Chris King - nowości
uzurpator, chcesz powiedzieć, że tanie szajsowate piasty są lepsze od drogich uznanych marek? w taki sposób odbieram Twoje wypowiedzi...
zapominasz też o jednym w przypadku CK (mówię tu o tylnych piastach), tam nie ma 3 zapadek na krzyż z 4 pkt zaczepienia, tam jest sprzęgło... w Hope czy Nuke Proof jest więcej zapadek i punktów zaczepienia i przekłada się to też na większą jakość wykonania tych elementów, no chyba, że wolisz jeździć sobie na Novatecu i po pół roku nie będziesz miał połowy zapadek, bo się rozpadną... ale za to łożyska będziesz miał nówki sztuki, bo kupisz sobie za 3zł/szt. LOL
co do przednich piast, to nie widzę większej różnicy w piastach poszczególnych producentów... tak czy siak nie ma się co popsuć poza łożyskami, więc tutaj bardziej widać, że płaci się za jakość wykonania i trwałość...
zapominasz też o jednym w przypadku CK (mówię tu o tylnych piastach), tam nie ma 3 zapadek na krzyż z 4 pkt zaczepienia, tam jest sprzęgło... w Hope czy Nuke Proof jest więcej zapadek i punktów zaczepienia i przekłada się to też na większą jakość wykonania tych elementów, no chyba, że wolisz jeździć sobie na Novatecu i po pół roku nie będziesz miał połowy zapadek, bo się rozpadną... ale za to łożyska będziesz miał nówki sztuki, bo kupisz sobie za 3zł/szt. LOL
co do przednich piast, to nie widzę większej różnicy w piastach poszczególnych producentów... tak czy siak nie ma się co popsuć poza łożyskami, więc tutaj bardziej widać, że płaci się za jakość wykonania i trwałość...
43RIDE magazyn rowerowy
heh, trochę dziwna informacja .... gdy zmieniałem ramę, na SUNNa który ma zintegrowane stery, zmartwiłem się że przynajmniej w najbliższym czasie nie zrealizuję swojego marzenia - czyli sterów CK. Znalazłem nawet pokaźnych rozmiarów artykuł autorstwa firmy ChrisKing, w którym rozpisywali się o tym dlaczego nigdy nie będą produkować sterów zintegrowanych i o ile lepsze są stery tradycyjne.
... a tu taka niespodzianka
... a tu taka niespodzianka

http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 26.04.2008 23:31:49
- Kontakt:
Drogie uznane marki to w sporej mierze zasługa marketingu i bardziej innowacyjności w jakimś etapie historii. Ciężko powiedzieć, żeby Chris King wyrobił sobie renomę tysiącem sprzedanych piast w Polsce. Legenda pochodzi zza Oceanu, gdzie warunki eksploatacji, mam tu na myśli przede wszystkim Kalifornię, są znacznie lżejsze od europejskiego zmiennego klimatu. Owszem, komponenty gatunku Chris King są trwalsze od odpowiedników z Tajwanu, ale ich cena nie jest odzwierciedleniem kosztów wyprodukowania. To bardziej kalkulacja krotności zakupu takiej części (komponenty o wysokiej wytrzymałości są kupowane rzadziej, niż te niższej klasy) i zasada płacenia raz, ale dużo.
Jak niemal ze wszystkim bywa, to co dla Polaka jest abstrakcyjnie drogie (czyt. cena jest znacznie wyższa, niż kultura pracy zyskana na wydanym pieniądzu), dla Amerykanina jest ledwo odpierdnięciem od wypłaty. Cóż, taka jest cena byciem krajem drugiego świata.
Jak niemal ze wszystkim bywa, to co dla Polaka jest abstrakcyjnie drogie (czyt. cena jest znacznie wyższa, niż kultura pracy zyskana na wydanym pieniądzu), dla Amerykanina jest ledwo odpierdnięciem od wypłaty. Cóż, taka jest cena byciem krajem drugiego świata.
www.foesracing.com
uzurpator mysle ze piasty chris king sa przedewszystkim dokladniej policzone. a co jest napewno wazne: rostaw i srednice kolnierzy, zaokraglenia krawedzi otworow na szprychy, dlugosc miedzy obwodem otworu na szpryche a obwodem kolnierza i pewnie 10000000 innych rzeczy o ktorych wiekszosc tutaj nie ma pojecia. Ale faktem jest ze te piasty sie trzymaja dluzej niz inne i dzialaja lepiej
Pozatym na cene tez wplywa latwosc serwisu piasty (za pomoca jakiegos tam imbusa i niewiem czy jeszcze cos tam trzeba)
A i jeszcze jedno. na jakosc tez wplywa to gdzie i w jakich warunkach sa robione te rzeczy, kontrola jakosci, testy, itp.
Niby sie mowi ze placi sie za marke, no ale jednak Chris King wyrobil sobie renome na calym swiecie. Ludzie nie mowia o tych piastach ze sa najlepsze bez powodu
Pozatym na cene tez wplywa latwosc serwisu piasty (za pomoca jakiegos tam imbusa i niewiem czy jeszcze cos tam trzeba)
A i jeszcze jedno. na jakosc tez wplywa to gdzie i w jakich warunkach sa robione te rzeczy, kontrola jakosci, testy, itp.
Niby sie mowi ze placi sie za marke, no ale jednak Chris King wyrobil sobie renome na calym swiecie. Ludzie nie mowia o tych piastach ze sa najlepsze bez powodu
Pure Freeride
Steel:
A co do ilości CK w PL. To Novateców jest o dwa rzędy wielkości więcej. Ile tych CK w PL zresztą jest? 100? 200? To drobne.
Tom@s:
Nie stawiaj tezy ("tanie, szajsowate") w swoim zdaniu, to dwa, chyba, że potrafisz tę tezę obronic.
masz statystykę CK vs Hope vs Joytech? Chętnie obejrzę.
Swoją drogą, kiedyś kupię tylną CK właśnie dlatego, żeby pobawic się tym sprzęgłem. BTW - DT stosuje podobne sprzęgło i AFAIR były z nim spore problemy.
Chrabał:
Art CK był w temacie sterów w pełni zintegrowanych - tzn łożysko wbite bezpośrednio w ramę, bez misek. InSety są łożyskami wpół zintegrowanymi.
wymiot8:
Novatec Super Lite wazy coś 180gr. Porównywalnie do światowej czołówki. Zaś piasty CK wcale takie lekkie nie są.
Driver:
Sorry, będę mówił wprost, ale nie masz bladego pojęcia o czym mówisz
Opierasz ten wniosek na konkretnie jakich danych? Chętnie obejrzę także. Np statystykę failure/distance lub coś takiego.Nie religia a proste fakty. Jakimś dziwnym "przypadkiem" piasty CK żyją dużo dłużej niż piasty Hopea, Joytecha itp
Zasponsorujesz mnie? Bo koszt prototypu to będzie gdzies 6-7kpln, jeżeli nie więcej. Ja bardzo chętnie, akurat chodzi mi po głowie projekt piasty 150x12 dla roweru poziomego, tyle, że monety nie mam na niego narazie.Skoro dla Ciebie wszystko jest tanie, dostępne i tak super sie na materiałach i obróbce znasz, to zrób piastę, która nie ustąpi trwałością CK.
Za 600 +-100 pln buduję koła których, nie ukrywajmy, 99% forum (w tym ja) nie będzie w stanie zajechac inaczej niż olewając serwis.A po za tym demonizujesz cenę Ck, przód kosztuje < 600 zł więc nie majątek.
A co do ilości CK w PL. To Novateców jest o dwa rzędy wielkości więcej. Ile tych CK w PL zresztą jest? 100? 200? To drobne.
Tom@s:
Nigdzie czegoś takiego nie napisałem, to raz.uzurpator, chcesz powiedzieć, że tanie szajsowate piasty są lepsze od drogich uznanych marek? w taki sposób odbieram Twoje wypowiedzi...
Nie stawiaj tezy ("tanie, szajsowate") w swoim zdaniu, to dwa, chyba, że potrafisz tę tezę obronic.
Pinkbike -> Search novatec broken parts. Results = 0. (Za to hope się sypie aż miło :P)zapominasz też o jednym w przypadku CK (mówię tu o tylnych piastach), tam nie ma 3 zapadek na krzyż z 4 pkt zaczepienia, tam jest sprzęgło... w Hope czy Nuke Proof jest więcej zapadek i punktów zaczepienia i przekłada się to też na większą jakość wykonania tych elementów, no chyba, że wolisz jeździć sobie na Novatecu i po pół roku nie będziesz miał połowy zapadek, bo się rozpadną... ale za to łożyska będziesz miał nówki sztuki, bo kupisz sobie za 3zł/szt. LOL
masz statystykę CK vs Hope vs Joytech? Chętnie obejrzę.
Swoją drogą, kiedyś kupię tylną CK właśnie dlatego, żeby pobawic się tym sprzęgłem. BTW - DT stosuje podobne sprzęgło i AFAIR były z nim spore problemy.
Czyli nie ma różnic, ale są różnice?co do przednich piast, to nie widzę większej różnicy w piastach poszczególnych producentów... tak czy siak nie ma się co popsuć poza łożyskami, więc tutaj bardziej widać, że płaci się za jakość wykonania i trwałość...
Chrabał:
Art CK był w temacie sterów w pełni zintegrowanych - tzn łożysko wbite bezpośrednio w ramę, bez misek. InSety są łożyskami wpół zintegrowanymi.
wymiot8:
Novatec Super Lite wazy coś 180gr. Porównywalnie do światowej czołówki. Zaś piasty CK wcale takie lekkie nie są.
Driver:
Sorry, będę mówił wprost, ale nie masz bladego pojęcia o czym mówisz

I tym zdaniem pokazałeś, że nie masz zielonego pojęcia o CK.uzurpator pisze:BTW - DT stosuje podobne sprzęgło i AFAIR były z nim spore problemy.
Z dobrym ( a w szczególności kultowym ) sprzętem to jest tak, że jak się posypie to od razu się opinia pojawia ( np zniszczona sztyca Thomsona ), a jak się posypie taki Novatec, to się po prostu go wymienia i nikt się tym nie przejmuje.
Jeździłeś kiedyś na CK ? Od razu byś wiedział na czym polega różnica. No chyba, że też jej nie zauważysz, jak np niedawno udowadniałeś, że nie ma różnicy między cięższymi a lżejszymi kołami.
Naprawdę nikt Ci nie każe CK kupować, męcz Novateca jak Ci pasuje. I uwierz na słowo, że są ludzie, którzy oczekują czegoś więcej i są w stanie to docenić, i za to zapłacić.
btw, po co wydawać 6 tyś na bezsensowny prototyp jak za 1500 mam sprawdzonego i świetnie działającego CK ? Nie zrobisz piasty lepszej od CK, wielu od wielu lat próbuje i jedynie ( podobno, bo nie miałem okazji testować ) I9 zbliżyło się jakością do CK
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Bo? W obu przypadkach mamy pojedynczy element zaprzęglający całą powierzchnią. Albo jak wolisz, w obu przypadkach nie mamy zapadek.Steel2 pisze:I tym zdaniem pokazałeś, że nie masz zielonego pojęcia o CK.
Oszczędź mi kazań. Zwłaszcza jeżeli nie masz cyferek na poparcie swojej tezy.Z dobrym ( a w szczególności kultowym ) sprzętem to jest tak, że jak się posypie to od razu się opinia pojawia ( np zniszczona sztyca Thomsona ), a jak się posypie taki Novatec, to się po prostu go wymienia i nikt się tym nie przejmuje.
Przypominam Ci cały czas, że CK zaleca serwis co 3 miesiące:
Swoją drogą, w samy Ring Drive trzeba dłubać raz na 12-24 miechy.CK pisze:As a beginning guideline, your hubs should be maintained every 6-12 months in normal and dry conditions and every 3 months in wet or muddy conditions.
Strasznie niepewny swojego kultowego produktu jest pan Krzysio.
Swoją drogą II, możliwe, że wkrótce sprawdzimy opinię Thomsona, tzn zobaczymy, czy sztyca 27.2 wyciągnięta na ~30cm wytrzyma moje D4

Oszczędź mi także demagogii. Jaki jest MTBF Chrisa?Jeździłeś kiedyś na CK ? Od razu byś wiedział na czym polega różnica. No chyba, że też jej nie zauważysz, jak np niedawno udowadniałeś, że nie ma różnicy między cięższymi a lżejszymi kołami.
W ich własnym mniemaniu tak pewno jest.Naprawdę nikt Ci nie każe CK kupować, męcz Novateca jak Ci pasuje. I uwierz na słowo, że są ludzie, którzy oczekują czegoś więcej i są w stanie to docenić, i za to zapłacić.
Chciałeś abym zbudował piastę pokroju CK, więc ja bardzo chętnie zbuduję. Ale to ty chcesz abym ją budował, więc zakładam że idą za tym pieniądze, inaczej to siejesz słowa na wiatr.btw, po co wydawać 6 tyś na bezsensowny prototyp jak za 1500 mam sprawdzonego i świetnie działającego CK ? Nie zrobisz piasty lepszej od CK, wielu od wielu lat próbuje i jedynie ( podobno, bo nie miałem okazji testować ) I9 zbliżyło się jakością do CK
Nie porównuj klepania zębatek do budowy porządnych piast. Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, a tylko Ci się wydaje. Nie chce mi się nawet udowadniać dlaczego, bo Twoja nie wiedza jest porażająca.
Mówisz, że 1500 za piastę to dużo i proponujesz mi wyłożenie kwoty 4 razy wyższej bez jakiejkolwiek pewności co do wyniku ? Jak jesteś taki dobry i pewny siebie, to czemu sam nie wyłożysz ? Szybko się zwróci. A ja sobie kupiłem beznadziejnego i taniego CK.
Czytałeś chociaż na czym polega ten co 3 miesięczny serwis CK ? Pewnie nie, bo on nawet pełnego rozebrania piasty nie wymaga. Nie wspomnę, że nie jest on konieczny i niezbędny i tak naprawdę mało kto go robi.
Domagasz się statystyk wiedząc, że nikt takich nie prowadzi. Zapytaj ludzi ile rozwalili piast CK ? Tu masz wynik wyszukiwania z PB: http://www.pinkbike.com/photo/list/?dat ... ris%20king
Zostań przy Novatecu i oszczędź nam swoich "mondrości".
Sorki, aż tak cierpliwy to ja nie jestem. Pisz sobie co chcesz, bredź do bólu albo i dłużej.
A jak tam waga kół? Już zrewidowałeś swój pogląd, czy nadal się przy bzdurach upierasz ? Chcesz się podjąć budowy piasty lepszej od CK a nie rozumiesz podstawowych zasad fizyki.
Mówisz, że 1500 za piastę to dużo i proponujesz mi wyłożenie kwoty 4 razy wyższej bez jakiejkolwiek pewności co do wyniku ? Jak jesteś taki dobry i pewny siebie, to czemu sam nie wyłożysz ? Szybko się zwróci. A ja sobie kupiłem beznadziejnego i taniego CK.
Czytałeś chociaż na czym polega ten co 3 miesięczny serwis CK ? Pewnie nie, bo on nawet pełnego rozebrania piasty nie wymaga. Nie wspomnę, że nie jest on konieczny i niezbędny i tak naprawdę mało kto go robi.
Domagasz się statystyk wiedząc, że nikt takich nie prowadzi. Zapytaj ludzi ile rozwalili piast CK ? Tu masz wynik wyszukiwania z PB: http://www.pinkbike.com/photo/list/?dat ... ris%20king
Zostań przy Novatecu i oszczędź nam swoich "mondrości".
Sorki, aż tak cierpliwy to ja nie jestem. Pisz sobie co chcesz, bredź do bólu albo i dłużej.
A jak tam waga kół? Już zrewidowałeś swój pogląd, czy nadal się przy bzdurach upierasz ? Chcesz się podjąć budowy piasty lepszej od CK a nie rozumiesz podstawowych zasad fizyki.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Wiesz, filozofia produkcji zębatek, piast czy innych amortyzatorów* wydaje mi się być ta sama... 'Nie wiedza' to jedno słowo. 'nie chce mi się' to skrót od 'nie umiem'.Nie porównuj klepania zębatek do budowy porządnych piast. Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, a tylko Ci się wydaje. Nie chce mi się nawet udowadniać dlaczego, bo Twoja nie wiedza jest porażająca.
*oraz dowolnej innej części mechanicznej
Proponuję Ci układ. Jeżeli chcesz wyników _teraz_ to wyłóż kasę, a będą.Steel2 pisze:Mówisz, że 1500 za piastę to dużo i proponujesz mi wyłożenie kwoty 4 razy wyższej bez jakiejkolwiek pewności co do wyniku ?
Hint: Dokładnie tak zamierzam zrobić. Za rok-dwa. Teraz mam kilka innych projektów na głowie, a doba wciąż ma tylko 24h.Jak jesteś taki dobry i pewny siebie, to czemu sam nie wyłożysz ? Szybko się zwróci. A ja sobie kupiłem beznadziejnego i taniego CK.
Novateca rozkładam i przeglądam w 5 minut, to raz. Producent pisze w swojej instrukcji obsługi, że trzeba, więc trzeba, to dwa, i pokazuje to zaufanie producenta do swojego produktu. A to, że nikt tego nie robi, to ich brocha (też bym nie robił).Steel2 pisze:Czytałeś chociaż na czym polega ten co 3 miesięczny serwis CK ? Pewnie nie, bo on nawet pełnego rozebrania piasty nie wymaga. Nie wspomnę, że nie jest on konieczny i niezbędny i tak naprawdę mało kto go robi.
Tobie brak danych nie przeszkadza wy wyciąganiu wniosków. Dlaczego miałbym robi inaczej? Poza tym Brzytwa Ockhama stoi po mojej stronie.Steel2 pisze:Domagasz się statystyk wiedząc, że nikt takich nie prowadzi. Zapytaj ludzi ile rozwalili piast CK ? Tu masz wynik wyszukiwania z PB: http://www.pinkbike.com/photo/list/?dat ... ris%20king
Waga kół - nijak, wciąż kręcę szosowe średnie powyżej 30/h na moich hiper ciężkich kołach.Sorki, aż tak cierpliwy to ja nie jestem. Pisz sobie co chcesz, bredź do bólu albo i dłużej.
A jak tam waga kół? Już zrewidowałeś swój pogląd, czy nadal się przy bzdurach upierasz ? Chcesz się podjąć budowy piasty lepszej od CK a nie rozumiesz podstawowych zasad fizyki.
Poza tym wyluzuj, my tutaj o zabawkach, nie o sprzęcie do dializ.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
No zainteresowałem się trochę tematem i CK naprawdę mają dobre opinie i są to wytrzymałe piasty.
Nie neguje wytrzymałości novatec-a, ale to naprawdę dla mnie masówka, w ck jest włożone więcej pracy, to "biżuteria" rowerowa
Steel2 jako że orientujesz się w tej klasie sprzęcie powiedz mi jakie inne piasty można porównać do CK ?? pytam z ciekawości.
Nie neguje wytrzymałości novatec-a, ale to naprawdę dla mnie masówka, w ck jest włożone więcej pracy, to "biżuteria" rowerowa

Steel2 jako że orientujesz się w tej klasie sprzęcie powiedz mi jakie inne piasty można porównać do CK ?? pytam z ciekawości.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Wszystko na sprzedaż
Noldorek:
Industry Nine. Tyle, że I9 bez ichnych kół to trochę sztuka dla sztuki. Poza tym jest jeszcze Phil Wood i... nie mam dalszych pomysłów
Industry Nine. Tyle, że I9 bez ichnych kół to trochę sztuka dla sztuki. Poza tym jest jeszcze Phil Wood i... nie mam dalszych pomysłów

Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
Ja mam stery CK od 10 lat i nie narzekam.
Jeżeli chodzi o piasty to słyszałem że te są całkiem niezłe.
http://www.trueprecision.net/
Jeżeli chodzi o piasty to słyszałem że te są całkiem niezłe.
http://www.trueprecision.net/
------------- __o
---------- _ '\<,_
----------(_)/ (_) www.redlinebicycles.com
---------- _ '\<,_
----------(_)/ (_) www.redlinebicycles.com
Novateca klepie wielka fabryka, która ma park maszynowy większy niż całe ZNTK. Krzysiek Król ma "manufakturę" (jak to marketing określa duży warsztat tokarski) i bardziej opyla mu się robić rzeczy drogie i bardzo kultowe. Poza tym taką miał ambicję, miał pomysł i się go trzyma już lata.
Mechanizmy DT i CK są podobne, aczkolwiek DT jest bardziej toporny, czy raczej prosty. Zdarzało mi się widywać zajechane tarcze sprzęgieł DT i zamawiać nowe, zatem nie spodziewałbym się cudów po CK. Wszystko da się zakatować, kwestia wprawy. Inna rzecz, że chyba bym się nie przyznał, że popsułem mechanizm CK
To jakby powiedzieć, że się chodzi w nocy na cmentarze i pomniki niszczy - czysta profanacja.
Chris King to trochę taki smok z baśni - wszyscy wiedzą, jaki jest, w co się ubiera i jakie dziewice lubi najbardziej, ale niewielu go tak naprawdę na oczy widziało. Za to legenda powtarza się sama i bez wstydu.
Mechanizmy DT i CK są podobne, aczkolwiek DT jest bardziej toporny, czy raczej prosty. Zdarzało mi się widywać zajechane tarcze sprzęgieł DT i zamawiać nowe, zatem nie spodziewałbym się cudów po CK. Wszystko da się zakatować, kwestia wprawy. Inna rzecz, że chyba bym się nie przyznał, że popsułem mechanizm CK

Chris King to trochę taki smok z baśni - wszyscy wiedzą, jaki jest, w co się ubiera i jakie dziewice lubi najbardziej, ale niewielu go tak naprawdę na oczy widziało. Za to legenda powtarza się sama i bez wstydu.
www.foesracing.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość