Strzelający Sunline
Strzelający Sunline
Witam,
posiadam od 7 miesięcy kierownicę Sunline'a V1 DH i mostek V1 ALL MNT. Od pewnego czasu, z okolic mostka zaczęły wydobywać się trzaski (niestety nie potrafię dokładnie powiedzieć, kiedy zwróciłem na nie uwagę).
Początkowo myślałem, że przyczyną strzelania są zużyte łożyska sterów. Stery wymieniłem tydzień temu (model V1 DH) i przy okazji odkręciłem kierownicę i wczyściłem dokładnie powierzchnie mocujące mostka oraz rurę sterową. Wszystkie śruby posmarowałem Loctite'em i dokręciłem.
Przez pierwszy dzień jazdy wszystko działało bez zarzutu. Jednak już następniego dnia, znowu pojawiły się trzaski. Zauważyłem, że wsytępują one podczas ostrego pedałowania (gdy "buja się" kierownicą) i przy uginaniu amortyzatora w miejscu. Wtedy można usłyszeć lekki trzask w trakcie ugięcia i po podniesieniu przedniego koła i próbie wygięcia kierownicy.
Wg mnie, źródłem trzasków jest połączenie mostek-kierownica. Dodam jeszcze, że mostek jest bardzo podatny na próby wygiania kierownicy (można zaobserwować jego odkszłacenia).
Po tym wczerpującym wstępie czas na moje pytanie :wink: :czy ktokolwiek z Was spotkał się z podobną sytuacją, szczególnie w przypadku komponentów Sunline'a?
posiadam od 7 miesięcy kierownicę Sunline'a V1 DH i mostek V1 ALL MNT. Od pewnego czasu, z okolic mostka zaczęły wydobywać się trzaski (niestety nie potrafię dokładnie powiedzieć, kiedy zwróciłem na nie uwagę).
Początkowo myślałem, że przyczyną strzelania są zużyte łożyska sterów. Stery wymieniłem tydzień temu (model V1 DH) i przy okazji odkręciłem kierownicę i wczyściłem dokładnie powierzchnie mocujące mostka oraz rurę sterową. Wszystkie śruby posmarowałem Loctite'em i dokręciłem.
Przez pierwszy dzień jazdy wszystko działało bez zarzutu. Jednak już następniego dnia, znowu pojawiły się trzaski. Zauważyłem, że wsytępują one podczas ostrego pedałowania (gdy "buja się" kierownicą) i przy uginaniu amortyzatora w miejscu. Wtedy można usłyszeć lekki trzask w trakcie ugięcia i po podniesieniu przedniego koła i próbie wygięcia kierownicy.
Wg mnie, źródłem trzasków jest połączenie mostek-kierownica. Dodam jeszcze, że mostek jest bardzo podatny na próby wygiania kierownicy (można zaobserwować jego odkszłacenia).
Po tym wczerpującym wstępie czas na moje pytanie :wink: :czy ktokolwiek z Was spotkał się z podobną sytuacją, szczególnie w przypadku komponentów Sunline'a?
Qcor wyjdź, a jak już chcesz sypać żartami to przynajmniej śmiesznymi
.
małec
Miałem to samo,ale inny set (zintegrowany manitu + truvativ risebar,nieważne raczej)
Wg mnie nic co mogloby niepokoić, może trochę nierówno dokręcone śruby? Mimo mocnego dokręcenia kierownica może trochę "pracować".
Nie sprawdzone, ale może troszke loctite'a między kierownice a mostek ?

małec
Miałem to samo,ale inny set (zintegrowany manitu + truvativ risebar,nieważne raczej)
Wg mnie nic co mogloby niepokoić, może trochę nierówno dokręcone śruby? Mimo mocnego dokręcenia kierownica może trochę "pracować".
Nie sprawdzone, ale może troszke loctite'a między kierownice a mostek ?
Qcor - ciekawa koncepcja, a jakie powody takiej diagnozy ?
małec - miałem mostek All Mountain i kierownicę V1 i nie miałem problemów. Na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie gwinty i dokręcił je kluczem dynamometrycznym ( nie tylko w mostku ale i wszystkie okoliczne ). Oczywiście żadnego wkręcania śrub na sucho i perfekcyjna czystość.
małec - miałem mostek All Mountain i kierownicę V1 i nie miałem problemów. Na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie gwinty i dokręcił je kluczem dynamometrycznym ( nie tylko w mostku ale i wszystkie okoliczne ). Oczywiście żadnego wkręcania śrub na sucho i perfekcyjna czystość.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Być może masz piasek pod gripami, mocowaniem manetki albo klamki. Zdejmij to wszystko, porządnie przeczyść, załóż jeszcze raz i sprawdź. Jak dalej będzie skrzypieć to pojedź z tym do serwisu albo oddaj kierę na gwarancji jeżeli przyjmą.
[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
Tez tak mam w secie NS bad mama+ ns supermoto. Jezdze tak juz dosc dlugo i poprostu to olewam. Sprawdzilem i nie bylo niczego co moglo mi zagrazac, wiec uznalem, ze to nic powaznego. Ale wlasnie zawsze mnie to intryguje jak jedze, czemu tak jest. Mi sie zdawalo, ze to raczej polaczenie sterowka-mostek, ale moge sie mylic.
www.szok.it - wchodzić, czytać, komentować i dać sie zaszokować!
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Ja tak mam, mimo iz kolo juz mam chyba 3, czy 4;) WIec to raczej nie to:D
www.szok.it - wchodzić, czytać, komentować i dać sie zaszokować!
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
http://allegro.pl/item690664604_mostek_ ... _50mm.html ?? to nie ten sam ? przestał strzelać ? czy to jednak nie była wina mostka?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość