Problemy z Totemem Coilem
Problemy z Totemem Coilem
Witam. Mam takiego problema. Otóż zakupiłem sobie Totema Coil po serwisie i wymianie dolnych goleni. Wczoraj go dostałem i jak zaczołem się nim bawić to zauważyłem, że przy ugieciu pierwsze o.5 centymetra skoku się zacina, tzn, po wgięciu tych 5 mm aby amor wrócił do normalnego stanu trzeba go lekko podciągnąć do góry. Drugi problem jest taki, że po przekręceniu floodgate na pozycje ON amortyzator wyraźnie się wolniej pracuję, tzn. ugina się o tą samą wartość, ale znaczeni wolniej i przy uginaniu dziwnie syczy. Trzecim problemem jest ciężko chodząca regulacja High Speed Compression. Kolejnymi problemem jest regulacja tłumienia odbicia. Otóż wkładam imbusa w śrubke która rzekomo odpowiada za tą regulacje, usiłuje przekręcić ja w którąś ze stron, lecz ona nawet nie drgnie. I nie wiem czy próbować z całej siły na hama przekręcić tą regulacje czy kombinować inaczej. Moim ostatnim pytaniem jest problem z regulacjami. Otóż czy to taki malutkie pokrętełko ma imbusa z naapisem GATE tesz jest regulacją? Bo nie wiem czy sie nim bawić czy nie. Z góry dzięki za pomoc.
Twój pierwszy "problem" to tak zwany skok negatywny który posiada każdy amor. Drugi problem polega na tym że na zblokowanym skoku chcesz uginać amora a regulacja floodgate jest po to żeby gdy zapomnisz odblokować to puści i amortyzator się ugnie z tym że właśnie wolniej co uchoroni go przed zniszczeniem ustawić możesz nią wagę przy której amortyzator ma się odblokować . A problem trzeci jest mi nie znany lecz prawdopodobnie imbus który wsadasz w gniazdo jest niewłaściwej wielkości.
Pozdrawiam
Dylski
Pozdrawiam
Dylski
A więc stary. Nasz totema coil. Z rodziny totema chodzi najlepiej. Jeśli chodzi o system ponoć naj mniej się psuje. Ale i tak da się go rozwalić:) wiem z doświadczenia. Po pierwsze dbaj BARDZO o uszczelki:) po 1. Przyczyną scinania się nie jest skok negatywny . Bo rs normalnie na ok 1-2 mm:) wymień olej z smarowania. To te 2 śrubki na dole. Wlewa się tam 25ml . Proponuje wlać tam jakiś o gęstości 2,5. U mnie po zmianie na taki chodzi jak masło. Mimo to że mam solo air. Niebieską regulacja to jak by botom out. Mi też ciężko chodzi dlatego nie jest to coś złego. Ew. Rozkręc przeczyśc i skręc. Srebrna powoduje utwardzenie amortyzatora. Np gdy na trasie masz dużo chopek kręcisz w prawo i nie zapada się po lądowaniu. Nasz większą kontrolę nad nim. floodgate blokuje amortyzator. Za pomocą pokretła gate regulujesz jak silne udeżenie go odblokuję. Gdy zrozumiesz jak to działa można go nr ustawić tak że działa jak proPedal
jedziesz nie pracuje ci. A przy lądowaniu pracuje całym skokiem. Powrót jeżeli kręcisz musisz czuć jak by takie przeskakiwanie. Jeżeli nie czujesz tego . Oznacza że imbus nie dosiega albo otwór jest brudny i musisz go wyczyści:) jezeli ci jej to normalne w totemach. Ale jest wyjście... Znam gościa u którego można kupić uszczelki "twarde" . Jeżeli je założysz totek nie będzie lał ale praca gorsza. Po prostu rybki albo akwarium. Jak pomogłem postaw mi piwko:)

Karpiel i Duncon to moje zycie
Do Pana Konewki. Co do pisowni cham, to używam Firefoxa który ma w zwyczaju poprawianie błedów, a w wypadku pisowni chama uznaje moją pisownie a nie Twoją. Zaś napisałem tesz, a nie też gdyż jest to taki mój mały odchył od normalności,a nie wina mojego niedouczenia. I miałbym wielką prośbę abyś nie pisał więcej postów które nie wnoszą nic do tematu, tylko prowokują ludzi do zbędnych, publicznych kłótni
Co do regulacji odbicia to się okazało że nie tym imbusem kręciłem i już wszystko jest w porządku. Co do innych regulacji to powiedzmy, że je rozumiem, tylko mi powiedzcie, czy regulacja Gate dotyczy jedynie pracy amortyzatora z włączonym Floodgatem?
Wielki dzięki dla Dylskiego i dla Wara23, a co do tego piwa to jak będzie jakaś okazja to z pewnością postawie
Mam jeszcze takie pytanie, bo obiło mi się o uszy, że w Totemie olej powinno się wymieniać co 25 godzin jazdy, więc czy naprawde trzeba zmieniać ten olej aż tak często? Czy może starczy zmienić powiedzmy co dwa/trzy miesiące jazdy w fr/dh bez wielkiego katowania?

Co do regulacji odbicia to się okazało że nie tym imbusem kręciłem i już wszystko jest w porządku. Co do innych regulacji to powiedzmy, że je rozumiem, tylko mi powiedzcie, czy regulacja Gate dotyczy jedynie pracy amortyzatora z włączonym Floodgatem?


-
- Posty: 95
- Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
- Kontakt:
Po pierwsze , war23 do speed lube (te śrubki na dole) leje się 40ml oleju 15W . Powinno sie go często wymieniać , nie zajmuje to dużo czasu , a amortyzator bedzie lepiej pracował. Najlepiej używaj jeszcze brunoxa deo przed każdą jazdą. Totem nie powinien cieknąć! Regulacja High speed compression ciężko chodzi w kazdym egzemplarzu. Gate dotyczy tylko włączonego floodgate.
Mateusz. Tak jest w manualu. I ją się zastanawiałem dlaczego ludzie tak się skarżą że totem małe rzeczy nie chce wybierać. Stary. Co z tego że 15w lej sobie taki i chodzi jak kupa. To smaruje golenie czyli jak najmniejszą gęstość to tym lepiej. He he fn okresu na czyszczenie to jak ci zaczna mulic. To może być to. Najlepiej tak jak ja to sobie co 2 tygodnie zmieniam ten olej od smarowania. Jest to max 15 roboty. Uważaj na te śróbki na dole bo bardzo łatwo się wyrabiają.
Karpiel i Duncon to moje zycie
spaced he he no wiem wiem że na być śrubki:) pisze na komórce:) to wiesz jakoś takie jaja powychodziło:) sorki nie bądź zła:)
a co to tego to jak mówię. Zacznijmy od początku. Odwracasz rower do góry nogami. Zdejmujesz koło. Musisz mieć. Słoik czysty, olej do amortyzatorów, strzykawkę, czystą. Odkręcasz śrUbki:) delikatnie pamiętaj. Jest tam na imbusa. Podkładąsz słoik, naciskasz amortyzator. Z otworu wyskoczy olej. Ew. Odwracasz amortyzator i dajesz spokojnie wyciec resztki oleju:) . Tak samo robisz z 2 stroną. Po skończeniu tej czynności. Napełniaś szczykawke . 25 ml powinno być ok. Wpuszczasz do dziurek. Dokrecasz i kuniec. He he he słyszałem że jak będziesz rozmawiał z totemem przed jazda. I czyścił go językiem praca jest miód:) ha ha ha kto sprawdzi?
a co to tego to jak mówię. Zacznijmy od początku. Odwracasz rower do góry nogami. Zdejmujesz koło. Musisz mieć. Słoik czysty, olej do amortyzatorów, strzykawkę, czystą. Odkręcasz śrUbki:) delikatnie pamiętaj. Jest tam na imbusa. Podkładąsz słoik, naciskasz amortyzator. Z otworu wyskoczy olej. Ew. Odwracasz amortyzator i dajesz spokojnie wyciec resztki oleju:) . Tak samo robisz z 2 stroną. Po skończeniu tej czynności. Napełniaś szczykawke . 25 ml powinno być ok. Wpuszczasz do dziurek. Dokrecasz i kuniec. He he he słyszałem że jak będziesz rozmawiał z totemem przed jazda. I czyścił go językiem praca jest miód:) ha ha ha kto sprawdzi?
Karpiel i Duncon to moje zycie
Steel2, a jakie oleje można wymienić w Totemie?
Bez kitu nie wiem, bo jestem zielony w sprawach serwisowych. I gdzie można dostać to "masełko" o którym piszesz i po cholere ono jest?
war23 Masz na myśli odkręcenie i spuszczenie oleju z dołu goleni tak? Na HCFR znalazłem stary news na temat Totema i tam przy wymianie oleju pisało, że należy wymienić jakiś tam o-ring. Czy jest to konieczne i jeśli tak gdzie to można dostać?

war23 Masz na myśli odkręcenie i spuszczenie oleju z dołu goleni tak? Na HCFR znalazłem stary news na temat Totema i tam przy wymianie oleju pisało, że należy wymienić jakiś tam o-ring. Czy jest to konieczne i jeśli tak gdzie to można dostać?
Tak chodzi mi o te na dole:) bez kitu steel2:) myślałem że to spaced napisał:) a wracając do tematu. Nie wiem o żadnym oringu? Wymień olej i już:) wejdz na stronę srama. Szukasz manuala dla totema . Otwierasz sobie 2 kartę w przeglądrce int. Otwierasz google tłumacz. I to co ci tam piszą sobie tłumaczysz:) stary to nie boli:) a jak się boisz daj na serwis i problem z głowy:) bo znając niektórych kumpli to jak by oni serwis robili, próbowali by zalać olejem silnikowym i zrobić solo air z coila :*
Karpiel i Duncon to moje zycie
a mówiłem o travisie ;P:Pnie byłoby problemu :P
o masełko pytaj w Bikershopie, chłopaki powinni Ci sciągnąć (i hope so)
jak nie to u Hopka
jeśli chodzi o instrukcje zabawy z amorkiem
to masz na stronie
o-ring
mi się to kojarzy ze sprężynką (taką okrągłą w okręgu) otaczającą uszczelkę kurzową
mogę się mylić
jak nic nie znajdziesz, to ja Ci znajdę
o masełko pytaj w Bikershopie, chłopaki powinni Ci sciągnąć (i hope so)
jak nie to u Hopka
jeśli chodzi o instrukcje zabawy z amorkiem
to masz na stronie
o-ring
mi się to kojarzy ze sprężynką (taką okrągłą w okręgu) otaczającą uszczelkę kurzową
mogę się mylić
jak nic nie znajdziesz, to ja Ci znajdę

Slavvduro
Wypraszam sobie. Pod nikogo się nie podszywam.
war23 jaki spaced? Wink Steel sie podemnie podszywa? :P

Olej w totemie leje się w 2 miejsca: dolne lagi i tłumik. Masełko daje się pod uszczelki ( Jak wyjmiesz lagi, to zobaczysz gdzie jest na to miejsce ( na samej górze lag, pod zewnętrzną uszczelką, to puste miejsce wypełniasz właśnie masełkiem ).
Nie jestem tylko pewien czy nie należy po lekkim odkręceniu śrubek na dole nie należy w nie lekko stuknąć młotkiem, by trzpienie wyskoczyły z dolnych gniazd ( jak w Boxxerach )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości