Pierwszy w Polsce górski kompleks rowerowy
Pierwszy w Polsce górski kompleks rowerowy
Pierwszy zbudowany profesjonalnie i na dużą skalę ośrodek przeznaczony do wyczynowej jazdy na rowerze górskim "La’Vorta- freeriders spot" powstaje na górze Laworta w Ustrzykach Dolnych, w Bieszczadach.
Jego sercem będą specjalne tory przeznaczone do uprawiania różnych odmian kolarstwa górskiego. Wzorem były ośrodki europejskie, ale La’Vorta ma iść o krok dalej.
Obiekt będzie unikalny, zbudowany w stylu kanadyjskim. Oznacza to, że będzie nastawiony głównie na freeride - płynną jazdę w terenie z dużą ilością skoków i pokonywaniem urozmaiconych przeszkód.
Drugą innowacją będzie tor slopestylowy, na którym rowerzyści o różnym stopniu zaawansowania będą mogli puścić wodze fantazji. Lavorta będzie pierwszym obiektem udostępniającym amatorom profesjonalny tor tego typu.
Istniejące już w Europie parki są nastawione głównie na downhill - jazdę na czas w dół zbocza w bardzo ciężkim terenie. W Lavorcie ta odmiana będzie dodatkiem.
Poza freeridem, slopestylem i downhillem będzie też szlak przeznaczony do jazdy w stylu All mountain. Ten styl cechują łagodniejsze zjazdy, czasem krótki techniczny podjazd, małe skoki, urozmaicony teren.
Z kolei dla amatorów spędzania czasu w powietrzu przewidziane są dirty o różnej wielkości (w tym największe w Polsce). Są to „hopy”, na których się skacze wykonując w locie ewolucje (Dirt jumping na "mtb" - jest mieszanką dirtu motocrossowego i bmxowego).
Impreza inauguracyjna obiektu planowana jest na sierpień.
Głównymi cechami bike parku „La‘ Vorta” będą :
* Bardzo rozległe trasy zaprojektowane tak, by każda sekcja miała kilka wariantów o różnym stopniu trudności. Dzięki temu każdy rowerzysta znajdzie coś dla siebie.
* Profesjonalnie (zgodnie z zasadami sztuki ciesielskiej) skonstruowane przeszkody zapewniające optymalne warunki jezdne.
* Tor slope stylowy nie ustępujący wielkością i rozmaitością zagranicznym konstrukcjom budowanym na największe imprezy (jak np. tor Adidas slopestyle). Będzie dostępny cały sezon (tory po zawodach ss z reguły są demontowane)
* Trasy freeridowe w wielu odmianach - od technicznych northshorów (drewnianych kładek służących do jazdy nad ziemią), po szybkie trasy naszpikowane doublami (podwójnymi hopami) i bandami.
* trasa w stylu A- line w Whistler w Kanadzie - długi zjazd z bardzo dużymi bandami, płynnymi falami i licznymi stolikami (hopkami bez dziury dającymi możliwość skoku, lub przejechania po nich).
* techniczna trasa downhillowa - strome verticale, ogródki skalne, ciasne zakręty, speed dropy
* trasa all mountain o łagodnym spadku, z małymi skokami i sekcjami terenowymi do wyboru.
* Dirt park - dirty od niespotykanych w Polsce gigantów, po linię z małymi technicznymi hopami w rytmie
* trikownia - wybicie z miękkim lądowaniem do trenowania ewolucji w powietrzu. Klasycznie używa się do tego celu basenu wypełnionego gąbkami, tu będzie nowocześniejsze i bezpieczniejsze rozwiązanie
* dwuosobowy wyciąg krzesełkowy ze specjalnymi hakami do przewożenia rowerów z zabezpieczeniem, aby ich nie porysować.
* sklep/serwis rowerowy.
* darmowa myjnia rowerowa.
* wypożyczalnia rowerów slopestylowych i freeridowych oraz ochraniaczy.
* szlak prowadzący z góry wyciągu do centrum Ustrzyk (żeby osoby nie mieszkające przy stoku mogły zjechać do kwater).
* otoczenie naturalnych, pięknych Bieszczad.
Sprawcą zamieszania pod nazwą La’Vorta- freeriders spot jest Kajetan Głowacki, w środowisku znany jako Qajo. Zajmuje się kolarstwem grawitacyjnym od 8 lat i jest jednym z czołowych freeriderów w kraju. Niedawno zakończył pracę w firmie budowlanej zajmującej się konstrukcjami drewnianymi i profesjonalnie zajął się budowaniem torów rowerowych oraz uprawianiem freeridu w pełnym wymiarze.
Podstawowe powody, które zmotywowały Qajo do stworzenia pierwszego w kraju miejsca to ludzie, pasjonaci, którzy kochają to, co robią i stworzenie miejsca, gdzie rowerzyści będą mogli legalnie i bezpiecznie oddawać się swojej pasji na optymalnie skonstruowanych torach, wśród niezbędnej infrastruktury.
Kajetan wie, że jeśli nie zrealizuje tego obiektu, ludzie z tego środowiska dalej będą budować nielegalne tory, aby móc kreatywnie i aktywnie spędzić czas.
-------------------------------------
Źródło : http://rowery.onet.pl/1992995,wiadomosc ... k:57930527
Jego sercem będą specjalne tory przeznaczone do uprawiania różnych odmian kolarstwa górskiego. Wzorem były ośrodki europejskie, ale La’Vorta ma iść o krok dalej.
Obiekt będzie unikalny, zbudowany w stylu kanadyjskim. Oznacza to, że będzie nastawiony głównie na freeride - płynną jazdę w terenie z dużą ilością skoków i pokonywaniem urozmaiconych przeszkód.
Drugą innowacją będzie tor slopestylowy, na którym rowerzyści o różnym stopniu zaawansowania będą mogli puścić wodze fantazji. Lavorta będzie pierwszym obiektem udostępniającym amatorom profesjonalny tor tego typu.
Istniejące już w Europie parki są nastawione głównie na downhill - jazdę na czas w dół zbocza w bardzo ciężkim terenie. W Lavorcie ta odmiana będzie dodatkiem.
Poza freeridem, slopestylem i downhillem będzie też szlak przeznaczony do jazdy w stylu All mountain. Ten styl cechują łagodniejsze zjazdy, czasem krótki techniczny podjazd, małe skoki, urozmaicony teren.
Z kolei dla amatorów spędzania czasu w powietrzu przewidziane są dirty o różnej wielkości (w tym największe w Polsce). Są to „hopy”, na których się skacze wykonując w locie ewolucje (Dirt jumping na "mtb" - jest mieszanką dirtu motocrossowego i bmxowego).
Impreza inauguracyjna obiektu planowana jest na sierpień.
Głównymi cechami bike parku „La‘ Vorta” będą :
* Bardzo rozległe trasy zaprojektowane tak, by każda sekcja miała kilka wariantów o różnym stopniu trudności. Dzięki temu każdy rowerzysta znajdzie coś dla siebie.
* Profesjonalnie (zgodnie z zasadami sztuki ciesielskiej) skonstruowane przeszkody zapewniające optymalne warunki jezdne.
* Tor slope stylowy nie ustępujący wielkością i rozmaitością zagranicznym konstrukcjom budowanym na największe imprezy (jak np. tor Adidas slopestyle). Będzie dostępny cały sezon (tory po zawodach ss z reguły są demontowane)
* Trasy freeridowe w wielu odmianach - od technicznych northshorów (drewnianych kładek służących do jazdy nad ziemią), po szybkie trasy naszpikowane doublami (podwójnymi hopami) i bandami.
* trasa w stylu A- line w Whistler w Kanadzie - długi zjazd z bardzo dużymi bandami, płynnymi falami i licznymi stolikami (hopkami bez dziury dającymi możliwość skoku, lub przejechania po nich).
* techniczna trasa downhillowa - strome verticale, ogródki skalne, ciasne zakręty, speed dropy
* trasa all mountain o łagodnym spadku, z małymi skokami i sekcjami terenowymi do wyboru.
* Dirt park - dirty od niespotykanych w Polsce gigantów, po linię z małymi technicznymi hopami w rytmie
* trikownia - wybicie z miękkim lądowaniem do trenowania ewolucji w powietrzu. Klasycznie używa się do tego celu basenu wypełnionego gąbkami, tu będzie nowocześniejsze i bezpieczniejsze rozwiązanie
* dwuosobowy wyciąg krzesełkowy ze specjalnymi hakami do przewożenia rowerów z zabezpieczeniem, aby ich nie porysować.
* sklep/serwis rowerowy.
* darmowa myjnia rowerowa.
* wypożyczalnia rowerów slopestylowych i freeridowych oraz ochraniaczy.
* szlak prowadzący z góry wyciągu do centrum Ustrzyk (żeby osoby nie mieszkające przy stoku mogły zjechać do kwater).
* otoczenie naturalnych, pięknych Bieszczad.
Sprawcą zamieszania pod nazwą La’Vorta- freeriders spot jest Kajetan Głowacki, w środowisku znany jako Qajo. Zajmuje się kolarstwem grawitacyjnym od 8 lat i jest jednym z czołowych freeriderów w kraju. Niedawno zakończył pracę w firmie budowlanej zajmującej się konstrukcjami drewnianymi i profesjonalnie zajął się budowaniem torów rowerowych oraz uprawianiem freeridu w pełnym wymiarze.
Podstawowe powody, które zmotywowały Qajo do stworzenia pierwszego w kraju miejsca to ludzie, pasjonaci, którzy kochają to, co robią i stworzenie miejsca, gdzie rowerzyści będą mogli legalnie i bezpiecznie oddawać się swojej pasji na optymalnie skonstruowanych torach, wśród niezbędnej infrastruktury.
Kajetan wie, że jeśli nie zrealizuje tego obiektu, ludzie z tego środowiska dalej będą budować nielegalne tory, aby móc kreatywnie i aktywnie spędzić czas.
-------------------------------------
Źródło : http://rowery.onet.pl/1992995,wiadomosc ... k:57930527
http://lucek16.pinkbike.com/
Jest już temat o tym :
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=54106
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=54106
Temat zamykam, proszę wypowiadać się w temacie http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=54106
Pozdr
Pozdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości