Technika jazdy w DH
Technika jazdy w DH
witam
od wiosny rusza mój pierwszy sezon w DH.
Pytanie mam dotyczące techniki jazdy.
Na co najbardziej zwracać uwagę ??
jakieś cenne uwagi odnośnie stylu jazdy, lądowania, skakania itp ?
pozdr
od wiosny rusza mój pierwszy sezon w DH.
Pytanie mam dotyczące techniki jazdy.
Na co najbardziej zwracać uwagę ??
jakieś cenne uwagi odnośnie stylu jazdy, lądowania, skakania itp ?
pozdr
conte23 hym...musisz wiedzieć na co się porywasz,nie robić nic na przypale i pod presją kolegów bo możesz się zdziwić !! Zacznij spokojnie bez ciśnień i z czasem podnoś poziom...no chyba że masz odwagę i wbijesz na zorganizowany obóz szkoleniowy
www.totalbikes.pl
www.bike-camp.pl
może Ci podpasuje jakiś termin, lepiej pod okiem kadry się uczyć - szybciej i bez takiego ryzyka jak samemu.
Pozdro i powodzenia

www.totalbikes.pl
www.bike-camp.pl
może Ci podpasuje jakiś termin, lepiej pod okiem kadry się uczyć - szybciej i bez takiego ryzyka jak samemu.
Pozdro i powodzenia
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
no właśnie liczę tu po cichu na kadrę i na jej rady.
wiadomo ze najlepiej uczy się, jak się od razu wskakuje na bik'a i gaz w dół.
Schodek obozy rowerowe może i dobra rzecz, ale niestety nie znajdę czasu aby tydzien spędzić na obozie.
AramDH slalomu i skrętów się nie boję. śmigam ma motocyklu więc technika wykładania i pokonywania zakretów już jakaś tam jest. obawy mam przed dropami i hopkami - żeby dobrze wylądować a nie na samym początki wpakować się w gips
wiadomo ze najlepiej uczy się, jak się od razu wskakuje na bik'a i gaz w dół.
Schodek obozy rowerowe może i dobra rzecz, ale niestety nie znajdę czasu aby tydzien spędzić na obozie.
AramDH slalomu i skrętów się nie boję. śmigam ma motocyklu więc technika wykładania i pokonywania zakretów już jakaś tam jest. obawy mam przed dropami i hopkami - żeby dobrze wylądować a nie na samym początki wpakować się w gips

kaczor928 a co to za róznica?
conte23 pracujesz 24/7? Urlopu warto zawsze troche wykrzesac. Co do skoków to technika jest prosta tylko trzeba swoje wylatac zeby czuć ile predkosci na dana przeszkode trzeba miec. Podstawy masz w ksiazce Lopesa jakies tam ale prawda jest taka, ze poza praktyka to do skoków wiele nie trzeba.
conte23 pracujesz 24/7? Urlopu warto zawsze troche wykrzesac. Co do skoków to technika jest prosta tylko trzeba swoje wylatac zeby czuć ile predkosci na dana przeszkode trzeba miec. Podstawy masz w ksiazce Lopesa jakies tam ale prawda jest taka, ze poza praktyka to do skoków wiele nie trzeba.
Spaced pracuje 8/6. czasami soboty mam wolne. w niedziele odpoczywam i piję
serio.
wakacje juz zaplanowane, niestety bez roweru bo linie lotnicze odmowiły takiego bagażu
wakacje w cieplych krajach.
odnośnie skoków, to wyczytałem gdzieś ze nie powinno się lądować na przednie koło. najlepiej ciężar rozłożyć w stosunku 50/50 t/p . mit czy prawda ??

wakacje juz zaplanowane, niestety bez roweru bo linie lotnicze odmowiły takiego bagażu

odnośnie skoków, to wyczytałem gdzieś ze nie powinno się lądować na przednie koło. najlepiej ciężar rozłożyć w stosunku 50/50 t/p . mit czy prawda ??
ace08 to dosc oczywiste, ze prawda. Zastanów sie nad tym co by sie stało jakbys za bardzo na przód wylądował.
Jak takich rzeczy nie wiesz to sugeruje ci tej ksiazki poszukac bo widze, ze sie bardzo przyda
BTW. Jakie ciepłe kraje? Nie byłem w ciepłych krajach od 4 czy 5 lat. Ostatni raz - ze złamanym palcem
Jak takich rzeczy nie wiesz to sugeruje ci tej ksiazki poszukac bo widze, ze sie bardzo przyda

BTW. Jakie ciepłe kraje? Nie byłem w ciepłych krajach od 4 czy 5 lat. Ostatni raz - ze złamanym palcem

Spaced kierunek Greece 
po cięzkeij pracy to tylko cieple kraje i leżenie do góry brzuchem.
co do lądowania to domyślam się ze lepiej nie lądować przodem bo można przez kiere przelecieć. słyszałem kiedyś opinię jak koleś chwalił się w sklepie że ląduje na tył. i takie tam wywody na ten temat. poruszam więc tą kwestię, bo wydaje mi sie że jak wyląduję na tył przy niedolocie to połamię obręcz .... double track'a albo rowalę amora jak bedzie za mikękka sprężyna (złe ustawienie)

po cięzkeij pracy to tylko cieple kraje i leżenie do góry brzuchem.
co do lądowania to domyślam się ze lepiej nie lądować przodem bo można przez kiere przelecieć. słyszałem kiedyś opinię jak koleś chwalił się w sklepie że ląduje na tył. i takie tam wywody na ten temat. poruszam więc tą kwestię, bo wydaje mi sie że jak wyląduję na tył przy niedolocie to połamię obręcz .... double track'a albo rowalę amora jak bedzie za mikękka sprężyna (złe ustawienie)
Odnośnie lądowania po skoku to zależy, jak lądujesz dropa na płaskie to na tylne koło, jeśli na pochyłe to stosunek 50/50 lub lekko na przód, jeśli chodzi o skocznie bardziej w dal (takie freeridowe), to lądujesz również 50/50 lub bardziej na przód(oczywiście nie zabardzo tak 55/45 mniej-więcej). Najlepiej jak kupisz książkę Lopeza kosztuję ok 45- 50zł. tam jest wszystko świetnie opisane.
Zaczynam z full'em czyli świeżak:-D miałem 2lata przerwy z braku wiadomo czego- kasy. Teraz mam dużo chęci i trochę czasu do tego dostałem propozycje żeby trenować w teamie,który dopiero powstanie. Doszłem do wniosku że jest okazja dobrze się bawić,więc trzeba z niej skorzystać
No ride... No Life...
ace08 e tam po ciezkiej pracy lezenie do góry brzuchem. Wysiłek jest zdrowszy i tak na prawde jest skuteczniejszym wypoczynkiem. To jest fakt nie mit. Mój ojciec tak jezdzi, a tez raczej zycia na wakacjach nie spedza, podobnie paru zapracowanych znajomych. Kiepska wymówka. Plaza to taka rzecz, której niby troche mi brakuje ale mam wrazenie, ze tylko dlatego, ze nie pamietam jak sie nudziłem 
A książka:
http://www.empik.com/jazda-rowerm-gorsk ... ,2554510,p

A książka:
http://www.empik.com/jazda-rowerm-gorsk ... ,2554510,p
na fullu dzie masz duzo skoku nie powinno sie ladować na tyl powod jest prosty. kiedy wyladujesz na tyl zmienia sie kat przedniego amortyzatora w momencie opadniecia przednieog kola i zamiast sile odbierac amortyzator, odbiera ja główka i dostaje po dupie. tak wiec na 2 kola w miare wono lub z lekka przewagą na przód ale to zalezy od chopy i trzeźwości oceniania ridera
http://sloniu.pinkbike.com/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość