>>> Suntour Duro - tuning <<<

Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

tomac3 ale to pokrętło najpierw się odkręca i potem trzeba szarpać czy od razu?
Bo chciałbym coś zrobić ze swoim Duraczem ale nie chciałbym go spieprzyć przy okazji.
Iron_Horse SGS
Posty: 10
Rejestracja: 27.05.2009 12:52:11
Kontakt:

Post autor: Iron_Horse SGS »

A macie jakies propozycje na tuning duro triple ?? najwazniejsze zeby nie strzelalo;/ jakies podkladki z gumy czy cos ?
Iron Horse SGS
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Jak założysz tłumik to będzie dobrze :P Jak cię nie stać (30 zł z wysyłką :roll: ) lub nie masz skąd wziąć to zamiast tych sprężynek negatywu wpakuj 2 cm elastomeru i też będzie dobrze :D
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

karolekk66 A wiesz do czego sluzy elastomer...?
KilofeQ
Posty: 236
Rejestracja: 11.04.2008 18:47:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KilofeQ »

Ja również zrobiłem tak jak karolekk66 i jest bajka. Dodatkowo wyciagnałem go do 155 skoku i wywaliłem tą czarną "opaskę ze środka. Co prawda po wejściu na rower lagi wchodzą ok 1cm-2cm ale i tak lepiej działa niż przedtem. Ładnie pracuje jak na duracza i pracuje całym skokiem.
FraQ
Posty: 377
Rejestracja: 12.04.2008 16:15:56
Lokalizacja: Krakov
Kontakt:

Post autor: FraQ »

co do Duro, posiadam DJ D 130mm skoku i po dwóch miesiącach faktycznie jego praca sie pierdoli, ALE :idea: trzeba zakupic olej Motorex 5W i wystarczy nalać go troche przy uszczelkach i na lagi to chodzi jak byś lagi masłem posmarował :D nawet nie trzeba wymieniać oleju ;]

PS. A jak kogoś nie stać na olej to wystarczy kupić smar z teflonem, i nalać troche na uczelki i na lagi ;]
Metru
Posty: 36
Rejestracja: 22.07.2009 15:17:31
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Metru »

Siemano,



To ja chciałbym teraz zapytać. Mam Duro Triple 08. Strasznie mi strzela przy wybiciu, na trasie... i nie zamierzam narazie go wymieniać na inny z powodu braku kasyy.

Czy stuningowałby mi go ktoś. np... wyciągnął coś z niego jeszcze, dolał oleju żeby chodził. Jakoś O NIEBO Lepiej ?

Albo doradził coś. :(


Dzięki z góry ;D
http://metru.pinkbike.com/
Born 2 Ride.
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Strzela Ci przy uginaniu czy przy powrocie?


Generalnie duro triple to takie G że niewiele da się z nim zrobić... jedne co widzę to wcisnąć tam tłumik od zwykłego duro (wydaje mi się że triple nie ma żadnego) i ewentualnie zrobić kompiel olejową.
http://brooce.pinkbike.com
Metru
Posty: 36
Rejestracja: 22.07.2009 15:17:31
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Metru »

Strzela, gdy go wybijam w górę.

a Masz może... jakiś poradnik czy coś ? bo powiem Ci, że jestem ZIELONY. narazie kupiłem koła i nie mam bardzo kasy na amorek, a chciałbym coś jeszcze na nim pośmigać :P
http://metru.pinkbike.com/
Born 2 Ride.
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

witam,

jestem po tuningu i testach swojego Duro i z przykrością zawiadamiam że praktycznie nie ma różnicy w pracy. Nie wiem czego to wina. Czy zrobiłem coś źle czy nie ale różnicy między przed a po prawie nie ma. Amorek nie wykorzystuje nawet połowy skoku pod moim ciężarem (ok. 66kg) - niby na razie go nie katowałem - jazda po nierównym lesie, ale różnicy nie zauważam. Postępowałem wg poradnika motomyszy a olej wlałem zalecany przez howard512 czyli Lux 10. Wlałem go na oko tyle samo co wylałem starego. Co do zmian w środku to zgodnie z poradnikiem usunąłem czarną opaskę i zastosowałem podkładki i jedyny efekt jaki uzyskałem to to że jak siądę na rower to lekko (jakiś centymetr) chowa się amorek. Poza tym praktycznie brak różnic a już na pewno nie wykorzystuje całości skoku. Dodam że całą próbną jazdę wykonałem na maksymalnie miękkim ustawieniu amorka. Jakieś porady?
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

dobra uporałem się z jego pracą teraz działa bardzo ładnie ale zaczęło mnie interesować jakim sposobem wyciągnąć więcej skoku z amora ;] czytając temat od początku zauważyłem że użytkownik ak74 wyciągnął duro do 150mm ;] przydałby się dokładny opis jak to zrobić ;]
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Ludzie nie wyciągajcie zwykłego duro na więcej niż 130 mm !!! Triple jeszcze jako tako przy 150 mm sztywność miał w miarę, ale nie radzę robić tego ze zwykłym.

Metru trochę wyżej pisałem:
Vin_OSW pisze:Jak założysz tłumik to będzie dobrze :P Jak cię nie stać (30 zł z wysyłką Rolling Eyes ) lub nie masz skąd wziąć to zamiast tych sprężynek negatywu wpakuj 2 cm elastomeru i też będzie dobrze smile
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

Mam taki problem z duro.
Mam 100mm skoku, zazwyczaj wchodzi maksymalnie jakieś 40/50mm.
Jest ogólnie twardy, raz go dobiłem gdzieś z 90mm.
Co mam zrobić żeby był miększy i żeby chodził płynniej ?
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Przede wszystkim - używasz jakiegoś brunoxa, nawet CX-80 - czegokolwiek? :)

Duro rozumiem z lat późniejszych niż 2006 (DJD)?
Możesz zmienić olej na nowy, jeśli używasz amora już dłuuższy czas.
Możesz też spróbować zdjąć taką opaskę z tłumika - znacząco to pomagało w starych duraczach, w nowym może też coś da.
http://brooce.pinkbike.com
Maciex09
Posty: 1209
Rejestracja: 28.09.2009 20:48:04
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: Maciex09 »

psikam go brunoxem


zrobie offtop :D
jak zmienić olej w duro 06 ?
w tych poradnikach tego nie ma a 21 stron przeglądać to troche mękaa :D :D
http://tnij.org/p4e4 Scott Voltage YZ 25 + Mz Drop Off II
http://tnij.org/p4qp Pinkbike
sonic188
Posty: 3
Rejestracja: 10.04.2010 15:00:36
Kontakt:

Post autor: sonic188 »

mam taki problem - wyjąłem z mojego duro elastomer i lepiej pracuje tyle że nadal jest problem z powrotem przy ugieciu, pracuje idealnie ale powraca wolniej co na to zaradzić, czy wymiana oleju pomoże ?? i gdzie wlać nowy olej ?? do środka prawej goleni po ówczesnym odkręceniu korka i wylaniu oryginalnego oleju ?? prosze o pomoc :(
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Ja swojego duracza triple stuningowałem w taki sposób:
1) wyciągnąłem elastomer,chodzi o niebo lepiej
2) wlałem olej pro-elo kujawski do prwaej tyle co było wczesniej(na oko), do lewej troszeczke

Pode mna jak wchodze ugina się jakieś 1,5 cm a pracuje znakomicie, prawie jak junior:D
Nie dobija nawet po 1,3m na beton na płaskie(waze 68kg), ewentualnie ochrone przed dobiciem zamiast elastomeru mozna na olej "zwalic" przez jego dolanie.
To tyle, miłego tuningowania:)
sonic188
Posty: 3
Rejestracja: 10.04.2010 15:00:36
Kontakt:

Post autor: sonic188 »

czy wie ktoś może czy zmiana oleju w duro z standardowego na 7,5W przynosi efekty?? jak wcześniej napisałem wyjąłem elastomer już
sonic188
Posty: 3
Rejestracja: 10.04.2010 15:00:36
Kontakt:

Post autor: sonic188 »

a i jeszcze jedno ile wchodzi tego oleju do niego
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości