Serwis dampera Kind Shock 504
Serwis dampera Kind Shock 504
Siemka. Może ktoś powiedzieć jak od podstaw rozkręcić to cholerstwo (kind shocka) :). Jak w większości puściła uszczelka a do serwisu nie opłaca mi się tego oddawać więc może sam coś zdziałam. Może był już taki temat ale nie znalazłem.
Pozdro for all
Pozdro for all
mam taki sam musisz (jak przypuszczam z swojej wiedzy ogólnej) zdjąć damprer z ramy potem odkręcić pierścień przytrzymujący (to ten z ząbkami) do momentu zwolnienia sprężyny, czyli do momentu kiedy sprężyna nie będzie już dociskana do ścianek. Wtedy musisz zając się tą drygą gładką ma ona wycieńczcie i ściągnąć ją w dół (jeśli wcięcie było do góry) w taki sposób możesz zdjąć sprężynę z damprea i naprawić cieknąca uszczelkę.








Nismel To żes mu pomógł.... Takie cośto chyba każdy wie, spróbuj rozwinąć punkt 6
misiek112 Jak już będziesz miał zdjętą sprężynę, musisz żabką, albo innym kluczem złapać pierścień na "obudowie" dampera, w miejscu w którym do środka wchodzi tłok. Musisz to odkręcić. Jak już pozbędziesz się tej części, cała reszta jest już prosta, bo wystarczy zdjąć z tłoka część którą odkręciłeś, zapewne przez wykręcenie jakiejś blaszki, lub pierścienia, wyciągnąć starą uszczelkę i włożyć nową, po czym wszystko skręcić do Qpy. Poaiwdział bym coś więcej ale już nie pamiętam jak to sie robiło

misiek112 Jak już będziesz miał zdjętą sprężynę, musisz żabką, albo innym kluczem złapać pierścień na "obudowie" dampera, w miejscu w którym do środka wchodzi tłok. Musisz to odkręcić. Jak już pozbędziesz się tej części, cała reszta jest już prosta, bo wystarczy zdjąć z tłoka część którą odkręciłeś, zapewne przez wykręcenie jakiejś blaszki, lub pierścienia, wyciągnąć starą uszczelkę i włożyć nową, po czym wszystko skręcić do Qpy. Poaiwdział bym coś więcej ale już nie pamiętam jak to sie robiło

-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
"ogulnie skracając" to dałeś instrukcję wyjmowania spreżyny :] i to też po ch.. za przeproszeniem, bo bez odkręcenia pokrętła od regulacji powrotu sprężyny nie wyjmiesz ( imbus 1,5mm bodajże ), chyba że tak jak mas1o z tematu o ISCG lubisz metody ekstremalne 
Rozkręcanie tak jak napisałJohnyk, żabka, albo spróbować skręcanym zaciskiem metalowym przez jakaś dętkę.
Wypadało by chyba też spuścić pierw powietrze, nie wiem też czy bez rozbierania komory powietrznej da się złożyć to do kupy żeby działało.

Rozkręcanie tak jak napisałJohnyk, żabka, albo spróbować skręcanym zaciskiem metalowym przez jakaś dętkę.
Wypadało by chyba też spuścić pierw powietrze, nie wiem też czy bez rozbierania komory powietrznej da się złożyć to do kupy żeby działało.
Poniżej jest link do jakiegoś tam tłoka i na podstawie niego napisze które uszczelki trzeba wymienić żeby KS już nie ciekł.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... incipe.JPG
Jeżeli już masz tłok na wierzchu to zakładamy że 2 z obrazka to tłumik a element w którym znajduje się 3 i 4 to ten srebrny(lub aluminiowy) element zamykający cylinder. I właśnie 3 to będzie ta uszczelka która odpowiada za przeciekanie już nie pamiętam ale KS ma chyba 1 uszczelkę w postaci najzwyklejszego oringu. Aby ją wymienić musisz:
1 zdejmujemy sprężynę (było ale powtórzę), luzujemy sprężynę, ściągamy podkładkę od strony pokrętła, odkręcamy pokrętło imbusik u podstawy pokrętła, zdejmujemy sprężynę.
2 regenerujemy siły i szukamy tzw. „żaby” lub imadła najlepiej obu tych rzeczy (ta metoda doprowadzi do powstania licznych śladów użytkowania dlatego polecam dokładnie odtłuścić damper i dobrze owinąć dętką w celu uniknięcia za rysowań.
3 spuszczamy powietrze ze zbiorniczka
4 odkręcamy czarny element umożliwiający wyjęcie tłoka (to gładkie na końcu gwintu od regulacji naprężenia wstępnego sprężyny)
5 wyciągamy tłok jak nie chce wyjść to można wykręcić zaworek od pompowania zbiorniczka
6 aby dostać się do uszczelek trzeba zdjąć to srebrne (na rysunku szary element w którym znajduje się uszczelka 3 i 4) aby tego dokonać musimy odkręcić oczko dampera to w którym znajduję się pokrętło regulacji tłumienia powrotu. Aby to zrobić trzeba bardzo dokładnie odtłuścić tłok (kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej i papierowe ręczniki lub inne środki(mydła płyny do naczyń) następnie tłok mocujemy w imadle mocno koniecznie z wykorzystaniem dętek gdyż nie możemy porysować tłoka gdyż będzie niszczył nowe uszczelki, a następnie zwyczajnie odkręcamy oczko (zwykły gwint).
7 teraz możemy zdjąć to srebrne i małym śrubokręcikiem wyciągnąć uszczelkę nie robiąc rys.
8 wkładamy nową uszczelkę najlepiej zamoczyć ją w oleju
9 skręcamy tłok
10 składamy całość
Aby uniknąć zapowietrzenia:
1 rozkręcamy zbiorniczek powietrza za pomocą specjalnego klucza lub małych szczypczyków lub szczypiec do wyciągania pierścieni z tłoka samochodowego(ruchomą ścianę zbiorniczka wyciągamy poprzez dmuchnięcie od strony tłoka UWAGA będzie chlapać)
2 całość wkładamy do miski z olejem
3 wkładamy wstępnie tłok
4 wkładamy ścianę zbiorniczka powietrza (i wciskamy ją prawie do końca)
5 wciskamy to srebrne z naszą nową uszczelką (ściana w zbiorniczku powinna przesunąć się bliżej wentyla)
6 dokręcamy ten czarny element trzymający tłok
7 wylewamy olej ze zbiorniczka od strony powietrznej
8 zakręcamy zbiorniczek powietrza.
9 czyścimy wszystko
10 zakładamy damper do roweru cieszymy się jazdą i szukamy nowego dampera np. Vanilla R która jest tania ok. 200pln w bdb. Stanie i nie ma z nią żadnych problemów.
Co do vanilli to nowej nie da się kupić za tą kase chyba że się trafi jakaś promocja kiedyś ale to i tak będzie drożej. Ale bardzo często na allegro można trafić w bardzo dobrym stanie bo są a raczej były montowane seryjnie w paru rowerach i ludzie wymieniają je na coś co ma więcej regulacji. A ja raczej nie obawaiłbym się rocznej vanili bo bo ze względu na swoją prostą budowę jest bardzo wytrzymała i bezawaryjna. Jak moją kupowałem to na allegro były 3 w cenie od 200 do 250 i wyglądały jak nowe. Moją mam już prawie rok i mimo niezbyt łagodnego traktowania (jeżdże z troche za miekką spręzyną i dość często dobijam) nadal zyje i nie narzekam.
A na allegro jest jedna nowa za 400 (drogo) ale jest np jedna RC wg mnie w niezłym stanie za 300+ więc zwykła za 200 jest możliwa (ale niestety 222mm a domyślam się że masz signa).
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... incipe.JPG
Jeżeli już masz tłok na wierzchu to zakładamy że 2 z obrazka to tłumik a element w którym znajduje się 3 i 4 to ten srebrny(lub aluminiowy) element zamykający cylinder. I właśnie 3 to będzie ta uszczelka która odpowiada za przeciekanie już nie pamiętam ale KS ma chyba 1 uszczelkę w postaci najzwyklejszego oringu. Aby ją wymienić musisz:
1 zdejmujemy sprężynę (było ale powtórzę), luzujemy sprężynę, ściągamy podkładkę od strony pokrętła, odkręcamy pokrętło imbusik u podstawy pokrętła, zdejmujemy sprężynę.
2 regenerujemy siły i szukamy tzw. „żaby” lub imadła najlepiej obu tych rzeczy (ta metoda doprowadzi do powstania licznych śladów użytkowania dlatego polecam dokładnie odtłuścić damper i dobrze owinąć dętką w celu uniknięcia za rysowań.
3 spuszczamy powietrze ze zbiorniczka
4 odkręcamy czarny element umożliwiający wyjęcie tłoka (to gładkie na końcu gwintu od regulacji naprężenia wstępnego sprężyny)
5 wyciągamy tłok jak nie chce wyjść to można wykręcić zaworek od pompowania zbiorniczka
6 aby dostać się do uszczelek trzeba zdjąć to srebrne (na rysunku szary element w którym znajduje się uszczelka 3 i 4) aby tego dokonać musimy odkręcić oczko dampera to w którym znajduję się pokrętło regulacji tłumienia powrotu. Aby to zrobić trzeba bardzo dokładnie odtłuścić tłok (kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej i papierowe ręczniki lub inne środki(mydła płyny do naczyń) następnie tłok mocujemy w imadle mocno koniecznie z wykorzystaniem dętek gdyż nie możemy porysować tłoka gdyż będzie niszczył nowe uszczelki, a następnie zwyczajnie odkręcamy oczko (zwykły gwint).
7 teraz możemy zdjąć to srebrne i małym śrubokręcikiem wyciągnąć uszczelkę nie robiąc rys.
8 wkładamy nową uszczelkę najlepiej zamoczyć ją w oleju
9 skręcamy tłok
10 składamy całość
Aby uniknąć zapowietrzenia:
1 rozkręcamy zbiorniczek powietrza za pomocą specjalnego klucza lub małych szczypczyków lub szczypiec do wyciągania pierścieni z tłoka samochodowego(ruchomą ścianę zbiorniczka wyciągamy poprzez dmuchnięcie od strony tłoka UWAGA będzie chlapać)
2 całość wkładamy do miski z olejem
3 wkładamy wstępnie tłok
4 wkładamy ścianę zbiorniczka powietrza (i wciskamy ją prawie do końca)
5 wciskamy to srebrne z naszą nową uszczelką (ściana w zbiorniczku powinna przesunąć się bliżej wentyla)
6 dokręcamy ten czarny element trzymający tłok
7 wylewamy olej ze zbiorniczka od strony powietrznej
8 zakręcamy zbiorniczek powietrza.
9 czyścimy wszystko
10 zakładamy damper do roweru cieszymy się jazdą i szukamy nowego dampera np. Vanilla R która jest tania ok. 200pln w bdb. Stanie i nie ma z nią żadnych problemów.
Co do vanilli to nowej nie da się kupić za tą kase chyba że się trafi jakaś promocja kiedyś ale to i tak będzie drożej. Ale bardzo często na allegro można trafić w bardzo dobrym stanie bo są a raczej były montowane seryjnie w paru rowerach i ludzie wymieniają je na coś co ma więcej regulacji. A ja raczej nie obawaiłbym się rocznej vanili bo bo ze względu na swoją prostą budowę jest bardzo wytrzymała i bezawaryjna. Jak moją kupowałem to na allegro były 3 w cenie od 200 do 250 i wyglądały jak nowe. Moją mam już prawie rok i mimo niezbyt łagodnego traktowania (jeżdże z troche za miekką spręzyną i dość często dobijam) nadal zyje i nie narzekam.
A na allegro jest jedna nowa za 400 (drogo) ale jest np jedna RC wg mnie w niezłym stanie za 300+ więc zwykła za 200 jest możliwa (ale niestety 222mm a domyślam się że masz signa).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości