[Tuning] Rama Signa FR1 - przespawanie główki
[Tuning] Rama Signa FR1 - przespawanie główki
Siema, na początek prosiłbym żadnych głupich , chamskich uwag ... . Do rzeczy chciałbym przespawać główkę ramy w kross sign fr1 aby uzyskać bardziej płaski kąt główki . widziałem na pinkbike że parę osób tak zrobiło , pisałem z dwoma kolesiami i chwalą sobie taki "tuning" ramy . tu mam 2 przykłady : http://www.pinkbike.com/photo/2756010/
http://www.pinkbike.com/photo/2405003/ bardziej o taki kąt mi chodzi bo właściciel białego trochę przesadził . I tu pojawia się problem .. czy na terenie krk i okolic mógłbym spokojnie oddać ramę do kogoś kto by to zrobił porządnie
http://www.pinkbike.com/photo/2405003/ bardziej o taki kąt mi chodzi bo właściciel białego trochę przesadził . I tu pojawia się problem .. czy na terenie krk i okolic mógłbym spokojnie oddać ramę do kogoś kto by to zrobił porządnie
mysle ze ALuminium ciac, potem spawac, i nie poddac po tym obrobce cieplnej to zbrodnia i ta rama ma raczej wytrzymalosc nizsza niz oryginal...
znajdz spawacza ktory za sie na rzeczy i Ci nie przegrzeje materialu... ogolnie to taka robota o dupe potrzaskac, ale jak chcesz;)
tlyko po co Tu pytasz zamiast zapytac google?
liczysz na dobre duszki? czy na to ze ktos w zakladzie u mietka spawal glowke i Ci powie ze jest super?
znajdz spawacza ktory za sie na rzeczy i Ci nie przegrzeje materialu... ogolnie to taka robota o dupe potrzaskac, ale jak chcesz;)
tlyko po co Tu pytasz zamiast zapytac google?
liczysz na dobre duszki? czy na to ze ktos w zakladzie u mietka spawal glowke i Ci powie ze jest super?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
No to tak, nasz lokalny "Bender" Roki. Przerobił sobie FR2 na FR3 DH
http://img144.imageshack.us/img144/3289 ... 814qo6.jpg

http://img144.imageshack.us/img144/3289 ... 814qo6.jpg
[S] Manitou Metel RP 222mm 450LBS , Koło S-type 24"+ Novatec
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Solid, ale to wszystko kosztuje i w dodatku troszkę niebezpieczne..
Miast inwestować pieniądze w głupie pomysły, nie lepiej dozbierać i kupić jakąś normalną/fajną ramę ??
Miast inwestować pieniądze w głupie pomysły, nie lepiej dozbierać i kupić jakąś normalną/fajną ramę ??
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Solid dokładnie jak Artur ci pisze. Jak nie masz nikogo dobrze ogarnietego w temacie i zrobisz to na pałe bez obróbki cieplnej to sie zabijesz. Chcesz lepsze katy to dozbieraj albo kup HT.
Ew. Najlepsza opcja na zmiane kątów moze byc to co uzytkownicy turnerów i norco robili w swoim czasie. Nawierć odpowiednio inne mocowanie dampera na wachaczu zeby ci sie rower "rozjechał". Jak dobrze nawiercisz to znacznie mniejsza ingerencja bedzie niz wymiana głowki.
Ew. Najlepsza opcja na zmiane kątów moze byc to co uzytkownicy turnerów i norco robili w swoim czasie. Nawierć odpowiednio inne mocowanie dampera na wachaczu zeby ci sie rower "rozjechał". Jak dobrze nawiercisz to znacznie mniejsza ingerencja bedzie niz wymiana głowki.
Solid
jak widzisz, umiem czytac, i inni uzytkownicy podzielili moje zdanie...
to nie bylo chamskie, tylko posluchalem troche o obrobce i zwiazanej z nia wytrzymaloscia;), i dziele sie wiedza(nikla bo nikla ale jak widac poprawna)
Spaced podsunal chyba jedyna sluszna mysl... ale to wiaze sie ze zmiena polozenia dampera z przodu(chyba ze z tylu cos dokrecac itp.... ale tam miejsca nie ma) a wiec trzebaby przemyslec mocowanie tego adaptera bo masz tlyko jedna dziurke na strone a potrzebujesz 2 conajmniej, wiec wiercenie w mocowaniu zaraz przy ramie bo gdzie indziej nei ma sensu;)
powodzenia w przerobkach...
jak widzisz, umiem czytac, i inni uzytkownicy podzielili moje zdanie...
to nie bylo chamskie, tylko posluchalem troche o obrobce i zwiazanej z nia wytrzymaloscia;), i dziele sie wiedza(nikla bo nikla ale jak widac poprawna)
Spaced podsunal chyba jedyna sluszna mysl... ale to wiaze sie ze zmiena polozenia dampera z przodu(chyba ze z tylu cos dokrecac itp.... ale tam miejsca nie ma) a wiec trzebaby przemyslec mocowanie tego adaptera bo masz tlyko jedna dziurke na strone a potrzebujesz 2 conajmniej, wiec wiercenie w mocowaniu zaraz przy ramie bo gdzie indziej nei ma sensu;)
powodzenia w przerobkach...
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
A sign w ogóle był poddawany obróbce ciepnej ? w sensie, że t6 to nie jest.
Wg mnie prostszym rozwiązaniem jest wspomniane koło 24", ale muszę przyznać, ze to coś Rocky'iego wygląda lepiej niż mój stary sign:

Na pewno suport ciut wyżej, ale długość roweru i kąt znacznie lepsze. Do FR spokonie starcza sign z 24" kołem, ale idąc bardziej w stronę DH jednak przespawany sign chyba bardziej pasuje.
A przy takim mielco/zumbi/karpielo podobnym wzmocnieniu jak we wspomnianym signie i dobrym spawaczu który by to robił na pewno nie bałbym się o główkę.
Ciekawe ile Mielec by za to chciał, teoretycznie ramy z odpadniętą główką spawali chyba dość tanio z tymi wzmocnieniami.
I co do spawania główki ( tyle że bez jej przestawiania
) - największy kat w Lublinie ma Demo 9 spawane pod główką ( kupione uszkodzone).
Dobrze pospawane służy do zabaw znacznie powyżej zdrowego rozsądku większości ludzi
To tak jakby ją ze 4 osoby testowały na raz hehe
Wiem, że sign to nie demo, ale też ma trochę nadto materiału
A pomysł z przestawianiem dampera też nie jest zły, ale nie w signie, nie na kole 26" badź damperze o standardowych 200mm. Po prostu nie ma miejsca na koło, przelotka na rurze podsiodłowej potrafi przeszkadzać juz przy 200mm 26" i standardowym położeniu dampera. Można ja uciąć zyskując ~1cm, ale to i tak za mało.
Wg mnie prostszym rozwiązaniem jest wspomniane koło 24", ale muszę przyznać, ze to coś Rocky'iego wygląda lepiej niż mój stary sign:

Na pewno suport ciut wyżej, ale długość roweru i kąt znacznie lepsze. Do FR spokonie starcza sign z 24" kołem, ale idąc bardziej w stronę DH jednak przespawany sign chyba bardziej pasuje.
A przy takim mielco/zumbi/karpielo podobnym wzmocnieniu jak we wspomnianym signie i dobrym spawaczu który by to robił na pewno nie bałbym się o główkę.
Ciekawe ile Mielec by za to chciał, teoretycznie ramy z odpadniętą główką spawali chyba dość tanio z tymi wzmocnieniami.
I co do spawania główki ( tyle że bez jej przestawiania

Dobrze pospawane służy do zabaw znacznie powyżej zdrowego rozsądku większości ludzi

Wiem, że sign to nie demo, ale też ma trochę nadto materiału
A pomysł z przestawianiem dampera też nie jest zły, ale nie w signie, nie na kole 26" badź damperze o standardowych 200mm. Po prostu nie ma miejsca na koło, przelotka na rurze podsiodłowej potrafi przeszkadzać juz przy 200mm 26" i standardowym położeniu dampera. Można ja uciąć zyskując ~1cm, ale to i tak za mało.
Spaced niedoczytałeś dokładnie
A co do wiercenia wahacza to j.w. Z kołem 26" i damperem 200mm kat się rzeczywiście obniży, ale opona będzie trzeć o rurę

to cały czas o rowerze Rockiego, który jak stwierdziłem wygląda lepiej niż sign z 24" kołemNa pewno suport ciut wyżej, ale długość roweru i kąt znacznie lepsze.
A co do wiercenia wahacza to j.w. Z kołem 26" i damperem 200mm kat się rzeczywiście obniży, ale opona będzie trzeć o rurę
poza tym otwór mógłby być tylko w miejscu zaznaczonym mniej więcej na fotce,
ciut dalej, ale też ciut niżej żeby się zmieścił pod spawem.

Zwiększyło b się przełożenie, a co za tym idzie skok. A to przyczyniło by sie do jeszcze mocniejszego dobijania kołem
Ten patent brałem pod uwagę, ale tylko z kółkiem 24", wtedy dało by radę, ale że signa już nie mam to teraz inni niech kombinują
ciut dalej, ale też ciut niżej żeby się zmieścił pod spawem.

Zwiększyło b się przełożenie, a co za tym idzie skok. A to przyczyniło by sie do jeszcze mocniejszego dobijania kołem

Ten patent brałem pod uwagę, ale tylko z kółkiem 24", wtedy dało by radę, ale że signa już nie mam to teraz inni niech kombinują

W sumie nie spodziewalem sie, ze to tak gównianie jest umieszczone.
quilong ale to zalezy gdzie jeszcze ten otwór dac. Gdyby tam było wiecej miejsca to wywiercenie w dobrym miejscu byłoby mozliwe zeby nic sie głupiego nie działo ale jak to tak wyglada to pomysł do kosza. Ogólnie zostaje tylko koło 24'' na tył. Moze predkosci nie bedzie tak dobrze przenosic ale geo pojdzie w dobra strone.
To ogólnie potwierdza moja opinie o signie bo nawet nie ma miejsca zeby w nim cos psuc
Rekawa zmieniajacego kat głowki tez sie nie wsadzi bo nie ma głowki 1.5''
BTW. Double Wide w signie?
quilong ale to zalezy gdzie jeszcze ten otwór dac. Gdyby tam było wiecej miejsca to wywiercenie w dobrym miejscu byłoby mozliwe zeby nic sie głupiego nie działo ale jak to tak wyglada to pomysł do kosza. Ogólnie zostaje tylko koło 24'' na tył. Moze predkosci nie bedzie tak dobrze przenosic ale geo pojdzie w dobra strone.
To ogólnie potwierdza moja opinie o signie bo nawet nie ma miejsca zeby w nim cos psuc

BTW. Double Wide w signie?

utwardzanie T6 - w Signie stop nie jest urtwardzany, wiec niczego się nie zepsuje.
Kąty - załozyć do przodu 66stkę albo Domaina i będą OK. Raczej klasyczne niż nowoczesne, ale spokojnie stykną do FR, na główce 68 stopni to nie jest złe rozwiązanie, zwłaszcza że ta tama ma mocno przesunięty do tyłu srodek ciężkości i wejście w 66 - 65 stopni sprawi, ze to widelec będzie ciągnął cały rower do przodu. Oczywiscie, jest i na to sposób, opuścić trochę wahacz , jednocześnie wydłużając chainstay, ale wtedy ograniczy się skok. Krótko mówiąc przerobienie tej ramy na DH będzie trudne i kosztowne, lepiej od razu poszukać czegoś innego. Ten rower trzeba zostawić tym czym jest, czyli prostą, niedrogą i sympatyczną maszynką do FR, wtedy ani się człowiek nim nie rozczaruje aninie wdepnie w jakieś kosmiczne koszty.
Rozsądny set-up tego rowerka załatwia sprawę, może całość nie wygląda zbyt pięknie z kołem 24' i/lub długim widelcem, ale jeździ się na tym przyzwoicie, przewidywalnie, bezpiecznie, czegóź chcieć więcej od ramy za 600 złotych?
Kąty - załozyć do przodu 66stkę albo Domaina i będą OK. Raczej klasyczne niż nowoczesne, ale spokojnie stykną do FR, na główce 68 stopni to nie jest złe rozwiązanie, zwłaszcza że ta tama ma mocno przesunięty do tyłu srodek ciężkości i wejście w 66 - 65 stopni sprawi, ze to widelec będzie ciągnął cały rower do przodu. Oczywiscie, jest i na to sposób, opuścić trochę wahacz , jednocześnie wydłużając chainstay, ale wtedy ograniczy się skok. Krótko mówiąc przerobienie tej ramy na DH będzie trudne i kosztowne, lepiej od razu poszukać czegoś innego. Ten rower trzeba zostawić tym czym jest, czyli prostą, niedrogą i sympatyczną maszynką do FR, wtedy ani się człowiek nim nie rozczaruje aninie wdepnie w jakieś kosmiczne koszty.
Rozsądny set-up tego rowerka załatwia sprawę, może całość nie wygląda zbyt pięknie z kołem 24' i/lub długim widelcem, ale jeździ się na tym przyzwoicie, przewidywalnie, bezpiecznie, czegóź chcieć więcej od ramy za 600 złotych?
a jakby zamiast wiercić, przykręcić 2 adaptery do standardowych dziurek ?wykonać je tak aby były trochę cofnięte do tyłu , trudno to wyjaśnić ... to powinno pomóc
http://img149.imageshack.us/my.php?image=adapterpc6.png
http://img149.imageshack.us/my.php?image=adapterpc6.png
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość