Lekkie opony do dh 2,3-2,4"?

Rajder
Posty: 275
Rejestracja: 30.04.2009 20:12:32
Kontakt:

Post autor: Rajder »

KaczorAC1 A jaki model Intensów masz?
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Na przodzie mam DH ITS 2.35 , na tyle EDGE ITS 2.35 bardzo fajny zestaw.
B_O_Y
Posty: 249
Rejestracja: 08.02.2005 23:09:22
Lokalizacja: Stargard Szcz
Kontakt:

Post autor: B_O_Y »

A ja polecę Maxxisa Miniona rozmiar 26x2,35 wazy cos kolo 800-900 gram jest dostępny w mieszance 42A z podwójnym oplotem
Eniek
Posty: 153
Rejestracja: 06.03.2009 16:03:51
Lokalizacja: Brwinów
Kontakt:

Post autor: Eniek »

Właśnie też mam mały problem z wyborem opon (przód i tył),
http://allegro.pl/item622881289_kenda_b ... super.html

http://allegro.pl/item622673952_opona_s ... zedaz.html

ogólnie coś niedrogiego i co sądzicie o tych dwóch?
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

B_O_Y jakiegoś dziwnego masz miniona:) napewno nie 2ply - piszesz herezje a później ludzie kupują Miniona 2,35 2ply i zdziwieni że opona waży 1170g :D 1ply waży 800-900g.
Co do lekkich opon to na tył mogę polecić kende nevegal 2,35 kevlar - waży 680g i nawet daje radę - nie trzyma jak intense czy maxxis ale przy odpowiednim ciśnieniu nie jest źle.
SuperDziad kup jakieś lekkie oponki typu high roller lub minon 1ply i zastosuj patent Sudiego i będzie najlepiej.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Rajder tak, lekkie opony beda lapac sneaki chyba ze wlejesz sealant w detki (dodajac po jakies 80-100g) ale lepiej jest dac lekkie detki + sealant i normalne opony. Lekkie opony przy niskich cisnieniach beda latac na boki pomijajac juz same sneaki. Poza tym wiekszosc teoretycznie lekkich opon poza schwable nie oferuje dobrej przyczepnosci. Nawet continental, który do tej pory robil szmatlawe opony do enduro kiedy zdecydował sie na produkcje opony DH okazalo sie, ze nie moze zejsc ponizej 1200g. Wez to pod uwage, przy wyborze opon. 1100g na oponie to mało, nie duzo.

A co do patentu Ghetto tubeless to jeszcze lzej od tego co sudi zrobił mozna zejsc z opaskami tubeless (opisane w tech tips na go-ride.com jest wszystko). Trzeba tylko brac pod uwage, ze musza byc odpowiednie opony do tego (uwazam, ze 1ply do ust to nieporozumienie bo opona klapnie i sie podrze) i obrecze (bo nie z kazdymi dobrze dziala, a 6.1 do dupy nawet opony z detkami trzymaja.
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

Spaced Toteż poleciłem maxxisowskie 1ply, gdyż ich ścianek od 2 lat nie zadarłem ... mają dość ok gumę . Conti łatwo podrzeć z kolei - to samo z ritcheyem ( miałem 2 komplety z-maxów jakieś 3 lata temu ) .

Generalnie - trzeba szukać kompromisu między dętka a oponą ... ew. wspomóc się mlekiem .

Tak jak pisze Spaced - można bawić się opaskami Stansa, ale to koszt dodatkowy ( ja zrobiłem to taniej, choć ciężej ) . Słyszałem jednak, że opaski stansa nie działają jakoś szałowo, ale nie dam sobie uciąć za te opinie .

Kwestia 6.1 - te obręcze to generalnie nieporozumienie w moim mniemaniu i podtrzymuję słowa Norberta odnośnie kiepskiego trzymania się na tym opony nawet z dętka - sam byłem świadkiem jak komuś zleciał laczek w zakręcie...
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

1Ply raczej mi sie nie widza, nie tylko ze wzgledu na darcie scianek co ze wzgledu na ich durne latanieb na boki. Jezdze na bardzo niskich cisnieniach i po prostu taka opone musiałbym bic pewnie na 2 razy takie.

A co do darcia to złe linie raz na rok zdarzyc sie moga. Wiem bo podarłem opone o prawie 2krotnej wadze tego maxxisa ;)
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

KaczorAC1 no tak . Intesa prawie sie nie da przebic bo sam miałem i czesto na hardokorowych niskich cisnieniach jezdziłem i nic , natomiast wejdz sobie w bande tak ze jedziesz w bande tak jak bys chciał wjechac w jej srodek i wcisnij mega rower. Mi sie prawie opona zssuwała wtedy...
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
B_O_Y
Posty: 249
Rejestracja: 08.02.2005 23:09:22
Lokalizacja: Stargard Szcz
Kontakt:

Post autor: B_O_Y »

Cubasu5 minion 26x2,35 guma 42A 2-ply waży 825 g nie myl go z minionem 26x2,5 bo on wazy ponad 1000 g
to są dane katalogowe 2009 wiec wyluzuj
dragon44
Posty: 241
Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: dragon44 »

Niskie ciśnienie czyli jakie? 1 bar? Osobiście też stoję przed zakupem miękkich kapci do roweru. Obecnie mam ritchey z-max 2,35" z przodu i panarecer cinder 2,25" z tyłu. Z przodu opona się trzyma ale i tak czas ją wymienić, a z tyłu ostatnio zauważyłem że mi się po prostu popruła, popękały boczne ścianki. Nie mam pojęcia co wybrać, szukam opon w miarę miękkich i o kwadratowym profilu (nie ścigam się, lubię się trzymać podłoża). Dodam jeszcze że jeżdżę na niskim ciśnieniu ok. 1,5 bara, co uśmierca opony. Sprawę przebić załatwiłem dętkami kenda dh (2,4-2,7" 2,25mm gumy i pół kilo) i teraz myślę nad alternatywą. Mam do wyboru albo grube dętki i lekkie opony albo odwrotnie, a może wypróbuje patent Sudiego? Nie mam pojęcia. Nie chodzi mi specjalnie o zbicie kilku gram. Mam budżet 2oo plnów (do naciągnięcia). Liczył ktoś jak to wychodzi na wadze w praktyce? Może w moim przypadku lepiej pozostać przy tych dętkach i kupić lekkie opony? Pół kilo dętki i 700g opony nie wychodzi tak źle, tylko ile przeżyje opona z pojedynczym oplotem?
gg: 701107
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dragon44 niskie dla mnie to 15-20psi na przód, Zabora troche ciezszy to pewnie kapke wiecej. Zamiast dawac ciezkie detki daj lekkie + sealant i bedzie ok.

B_O_Y 2.5 wazy 1330g a co do tych 830g to pewien jestes ze to 2ply?
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Zaborowski masz rację w 100%. Tylko spytam jeszcze jeździleś na 2 ply ? Obecnie mam 1 ply , wczesniej miałem 2 ply , powiem Ci , że w 1 ply rzeczywiście zachodzi to zjawisko , jednak w 2 ply mniej o wiele... Tyle że 1 ply wazy jak mówiłem a 2.5 2 ply już 1370 gram jeśli się nie mylę... Gdzieś mam foto na wadzę.

Zaborowski na jakich obecnie jeździsz ?
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Spaced 830g to na pewno 1ply,minion 2 ply u mnie ważone 1170g - model 2008, nie możliwe żeby na 2009 maxxis zszedł aż tyle. Katalog to katalog, realne wagi zawsze są inne.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Cubus5 tak wlasnie myslalem.
SuperDziad
Posty: 29
Rejestracja: 04.01.2007 20:37:48
Lokalizacja: Tajwan
Kontakt:

Post autor: SuperDziad »

Czy wy sobie zdajecie sprawe z tego, że ja mam teraz zniekształcony mózg ? Naczytałem sie tego tyle, że nie wiem co mam kupić. Chyba poprostu kupie sobie UST i bede miał i lekkie koła i małe opory toczenia.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość