[Damper a Rama] Zmniejszenie długoścvi montażowej.

Tomasz20000
Posty: 8
Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[Damper a Rama] Zmniejszenie długoścvi montażowej.

Post autor: Tomasz20000 »

Witam ostatnio wpadł mi w ręce kupiony dość okazyjnie ciekawy sprzęcik , mianowicie damper 5-element o długości montażowej 222mm i rama Specjalized ENDURO PRO z 2004 roku , (sprzęcik kupiłem osobno u różnych osób z prostej przyczyny , świetny stan relatywnie śmieszne pieniądze) i mam taki dylemat , mianowicie długość dampera jaki jest wstanie ta rama przyjąć to max 200mm i teraz czy jest możliwość skrócenia tego 5-element poprzez zastosowanie odpowiednio krótszej sprężyny . Damper przymierzałem na sucho do ramy(bez sprężyny , na razie jej jeszcze nie mam) i wstępnie pasuje , po schowaniu tłoczka tak aby całkowita długość wynosiła 200mm wychodzi że sprężyna musiała by mieć min 125 a max 147 mm , skok tłoka zmniejszył się z 2,9 do 2,0.
Prosił bym o radę czy taki zabieg jest możliwy z punktu widzenia technicznego(bo na upartego to wszystko jest możliwe:p ). Jak to wpłynie na pracę całego zawieszenia , i czy nie spowoduje uszkodzeń dampera lub ramy(wolę ostatecznie sprzedać damper i poszukać odpowiedniego niż go zniszczyć).
POZDRAWIAM i z góry dzięki
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Nie ma takiej możliwości. O długości dampera decyduje długość tłoka ale i komory. Nie wyobrażam sobie byś dał radę skrócić te 2 rzeczy.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Można zastosować podkładkę taką samą jak w przednich amorach i faktycznie skrócić ten damper na tłoku.
Tyle, ze takowa podkładka nie może się przemieszczać na tłoku to raz a dwa to mieć otwór na rebound.
Już kilka takich patentów robiłem wygląda to po prostu jak hantel od dwóch stron szeroki a srodek wąski z wycięciem na rebound do tego śrubeczka pozwalająca zablokować go. Oczywiście całość z otworem w środku fi 1/2 cala żeby nalazło na tłok.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Tomasz20000
Posty: 8
Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tomasz20000 »

Wielkie dzięki , a mógłbyś zamieścić jakąś fotkę\rysunek takiej podkładki
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Na rysunku czarne to standardowy tłok tłumika trzpień itd.
Czerwone to podkładka która zmniejszy skok, ma otwór pokazany na czarno zeby olej miał czym wracać oraz śrubke która zablokuje podkładkę zeby sie nie przesuwała na tłoku.

Obrazek

Co do komory... steel2 a po jaką holere skracać komorę skoro można po prostu wyżej osadzić pływak?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Tomasz20000
Posty: 8
Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tomasz20000 »

Witam , dzięki za rysunek ale mam pewne wątpliwości.
A więc na rysunku olej zaznaczyłem kolorem niebieskim , jego przepływ to brązowe strzałki i teraz
1.Czy pierścienie tulei zaznaczony na rysunku kolorem żółtym powinny mieć jakiś specyficzny wymiar , czy czasem nie będzie blokowało pracy przepływu oleju w trakcie wchodzenia tłoczka do komory tłoka , czy przez to damper nie zrobi się wolniejszy podczas ugięcia.
2.I znowu chodzi o rozmiar pierścienia tylko że tym razem zaznaczonego na zielony kolor , czy ten pierścień nie będzie blokował przepływu oljeu w trakcie powrotu co za skutkuje zbyt mocnym tłumieniem.
Obrazek
By Tomasz20000
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Sprawa wygląda tak ze zaraz koło nich masz tej samej wielkości oryginalny.
Zauważ, że przy czerwonej po lewej jest też na czarno zaznaczona orginalna duża podkładka. Zrób je tej samej wielkości całośc nie będzie miała żadnego wpływu na pracę dampera.
W tym patencie nie robisz nic innego poza skracaniem.
Przyjżyj się rysunkowi.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Tomasz20000
Posty: 8
Rejestracja: 18.05.2009 13:45:58
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tomasz20000 »

ok to w pierwszym przypadku rozumiem ,
a w drugim pierścień zaznaczony na zielono czy np nie powinien on mieć rozmiar tylko troszeczkę większy od ramienia tłoka tak tylko aby właśnie zablokować jego wyjście na odległość którą chcemy go skrócić
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Nie ma być tak jak na rysunku czyżbyś nigdy nie widział jak jest zbudowany tłok w damperze, że takie pytania zadajesz?
Oryginalnie jest to tak samo rozwiązane dałem Ci gotowy patent który został dobrze przemyślany i działa.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości