>>> Suntour Duro - tuning <<<
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 27.05.2009 12:52:11
- Kontakt:
co do Duro, posiadam DJ D 130mm skoku i po dwóch miesiącach faktycznie jego praca sie pierdoli, ALE
trzeba zakupic olej Motorex 5W i wystarczy nalać go troche przy uszczelkach i na lagi to chodzi jak byś lagi masłem posmarował
nawet nie trzeba wymieniać oleju ;]
PS. A jak kogoś nie stać na olej to wystarczy kupić smar z teflonem, i nalać troche na uczelki i na lagi ;]


PS. A jak kogoś nie stać na olej to wystarczy kupić smar z teflonem, i nalać troche na uczelki i na lagi ;]
Siemano,
To ja chciałbym teraz zapytać. Mam Duro Triple 08. Strasznie mi strzela przy wybiciu, na trasie... i nie zamierzam narazie go wymieniać na inny z powodu braku kasyy.
Czy stuningowałby mi go ktoś. np... wyciągnął coś z niego jeszcze, dolał oleju żeby chodził. Jakoś O NIEBO Lepiej ?
Albo doradził coś.
Dzięki z góry ;D
To ja chciałbym teraz zapytać. Mam Duro Triple 08. Strasznie mi strzela przy wybiciu, na trasie... i nie zamierzam narazie go wymieniać na inny z powodu braku kasyy.
Czy stuningowałby mi go ktoś. np... wyciągnął coś z niego jeszcze, dolał oleju żeby chodził. Jakoś O NIEBO Lepiej ?
Albo doradził coś.

Dzięki z góry ;D
http://metru.pinkbike.com/
Born 2 Ride.
Born 2 Ride.
witam,
jestem po tuningu i testach swojego Duro i z przykrością zawiadamiam że praktycznie nie ma różnicy w pracy. Nie wiem czego to wina. Czy zrobiłem coś źle czy nie ale różnicy między przed a po prawie nie ma. Amorek nie wykorzystuje nawet połowy skoku pod moim ciężarem (ok. 66kg) - niby na razie go nie katowałem - jazda po nierównym lesie, ale różnicy nie zauważam. Postępowałem wg poradnika motomyszy a olej wlałem zalecany przez howard512 czyli Lux 10. Wlałem go na oko tyle samo co wylałem starego. Co do zmian w środku to zgodnie z poradnikiem usunąłem czarną opaskę i zastosowałem podkładki i jedyny efekt jaki uzyskałem to to że jak siądę na rower to lekko (jakiś centymetr) chowa się amorek. Poza tym praktycznie brak różnic a już na pewno nie wykorzystuje całości skoku. Dodam że całą próbną jazdę wykonałem na maksymalnie miękkim ustawieniu amorka. Jakieś porady?
jestem po tuningu i testach swojego Duro i z przykrością zawiadamiam że praktycznie nie ma różnicy w pracy. Nie wiem czego to wina. Czy zrobiłem coś źle czy nie ale różnicy między przed a po prawie nie ma. Amorek nie wykorzystuje nawet połowy skoku pod moim ciężarem (ok. 66kg) - niby na razie go nie katowałem - jazda po nierównym lesie, ale różnicy nie zauważam. Postępowałem wg poradnika motomyszy a olej wlałem zalecany przez howard512 czyli Lux 10. Wlałem go na oko tyle samo co wylałem starego. Co do zmian w środku to zgodnie z poradnikiem usunąłem czarną opaskę i zastosowałem podkładki i jedyny efekt jaki uzyskałem to to że jak siądę na rower to lekko (jakiś centymetr) chowa się amorek. Poza tym praktycznie brak różnic a już na pewno nie wykorzystuje całości skoku. Dodam że całą próbną jazdę wykonałem na maksymalnie miękkim ustawieniu amorka. Jakieś porady?
Ludzie nie wyciągajcie zwykłego duro na więcej niż 130 mm !!! Triple jeszcze jako tako przy 150 mm sztywność miał w miarę, ale nie radzę robić tego ze zwykłym.
Metru trochę wyżej pisałem:
Metru trochę wyżej pisałem:
Vin_OSW pisze:Jak założysz tłumik to będzie dobrze :P Jak cię nie stać (30 zł z wysyłką Rolling Eyes ) lub nie masz skąd wziąć to zamiast tych sprężynek negatywu wpakuj 2 cm elastomeru i też będzie dobrze smile
Przede wszystkim - używasz jakiegoś brunoxa, nawet CX-80 - czegokolwiek? 
Duro rozumiem z lat późniejszych niż 2006 (DJD)?
Możesz zmienić olej na nowy, jeśli używasz amora już dłuuższy czas.
Możesz też spróbować zdjąć taką opaskę z tłumika - znacząco to pomagało w starych duraczach, w nowym może też coś da.

Duro rozumiem z lat późniejszych niż 2006 (DJD)?
Możesz zmienić olej na nowy, jeśli używasz amora już dłuuższy czas.
Możesz też spróbować zdjąć taką opaskę z tłumika - znacząco to pomagało w starych duraczach, w nowym może też coś da.
http://brooce.pinkbike.com
mam taki problem - wyjąłem z mojego duro elastomer i lepiej pracuje tyle że nadal jest problem z powrotem przy ugieciu, pracuje idealnie ale powraca wolniej co na to zaradzić, czy wymiana oleju pomoże ?? i gdzie wlać nowy olej ?? do środka prawej goleni po ówczesnym odkręceniu korka i wylaniu oryginalnego oleju ?? prosze o pomoc 

Ja swojego duracza triple stuningowałem w taki sposób:
1) wyciągnąłem elastomer,chodzi o niebo lepiej
2) wlałem olej pro-elo kujawski do prwaej tyle co było wczesniej(na oko), do lewej troszeczke
Pode mna jak wchodze ugina się jakieś 1,5 cm a pracuje znakomicie, prawie jak junior:D
Nie dobija nawet po 1,3m na beton na płaskie(waze 68kg), ewentualnie ochrone przed dobiciem zamiast elastomeru mozna na olej "zwalic" przez jego dolanie.
To tyle, miłego tuningowania:)
1) wyciągnąłem elastomer,chodzi o niebo lepiej
2) wlałem olej pro-elo kujawski do prwaej tyle co było wczesniej(na oko), do lewej troszeczke
Pode mna jak wchodze ugina się jakieś 1,5 cm a pracuje znakomicie, prawie jak junior:D
Nie dobija nawet po 1,3m na beton na płaskie(waze 68kg), ewentualnie ochrone przed dobiciem zamiast elastomeru mozna na olej "zwalic" przez jego dolanie.
To tyle, miłego tuningowania:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości