam to teraz inni niech kombinują :)
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

SeraaX ma racjei, rozwiercanei nie wypali, duzo ludzi mialo problem z zmieszczeniem opony przy ruznych kombinacjach dampera
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

W sumie nie spodziewalem sie, ze to tak gównianie jest umieszczone.

quilong ale to zalezy gdzie jeszcze ten otwór dac. Gdyby tam było wiecej miejsca to wywiercenie w dobrym miejscu byłoby mozliwe zeby nic sie głupiego nie działo ale jak to tak wyglada to pomysł do kosza. Ogólnie zostaje tylko koło 24'' na tył. Moze predkosci nie bedzie tak dobrze przenosic ale geo pojdzie w dobra strone.

To ogólnie potwierdza moja opinie o signie bo nawet nie ma miejsca zeby w nim cos psuc ;) Rekawa zmieniajacego kat głowki tez sie nie wsadzi bo nie ma głowki 1.5''

BTW. Double Wide w signie? ;)
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

utwardzanie T6 - w Signie stop nie jest urtwardzany, wiec niczego się nie zepsuje.

Kąty - załozyć do przodu 66stkę albo Domaina i będą OK. Raczej klasyczne niż nowoczesne, ale spokojnie stykną do FR, na główce 68 stopni to nie jest złe rozwiązanie, zwłaszcza że ta tama ma mocno przesunięty do tyłu srodek ciężkości i wejście w 66 - 65 stopni sprawi, ze to widelec będzie ciągnął cały rower do przodu. Oczywiscie, jest i na to sposób, opuścić trochę wahacz , jednocześnie wydłużając chainstay, ale wtedy ograniczy się skok. Krótko mówiąc przerobienie tej ramy na DH będzie trudne i kosztowne, lepiej od razu poszukać czegoś innego. Ten rower trzeba zostawić tym czym jest, czyli prostą, niedrogą i sympatyczną maszynką do FR, wtedy ani się człowiek nim nie rozczaruje aninie wdepnie w jakieś kosmiczne koszty.

Rozsądny set-up tego rowerka załatwia sprawę, może całość nie wygląda zbyt pięknie z kołem 24' i/lub długim widelcem, ale jeździ się na tym przyzwoicie, przewidywalnie, bezpiecznie, czegóź chcieć więcej od ramy za 600 złotych?
Solid
Posty: 94
Rejestracja: 11.09.2008 15:29:30
Kontakt:

Post autor: Solid »

a jakby zamiast wiercić, przykręcić 2 adaptery do standardowych dziurek ?wykonać je tak aby były trochę cofnięte do tyłu , trudno to wyjaśnić ... to powinno pomóc
http://img149.imageshack.us/my.php?image=adapterpc6.png
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Solid zamiast rysowac w paincie zrób jak B.Z. mówi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości